Hop til indhold

Arrige Terrier


Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Var i skoven idag. Ikke noget unormalt der. Men så kommer der en ung mand med en Amstaf (jeg spurgte) hvalp på måske en 10-12 mdr. Ikke en specielt stor hund faktisk. Men den går konstant i fuls strakt line, og kan sgu næsten ikke trække vejret.

 

Jeg gør som jeg plejer når der er hunde i snor og kalder Tex til mig. Dvs han kommer ikke helt hen til mig, men han går ikke hen til amstaffen, men stopper og venter på mig.

 

Da ham med Amstaffen går forbi, så vil denne hund jo hellere end gerne hen til Tex , som står med siden til og holder øje ud af den ene øjenkrog.

 

Så lader han gud hjælpe mig sin hund komme helt hen til Tex. :shock:

 

Og hvad Tex oplevede ved jeg ikke men en hund der kommer lige hurtigt nok og lyder som en skærebrænder har små krøllede øre (nej de var ikke kuperet) og smalle øjne og lignede en kineser i hovedet. Det har nok lige været i overkanten for Tex, for han tændte af på et split sekund og gøede to gange og lige efter da amstaffen kom helt op i "røven" på ham så hakkede spætten. Klap ,klap. sagde tænderne i luften og så vendte Tex ryggen til og gik højrøvet væk igen.

 

Jeg syntes self at hans reaktion var ok, det er vel pricemandens terrier,:cool: meeeen, alligevel , jeg tænkte på om han måske er en lille arrig terrier til tider??

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, jeg syntes ikke det lyder som en arrig terrier. Jeg syntes derimod det burde være almindelig almen viden at en hund i snor og en hund uden snor ikke skal hilse, og da slet ikke hvis hunden står som Tex og signalerer at den faktisk ikke rigtig gider hilse.

Dumle har ofte mødt terriere som der gør som Tex. Dumle hilser så bare altid pænt, men er en møgunge bagefter, så syntes jeg det er ganske ok han får at vide at det ikke er iorden.

 

Som Stjernetosse siger kunne han ikke aflæse signalerne ordentligt og der blev ikke hilst ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, jeg syntes ikke det lyder som en arrig terrier. Jeg syntes derimod det burde være almindelig almen viden at en hund i snor og en hund uden snor ikke skal hilse, og da slet ikke hvis hunden står som Tex og signalerer at den faktisk ikke rigtig gider hilse.

Dumle har ofte mødt terriere som der gør som Tex. Dumle hilser så bare altid pænt, men er en møgunge bagefter, så syntes jeg det er ganske ok han får at vide at det ikke er iorden.

 

Som Stjernetosse siger kunne han ikke aflæse signalerne ordentligt og der blev ikke hilst ordentligt.

 

Jeg synes jo også det er almen viden. Men det er det bare ikke... Jeg møder heldigvis ikke så mange hunde heromkring, vi går vores egne veje. Men jeg synes stadig tit man skal råbe til folk, at de gerne må kalde deres hunde til sig, fordi min(e) ikke gider hilse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første tanke var da også, at det var en fuldstændig normal reaktion.

 

Når en hund står udstrakt i linen vil den kropspositur udstråle aggressivitet uanset hvor glad den så end er, dette skyldes at dens nakkemuskler er spændte og at hovedet bliver hevet op af ad snoren.

 

Så Tex har jo bare reageret på de signaler den anden hund utilsigtet har sendt til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg snakkede jo også med ejeren bagefter og han mente så at de der små hunde var nogen arrige bæster og så gad jeg egentligt ikke at argumenter ,da jeg ikke oplevede den mindste åbning for anden ingang til "problemet".

 

Men hunden hilste pænt på mig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var mig der havde været modparten her så havde jeg nok tænkt: arrig lille satan og så havde jeg tænkt: Uansvarlig ejer der ikke kalder hunden helt ind og sætter snor på.

