Hop til indhold

Forsikring og lidt andet...


Gæst CookiesMoar
 Share

Recommended Posts

Gæst CookiesMoar

Min lille hvalp bliver i dag vaccineret og chippet... Meen hvornår skal den forsikres? (den lovpligtige ansvarsforsikring)

Jeg har bestemt at den også skal have en sygeforsikring, nogen der ved om der nogen steder gives rabat hvis man har hundeforsikringer samlet (som ikke giver vildt bøvl når man har brug for forsikringen).

 

Der er lov om navneskilt, men er der nogen lov om hvor mange navneskilte man må have? Det jeg tænkte på var en af de alm. ganske kedelige navneskilte med mine oplysninger, og så en lille pæn en med hundens navn, men er det lovligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille hvalp bliver i dag vaccineret og chippet... Meen hvornår skal den forsikres? (den lovpligtige ansvarsforsikring)

 

Det skal den så vidt jeg ved hurtigst muligt, men i hvert fald inden du starter til hundetræning. De fleste klubber kræver i øvrigt udvidet ansvarsforsikring.

 

Jeg har bestemt at den også skal have en sygeforsikring, nogen der ved om der nogen steder gives rabat hvis man har hundeforsikringer samlet (som ikke giver vildt bøvl når man har brug for forsikringen).

 

Jeg har mine forsikringer, inkl. hundesygeforsikring, samlet i Tryg. Men jeg er nu lige ved at opsige sygeforsikringen, da jeg for det første synes selvrisikoen er lige lovlig høj, og for det andet er utilfreds med at de kræver vaccination hvert år.

Men med samlerabat koster den ikke mere end ca. 1300 kr. årligt.

 

Der er lov om navneskilt, men er der nogen lov om hvor mange navneskilte man må have? Det jeg tænkte på var en af de alm. ganske kedelige navneskilte med mine oplysninger, og så en lille pæn en med hundens navn, men er det lovligt?

 

Det må du vist gøre som du vil, tror jeg :-)

 

Tillykke med hvalpen! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ansvar og sygeforsikring i alm. brand, som også gælder efter hundens 10. leveår.

 

Det er vist kun alm. brand og dyrekassen, der dækker efter hundens 10. år og derfor valgte vi det.

Ved at samle begge forsikringer blev der lidt rabat. Tror vi gir 1200-1300 kr om året ialt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er medlem af DKK så er der en forsikring der tilbyder rabat og som er rimeligt billig, fx behøver du ikke udvidet forsikring hvis du bare går til almindelig træning.

 

Hvalpen skal forsikres straks, både fordi det er lovpligtigt, men selv en lille hvalp kan lave store skader, fx løbe ud foran cyklist der vælter og skal til tandlægen for en formue ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sakkens være medlem at DKK med en blanding også :-D

 

Det der var i det er at de tilbyder rabat (10%) mener jeg hos dyrekassen og et andet sted til fosikringer.

 

Ansvarsforsikringen skal laves starks du overtager den (tror du har 14 dage hvor sælges dækker).

Sygeforsikring er dit eget valg, men bliver den over 2 (mener jeg) så skal der ligges en erklæring fra en dyrelæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan som de andre siger sagtens være medlem af DKK selvom du har en blandingshund - det er jeg og mit lille gadekryds... det gør at vi fx kan træne på DKKs træningspladser og at vi får bladet "Hunden" ind af døren 10 gange om året, hvilket jeg er ret glad for :-)

 

Den lovpligtige ansvarsforsikring skal du have med det samme.... hvis du ønsker at deltage i træning, udstillinger, stævner osv. skal du have en udvidet ansvarsforsikring også... sygeforsikringen er jo helt frivillig, jeg har dog valgt at have den... bare for tilfældets skyld, det kan jo hurtigt løbe op med dyrlægeregninger hvis der sker et eller andet...

 

Jeg har mine hundeforsikringer hos alm. brand. (lovpligtig ansvar, udvidet ansvar og sygeforsikring) det koster mig 1425 kr om året. Alm. brand dækker op til 18.000 kr dyrlægeregninger om året - 80% af regningen og har en selvrisiko på 300 kr. De dækker i hele hundens levetid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke medlem af dkk siger bare at man kan godt....

