Hop til indhold

Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

guanomo:

 

jeg kan ikke helt finde ud af hvad du vil med de videoer :confused:

 

Der er vist ingen herinde der er i tvivl om at dette er hunde der er yderst hengivende og kærlige over for deres egen familie.

 

Problemet opstår jo når vi kommer ud i det åbne samfund og møder folk der.

det på opfordring af nollike.Det var ikke i forbindelse med møde af kamphunde ude i verden som sådan.

 

Det har jeg ytret min mening om og fortalt om hvordan vi har det, både med dyr og mennesker.

Men nogle gange jeg er måske bare for glad for at vise mine drenge frem? point taken.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 753
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

guanomo:

 

jeg kan ikke helt finde ud af hvad du vil med de videoer :confused:

 

Der er vist ingen herinde der er i tvivl om at dette er hunde der er yderst hengivende og kærlige over for deres egen familie.

 

Problemet opstår jo når vi kommer ud i det åbne samfund og møder folk der.

 

Det var MIG der bad Guanomo om at lægge dem ind som "dokumentation" for min påstand :mrgreen: (og så synes jeg bare at de videoer Guanomo har af Cujo og Hjalte er så kære :lun::engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var MIG der bad Guanomo om at lægge dem ind som "dokumentation" for min påstand :mrgreen: (og så synes jeg bare at de videoer Guanomo har af Cujo og Hjalte er så kære :lun::engel:)

 

Jamen hvad er så pointen med at poste dem i denne tråd :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

det på opfordring af nollike.Det var ikke i forbindelse med møde af kamphunde ude i verden som sådan.

 

Det har jeg ytret min mening om og fortalt om hvordan vi har det, både med dyr og mennesker.

Men nogle gange jeg er måske bare for glad for at vise mine drenge frem? point taken.

 

Du må skam smide alle de videoer du vil :blink: jeg kan bare ikke forstå relevansen af de to videoer i denne tråd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad er så pointen med at poste dem i denne tråd :confused:

 

Pointen er at Cujo er sød ved Hjalte :mrgreen: (godt nok en lam dokumentation, for det er selvfølgelig et meget lille udsnit af bestanden, men det gav en chance for at se videoerne igen :mrgreen::engel:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Pssst Tante, du skal ikke tage det så alvorligt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pointen er at Cujo er sød ved Hjalte :mrgreen: (godt nok en lam dokumentation, for det er selvfølgelig et meget lille udsnit af bestanden, men det gav en chance for at se videoerne igen :mrgreen::engel:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Pssst Tante, du skal ikke tage det så alvorligt :blink:

 

Det gør jeg skam heller ikke :blink:

 

Men de to er jo i "familie" og kan derfor ikke sammenlignes med hvordan folk reagere i det åbne landskab på hunde de ikke kender, eller hvordan hunde reagere på mennesker/dyr de ikke kender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg skam heller ikke :blink:

 

Men de to er jo i "familie" og kan derfor ikke sammenlignes med hvordan folk reagere i det åbne landskab på hunde de ikke kender, eller hvordan hunde reagere på mennesker/dyr de ikke kender.

 

Naaarj, det VED jeg da godt :genert: Skal vi ikke bare lade den ligge? Jeg er åbenbart den eneste der syntes at det var hyggeligt med et par Cujo/Hjalte-videor og så er den vel ikke meget længere nu da Guanomo HAR pillet dem af? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg er helt overbevist om at man kan dele de mennesker der ikke kan lide kamphunde, op i to lejre...dem der er fornuftige, og tager afstand for deres hunds helbreds skyld, og som f.eks. ikke bryder sig om den tendens der har udviklet sig, med at alle JohnnyBrian-typer skal have kamphund, men stadig forholder sig fornuftigt til det...dvs. man kan snakke med dem, og man kan orientere dem om ting de ikke vidste...og de kan se at der faktisk findes nogen fornuftige ejere til, som har hunde der er ok...

 

Og så er der dem som absolut ikke er til at hugge og stikke i, som ser spøgelser(og pitbulls) alle vegne...folk der måske skulle overveje at komme lidt væk fra computeren, og udenfor, så deres hund kunne få frisk luft...for når man hører dem snakke(skrive), så skulle man tro der var horder af løse pitbulls og amstaffs der ikke bestilte andet end at æde fortrinsvis små hunde og af og til et barn...dem er der især mange af på Hundegalleri, og blandt andet derfor har jeg heller ikke en bruger der mere...

