Hop til indhold

2 hunde


Aslan
 Share

Recommended Posts

Be om alle fordele og ulemper, ALLE i kan komme på.

 

 

 

 

Hvordan sætter man 2 hunde sammen? (den ene ville være en genbrug HVIS det var).

Hvordan kan man se om sin hund IKKE egner sig til at der er en til? (inden man får den anden)

 

Hvis genbrugen er ældst, ville den man har nu så evt kunne blive trynet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Be om alle fordele og ulemper, ALLE i kan komme på.

 

 

 

positivt:

  • De har underholdning hele dagen og føler sig ikke alene.
  • De får dækkes deres sociale behov også på en dårlig dag...
  • man har begge to en at holde om og ikke kun den ene (hvis hundene sover i sengen).
  • i kan begge træne hund og ikke kun en af jer.
  • og sikkert meget mere :mrgreen:

Negativt:

  • Der er flere hømhømer at samle op i haven...
  • Der er en større udgift i forhold til dyrlæge, forsikring og træning.
  • Du skal være opmærksom på alene tid med begge hunde.
  • Skal du gå tur alene så skal du være sikker på de ikke hever dig omkuld :lol:

Hvordan sætter man 2 hunde sammen? (den ene ville være en genbrug HVIS det var).

 

Jeg ville lade dem mødes til nogle ture på neutralgrund. og lade dem snuse og finde sig til rette med hinanden og derefter give dem lidt ro og så prøve igen og langsomt lade dem venne sig til hinanden.

Og jeg ville sørge for fri plads til begge hunde når den nye så kom hjem.

 

.

Hvordan kan man se om sin hund IKKE egner sig til at der er en til? (inden man får den anden).

 

Låne hund må være mit bud, måske der kommer andre på banen her med gode råd :-D.

 

Hvis genbrugen er ældst, ville den man har nu så evt kunne blive trynet?

 

Tror (uden at vide det at det kunne gå begge veje...) men da den nye, selv om den er ældst, kommer ind på dens andens teritoium, så ville jeg hælde til omvendt; at den "gamle" beboer har overtaget i hjemmet til de har fundet rangordenen... Har man dog fået dem kørt godt samme inde tror jeg ikke der vil være noget problem :-D

 

lyder spændene med hund nr. to:mrgreen::mrgreen:Måske

 

Øv kan aldrig finde ud af det med det citer noget :megaked:

Redigeret af tanita
brokke mig
Link til indlæg
Del på andre sites

"Rangorden" hverken kan eller skal man blande sig i, så længe der ikke er konflikter.

Om ens hund egner sig, kommer an på en pr¢ve.. du ved det ikke rigtig f¢r der er gået lidt tid, og man kan heller ikke helt regne med at den nye hunds "sande ansigt" viser sig de f¢rste par uger/måneder, da det kan tage tid at falde til i nye rutiner med fremmede mennesker etc.

 

Når man går fra 1 til 2 hunde, kan man godt lidt f¢le at man mister det der var lidt specielt ved kun at have en hund.

Lige pludselig er der 2, og de kan nogle gange have nok i hinanden! :lol:

Derfra og så til nr 3 er springet ikke så stort, og jeg lader mig fortælle at det er det samme hele vejen op :lol:

 

Vi siger gerne at er man en ganske almindelig familie der "bare" har hund, skla man holde sig til en enkelt. Er man Hundemenneske med stort H kan man have flere... for de bliver altså lidt mere "hunde" af at bo sammen med artsfæller. Blandt andet er for exempel mine 3 noget mere ulydige når de er ude sammen, end hver for sig.

 

Håber det giver mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

"Rangorden" hverken kan eller skal man blande sig i, så længe der ikke er konflikter.

Om ens hund egner sig, kommer an på en pr¢ve.. du ved det ikke rigtig f¢r der er gået lidt tid, og man kan heller ikke helt regne med at den nye hunds "sande ansigt" viser sig de f¢rste par uger/måneder, da det kan tage tid at falde til i nye rutiner med fremmede mennesker etc.

 

Når man går fra 1 til 2 hunde, kan man godt lidt f¢le at man mister det der var lidt specielt ved kun at have en hund.

