Hop til indhold

Ugarvet skind


Lonny
 Share

Recommended Posts

Er der nogen herinde der ved hvor jeg kan købe noget ugarvet skind, som jeg kan bruge som legetøj/belønning til Baldur?

 

Det må gerne være inden for en radius af 50 km. fra ringsted/haslev

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 129
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

øøøhm, nu er jeg sådan lidt dum ... :oops: men ugarvet... betyder det at der er pels på stadigvæk, eller?

 

Jeg var så heldig at falde over en kaninstola i en tøjbutik. Den var i stykker - en flænge i foret - og var derfor sat ned til en 20'er ... den købte jeg og Karla elsker sin "kanin" :mrgreen:

 

ved ikke hvor nemt det er at se på dette billede, hvor Karla og Jackpot trækker tov om den

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Er der nogen herinde der ved hvor jeg kan købe noget ugarvet skind, som jeg kan bruge som legetøj/belønning til Baldur?

 

Det må gerne være inden for en radius af 50 km. fra ringsted/haslev

 

Du kunne prøve at henvende dig til en af de lokale minkavlere. Sådan en kan evt. også anskaffe andre skind.

 

Ellers skal du holde øje med om der er en sammenkomst for pelsavler - det er vist nok åbent for offentligheden og så kan du tuller lidt rundt der. Jeg har selv et par rævehaler der er anskaffet ved en eller anden årlig "komsammen" for dem i Herning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne prøve at henvende dig til en af de lokale minkavlere. Sådan en kan evt. også anskaffe andre skind.

 

Ellers skal du holde øje med om der er en sammenkomst for pelsavler - det er vist nok åbent for offentligheden og så kan du tuller lidt rundt der. Jeg har selv et par rævehaler der er anskaffet ved en eller anden årlig "komsammen" for dem i Herning.

 

Jeg sidder også lige og slår minkavlere op, men der er kun 3 på sjælland, resten ligger i Jylland :cry:

 

Og ingen af dem har lige haft noget, da jeg ringede :cry: Og så var det at jeg tænkte, at der måske var nogen herinde der kendte nogen, som kendte nogen :blink:

 

Amocca : Det skind du har er renset, og det skind jeg gerne vil have fat i, er ikke renset. hvilket vil sige at det stinker godt af byttedyr, og dermed er meget mere interessant for Baldur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg sidder også lige og slår minkavlere op, men der er kun 3 på sjælland, resten ligger i Jylland :cry:

 

Og ingen af dem har lige haft noget, da jeg ringede :cry: Og så var det at jeg tænkte, at der måske var nogen herinde der kendte nogen, som kendte nogen :blink:

 

Amocca : Det skind du har er renset, og det skind jeg gerne vil have fat i, er ikke renset. hvilket vil sige at det stinker godt af byttedyr, og dermed er meget mere interessant for Baldur :mrgreen:

 

Er desværre ikke så kendt i de kredse på Sjælland :-D Men måske jeg kan skaffe dig noget (prisen kender jeg ikke hvis det er).

 

Hvad skal det være?

 

Du kan evt. prøve et garveri - måske de har noget pels der er gået i stykker som du kan købe billigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder også lige og slår minkavlere op, men der er kun 3 på sjælland, resten ligger i Jylland :cry:

 

Og ingen af dem har lige haft noget, da jeg ringede :cry: Og så var det at jeg tænkte, at der måske var nogen herinde der kendte nogen, som kendte nogen :blink:

 

Amocca : Det skind du har er renset, og det skind jeg gerne vil have fat i, er ikke renset. hvilket vil sige at det stinker godt af byttedyr, og dermed er meget mere interessant for Baldur :mrgreen:

 

Jeg har kontaktet vores lokale fisk og vildt slagter for at få nogle ugarvede løb (forben). Her når der er bukkejagt til sommer får de sommetider hele dyr ind sagde han. Så det var måske en mulighed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er desværre ikke så kendt i de kredse på Sjælland :-D Men måske jeg kan skaffe dig noget (prisen kender jeg ikke hvis det er).

 

Hvad skal det være?

