Hop til indhold

2 lækre cavalier til avl


Gæst Birgitte25
 Share

Recommended Posts

Gæst Birgitte25

:-DJeg har to lækre cavalier king charles spanieler til avlstjeneste.

Den ene er en erfaren tricolor han på 3 år. :-P

 

Den anden en black and tan han på. 1.5 år UDEN hvidt. :-P

 

De kan begge benyttes til parringer både med og uden stambog. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Birgitte25

Må hellere lige skrive at det er DRU stambog de har og tricolren Chico er avlsgodkendt med hjertescanning, øjenlyst og partellaundersøgelse .

 

Det vil Bailey black and tannen naturligvis også være inden han benyttes til avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lyder jeg nok lidt som moralens vogter, men sådan et par stambogsførte hanner burde de ikke parres udelukkende med stambogsførte hunner? Går det ikke ud over avlsarbejdet ellers? Det er ikke tilladt i DKK, mener jeg..

 

Jeg står selv og skal have en cavalier hvalp og jeg er utrolig bange for indavl efter den skrækkelige udsendelse fra BBC.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Birgitte25

det blir nu kun til indavl hvis de parrer nogen af egen familie og det gør de bestamt ikke. :)

 

I DRU må vi gerne parre både DKK tæver (de får så DRU stambog) og andre racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

det blir nu kun til indavl hvis de parrer nogen af egen familie og det gør de bestamt ikke. :)

I DRU må vi gerne parre både DKK tæver (de får så DRU stambog) og andre racer.

 

 

Men det er jo ikke muligt at bevise/ se hvis de ingen stamtavle har...Det er jo netop sikkerheden mod indavl at man kan spore dem tilbage.

 

Jeg synes til gengæld det er fint, at dine hunde er undersøgt både for hjerte, knæ og øjenlidelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har jo stamtavle...

Hvis de parrer nogen uden så er de jo ikke i familie da alle i deres familie er med stamtavle :)

 

Sorry jeg bryder ind her :-)

 

Men hvis der er en hund i dine hundes familie, der har fået hvalpe uden stambog (fordi de ikke gad opfylde avlskravene/ikke kunne opfylde dem), så kan du jo ikke se det. Har set masser af sådanne annoncer på den blå avis.

 

Forældredyrene/det ene forældredyr har papirer, men tæveejer gad ikke få sin tæve avlsgodkendt --> ingen papirer til hvalpene.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

De har jo stamtavle...

Hvis de parrer nogen uden så er de jo ikke i familie da alle i deres familie er med stamtavle :)

 

Jamen du tilbyder jo uden stamtavle. (Så er der jo ikke nogen, der kan gå ind og se tilbage. Det siger min logik mig da). ;-)

 

Jeg synes, det er ubetænksomt at begynde at avle cavalierer uden tavle. Der har været så meget omkring indavl og helbredsproblemer - hjertelidelser og syringomyeli - ved lige netop den race. (Jeg tror der er mange, der er tilbageholdende med at købe en cavalier alene af den årsag, og det er synd for racen).

 

Hvis der ikke er nogen stamtavle på hvalpen er der ingen garant på at forældrene er avlsgodkendte og har fået helbredscheck. Og man kan heller ikke få dem ud af avlen, hvis hvalpen viser sig at have en lidelse (syringomyeli).

 

Men held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Birgitte25

Jeg VED at jeg tilbyder raske hunde til avl da de er godkendte og undersøgt for ALT inden avlen.

 

Og skriv venligst kun for interesse dette er en annonce ikke en debat!

Så kun seriøse henvendelser TAK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg VED at jeg tilbyder raske hunde til avl da de er godkendte og undersøgt for ALT inden avlen.

 

Og skriv venligst kun for interesse dette er en annonce ikke en debat!

Så kun seriøse henvendelser TAK!

 

Jeg forstår godt din frustration, men jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at http://www.hunde-forum.dk er en debatside. Derfor er det nok svært at undgå, at folk kommer med deres holdninger og tanker. Og avl er et meget ømt emne, hvor bølgerne kan gå meget højt. Det må man som "annoncør" være opmærksom på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt din frustration, men jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at www.hunde-forum.dk er en debatside. Derfor er det nok svært at undgå, at folk kommer med deres holdninger og tanker. Og avl er et meget ømt emne, hvor bølgerne kan gå meget højt. Det må man som "annoncør" være opmærksom på.

 

hvis man ikke vil have debat kan man jo bare oprette sin annonce i annoncemarkedet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...
Gæst orkidee

Hejsa

 

Jeg har en dejlig hun hun som jeg ønsker hvalpe på.....( engang ca. i nov 2011 )

 

hvad koster en parring med stamtavle og hvad koster en med stamtavle

 

hvor bor du evt ?

 

mvh vicki

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst malense70

hej med dig.

hvor bor du henne, og hvilken stamtavle har dine hanner (det er mest tricoloraen jeg er ude efter, vi har haft et kuld for 1½ år siden hvor alle blev bt som deres mor) :-). Jeg bor i Næstved og min tæve er lige kommet i løbetid. jeg leder derfor efter en god han til hende. hun er en stor Cavalier. og har haft et kuld op 6 hvaler.. er dine hunde hjertescannet.

mange hilsner Malene

Link til indlæg
Del på andre sites

hej med dig.

hvor bor du henne, og hvilken stamtavle har dine hanner (det er mest tricoloraen jeg er ude efter, vi har haft et kuld for 1½ år siden hvor alle blev bt som deres mor) :-). Jeg bor i Næstved og min tæve er lige kommet i løbetid. jeg leder derfor efter en god han til hende. hun er en stor Cavalier. og har haft et kuld op 6 hvaler.. er dine hunde hjertescannet.

mange hilsner Malene

 

 

Annoncen er 3 år gammel, og jeg mener ikke bruger er herinde længere. Så du skal nok ikke forvente et svar:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...