Lige pludselig er der 2, og de kan nogle gange have nok i hinanden! :lol:

Derfra og så til nr 3 er springet ikke så stort, og jeg lader mig fortælle at det er det samme hele vejen op :lol:

 

Vi siger gerne at er man en ganske almindelig familie der "bare" har hund, skla man holde sig til en enkelt. Er man Hundemenneske med stort H kan man have flere... for de bliver altså lidt mere "hunde" af at bo sammen med artsfæller. Blandt andet er for exempel mine 3 noget mere ulydige når de er ude sammen, end hver for sig.

 

Håber det giver mening?

 

Skriver også "tror" og "de har fundet"... da jeg ikke har oplevet noget denne uge hvor vi har passet Sofus som jo er ligeknap et år (3 dage til hans fødselsdag) og så Danny som er vores på 5½ måned. og ellers aldrig har prøvet det :-D Bare for at være sikker på ikke at blive misforstået:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

Jeg havde en Grand danois tæve, da jeg mødte min kæreste (som er jæger), og da vi købte hus og havde mere plads, vill han gerne have en jagthund (labrador han). Vi snakkede flere gange om, hvordan vi bedst gjorde GD'en klar på en ny hund i huset.

 

Vi var oppe ved hvalpen flere gange, uden GD'en men duftede jo af ham da vi kom hjem. Dagen kom endelig, hvor vi skulle have den nye hvalp hjem. De mødtes første gang i haven og der gik det rigtig godt, der var ingenting at klage over. Reaktionen på den nye hund kom da dagen efter. GD'en var SÅ sur over at dele huset med en ny hund, at hund ikke ville snakke med mig i 4 dage. Hver gang jeg kaldte på hende, gik hun den anden vej. Hvis jeg vile nusse og putte, som hun ellers elsker, vendte hun bagenden til mig og gik væk. Det var helt klart, at hun var pissed på mig! Den lille ny hund, ville hun ikke ligge ved siden af, ville ikke lege og når hun duftede til ham, rynkede hun næse...

 

Det var rigtig hårdt, men efter de 4 dage accepterede hun ham og lige siden har de været bedste venner! Vi har aldrig fortrudt, at have fået en hund mere, og vi vil altid have min. 2 hunde. De har så meget ud af hinanden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det er okay Aslan, at jeg bruger din tråd til at spørge lidt ind til emnet, da jeg er i den samme (aka. fristelsens) båd som du:blink:

 

Tror I at det vil være en fordel at tage den gamle hund med op og besøge hvalpekuldet? Og vil man overhoved kunne vurdere om deres kemi passer sammen, efter sådan et par besøg hos opdrætter?

 

Hvor store chancer er der egentlig for at man ender op med to hunde der bare SLET ikke vil have noget med hinanden at gøre?

 

Jeg mener, har hunde ikke et instinkt fra naturens side der gør det naturligt for dem at leve i flok når de vænner sig til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke vide det med sikekrhed f¢r begge hunde er voksne, altså k¢nsmodne, så det vil ikke hjælpe at besøge hvalpene, hvilket jeg heller ikke tror hverken opdrætter eller hundemor vil synes er en god ide!

 

Mit f¢rste svar var mere ment på at få en voksen hund som nr to, da det var det jeg læste at Aslan spurgte til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørg bare løs Krusty :blink:

 

 

 

2 ulemper:

 

2 store glade hunde, det lyder til at det kan blive hæftigt.

2 store hunde med rundt (min familie bor jo i århus)

 

 

Ikke at min familie bestemmer hvorvidt jeg skal have hund, jeg kan bare se en stress faktor i det!

 

Den hund vi kiggede på har muligvis allergi, det vil sige der kommer en merudgift. Kan man egenetlig få testet hunde ligsom mennesker?

 

Jeg blev jo prikket på armen og fandt ud af at når græs pollen er værst...........jeg føler jo næsten jeg skal dø!

 

Jeg har drømt om den i nat :-D (kunne virkelig godt tænke mig den, men desværre er det følelserne der har overtaget lige nu :( )

 

Jeg kan godt se at der kan komme et lufteproblem, hvis martin skal arbejde over, da jeg ikke ville kunne gå med to trækkere, og der går jo et stykke tid endnu inden man ville får 2 hunde til at gå pænt :mrgreen:

 

Men hvis de har hinanden i løbet af dagen, kunne man så ikke, engang imellem, nøjes med 1 gåtur hvis man kommer ind i en overarbejdsperiode?

