Hop til indhold

Ugarvet skind


Lonny
 Share

Recommended Posts

Køb en billig kanin og nak den selv - skind til vovse, lækker middag til dig selv :mrgreen:

 

øøøh, det tror jeg skal være til en gryderet så, da jeg intet aner om at pelse en kanin, og dermed nok ville få den maltrakteret fuldstændigt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 129
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

øøøh, det tror jeg skal være til en gryderet så, da jeg intet aner om at pelse en kanin, og dermed nok ville få den maltrakteret fuldstændigt :blink:

 

Ved ikke hvor længe et ugarvet skind holder, men vel ikke meget længre end et ådsel, så ideen var måske ikke så tosset, så kunne Baldur selv partere og maltraktere (og få lidt at spise), men muligvis totalt kikset når han selv begynder at forsyne sig hos en af naboerne :-)

 

Jeg var medlem af en koklub hvor vi kunne købe ko-skind og så efterfølgende selv skulle få det garvet - jeg er stadig passivt medlem, tidligere har ingen været interesseret i skindet da det koster en formue at få garvet...du kan evt selv kontakte og høre om man stadig kan få skindet

http://www.sundbyko.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Altså bare for lige at være på den sikre side :-D

 

Det skind der skal bruges skal være renset og tørret :confused:

 

De skindstumper jeg har fra mink feks. er der mange hunde der ikke vil i nærheden af - også selv om det er det skind der sendes til forædling til damerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvor længe et ugarvet skind holder, men vel ikke meget længre end et ådsel, så ideen var måske ikke så tosset, så kunne Baldur selv partere og maltraktere (og få lidt at spise), men muligvis totalt kikset når han selv begynder at forsyne sig hos en af naboerne :-)

 

Jeg var medlem af en koklub hvor vi kunne købe ko-skind og så efterfølgende selv skulle få det garvet - jeg er stadig passivt medlem, tidligere har ingen været interesseret i skindet da det koster en formue at få garvet...du kan evt selv kontakte og høre om man stadig kan få skindet

http://www.sundbyko.dk/

 

 

En koklub??? :lol: Hvad laver man der?? Sådan en har jeg godt nok aldrig hørt om før :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså bare for lige at være på den sikre side :-D

 

Det skind der skal bruges skal være renset og tørret :confused:

 

De skindstumper jeg har fra mink feks. er der mange hunde der ikke vil i nærheden af - også selv om det er det skind der sendes til forædling til damerne :-D

 

Altså nu har jeg ikke så meget forstand på det, men jeg havde ikke forestillet mig at der skulle sidde små kødstykker på eller at det ville gå i fordærv :shock:

Jeg havde bare forestillet mig at det ikke var klinisk renset, så det stadig duftede af byttedyr, men jeg er måske helt forkert på den :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Altså nu har jeg ikke så meget forstand på det, men jeg havde ikke forestillet mig at der skulle sidde små kødstykker på eller at det ville gå i fordærv :shock:

Jeg havde bare forestillet mig at det ikke var klinisk renset, så det stadig duftede af byttedyr, men jeg er måske helt forkert på den :confused:

 

Altså jeg kan da sige så meget, at vi to snakker om den samme slags skind :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg kan da sige så meget, at vi to snakker om den samme slags skind :blink:

 

Det er jeg da glad for at høre, for hvis du nu fandt noget af det andet og sendte det til mig i posten, så ville jeg nok blive lidt overrasket når jeg modtog det, og evt. postmanden ville brokke sig over lugten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i øvrigt selv lavet flere apportdummyer i skind ved brug af roadkill. -Det fungerer fint for os.

 

Wow, det kræver vist lidt stærkere nerver end jeg lige har :shock:

 

Jeg er af den slags dobbeltmoralske personer, som ikke har noget imod at bruge skindet, men skindet skal helst afleveres til mig på en måde, så jeg slipper for at tænke på at det en gang har været et levende dyr :oops:

 

Men ideen er god, det er bare mig der er sart og dobbeltmoralsk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i øvrigt selv lavet flere apportdummyer i skind ved brug af roadkill. -Det fungerer fint for os.

 

He he, jeg fik lige sådan et billede på min indre fladskærm af dig bag rattet på en stor firhjulstrækker der drøner rundt og prøver at nedlægge så mange dyr som muligt (som i et computerspil) :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, jeg fik lige sådan et billede på min indre fladskærm af dig bag rattet på en stor firhjulstrækker der drøner rundt og prøver at nedlægge så mange dyr som muligt (som i et computerspil) :oops::lol:

 

Nollike:!: Sådan kan man ikke sige :roll:

 

 

:mrgreen: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Wow, det kræver vist lidt stærkere nerver end jeg lige har :shock:

 

Tror bare chr mener du skal samle dem op du møder på din vej :blink: ikke selv forsøge at nedlægge dem :mrgreen:

 

Hvis der er nogle der mangler til hjemmelavede så møder jeg ofte katte og ræve på min vej og engang imellem også grævlinge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Synes den tråd bliver mere og mere makaber :shock:

 

 

....................... og alligevel griner jeg :hmm: vil ikke vide, hvad det siger om mig :engel:

 

Hvis jeg begyndte at barfe min hund ville jeg sjældent mangle kød - så mange flade dyr møder jeg på min vej :(

 

Men det er jo en fantastisk økologisk tankegang :mrgreen: (måske lige bortset fra de biler der har splattet dem - de er jo ikke specielt økologiske i deres virke :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg begyndte at barfe min hund ville jeg sjældent mangle kød - så mange flade dyr møder jeg på min vej :(

 

Men det er jo en fantastisk økologisk tankegang :mrgreen: (måske lige bortset fra de biler der har splattet dem - de er jo ikke specielt økologiske i deres virke :-))

 

Jeg ej heller :( specielt død misser er der mange af :( kan altså ikke forstå, at folk ikke passer bedre på, men det er måske noget andet med katte end med hunde :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg ej heller :( specielt død misser er der mange af :( kan altså ikke forstå, at folk ikke passer bedre på, men det er måske noget andet med katte end med hunde :hmm:

 

I følge loven må man jo ikke bremse for en kat..............