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hvis det var mig der havde været modparten her så havde jeg nok tænkt: arrig lille satan og så havde jeg tænkt: Uansvarlig ejer der ikke kalder hunden helt ind og sætter snor på.

 

:-)

 

Det tænkte jeg sgu også selv.

Men et eller andet sted så må jeg vel for f.... have min hund løs i netop en hundeskov, især når han ikke farer i hovedet på andre.

 

Jeg har altid ment at man skal kunne holde sin hund til sig i selv en hundeskov. Især når der er hunde i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første tanke var da også, at det var en fuldstændig normal reaktion.

 

Når en hund står udstrakt i linen vil den kropspositur udstråle aggressivitet uanset hvor glad den så end er, dette skyldes at dens nakkemuskler er spændte og at hovedet bliver hevet op af ad snoren.

 

Så Tex har jo bare reageret på de signaler den anden hund utilsigtet har sendt til ham.

Så du lære noget af de bøger du læser? :hmm: :blink:

 

Hvis det var mig der havde været modparten her så havde jeg nok tænkt: arrig lille satan og så havde jeg tænkt: Uansvarlig ejer der ikke kalder hunden helt ind og sætter snor på.

 

:-)

det havde jeg nok også tænkt, men til gengæld havde jeg ikke ladt min hund hilse på en anden hund uden at ejer var indforstået, uanset om hunden var løs eller ej. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tænkte jeg sgu også selv.

Men et eller andet sted så må jeg vel for f.... have min hund løs i netop en hundeskov, især når han ikke farer i hovedet på andre.

 

Jeg har altid ment at man skal kunne holde sin hund til sig i selv en hundeskov. Især når der er hunde i snor.

 

Nu har du jo ikke lige nævnt det var en hundeskov :blink: Måske netop derfor den anden ejer lod sin hund komme nær din - Her er alle glade og skal respektere hinanden - agtige :mrgreen:

 

guanomo: Jeg ville selvfølgeklig heller ikke selv lade min gå hen til den anden, men måske har de været "tvunget" til at gå tæt forbi og så skal der ikke meget til før tæt på er meget tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

guanomo: Jeg ville selvfølgeklig heller ikke selv lade min gå hen til den anden, men måske har de været "tvunget" til at gå tæt forbi og så skal der ikke meget til før tæt på er meget tæt på.

 

Priceman skrev han lod den gå hen og hilse :-) men rigtigt, man ved ikke om ejeren "lod" sig trække med af sin hund, den trak jo i forvejen så den er "vant" til at bestemme tempo og retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nu har du jo ikke lige nævnt det var en hundeskov :blink: Måske netop derfor den anden ejer lod sin hund komme nær din - Her er alle glade og skal respektere hinanden - agtige :mrgreen:

 

Vi er artige. Men nej jeg havde ikke lige husket at skrive det var en hundeskov. Sorry My bad.

 

Andre hunde må gerne komme helt tæt på sådan for det meste. Men denne her den fik godt nok at vide hvad en terrier er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørger mig selv hvordan i omgås andre mennesker,når i er ude at gå uden hund.Det må være rart at have noget at se ned på,når man ikke har noget at se op til.Det var da altid noget at den Amstaff ikke bed din Terrier i stykker,men på den anden side så var du da kommet i avisen.Holdt da kæft noget noget meningsløst og intetsigende ævl at lukke ud på et forum,og lad os så lige få historien om den dag du gik forbi et par rockere eller en indvandrerbande.Nu er det jo sådan at små bange mænd godt kan lide at gøre sig selv endnu mere bange,og det er en reflektion af at hvis de var store nok ville de gå og tyranisere alle som var mindre end dem selv.Få jer dog et liv,og dermed mener jeg ikke et dog life på et fordummende forum,men et rigtigt liv.