 

MEN husk

 

der er også den slags kamphundejere som tror det er verdens sødeste lille pussenusse bamsehund de har købt...den er ikke bare almindelig hund...nej den er SÅÅÅÅÅÅ sød, og kunne ALDRIG finde på noget som helst...og påpeger man dens gener, så er man en idiot og får kastet i nakken at "gravhunde kan også være farlige(ja, for en baby der ligger ned)..."...det er den slags ejere der gør at jeg nogen gange er ved at brække mig, for de er om nogen skyld i at mange af vi andre fremstår som idioter...

 

Og så er der de fornuftige ejere, som nok bare er trætte af alt det ævl og kævl, samt mediehysteri...hehe...

 

Og idioten som faktisk har en kamphund fordi han har en lille pik...

 

det hele er ikke bare så sort/hvidt...var det det, var vi alle gode eller dårlige ejere...og det ville være nemt at have sine fordomme, uden at være usympatisk...

 

Jeg har selv en amstaff og amstaff-blanding. og min han, ja han kan godt med andre hunde, men dominerende hunde...puha...så får han et flip, så det har jeg accepteret og derfor kan vi også undgå uheld...medmindre der kommer en løs hund og springer på ham(hvilket er sket gentagne gange)...

 

Næh...jeg har det selv sådan, at folk de må gerne gå i en bue udenom mig, eller skifte fortov...det generer mig ikke det mindste, for så kommer mine hunde, eller deres ikke noget til...jeg synes det er en forkert holdning at alle hunde skal kunne med andre, og at de absolut skal hilse i snor, hvor man risikerer at de føler sig trængt op i en krog...

De gange hvor jeg så alligevel har følt mig diskrimineret, er når folk råber ad mig..det synes jeg er noget sært noget...det er da almindelig opdragelse(som fuldvoksne mennesker burde have) at man ikke står og råber "det er sådan nogen som dig der gør gaderne usikre", når man kommer gående...man skal ikke være øretævernes holdeplads, pga. sit valg af hunde, uanset om man vidste det eller ej...men generelt set har jeg flere positive oplevelser end negative...

 

Så fortsæt endelig med at skifte fortov...jeg synes personligt det er en god idé og burde være almen skik og brug blandt hundeejere der ikke kender hinanden...hav forståelse for hinanden...så vil ejere af små og store hunde også generelt få et bedre syn på hinanden...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

De gange hvor jeg så alligevel har følt mig diskrimineret, er når folk råber ad mig..det synes jeg er noget sært noget...det er da almindelig opdragelse(som fuldvoksne mennesker burde have) at man ikke står og råber "det er sådan nogen som dig der gør gaderne usikre", når man kommer gående...man skal ikke være øretævernes holdeplads, pga. sit valg af hunde, uanset om man vidste det eller ej...men generelt set har jeg flere positive oplevelser end negative...

til det citeret, lige det kan så også få mig op i det røde felt, folk kan have deres holdninger, men de skal dæleme ikke komme med dum smarte bemærkninger omkring mig og min hund. Det kan altså også irritere mig, jeg holdet det for mig selv (for det meste)

Men mangler folk så noget pli imo.

 

Ellers et godt indlæg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne her passer vel meget godt til alle hundeejeres ønske:

 

de 15 gyldne spilleregler hunde og mennesker i mellem.

 

Muskelhunde kontra mindre/ eller andre hunde.

 

Jeg er den glade ejer af en muskelhund, og jeg ville ønske at. Dem med små/eller andre hunde ville tænke på.

 

1.at når du går forbi os, at du ikke ser på min hund som den havde blod på tænderne,

og kom direkte fra en hundekamp, og på mig som om du har set mit ansigt på en efterlysnings plakat for mord. Måske har jeg lige været nede med lille Lasse i vuggestue, og afleveret Ida i børnehave. Måske er vi en ganske almindelig velfungerende familie.

 

2 at du, når du ser jeg holder min hund i kort snor, ikke lader din få 3 meter rulleline, så den kan komme helt hen og bjæffe min hund ind i hovedet. Træk også din hund til dig, hvis du ikke vil have de hilser.

 

3 at du når du møder min hund, ikke starter med at spørge om det er en kamphund, men i stedet for hvad den hedder, eller hvad race det er. Du ville selv blive sur hvis jeg startede med at spørge dig om din hund var en tæppe tisser.