 

Nu har jeg jo lige mistet min blanding, og havde intet at bruge dkk til, og derfor intet behov for et medlemsskab. Nu har jeg jo så, ud fra mandens ønske fået en hund med tavle og hele moletjavsen, og skal han bruges i avl er jeg nødsaget til at vælge at være medlem af dkk eller spiceal klubben. Ellers kan jeg simpelshen ikke deltage i de prøver og udstillinger der er krav for at han kan blive avls godkendt. Men jeg melder mig da først ind den dag jeg ikke kan undgå det. For jeg træner i Dch og er glad og tilfreds med min klub...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor skulle man?

Det er et foretagende der aktivt modarbejder os der har tavleløse hunde, så hvorfor skulle vi støtte dem?

 

Fordi man gerne vil træne på deres pladser evt? eller deltage i deres stævner?

 

Jeg er medlem hos både DKK og DCH...

 

Jeg har en blanding og har ingen problemer haft hos DKK og har aldrig følt at jeg ikke var velkommen i klubben med et gadekryds... ligesom jeg heller ikke føler mig uvelkommen hos DCH selvom jeg har en lille pes-hund og alle de andre render rundt med brugshunde i schæferhundestørrelsen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lulus Mor
Petrine har heller ingen tavle, men har ikke mødt nogen form for negativitet eller andet fra DKK, synes de arbejder lige så meget for mig som for alle andre - trods manglende tavle synes jeg jo stadig at kennel-hunde skal have det godt, at info i deres blad er brugbare og at rabatten er fino ;-)

 

Men hvad koster det så at være medlem af dkk? Og hvilke træningsbaner er det som at man kan bruge? Er der noget agility man kan bruge hvis det bare er for at lave noget aktivitet sammen med sin hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad koster det så at være medlem af dkk? Og hvilke træningsbaner er det som at man kan bruge? Er der noget agility man kan bruge hvis det bare er for at lave noget aktivitet sammen med sin hund?

 

det koster 410 kr om året - kredsene kan du se her http://www.dansk-kennel-klub.dk/413 så kan du finde en i dit nærområde... næsten alle kredse har deres egne hjemmesider, hvor du kan se hvilken træning de tilbyder og hvor de træner henne...

 

Hvis der ikke er tavle på Lulu, ville jeg dog lige ringe og høre din lokale kreds inden du melder dig ind, da det ikke er alle steder muskelhunde er velkomne :neutral: og det ved jeg godt er uretfærdigt, men sådan er den barske virkelighed nu engang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og er der nogen som ved hvor der ligger nogen agility baner på sjælland? Og hvad de koster?

 

Agilitybanerne hører under de forskellige træningsklubber, og man skal være medlem der før man kan bruge dem... Husk også at en hund ikke må springe før den er fuldt udvokset... for en hund som din, vil det nok være når hun er omkring de halvandet år :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lulus Mor
det koster 410 kr om året - kredsene kan du se her http://www.dansk-kennel-klub.dk/413 så kan du finde en i dit nærområde... næsten alle kredse har deres egne hjemmesider, hvor du kan se hvilken træning de tilbyder og hvor de træner henne...

 

Hvis der ikke er tavle på Lulu, ville jeg dog lige ringe og høre din lokale kreds inden du melder dig ind, da det ikke er alle steder muskelhunde er velkomne :neutral: og det ved jeg godt er uretfærdigt, men sådan er den barske virkelighed nu engang...

 

Okay vil jeg så kigge lidt på.

 

Og nej Lulu har ikke tavle og er godt klar over at nogle steder er forbudte for hende.. Men vi finder jo så bare nogen steder hvor de kan lide os ;-):oops:

De bliver vel klogere en dag.:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lulus Mor
Agilitybanerne hører under de forskellige træningsklubber, og man skal være medlem der før man kan bruge dem... Husk også at en hund ikke må springe før den er fuldt udvokset... for en hund som din, vil det nok være når hun er omkring de halvandet år :-D

 

Okay, jeg ved bar at der blandt andet ligger en på lolland hvor man bare kan bruge den, så kunne jo være der også lå noget herinde omkring.

 

Hehe ja ved det godt, men er jo bare så spændt på alle de ting jeg skal at jeg gerne vil undersøge alt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...