Hop til indhold

Besværlig hundejer


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo fået ny dyrlæge, og jeg tror såmænd allerede at de har besluttet sig for at jeg nok bliver en af de der "besværlige" kunder :blink:

 

Jeg ringede derop for at bestille en tid til at Baldur skulle have undersøgt sine hofter og Albuer. Hun giver mig så en tid, og fortæller mig, at jeg bare skal komme med Baldur og så skal de nok ringe til mig når jeg kan hente ham igen...

Det er så her at hun opdager hvor "besværlig" jeg er :blink:

Fordi det vil jeg da absolut ikke være med til, min hund skal ikke sættes ind i et bur og vente på at de får tid til ham.

Så jeg insisterede på at jeg skulle være der når han blev bedøvet, så når han faldt i søvn så vidste han at jeg var der. Og jeg insisterede søreme også på at de skulle ringe til mig når han var ved at vågne, så jeg også var der når han vågnede op :blink:

 

Det var de åbenbart ikke vant til, så hun måtte lige finde en ny tid til mig, da de søreme da ikke lige havde tid til at bedøve ham på det første tidspunkt de gav mig, de havde jo bare forventet at gøre det i løbet af dagen efter at jeg havde indleveret ham :blink:

 

Så jeg er ret sikker på at jeg hermed er stemplet som "pylremor" og en besværlig kunde :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: til dig! Du gør det helt rigtige efter min mening. Der er absolut ingen grund til at hunden skal "opbevares" i bur indtil dyrlægen på et eller andet tidspunkt får tid til at gå i gang med undersøgelsen. Hvis dyrlægen synes at du er besværlig, så er det bare ærgerligt!

Jeg har selv haft min han-hund til utallige undersøgelser og har hver gang insisteret på at aflevere ham når dyrlægen var klar og ikke et sekund før. Og han skulle også udleveres til mig så snart det var forsvarligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej du er ikek besværlig, men normal :mrgreen: :5up: godt du vælger hva der er bedst for dig og baldur

Da cujo skulle opereres bedøvede de ham imens vi var der, men gik ind i et andet rum med ham hvor de skulle operere fordi de ikke var sikker på de kunne bære ham derinde :-D de ringede til os da han var ved at vågne, så da vi kom var halv vågen og glad for at se os.

De spurgte om vi ville blive imens han blev bedøvede og hvornår de skulle ringe, når han vågnede eller var helt vågen. Vi kunne selv bestemme.

Og han havde åbenbart haft det godt, for da vi skulle hen og tjek syningerne dagen efter fordi de var gået lidt op, trak hen da han så dyrlæge huset og da dyrlægen kom ud til ham

Link til indlæg
Del på andre sites

nej du er ikek besværlig, men normal :mrgreen: :5up: godt du vælger hva der er bedst for dig og baldur

Da cujo skulle opereres bedøvede de ham imens vi var der, men gik ind i et andet rum med ham hvor de skulle operere fordi de ikke var sikker på de kunne bære ham derinde :-D de ringede til os da han var ved at vågne, så da vi kom var halv vågen og glad for at se os.

De spurgte om vi ville blive imens han blev bedøvede og hvornår de skulle ringe, når han vågnede eller var helt vågen. Vi kunne selv bestemme.

Og han havde åbenbart haft det godt, for da vi skulle hen og tjek syningerne dagen efter fordi de var gået lidt op, trak hen da han så dyrlæge huset og da dyrlægen kom ud til ham

 

Hvor er det dejlig med en dyrlæge der selv foreslår at I er tilstede når hunden skal bedøves, og når den vågner igen.

 

Jeg er også helt overbevist om at oplevelsen for hunden bliver en helt anden, end hvis man tager ind kl. 9 om morgenen og aflevere den, hvorefter den kan stå 2-4 timer i et bur, og blive mere og mere stresset, før den endelig bliver bedøvet og undersøgt.

 

Jeg spurgte såmænd også hvordan hun havde tænkt sig at bedøve ham, så jeg måske kan nå at træne denne oplevelse lidt med ham (selve prikket og det at blive holdt fast), så når det så rent faktisk skulle ske, så ville det blive en positiv oplevelse for ham :-)

 

Jeg tror fuldt og fast på at Baldurs tillid til, at jeg altid gør det bedste for ham er ekstrem vigtig, og derfor kan jeg heller ikke bare efterlade ham en fremmed sted, hvor jeg ved at der venter en evt. skræmmende og fremmed oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du kan høre, er du helt normal - i hvert fald efter HF-standard. :blink:

 

Jeg gjorde det samme, da Tyson skulle bedøves: Sad med ham i armene, mens han faldt i søvn, og fik dem til at ringe til mig, så snart han begyndte at vågne, så jeg kunne hente ham med det samme. Det havde de heldigvis fuld forståelse for, selvom det ikke var den sædvanlige procedure. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg ville gøre det samme.

 

Da min gamle kat skulle kastereres for mange år siden, da var det en super dyrlæge, helt uden jeg havde begyndt at være besværlig.

 

Han tog det som en selvfølge at jeg var der mens han bedøvede katten, og ringede til mig så snart der var mulighed for at jeg kunne hente katten.

 

Da jeg kom efter den lille mis, havde han reageret forkert på bedøvelsen, så dyrlægen bad mig blive til han kunne forsvare at sende os hjem.

