Hop til indhold

Hvalp løber efter mine katte.


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Mig igen... :gab: (Beklager alle spørgsmålene, hvor er der meget man ikke kan læse sig til i en bog).

 

Smilla har fundet ud af, at kattene løber væk, når hun løber efter dem, så det er efterhånden blevet en lille sjov leg (for hende).

 

Jeg bremser hende, hvis jeg lige står i nærheden, men ellers jager hun dem ho op i deres kradsetræer.

 

Hvad stiller man op med det? Er det ok hun gør det og at kattene flygter? Er jo bange for det på sigt ødelægger deres forhold...

 

Hun er jo ikk så stærk i indkald at det hjælper at kalde på hende/ eller sige nej for den sags skyld.:???:

 

 

Vi har en kat i haven, som kommer og besøger os. Han bor sammen med en schæfer og han flytter sig ikke, når Smilla kommer. De hilser pænt snude til snude. (Hvorfor kunne mine katte ikke bare være sådan).

 

Lidt extra info.

 

(Mine katte har turde snuse til Smilla, når hun sover i vores skød. (Når de ved, vi holder hende). De kan også godt (både kattene og Smilla) fodres med godbidder side om side, når Smilla slapper af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Mig igen... :gab: (Beklager alle spørgsmålene, hvor er der meget man ikke kan læse sig til i en bog).

 

Smilla har fundet ud af, at kattene løber væk, når hun løber efter dem, så det er efterhånden blevet en lille sjov leg (for hende).

 

Jeg bremser hende, hvis jeg lige står i nærheden, men ellers jager hun dem ho op i deres kradsetræer.

 

Hvad stiller man op med det? Er det ok hun gør det og at kattene flygter? Er jo bange for det på sigt ødelægger deres forhold...

 

Hun er jo ikk så stærk i indkald at det hjælper at kalde på hende/ eller sige nej for den sags skyld.:???:

 

 

Vi har en kat i haven, som kommer og besøger os. Han bor sammen med en schæfer og han flytter sig ikke, når Smilla kommer. De hilser pænt snude til snude. (Hvorfor kunne mine katte ikke bare være sådan).

 

Lidt extra info.

 

(Mine katte har turde snuse til Smilla, når hun sover i vores skød. (Når de ved, vi holder hende). De kan også godt (både kattene og Smilla) fodres med godbidder side om side, når Smilla slapper af.

 

 

Min erfaring er at kattene opdrager på hundene, så jeg ville ikke stoppe hvalpen:-)

Vores katte og hunde er altid endt med at leve sammen i fuld fordragelighed og endda have stor glæde af hinanden, det er ikke ualmindeligt at de sover i arm med hinanden:-)

 

P/S vi har aldrig haft skader på hverken kat eller hund:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring er at kattene opdrager på hundene, så jeg ville ikke stoppe hvalpen:-)

Vores katte og hunde er altid endt med at leve sammen i fuld fordragelighed og endda have stor glæde af hinanden, det er ikke ualmindeligt at de sover i arm med hinanden:-)

 

P/S vi har aldrig haft skader på hverken kat eller hund:-D

 

Det var betryggende at høre. Jeg er heller ikke urolig for, at nogle af dem skal få fysiske skader. Det er mere om det ødelægger forholdet. Men det lyder det så ikke til umiddelbart. :-) Kattene er jo også nysgerrige, så de kommer hurtigt frem igen. Og de lærer hurtigt, at de kan være i fred oppe i højden.

 

Håber jo også på at se dem ligge i arm en dag. :lun: (I går aftes da det var mørkt lå jeg nede på gulvet på madrassen med dem på hver deres side af mig. Kattene lå på den elektriske varmepude (*lokke* *lokke*) og hvalpen var i dyb søvn. Jeg prøver at vise kattene, at det er dejligt at være i nærheden af hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil lære hunden det "hurtigt", er det i gang med træning og afledning. Eventuelt i snor, så hun ikke kan få lov at få glæden af sin leg. Og så stoppe hende i adfærden inden hun sætter efter dem. Kan godt forstå hun syntes det er en sjov leg, også hendes race taget i betragtning.

 

Det er lang tid siden jeg har haft kat og hund sammen, og der var det katten der kom til og hunden der allerede var der. Så jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt forholdet udvikles, hvis hun får lov at fortsætte sin leg. Nok ikke katastrofalt, men det vil nok gå hurtigere med de gode miner, hvis hun lærer, at hun ikke skal jagte dem.

 

Træningen er den samme som med alle andre ting, der skal ignoreres; andre hunde, cyklister, joggere etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface

Jeg var også meget bekymret for, hvad vores katte (specielt vores Ragdoll Perle), ville sige til Cupcake.. I starten, virkede kattene, meget skræmte af hans ligefremhed, og skyndte sig væk.. Men men men.. Så sent som igår aftes, legede Perle og Cupcake løbe-efter-hinanden-leg sammen - Perle som ellers er MEGET sky og doven for den sags skyld.. :blink: Og mht. til vores huskat Skygge - hvis Cupcake kommer for tæt på, laver Skygge bare sit ninja-move og skræmmer Cuppie væk.. :-D

 

Jeg tror på de nok skal blive venner, de skal bare have lidt tid.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét kender jeg godt!

