Hop til indhold

Gode bøger om hundeadfærd og løsninger?


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

Gæst Martin Buddha Hansen

Hej,

 

Jeg har i min tid som hundeejer haft en amerikansk Bulldog som jeg aldrig havde problemer med og ejer nu en amstaff som er lidt en bandit. Jeg leder efter nogle gode informative bøger om hundeadfærd og løsninger på problemstillinger, men synes godt nok det er en jungle uden ende både på nettet og i bogbutikker.

Jeg skriver derfor for at høre om der skulle være nogen der sidder med en eller flere gode titler som har løsninger og evt træning i dette.......

 

Min buddha er dejlig, men har sine tider som rod.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Martin Buddha Hansen

Han er super dygtig når det gælder møder med andre hunde hanner som tæver, sagen er den at han er blevet lidt sær overfor mennesker der kommer på besøg og han stopper ikke med at knurre eller gø førend de er gået ud af døren igen dog ikke hvis det er mennekser han kender utrolig godt, men han har ikke opført sig sådan førhen.

 

Han havde for et halvt års tid siden en episode med en ældre mand som kom på besøg hjemme hos en fælles kammerat, men jeg så ikke hvad der skete mellem dem dog ved jeg at der ikke blev gjort noget fysisk hverken fra buddha's side eller mandens.

 

Det er siden den episode at han ter sig =0(

 

Han er fra 1. maj 2007 så snart 2 år

Redigeret af Martin Buddha Hansen
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville foreslå at du går efter "Familiehunden" af Lone Greva.

Den har en masse gennemgang af noget pladder, pladder som er udmærket når man står med tanken om at anskaffe hund, og som egentlig er spændende læsning, men uden reel "interesse" når man nu har sin hund og godt ved hvad en terrier eks. indeholder af medfødte instikter etc. DOG må jeg sige,at der er mange, mange gode passager omkring dæmpende signaler, angst og træning, og der er gode eksempler på hvordan man langsomt kan træne sig frem til en øvelse via shaping.

 

Netop dette tror jeg kunne være interessant for dig, eftersom det lyder til at din hund er angst i visse situationer, og derfor skal have hjælp til at kontrollere situationen. Der skal gås varsomt til værks, så man ikke ender med en angstbider. Lige nu lyder det til, at hunden har lært at den kan true det skræmmende væk, og også har succes med det.

 

Derudover kan du gå efter "Alphasyndromet" af Anders Hallgren, der har mere om samarbejde, indlæring og reaktioner hos hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Af bøger som direkte addressere dit problem ville jeg læse disse:

 

The Cautious Canine - Patricia B. McConnel

Stress in dogs - Martina Scholz & Clarissa Von Reinhardt

Help for your fearfull dog - Nicole Wilde

 

 

Men det kræver selvfølgelig at du kan lide at læse engelske bøger?

 

Hvis du vil have lidt mere at vide om bøgerne må du endelig sige til.

 

Du kan evt. låne en af dem af mig, før du går ud og bruger penge på at købe bogen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Martin Buddha Hansen

Tusind tak alle sammen.... jeg vil lige granske alle titlerne nærmere og jeg vender lige tilbage til dig Lonny hvis det viser sig at jeg skal have lidt mere info om de titler og bøger du har =0)

 

Tror også det bunder i noget angst af en art og vil jo ikke have at staklen går rundt og er bange.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...