Hop til indhold

Skal vi gribe ind?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Vi har en grand danois på 4 år (tæve) og en labbrador på 1 år og 9 måneder (han).

 

De er meget glade for hinanden og leger fint sammen...- MEN ofte kammer det ligesom over for labben. Han bliver lidt for vild og er ret voldsom overfor GD'en (synes vi mennesker). Hun siger dog ikk rigtig fra overfor ham. Jo en smule, men der har han så også været strid i lang tid (5-10 min).

 

Vi har fået forskellige råd:

1. Det skal de selv klare.

2. Læse situationen af og reagerer derefter.

3. Stoppe Labben.

4. Stoppe Labben og skælde ham ud.

 

Nogen der har prøvet noget lignende og kan komme med råd...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt det samme problem med mine. Lille Leroy kan også være enormt hård ved Vinnie, men han er jo også kun 1/2 år og har ikke lært almindelig hunde-høflighed endnu.

 

Jeg går generelt ikke ind for at blande mig. Jeg mener at med mindre Vinnie aktivt søger hjælp hos mig, så må det være fordi hun kan klare det selv.

Det viser sig også at de gange hvor jeg rent faktisk har sagt "nej" til Leroy eller på anden måde fået ham til at stoppe, så drøner Vinnie lige hen til ham for at få mere :lol:.

 

Hvis din GD bare ligger og finder sig i alt uden rigtig selv at være med i legen, eller aktivt forsøger at flygte fra Labben, så synes jeg du skal gribe ind.

Hvis Labben ikke slipper når hun hyler, så synes jeg også der er grund til at gribe ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går generelt ikke ind for at blande mig. Jeg mener at med mindre Vinnie aktivt søger hjælp hos mig, så må det være fordi hun kan klare det selv.

Det viser sig også at de gange hvor jeg rent faktisk har sagt "nej" til Leroy eller på anden måde fået ham til at stoppe, så drøner Vinnie lige hen til ham for at få mere :lol:.

Hvis din GD bare ligger og finder sig i alt uden rigtig selv at være med i legen, eller aktivt forsøger at flygte fra Labben, så synes jeg du skal gribe ind.

Hvis Labben ikke slipper når hun hyler, så synes jeg også der er grund til at gribe ind.

 

GD'en leger helt klart med, men nogle gange mundhugges de (bogstavlig talt) stadig i leg og så springer labben væk, tager en tonsetur rundt i stuen/haven og springer op på bagbenene igen, osv...

 

Hun finder sig ikke bare i hans biderier (han tager specielt efter bagbenene, da hun ikke kan nå når hun står op), hun jager ham væk...

 

Tak for svar... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...