 

Du kan evt. prøve et garveri - måske de har noget pels der er gået i stykker som du kan købe billigt!

 

Du må meget gerne prøve at skaffe mig noget :-D

 

Jeg har aldrig brugt det før, så jeg aner ikke hvad det skal være, bare det lugter godt og dejligt, så jeg får en supermotiveret hund :blink:

 

Men god ide med gaveriet, det vil jeg da lige forsøge at google :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kontaktet vores lokale fisk og vildt slagter for at få nogle ugarvede løb (forben). Her når der er bukkejagt til sommer får de sommetider hele dyr ind sagde han. Så det var måske en mulighed :)

 

Super god ide, sådan et bukkeben må da helt sikkert vække begejstring hos Baldur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super god ide, sådan et bukkeben må da helt sikkert vække begejstring hos Baldur :mrgreen:

 

Det tror jeg da helt bestemt! Jeg bruger dem til at ligge i slutningen af et blodspor, og hundene er i hvert fald meget stolte når de har fundet det. Et helt frisk skal lufttørres i noget tid inden det bliver taget i brug - eller det gør hende jeg træner schweiss ved i hvert fald. Nogle har det i fryseren, så det er "frisk" hver gang de skal bruge det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er desværre ikke så kendt i de kredse på Sjælland :-D Men måske jeg kan skaffe dig noget (prisen kender jeg ikke hvis det er).

 

Hvad skal det være?

 

Du kan evt. prøve et garveri - måske de har noget pels der er gået i stykker som du kan købe billigt!

 

Wow, det nærmeste gaveri ligger 70 km fra hvor jeg bor :shock:

 

Det er da vist ikke det letteste projekt jeg har kastet mig ud i :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Wow, det nærmeste gaveri ligger 70 km fra hvor jeg bor :shock:

 

Det er da vist ikke det letteste projekt jeg har kastet mig ud i :blink:

 

Tro det eller ej - Men alm pakkepost findes skam stadig :blink::mrgreen:

 

Jeg skal bruge det til at binde i enden af en snor, så jeg kan lege jagtleg med Baldur som belønning for god opførsel.

 

Så skal du nok ikke have fat i et "helt" ben som Stjernetosse foreslår idet sådan et ikke er specielt levende/bevægeligt :-D Eller hvad er din erfaring Stjernetosse??

 

Du kan jo evt. også blot have den i lommen og så belønne ham med den i stedet for at skulle have fat i snor og løbe derudaf med den........

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro det eller ej - Men alm pakkepost findes skam stadig :blink::mrgreen:

 

 

 

Så skal du nok ikke have fat i et "helt" ben som Stjernetosse foreslår idet sådan et ikke er specielt levende/bevægeligt :-D Eller hvad er din erfaring Stjernetosse??

 

Du kan jo evt. også blot have den i lommen og så belønne ham med den i stedet for at skulle have fat i snor og løbe derudaf med den........

 

Jeg havde slet ikke tænkt på det med pakkeposten :oops:

 

Med hensyn til benet, så tror jeg at du har ret i, at jeg ikke nødvendigvis behøves at spæne rundt med det for at Baldur syntes at det er en fantastisk belønning. Men det må jo komme an på en prøve :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro det eller ej - Men alm pakkepost findes skam stadig :blink::mrgreen:

 

 

 

Så skal du nok ikke have fat i et "helt" ben som Stjernetosse foreslår idet sådan et ikke er specielt levende/bevægeligt :-D Eller hvad er din erfaring Stjernetosse??

 

Du kan jo evt. også blot have den i lommen og så belønne ham med den i stedet for at skulle have fat i snor og løbe derudaf med den........

 

Nej når det skal bruges på den måde ville jeg heller ikke vælge et ben. Det jeg har er bare underbenet, så der er ikke noget bevægeligt i det. Hundene finder det som en form for trofæ, der meget stolt bæres ned til bilen. Dog er de begge begyndt at begrave det når vi nærmer os bilen - jeg tolker det lidt som "Mit... Jeg gemmer det lige for Oscar/Svea... Mit er det..." :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...