 

Jeg syntes det var nærmest en perfekt dyrlæge.

Var meget glad for at komme hos ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mere power til dig ! Du betaler = du bestemmer. Om dr. Dyr så synes, at du er besværlig er jo så dr. Dyrs problem.

 

Vi har aldrig praktiseret det med ikke bare at aflevere hunden, men jeg ved da så meget, at der ikke er mange i vore dage, der bare aflevere deres hund kl. 8 og henter den igen kl 16 sådan som vi altid har gjort, når vores den gamle f.eks. skulle have fjernet tandsten osv. Så når det er dæmret for selv os, at der er kommet nye boller på suppen, så må din kære dr. Dyr også fatte det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør det samme.. Og er med hele vejen.. I starten synes de vist det var underligt og at jeg nok besvimede fx når der skulle hives tænder ud eller kastreres.. Nu tror jeg ikke engang de tænker over det :mrgreen:

 

Jeg overvejede rent faktisk også at insistere på at jeg ville være der imens, så jeg kunne se hvordan de behandlede ham, men så følte jeg ´mig lige pludselig som lidt for "besværlig" :oops:

Jeg ville rent faktisk helst være der under hele proceduren, så det kan da være at jeg skal spørge dem i eftermiddag, når vi alligevel skal op på vores 14. dages besøg :blink:

 

Vi kører der op en gang hver 14. dag for lige at kigge, blive vejet og få et par hundekiks, så Baldur hovedsaglig betragter det som et hyggeligt sted, og ikke bare et sted hvor man bliver "mishandlet" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gøre det samme.

 

Da min gamle kat skulle kastereres for mange år siden, da var det en super dyrlæge, helt uden jeg havde begyndt at være besværlig.

 

Han tog det som en selvfølge at jeg var der mens han bedøvede katten, og ringede til mig så snart der var mulighed for at jeg kunne hente katten.

 

Da jeg kom efter den lille mis, havde han reageret forkert på bedøvelsen, så dyrlægen bad mig blive til han kunne forsvare at sende os hjem.

 

Jeg syntes det var nærmest en perfekt dyrlæge.

Var meget glad for at komme hos ham.

 

Det var da en fantastisk dyrlæge, normalt vil de jo bare have man skal aflevere mellem 8 og 9 om morgenen og man får ikke lov at komme længere end til disken. Det har jeg også haft det virkelig svært med med da mine katte skulle sterilliseres.

 

Man ved godt de er i gode/ trygge hænder, men det må alligevel være stressfuldt for dyrene (og specielt for katte, som jo ikke er vant til at blive revet ud af deres sædvanlige tummerum ret ofte).

 

Tror også jeg vil til at være lidt mere besværlig..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg melder mig under fanerne her :mrgreen: Jeg anser mig dog ikke for at være besværlig (på det punkt :blink:) for min dyrlæge har altid været helt med på, at jeg kom med hunden når den skulle bedøves og var der til den sov og så ringer de til mig når h*n er klar til at blive vækket så jeg er der når h*n vågner. Men min dyrlæge er så også typen som gerne går ud til folks biler og kigger på hunden, hvis den er bange for at komme ind i konsultationen :5up: :lun: Jeg har en helt fantastisk dyrlæge!!! :5up:

 

For mit vedkommende handler det ikke om at jeg betaler = jeg bestemmer, men at min dyrlæge skal være dyrlæge fordi han har et stort hjerte over for dyr, så hvis han ikke kan forstå at det er vigtigt at hunden føler sig tryg, så er det bare ikke den rigtige dyrlæge at bruge!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er såvidt muligt også med gennem det hele (operationer dog undtaget, mig og blod ikke nogen god kombi :oops:) - men ALTID mens hunden bliver bedøvet :ae:

 

Jeg tror på, at det gør en forskel for hunden, at ejer er med hele vejen :genert: og er det sidste hunden ser, før den falder i søvn, og er det første den ser, når den vågner igen :kys:

 

Da Bondo skulle have taget billeder af hofter og albuer, var det i hvert tilfælde tydeligt, at han bemærkede under bedøvelsen, hvis jeg et kort øjeblik ikke nussede ham :lun:

 

Min dyrlæge har i øvrigt altid selv spurgt, om jeg ville være med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg afleverer Petrine umiddlbart før hun skal bedøves og bliver ringet op når hun er ved at vågne op (er skrækslagen for at hun dør) - men selve bedøvelsen er jeg ikke med til, jeg stresser fuldstændigt op, og dyrlægen er suveræn, så jeg går lynhyrtigt efter jeg har afleveret for ikke at min stress skal smitte af.

 

Har aldrig anset mig selv for besværlig, synes jeg er en helt standard pårørende, faktisk er det kun på menneske-hospitaler de brokker sig over alle mine spørgsmål og forventninger :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Der kan man bare se, så har jeg lært noget nyt.:5up:

Har aldrig haft brug for at aflevere min hund til opp. men jeg ville da så sandelig have gået ud fra at jeg skulle komme med hunden være der mens de bedøvede ham og selvfølgelig når han vågnede, havde aldrig tænkt det kunne være anderledes.

 

Sådan har jeg da også gjort når mine børn er blevet opp.:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...