 

Sascha elsker også at rende efter kattene, når de løber. Afhængig af kattens temperament lærer den dog ret hurtigt at lade være med at løbe. Det har alle mine tre lært - den ene var lidt langsommere til det end de andre, men fx den killing jeg har fra november måned, han lærte det super hurtigt.

 

Så medmindre du er bange for fysiske skader, hvilket du jo skriver at du ikke er, så ville jeg også lade dem være. Så længe kattene har et "helle" i deres kradsetræ, hvor de kan være i fred, så skal det nok komme.

 

Linus, min ene kat, er pænt uintelligent - han tror, Sascha er hans bedste ven selvom hun bider i ham fra tid til anden (bare småbider, han får ingen skader af det eller noget). Når han kommer ind går han straks hen til Sascha og nusser hende.

 

Killingen, Tinka, er også gode venner med Sascha. Han slikker hende på snuden, og hun slikker ham... øh, overalt. Så søde.

 

Mens du venter kan du jo kigge på det her billede og glæde dig til, at dine dyr også kan ligge sådan og putte... det er bare skønt at se!

2536_54000069263_715079263_1295564_2537793_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinhou! Neeeej et skønt billede. De er bare kære :hjerte:

 

Frk. Smilla: Vi har også en kat som var 2½ år da vi fik Miley. Han var bestemt ikke begejstret da Miley kom ind i vores hjem, men som dine startede han med at snuse til hende når hun sov og holdt sig så ellers væk resten af tiden. Vi har sat børnegitter op så katten kan hoppe over når han ikke gider at være sammen med hunden, og så han har steder der er hans og ikke hundens. Hver gang Miley kom i nærheden af ham, jagtede hun ham også som du fortæller, og vi syntes faktisk at det var ret synd for katten, men som tiden gik kunne vi se at katten selv lagde op til at Miley skulle løbe efter ham. Hvis hun ikke lige lagde mærke til ham når vi var ude hoppede han sådan skævt hen lige foran hende og så gik den vilde jagt. Når det lykkedes Miley at komme i nærheden af ham, tog de nogle ture hvor de rullede rundt ovenpå hinanden. Det så meget voldsomt ud og vi stoppede det altid, indtil en "hundekyndig" anbefalede os at blande os udenom. Det gjorde vi så, og der blev det tydeligt at det kun var leg. Der er aldrig nogen som kommer til skade og katten lægger lige så meget op til det som hunden. Katten har ikke kløerne ude (jeg har prøvet at holde hånden imellem dem). Nu hvor Miley er blevet ældre og især nu hvor hun har haft sin første løbetid, er der meget længere imellem deres "kampe". Nu kan de sagtens gå rundt imellem hinanden og katten springer over gitret hele tiden for at komme ud til Miley. Vi er ikke nået dertil hvor de kan lægge i arm som på billedet men vi krydser da fingre.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååårhh supersødt billede Vinhou. :hjerte:

 

Vi har også børnegitter oppe, så kattene har et rum (computerrummet) hvor der tit er selskab:engel:og hvor deres kattebakke står. Det er dog sjældent de gider være herinde. For det mest er de i køkken-alrummet oppe i højden eller i soveværelset i sengen.

 

Jeg oplever jo også lidt, at Miley (den yngste kat på 1 år) følger lidt efter Smilla. (Nysgerrig) Men hun lægger ikke op til noget overhovedet.

 

Det med snoren kunne jeg prøve, det er bare lidt besværligt. Men jeg tænker også, om det vil udsætte processen på den måde, at Smilla da med tiden må blive træt at at løbe efter kattene, når hun aldrig fanger dem. Eller tænker hunde ikke sådan... Hun får måske tilfredsstillelsen ved bare at jage dem op i et klatretræ.:???:

 

Hun er jo ikke en terrier eller jagthund, så troede hun ville være en god hund for kattene. Men vi krydser også fingre. Tak for de gode råd. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Nååårhh supersødt billede Vinhou. :hjerte:

 

Vi har også børnegitter oppe, så kattene har et rum (computerrummet) hvor der tit er selskab:engel:og hvor deres kattebakke står. Det er dog sjældent de gider være herinde. For det mest er de i køkken-alrummet oppe i højden eller i soveværelset i sengen.

 

Jeg oplever jo også lidt, at Miley (den yngste kat på 1 år) følger lidt efter Smilla. (Nysgerrig) Men hun lægger ikke op til noget overhovedet.

 

Det med snoren kunne jeg prøve, det er bare lidt besværligt. Men jeg tænker også, om det vil udsætte processen på den måde, at Smilla da med tiden må blive træt at at løbe efter kattene, når hun aldrig fanger dem. Eller tænker hunde ikke sådan... Hun får måske tilfredsstillelsen ved bare at jage dem op i et klatretræ.:???:

 

Hun er jo ikke en terrier eller jagthund, så troede hun ville være en god hund for kattene. Men vi krydser også fingre. Tak for de gode råd. :-)

 

 

OT.. Hvor har du købt børnegitter henne? Kan ikke finde det nogen steder.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Ikea, mener det kostede lidt over 200 kr. :hmm:Pænt og hvidt. :-)

 

som frk smilla siger, så kan de købes i både hvid og naturfarvet hos ikea - vi har 2 hvide - derudover kan de også købes i Bilka og tror faktisk også at harald nyborg har dem...

 

Takker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...