 

Men jeg har da selv taget et par stykker - Vupti så er de der.

 

Det dummeste dyr der findes når man er bilist er fasaner - de tøffer afsted inde i kanten og når så man tror de har fattet man kommer og de er på vej ind i marken - så ændre de retning og suser lige ud foran bilen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge loven må man jo ikke bremse for en kat..............

 

Men jeg har da selv taget et par stykker - Vupti så er de der.

 

Det dummeste dyr der findes når man er bilist er fasaner - de tøffer afsted inde i kanten og når så man tror de har fattet man kommer og de er på vej ind i marken - så ændre de retning og suser lige ud foran bilen :roll:

 

Næ det må man jo godt nok ikke, men det burde sidde som refleks at man bremser -hvis der ellers ikke er nogen bag ved en.. Min mand bremser selv for mus :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En koklub??? :lol: Hvad laver man der?? Sådan en har jeg godt nok aldrig hørt om før :lol:

 

Man nusser, passer og plejer en ko indtil der kommer en slagter og afleverer den i passende dele klar til fryseren, modsat Lonny er jeg enkeltmoralsk og ser gerne min middag i øjnene :-D (undskyld Lonny, mener ingen fornærmelse med det, synes bare du er lidt sjov...du ved godt at kalve-kødet i plastbakkerne engang var en yndig kær lille brunøjet kalv ikk'?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ej heller :( specielt død misser er der mange af :( kan altså ikke forstå, at folk ikke passer bedre på, men det er måske noget andet med katte end med hunde :hmm:

 

Som lokomotivfører bremser jeg for alt og trutter ad alle - hunde flytter sig ALTID, også før jeg trutter, katte er selvmorderiske, kan finde på at kaste sig ud foran toget :roll: fasaner angriber gerne tog der kommer i mod dem :confused: men så er de altså også grundigt døde bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Næ det må man jo godt nok ikke, men det burde sidde som refleks at man bremser -hvis der ellers ikke er nogen bag ved en.. Min mand bremser selv for mus :lol:

 

Mon ikke det er en refleks ved langt størstedelen af bilisterne :blink: Ellers tror jeg det er fuldstændigt slut for mig at bevæge mig rundt på gåben :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man nusser, passer og plejer en ko indtil der kommer en slagter og afleverer den i passende dele klar til fryseren, modsat Lonny er jeg enkeltmoralsk og ser gerne min middag i øjnene :-D (undskyld Lonny, mener ingen fornærmelse med det, synes bare du er lidt sjov...du ved godt at kalve-kødet i plastbakkerne engang var en yndig kær lille brunøjet kalv ikk'?)

 

Altså undskyld, men jeg er temmelig uvidende på det her område :oops: Er det en enkelt ko man passer? Og hvor står den henne? Og og og... :oops:

Fortææææl be' om g020.gif Altså, jeg mener, du bor jo også i København, så du har den jo nok ikke hjemme på altanen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge loven må man jo ikke bremse for en kat..............

 

Men jeg har da selv taget et par stykker - Vupti så er de der.

 

Det dummeste dyr der findes når man er bilist er fasaner - de tøffer afsted inde i kanten og når så man tror de har fattet man kommer og de er på vej ind i marken - så ændre de retning og suser lige ud foran bilen :roll:

 

Jo det må og bør man!

 

2) Pløj dyr ned

Myte: En del trafikanter kører rundt og tror, at hvis et dyr løber ud foran bilen, så må man ikke bremse med mindre der er tale om en stor hund eller et større dyr. Små dyr under knæhøjde skal bare pløjes ned for alles sikkerhed.

Sandhed: Man både må og bør bremse og undvige, hvis et dyr løber ud foran. Der står intet i færdselsloven om, at man bare skal køre dyret ned. Det er også et etisk spørgsmål - man kører ikke bare et andet levende væsen ned.

Dog er der et lille "men" i loven.

Hvis man ved et uheld kommer til at ramme en hund eller et større dyr, og man bliver påkørt bagfra, er det den bagvedkørende der har ansvaret, fordi denne bilist så ikke har holdt nok afstand.

Hvis dyret er mindre, f.eks. en kat eller en fugl, så vil man skulle dele erstatningskravet.

 

Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13522633.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jo det må og bør man!

 

2) Pløj dyr ned

Myte: En del trafikanter kører rundt og tror, at hvis et dyr løber ud foran bilen, så må man ikke bremse med mindre der er tale om en stor hund eller et større dyr. Små dyr under knæhøjde skal bare pløjes ned for alles sikkerhed.

Sandhed: Man både må og bør bremse og undvige, hvis et dyr løber ud foran. Der står intet i færdselsloven om, at man bare skal køre dyret ned. Det er også et etisk spørgsmål - man kører ikke bare et andet levende væsen ned.

Dog er der et lille "men" i loven.

Hvis man ved et uheld kommer til at ramme en hund eller et større dyr, og man bliver påkørt bagfra, er det den bagvedkørende der har ansvaret, fordi denne bilist så ikke har holdt nok afstand.

Hvis dyret er mindre, f.eks. en kat eller en fugl, så vil man skulle dele erstatningskravet.

 

Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13522633.html

 

Hmmmm :hmm:Tror stadig jeg lever efter den regel der hedder: Brems/undvig hvis det er muligt - er der meget trafik - pløj det ned. Heller et dødt dyr end en flok mennesker med smadrede nakker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...