Hop til indhold

Godbidder og tyggeben til hvalp?


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Er der noget der er specielt egnet til hvalpe eller bruger man bare det samme som til voksne hunde? Jeg har simpelthen ikke kunnet finde svar nogen steder (måske er det et dumpt spørgdmål). :oops:

 

Det eneste jeg har kunnet finde er, at man skal være påpasselig med røgede griseører..

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten brugte vi meget ofte bare tørfoderet som godbidder, men det kommer jo an på hvad den bette gider at arbejde for ;-)

 

Karla var aldrig særligt interesserede i der tyggeben af oksehud, men tyggepindene var hun glad ved, når vi skulle hygge om aftenen...

 

Og så rå kyllingelår :mums: de er lige i hvalpestørrelse som kødben :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten brugte vi meget ofte bare tørfoderet som godbidder, men det kommer jo an på hvad den bette gider at arbejde for ;-)

 

Karla var aldrig særligt interesserede i der tyggeben af oksehud, men tyggepindene var hun glad ved, når vi skulle hygge om aftenen...

 

Og så rå kyllingelår :mums: de er lige i hvalpestørrelse som kødben :-D

 

troede ikke de måtte få kyllingben :confused: splintre det ikke i maven???

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten brugte vi meget ofte bare tørfoderet som godbidder, men det kommer jo an på hvad den bette gider at arbejde for ;-)

 

Karla var aldrig særligt interesserede i der tyggeben af oksehud, men tyggepindene var hun glad ved, når vi skulle hygge om aftenen...

 

Og så rå kyllingelår :mums: de er lige i hvalpestørrelse som kødben :-D

 

Ok. :5up:

 

Jeg studsede lidt over, om kylling må være råt, men fandt denne tråd og kan se at hunde ikke får salmonella. http://www.hunde-forum.dk/foder/4384-fodder.html

 

Skal man heller ikke være bange for kyllinge splinter?

 

Som med katte (og andre dyr) gælder det vel også om at introducere hvalpen for forskelligt foder/ godbidder, så den ikke bliver kræsen?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. :5up:

 

Jeg studsede lidt over, om kylling må være råt, men fandt denne tråd og kan se at hunde ikke får salmonella. http://www.hunde-forum.dk/foder/4384-fodder.html

 

Skal man heller ikke være bange for kyllinge splinter?

 

Som med katte (og andre dyr) gælder det vel også om at introducere hvalpen for forskelligt foder/ godbidder, så den ikke bliver kræsen?:hmm:

 

så længe kylling ikke er tilberedt på nogen måder splintrer benene ikke... det er kun ved tilberedning at knoglerne bliver skøre og kan gå i stykker...

 

Karla har da ihvertfald spist en hel del rå kyllingelår og lever stadig bedste velgående 9 månder gammel ;-)

 

Billede af Karla - lidt over 8 uger - med sit første rå kyllingelår... hun havde aldrig fået råt før :mrgreen:

hvadsoerenerdet.jpg

mumsikkedaarligt.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

så længe kylling ikke er tilberedt på nogen måder splintrer benene ikke... det er kun ved tilberedning at knoglerne bliver skøre og kan gå i stykker...

 

Karla har da ihvertfald spist en hel del rå kyllingelår og lever stadig bedste velgående 9 månder gammel ;-)

 

Billede af Karla - lidt over 8 uger - med sit første rå kyllingelår... hun havde aldrig fået råt før :mrgreen:

 

 

Aha! :5up:

 

Hvor er Karla sød på de billeder. Den der rigtig kluntede, hvalpede måde at sidde på på billede nr 2. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha! :5up:

 

Hvor er Karla sød på de billeder. Den der rigtig kluntede, hvalpede måde at sidde på på billede nr 2. :hjerte:

 

hvad man ikke kan se på disse billeder er, at min mand sidder klar med mobiltelefonen til at ringe til vagtdyrlægen :lol: da han var overbevist om, at jeg ville slå den lille hvalp ihjel med det kyllingelår :lol::lol:

 

Det gjorde jeg som sagt ikke ;-) og vilde hunde og kattedyr spiser jo altså også fugle, ænder og hønsefugle uden problemer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...