 

4 at du ikke tager din hund op i favnen, med et hysterisk forarget suk, når du ser at jeg tager ansvar, og holder min hund tæt til mig for din skyld.

Anerkend at jeg holder min hund væk fra din, og at jeg respekterer din frygt for min hund.

 

5 at når du kommer til et offentligt sted, hvor hundene må være løse, ikke slipper din hund løs inden du kan overskue området. Jeg kunne jo være derinde med min hund, min har også et behov for at kunne strække ud og løbe fri.

 

6 at du ikke alene dømmer på min unge alder når du ser hvilken hund jeg har, måske gør jeg alt for at være verdens mest ansvarlige hundeejer.

Hvis jeg spørger om råd om hundeopdragelse, så vejled mig, i stedet for at nedgøre mit valg af race. Kun på den måde kan jeg blive bedre.

 

7 at når du ser mig i horisonten, ude i naturen, med min hund uden snor, tager din hund i snor, som jeg gør med min. Du kan ikke se på afstand hvad for en hund jeg har, og kan ikke uden videre gå ud fra de kan sammen. Desuden kunne min hund være syg eller i løbetid.

 

8 at når du går over på den anden side af vejen, for ikke at gå tæt fordi os, ikke ser på os med afsky.

Send i stedet et smil, så vil vi vide, at det ikke er noget personligt du udsætter på mig eller min hund.

Men blot fordi du vil være sikker på at der ikke sker din hund noget.

 

9 at du ville respektere mit valg af hund, som jeg respekterer dit. Jeg har ikke har købt den fordi nogen skulle føle sig truet, men fordi jeg syntes den var det rigtige valg for mig, på dette tidspunkt i mit liv.

 

 

Jeg er ejer at en mindre/ anden hund, og jeg ville ønske at dem med muskelhunde ville tænke på.

 

 

 

1 at når jeg går uden om, så er det fordi jeg frygter for min hunds helbred, så lad være at

gå over vejen, eller komme hen til mig, fordi du absolut alligevel skal overbevise mig om at din hund ikke er farlig.

 

2 at når vi er nød til at passere tæt forbi hinanden, så hold din hund tæt til dig, lad være med at lade snoren være så lang at din hunds pels lige akkurat stryger langs buksebenet på mig. tænk over, at jeg ikke kender din hund, og aldrig har set hvor sød den er, så jeg frygter den måske.

 

3 at du respekterer, at jeg har ret til at bestemme, om min hund skal lege med din eller ikke. Måske mødes vi med tiden så tit, at jeg kan se at din hund er en god hund, og ikke farlig, måske de oven i købet bliver bedste venner en dag.

Men indtil da, respekter mit valg, og lad mig komme til dig.

 

4 at du når du kommer til et offentligt sted hvor hundene må være løse, ikke slipper din, før du har set om der er andre derinde, jeg kunne jo være der allerede, og ville blive frygteligt bange hvis din hund kom løbende uden snor, og jeg ikke kendte den. Jeg ville måske når jeg så dig med din hund, vælge at fortrække, fordi stedet var offentligt, men min hund ville være uskadt.

 

5. at du respekterer at jeg skifter fortov uden at blive fornærmet eller sur, jeg passer på min hund fordi jeg elsker den ligeså meget som du elsker din, og jeg er klar over at hvis der skulle opstå slagsmål mellem hundene, ville min ende op som taberen. Jeg har alt at miste hvis det går galt. så tag det ikke personligt.

 

6 at når du ser mig i horisonten, ude i naturen, med min hund uden snor, tager din hund i snor, som jeg gør med min. Du kan ikke se på afstand hvad for en hund jeg har, og kan ikke uden videre gå ud fra de kan sammen. Desuden kunne min hund være syg eller i løbetid.

 

Copyright Mike Høhling.

________________________________________________________________________________

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
til det citeret, lige det kan så også få mig op i det røde felt, folk kan have deres holdninger, men de skal dæleme ikke komme med dum smarte bemærkninger omkring mig og min hund. Det kan altså også irritere mig, jeg holdet det for mig selv (for det meste)

Men mangler folk så noget pli imo.

