Hop til indhold

Pels der filtrer


Adele
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :mrgreen: Her er jeg igen. Denne gang med brug for råd og tips!

 

Det er jo sådan at kræet er ved at blive ret stort, og langhåret. Hans pels filtrer normalt ikke så meget, men for et par måneder siden, har vi opdaget stor filtrede klumper, bag begge hans ører. Jeg børste ham næsten hver dag, om ikke andet for at vænne ham til det. Men jeg synes ikke at kunne få de totter børstet rigtigt ud.

Er der nogle der har et godt råd, til hvordan jeg kan få dem børstet ud? Sherlock er ikke så vild med at blive børstet, og jeg vil derfor helst ikke hive og slide for meget i ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lex filtrer nogle gange når det har været meget vådt i vejret.... jeg klipper dem bare ud. Ellers kan man spraye med noget anti-filtre, og så s¢rge for at b¢rste de mest udsate områder dagligt, eller i hvertfald ofte.

 

Hvis det var små filtre ville jeg genre klippe dem af, men de her er store totter, som er opdaget for sent. Han ville få en skaldet plet bag begge ører, hvis jeg klippede dem af. :???:

 

Sådan noget anti-filtre spray, er det noget lavet specielt til hunde? Og kan det købes hos dyrehandleren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Jeg bruger en super god spray fra KW til min sheltie, det er ofte det helt tynde "fe-hår" der filtrer, hvis du klipper ind i knuden, eller klipper den med en filer-saks, så ser du slet ikke at du har klippet i ham (-:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en super god spray fra KW til min sheltie, det er ofte det helt tynde "fe-hår" der filtrer, hvis du klipper ind i knuden, eller klipper den med en filer-saks, så ser du slet ikke at du har klippet i ham (-:

 

Ja, han filtrer faktisk kun bag ved ørerne, hvor hans pels er tyndere og blødere, og mere hvalpeagtig. Når du skriver "klippe ind i knuden", hvordan mener du så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en FURMINATOR - den skærrer knuden væk uden at få "hul":5up:

 

En furminator er da lavet til at tage underuld?

 

Der findes specielle filterknusere, som har lange tænder, som man "reder" knuden med. I princippet er det det samme, som hvis man klipper ind i pelsen. Det er bare lidt mere skånsomt for pelsen, da man ikke får klippet for meget af.

 

Outrageous er også et stort hit herhjemme til knuderne under albuerne. Det er noget silikonehejs, som man sprayer i knuden/filteren og lader sidde, hvorefter der skal arbejdes ihærdigt med en kam. Outrageous er dog også god som forbehandling af pelsen. Eksempelvis hvis hunden skal i sne og har tendens til at samle snebolde på benene.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg fik at vide fra min hundefrisør at man ikke skulle klippe filtertotterne ud, da man altid kom til at se det. Jeg bruger tangle-fix fra KW, som hjælper utrolig meget. Frisøren anbefalede bare at bruge en kam og fingrene til at løse det filtrede område.

Min er heller ikke så glad for at rede totterne ud, men godbidder hjælper :-D

 

Held og lykke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik at vide fra min hundefrisør at man ikke skulle klippe filtertotterne ud, da man altid kom til at se det. Jeg bruger tangle-fix fra KW, som hjælper utrolig meget. Frisøren anbefalede bare at bruge en kam og fingrene til at løse det filtrede område.

Min er heller ikke så glad for at rede totterne ud, men godbidder hjælper :-D

 

Held og lykke :blink:

 

Tak for hjælpen, igen ;-) Men jeg tror nu at vi i sidste ende ender med, at må klippe noget af de filtrede totter af. De er virkelig filtrede :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har en enkelt gang opdaget en pelsknude bag øret på min tøs, men den var dog så lille at den kunne friseres ud. Men jeg ved at man kan klippe toppen af knuden af, putte noget anti-filt spray på.. jeg bruger Khara's magic lotion, hvorefter man lige så stille kan rede knuden ud. Det tager lidt tid, men er klart det værd frem for at klippe hele knuden af...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, mange tak. Men jeg kan se du bor på fyn, og jeg bor i jylland ;-)

 

Det sværeste ved at børste ham, er egentlig at vi ikke har været så gode til at vænne ham til det, som hvalp. Netop fordi han aldrig har brudt sig om det. Jeg havde tænkt at jeg skulle tage ham op på et bord, og se om det gjorde det nemmere, men det fik jeg ikke gjort :roll:

 

Tak alligevel! Super smukke hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...