 

Er du her nu igen :mrgreen:

 

Jeg synes det er meget fint du sidder og prædiker at vi skal få os et liv udenfor forum - hvad laver du her så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørger mig selv hvordan i omgås andre mennesker,når i er ude at gå uden hund.Det må være rart at have noget at se ned på,når man ikke har noget at se op til.Det var da altid noget at den Amstaff ikke bed din Terrier i stykker,men på den anden side så var du da kommet i avisen.Holdt da kæft noget noget meningsløst og intetsigende ævl at lukke ud på et forum,og lad os så lige få historien om den dag du gik forbi et par rockere eller en indvandrerbande.Nu er det jo sådan at små bange mænd godt kan lide at gøre sig selv endnu mere bange,og det er en reflektion af at hvis de var store nok ville de gå og tyranisere alle som var mindre end dem selv.Få jer dog et liv,og dermed mener jeg ikke et dog life på et fordummende forum,men et rigtigt liv.

 

Jeg overvejer om du har læst resten af indlæggene i kamphunde tråden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Der findes ingen kamphunde i Danmark,men der findes noget som ligner,ligesåvel som de udstillings hunde i ejer ikke længere er en en arbejdshund.

Game dogs avles selektivt og genetisksk på deres egenskaber som Pit Dogs,ligesåvel som rigtige arbejdshunde avles på deres egenskaber.

De hunde du omtaler er avlet på og efter deres udseende,og har absolut intet med kamphunde at gøre.

En fight crazy Amstaff ville måske gå 5 minutter mod en game Pitbull,og så ville den springe ud af pitten og løbe sin vej.

Måske skulle du springe ud af dette forum og søge dig noget viden om hunde,fremfor at sidde og henvise til noget du har læst i avisen.

Måske skulle du besøge mine hjemmesider,og lære lidt om hvad en Pitbull er,og hvad en game Pitbull er,samt hvad underarten Amstaff er.

Det kunne måske gøre dig en smule mere oplyst,og du kunne evt lære noget ud over det du har læst i avisen.

http://4ever4pitbulls.skysite.dk/

http://www.freewebs.com/pitbullwizard/

 

Jeg er sikker på du ved en masse om pitbulls og hundekamp osv...og jeg kan også se du selv har et flot eksemplar af slagsen...men jeg kan spørge mig selv hvad du får ud af at gå så meget i forsvarsposition over en tråd, om oplevelser i en hundeskov...kan ikke se at kamphunde, eller hvad du kalder dem, kritiseres nogen steder....synes selv pitten er en enormt lækker race, og rednose er en smuk linje...

 

For ved at kaste om dig med, i den her sammenhæng, ligegyldig viden og galde, da kommer du bare i nogens øjne til at fremstå ufrivilligt komisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Brian.

Prøv at læs hans blogs og generelt bare indholdet på hans side engang.

Han har vist ikke alle brikker i skabet, og heldigvis for Danmark bor han dog ikke hér i landet længere. :blink:

 

hehe...jeg kiggede bare lige hurtigt forsiden på den ene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Nu blev vores "ven´s " posts lige fjernet. Og godt det samme.

 

Oprindeligt skrevet af Siamdragen viewpost.gif

Der findes ingen kamphunde i Danmark,men der findes noget som ligner,ligesåvel som de udstillings hunde i ejer ikke længere er en en arbejdshund.........bla bla bla bla bla bla bla..

 

 

Til det kan jeg kun poste fra hans egen hjemmeside.

 

 

[ATTACH]7538[/ATTACH]

 

I rest my case.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg kan også godt lide hans egen kommentar på sit eget "forum".

 

Du er velkommen til at starte en debat,eller spørge om noget angående hunde.Jeg bider ikke,og alle er velkommen uanset hvad deres mening er.Det er vel derfor man har et forum.Jeg vil gerne hjælpe folk,bare de ikke er fodømmende og nedladende.At jeg så selv er det overfor nogen på mine andre sider kan de takke sig selv for,da det var dem som startede med at rakke ned på Pitbull for mange år siden,og de gør det stadig den dag idag.
Hmm gad vide om han skulle prøve at læse sine egne indlæg herinde igen. :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...