Link til indlæg
Del på andre sites

Reaktionen på den nye hund kom da dagen efter. GD'en var SÅ sur over at dele huset med en ny hund, at hund ikke ville snakke med mig i 4 dage. Hver gang jeg kaldte på hende, gik hun den anden vej. Hvis jeg vile nusse og putte, som hun ellers elsker, vendte hun bagenden til mig og gik væk. Det var helt klart, at hun var pissed på mig! Den lille ny hund, ville hun ikke ligge ved siden af, ville ikke lege og når hun duftede til ham, rynkede hun næse...

 

:lol: Sikke en forkælet sippe :lol: Men det var da godt hun skiftede mening :5up:

 

Vi havde lige den omvendte situation. Vinnie, som ellers ikke kan med ret mange hunde, har bare været den sødeste legetante lige fra dag 1 :hjerte:

 

Men det er noget andet når den nye hund er voksen. Så ville jeg gøre som tanita skrev. Altså gå nogle ture med dem begge i snor, så de fik mulighed for at se hinanden an.

 

Det gælder også om at kende sin hund, og det kan jo svært med den alder Aslan er i, hvor han udvikler sig meget og er ved at blive voksen.

 

Jeg havde selv det privilegium gennem næsten 13 år, at have en hund der bare kunne med alle, og blev ført sammen med flere forskellige andre hunde uden problemer. Men så heldig kan man ikke regne med at være hver gang, har jeg nu opdaget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.gipote.dk/racehunde/broholmer

 

 

Det er den første.

 

Den bliver solgt pga økonomi og datters manglende interesse. Den er 2 år.

 

Men jeg tror desværre ikke at det bliver til noget, Martin ville også, men han bruger hovedet om det er en god elelr dårlig ting kan jeg ikke helt finde ud af. Det ville bare være skønt med to syntes jeg :engel:

 

 

Men så igen, man ved jo heller ikke hvad man får. Jeg hører mange gode historier om genbrugshunde, men der er jo også historier som er dårlige, og dem skal vi også tage i betragtning.

 

 

SUK, frygteligt at forelske sig i en tanke og så vide at det nok ikke lader sig gøre, men så kan man jo altid begynde at læse og forberede sig til den dag det sker :mrgreen:

 

 

Selv om at jeg da lige bruger et par dage på at forhører jævnligt om martin er HELT SIKKER på at det nok er en dårlig ide :mrgreen: (han plejer desværre at have ret :megaked: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, jeg kender virkelig godt det der at vælge med hjertet!!

(Nogengange er det altså også det der skal til)

 

Men måske vil det være bedre for Aslan med en hvalp til den tid? Det vil nok være meget forvirrende for ham at få en fremmed ind, som er ældre, og bør være højere rangerende på hans terretorium, tror du ikke?

 

Men det er virkelig svært at lade være med at komme sådan en skøn hund til undsætning.

Hvis Martin virkelig ikke synes det er en god idé skal du nok tænke sådan her: "det er en dejlig hund, og han kommer højst sansynligt til en rigtig dejlig familie, som vil knuselske ham"

Så du er ikke hans eneste udvej:)

 

Men følg dit hjerte... Det skal man altid!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, jeg kender virkelig godt det der at vælge med hjertet!!

(Nogengange er det altså også det der skal til)

 

Men måske vil det være bedre for Aslan med en hvalp til den tid? Det vil nok være meget forvirrende for ham at få en fremmed ind, som er ældre, og bør være højere rangerende på hans terretorium, tror du ikke?

 

Men det er virkelig svært at lade være med at komme sådan en skøn hund til undsætning.

Hvis Martin virkelig ikke synes det er en god idé skal du nok tænke sådan her: "det er en dejlig hund, og han kommer højst sansynligt til en rigtig dejlig familie, som vil knuselske ham"

Så du er ikke hans eneste udvej:)

 

Men følg dit hjerte... Det skal man altid!!

 

 

Tjae, vi er heldigvis/desværre to om det valg.

 

Og ja, måske skal aslan have lov til at have sin "barndom" og så kan vi få en hvalp om 2 års tid.

Det ville nu bare være så hyggeligt med en til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...