 

Ellers et godt indlæg :5up:

 

Præcis...i et frit land, hvor der skal være plads til alle, burde man nok kunne dy sig, og holde sin mund, uanset om man har noget imod folks valg af race, politiske overbevisning eller hvad det er...for man kan godt bruge sin ytringsfrihed med omtanke synes jeg...:-)

 

Og tak...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Martin Buddha Hansen
Jeg tror ikke det er til at ændre desværre. Men mon ikke der kommer andre hunde på mode hos div. Briantyper, for så sker ændringen helt af sig selv. Jeg håber at hundehold vil gå af mode hos de helt unge ejere, der har hund fordi kammeraterne har det, inden det bliver mode at holde vogtende hyrdehunde eller andre "sjove" ting, såsom ulveblandinger.

 

For 10 år siden var det rottweilere, dobermann og schæferhunde man gik en bue udenom. Det gør man jo ikke mere fordi nu ejes disse hunde som regel af almindelige mennesker der har hunden pga. interesse og ikke som et signal til omverden.

 

I mellemtiden må man se sig om efter en anden type hund hvis ikke man kan holde ud at andre mennesker undgår en selv og ens hund. Længere er den ikke.....

 

Takker

 

Jeg havde også overvejet chiuaua, men min erfaring med større hunde valgte for mig... vi har altid haft store hunde i familien og derfor lå det naturligt for mig at vælge en i samme størrelse (næsten) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Martin Buddha Hansen

Hej allesammen, :vinken:

 

Tak for alle jeres input indtil videre, det er så rart at blive modtaget sådan selvom emnet er så varmt og meningerne så forskellige......

men alt kan bruges til efterretning og lærdom og jeg gør mit for at Buddha skal blive så god :engel: som mulig og syntes selv at det går super bortset fra det lille problem jeg har beskrevet i min anden tråd herinde.......

 

Der er meget godt i Jeres indlæg til min tråd og jeg læser dem grundigt for at finde alles ideer omkring racerne og problemstillingerne, synes sq bare det er fantastisk endelig at have fundet et site som det her altså....:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst Hvaderproblemet

Hvor ser folk det store problem med kamphunde? det er da irriterende at det skal gå ud over os der har en Hund der aldrig gøer.

Er det ikke dyrplageri at MIN hund skal gå med mundkurv og altid i snor?

Hvis min hund bliver angrebet af nogen af alle det gamles terrier, (som nogen gamle damer åbenbart ikke kan finde ud af at opdrage.) Jamen så kan min hund og andre kamp/muskelhunde ikke forsvare sig. Er jeg så nød til at losse den anden hund væk pga. at min hund ikke kan forsvare sig? det er da latterligt!

Det eneste tidspunkt jeg høre min hund gø, er når jeg leger med den i hjemmet.

 

overvej at ved omkring 7000 registreret hundebid er 10-20 af en kamphund!

 

bare fordi de kan og har munden til at bide voldsomt, er det jo ikke en selvfølge at de gør! Det er fuldstendig de samme som at sige; fordi man heder Brian er man et møgsvin!

Hvis folk vil hade kamphunde, så er det mennesker der går glip af en fantastisk hund. Måske burde nogen menneske prøve at se kritisk på deres eget synspunkt!

JEG kan da godt se at kamphunde kan være farlige, men en sådan lov løser ingen ting! Det går ud over alle os som har en god "kamphund".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Holdninger kan ændres begge veje.

 

Selv er jeg til min egen store forbløffelse ved at ændre holdning til engelsk bulldog efter at have haft et par stykkker til træning, som jeg bare synes er helt igennem charmerende og sjove!

Venlige og åbne hunde.

 

Havde du spurgt mig for et år siden hvad jeg syntes om racen ville jeg nok have rynket lidt på næsen.

 

Spørger du nu, må jeg smile og sige "charmerende".

 

Så, ting kan ændres ved et nærmere bekendtkendskab til f.eks. en hundetype/race.

 

Jeg har mødt flere velfungerende amstaffer og derved fået en drejning i mit syn på dem.

 

At de nævnte racer så slet ikke er de typer hunde som passer mig er en anden sag, men nu møder jeg dem fra et andet udgangspunkt end tidligere.

På grund af positive oplevelser.

 

Dermed synes jeg svaret er givet til, hvad der skal til for at ændre andres syn på ens race/hundetype.

 

Fordomme fungerer begge veje. Selv har jeg ofte gennem årene måtte høre for at "min" hunderace ikke "giver udfordring nok" bare er en lalleglad lidt tåbelig hund osv. osv. osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...