Hop til indhold

Sengen


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jo altså, nu skal Martin en tur til sjælland i weekenden og Aslan og jeg skal feste..............eller noget!

 

 

Men så tænkte jeg, at det ville sq da være hyggeligt med en hund i sengen altså.

 

Men hvordan lærer vi ham lige at det er kun når der er en i sengen?

 

Bare ved at sende ham ned med et pænt nix HVIS han hopper op imens vi er i sengen begge to?

 

 

Jeg mangler bare lige at overtale martin............ :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo altså, nu skal Martin en tur til sjælland i weekenden og Aslan og jeg skal feste..............eller noget!

 

 

Men så tænkte jeg, at det ville sq da være hyggeligt med en hund i sengen altså.

 

Men hvordan lærer vi ham lige at det er kun når der er en i sengen?

 

Bare ved at sende ham ned med et pænt nix HVIS han hopper op imens vi er i sengen begge to?

 

 

Jeg mangler bare lige at overtale martin............ :hmm:

 

Jeg forstår ikke helt problemet... hvorfor køber I ikke bare en bredere seng? Så er der plads til, at I alle tre kan ligge der hver nat. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil tro det afhænger af kræets intelligens... Karla ved fx godt, at man godt må komme i sofaen her og hos svigerne, men at man ikke må hos bedsteforældrene... men om hun ville kunne fatte samme koncept herhjemme, det ved jeg ikke...

 

Jeg vil sige, at det strider jo mod den gyldne regel der hedder KONSEKVENS! hvad man må, må man altid og hvad man ikke må, må man aldrig....

 

jeg tvivler på, at det er en god ide... med mindre du vil have ham i sengen fremover :blink: du kan jo altid vælge at kyle manden ind på sofaen når han kommer hjem igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså herhjemme er der meget indviklede sove regler:

 

Tacco må være i sengen:

-om morgenen når den ene er stået op og den anden ligger og venter på der bliver ledigt på badeværelset

 

-om morgenen når jannik er kørt ( en regel der er kommet efter at jeg er blevet sygemeldt og derfor ikke gider tidligt op:-D )

 

- i weekenderne efter morgenmaden ( så kan vi lige trække den en ekstra time med at stå op )

 

-om aftenen hvis vi har været væk fra ham i længere tid.

 

han må ikke være i sengen:

 

- om natten generelt ( kun hvis vi var været væk fra ham )

 

-før han har fået morgenmad. Altså ikke noget med at snige sig op uden vi opdager det i løbet af natten.

 

Tacco har helt styr på de regler, ved ikke hvorfor. Vi har altid inviteret ham når han må komme derop og ellers sagt nej hvis han stod og var klar og det ikke passede os. Selv en gang hvor vi passede Nielan og jannik gik i seng, Nielan gik med op i sengen, der gik Tacco hen og lagde sig sin kurv :5up: Han har også helt styr på at hvis han skal være i sengen om morgenen skal han ligge ovre ved jannik og ikke i mellem os :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså herhjemme er der meget indviklede sove regler:

 

Tacco må være i sengen:

-om morgenen når den ene er stået op og den anden ligger og venter på der bliver ledigt på badeværelset

 

-om morgenen når jannik er kørt ( en regel der er kommet efter at jeg er blevet sygemeldt og derfor ikke gider tidligt op:-D )

 

- i weekenderne efter morgenmaden ( så kan vi lige trække den en ekstra time med at stå op )

 

-om aftenen hvis vi har været væk fra ham i længere tid.

 

han må ikke være i sengen:

 

- om natten generelt ( kun hvis vi var været væk fra ham )

 

-før han har fået morgenmad. Altså ikke noget med at snige sig op uden vi opdager det i løbet af natten.

 

Tacco har helt styr på de regler, ved ikke hvorfor. Vi har altid inviteret ham når han må komme derop og ellers sagt nej hvis han stod og var klar og det ikke passede os. Selv en gang hvor vi passede Nielan og jannik gik i seng, Nielan gik med op i sengen, der gik Tacco hen og lagde sig sin kurv :5up: Han har også helt styr på at hvis han skal være i sengen om morgenen skal han ligge ovre ved jannik og ikke i mellem os :-D

 

 

:hmm: jeg må jo lige udnytte at martin var v ild med Tacco :blink:

 

Hvor er jeg altså grum :mrgreen:

Og så må jeg lige overveje det en til gang :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo altså, nu skal Martin en tur til sjælland i weekenden og Aslan og jeg skal feste..............eller noget!

 

 

Men så tænkte jeg, at det ville sq da være hyggeligt med en hund i sengen altså.

 

Men hvordan lærer vi ham lige at det er kun når der er en i sengen?

 

Bare ved at sende ham ned med et pænt nix HVIS han hopper op imens vi er i sengen begge to?

 

 

Jeg mangler bare lige at overtale martin............ :hmm:

 

Vores "regler" ligner meget linda-hvids - bortset fra at det er Samson selv der vælger ikke at sove i sengen om natten.

 

Samsons legekammerat ved også udemærket godt at der er nogle gange han IKKE må være i sengen.

 

Hos dem sover han i sin kurv i soveværelset. Når farmand står op (tidligt) for at tage til træning ved hunden, at så snart døren smækker efter ham, så kan han hoppe op i sengen og putte hos mor:blink:

 

Og hvad farmand ikke ved har han jo ikke ondt af:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her ved Akira godt hvornår hun må og ikke må være i sengen.. Men nogle ganger sniger hun sig dog op om natten, blir hun opdaget, er det ned.. og det blir hun som regel.. Hun ved også at herhjemme, må hun være i sofaen, må hun ikke hos svigerforældre..

svogers seng ja, svigerforældres nej.. hun er slet ikke så dum..

 

Siger vi i din kurv, går hun i kurven, siger vi op i sengen, hopper hun op i sengen.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Hej

 

De fleste hunde kan godt forstå hvad de kun må komme op i sengen hvis de bliver inviteret.

 

Det vil sige at det er ok når du siger kom, men at du skal sige nej til hunden hver gang den prøver at komme op uden at du har sagt kom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville også bare så gerne have vores kommende hvalp i sengen - slet ingen der har erfaring med husstøvmideallergi og kæledyr i sengen? :(

 

Har googlet en masse, men intet fundet..

 

Altså udover et par små beskidte potespor af og til, så er det eneste tegn på at vi har Karla i sengen: HUNDEHÅR! og eftersom husstøvmider lever af skæl og hår, så tror jeg desværre automatisk at ekstra hår vil tiltrække ekstra mider??? men jeg ved det altså ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså udover et par små beskidte potespor af og til, så er det eneste tegn på at vi har Karla i sengen: HUNDEHÅR! og eftersom husstøvmider lever af skæl og hår, så tror jeg desværre automatisk at ekstra hår vil tiltrække ekstra mider??? men jeg ved det altså ikke...

 

Ja, det siger min logik mig desværre også. Det kan godt være vi skal starte med hende ude af sengen så - så rykker jeg ind på stuegulvet den første tid. Det må være planen indtil videre. :rolleyes: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...