Hop til indhold

Høm Høm hvor tit?


Gæst Gabriella
 Share

Recommended Posts

Gæst Gabriella

Hej Alle sammen

 

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med lidt info:-)

Min Chihuahua er 9 uger gammel og han får mad 3 gange dagligt. Er det normalt at de laver høm høm 4-5 gange om dagen?!! Tænkte på om det kunne have noget med det mad han får..

Hilsen Gabriella

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Helt normalt -afhænger dog af hvad du fodre med. Generelt set sk... en hund mere jo mere korn mv. der er i foderet. Min vaps på råt skulle kun ud et par gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gabriella

Tak for jeres svar. Jeg fodre med noget fra super brugsen der hedder Optimal Balance til hvalpe (Da det var det han fik da jeg købte ham) Jeg ved ikke hvor meget korn der er i..

Hvor lang tid skal de have 3 gange dagligt og hvad tider ca. Nu får han ca. kl 6, kl 12, kl 18-19. er dette okay. Altså han er en glad og legesyg hvalp det er bare hans "mor" som tænker over disse ting:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Jeg fodre med noget fra super brugsen der hedder Optimal Balance til hvalpe (Da det var det han fik da jeg købte ham) Jeg ved ikke hvor meget korn der er i..

Hvor lang tid skal de have 3 gange dagligt og hvad tider ca. Nu får han ca. kl 6, kl 12, kl 18-19. er dette okay. Altså han er en glad og legesyg hvalp det er bare hans "mor" som tænker over disse ting:mrgreen:

 

Der er jo mange holdninger til hundefoder idag - nogle sværger til tørkost, andre laver hjemmelavet og andre igen fodrer med råt kød og knogler..

 

Men jeg tror de fleste herinde vil være enige i, at du måske skulle forsøge med noget foder som er af lidt højere kvalitet? Coops egne produkter er tit forsøgt lavet til den billigst mulige pris, og det er jo fair nok..

Personligt vil jeg bare helst fodre med noget af optimal kvalitet - mine egne er faldet for Royal Canin, og det er ikke fordi jeg synes det er det aller sundeste jeg kan finde, men af og til må vi indgå i et kompromis ;-)

 

Jeg har en enkelt gang været nødsaget til at fodre med supermarked mad - og dagen efter lavede de stort flere gange og Bitten åd endda sin egen afføring (sker ellers aldrig)

Det forsikrede mig om at billig mad bare ikke bliver optaget på samme måde - så mit forslag vil være at skifte til noget med lidt mere "gods" i og som består primært af kød, ikke korn :-)

 

Hvilket mærke? Det er et godt spørgsmål, jeg har hørt fra rigtig mange chihuahuaejere at deres hunde elsker Royal Canins chihuahua foder - men måske din er mere til.. Orijen? Eller.. Eaglepack.. eller? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Tweesa...

 

Hvis du vælger Royal Canin skal du selvfølgelig have den til hvalpe også.:-) Vi bruger Royal Canin mini Junior 33 til vores cavalier hvalp. Den er beregnet på de små racer fra 2 måneder gammel (der skal ende ud på 1-10 kg) Mon ikke også det er den, du skal have. Så kan du gå over på chi hua hua når hun er 10 måneder (tror jeg det er).

 

Husk at vænne hende langsomt over på foderet (ved at blande det op i det gamle til at starte med).

 

Vores hvalp er helt vild med foderet. Toiletbesøg: 3 gange dagligt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig med Tweesa her, at det nok ikke ville skade at se hvordan han reagerede på et andet foder. Karla prøvede Pedigree Puppy en overgang - hun sked kæmpestore lorte (hun var altså en lille hvalp) og kunne finde på at æde dem også :badr: aldrig mere pedigree ;-) eller andet supermarkedsfoder her i huset...

 

Hvis du går ind på http://www.olivers.dk kan du bestille en smagsprøve på deres hvalpefoder, det hedder Oliver Start. Det samme kan du på eaglepack via http://www.petsholistic.dk

 

Jeg ved faktisk ikke om Royal Canin og eukanuba gør det... men da vi var oppe at få første vaccination fik vi en smagsprøve med på Hills fra dyrlægen - det gad Karla så overhovedet ikk at røre :lol:

 

Prøv at skriv de forskellige fodernavne ind i google, fx Orijen, Nutranuggets osv. Så kan du være heldig at finde en side hvor de vil sende dig en gratis smagsprøve...

 

Vi er i øjeblikket på Olivers her i huset, dette fordi min hund er superkræsen, og de har smagsgaranti - dvs. hvis hun ikke kan lide det, kan vi sende det tilbage og få noget andet ;-)

 

Vi overvejer dog at skifte til Royal Canin - da hun fik en smagsprøve på Hyperallergenic hos dyrlægen den anden dag, og den ser hun ud til at interessere sig lidt mere for end hun gør for Olivers lige nu...

 

Ved mig er det så kun et supplement - tørfoderet - da jeg fodrer primært med hjemmelavet, så jeg skifter relativt ofte, for at holde interessen ved lige...

 

Men foder er en jungle, men som tommelfingerregel kan du forholde dig til, at loven kræver, at ingredienserne er listet i prioriteteret rækkefølge, så det vil sige, at hvis kød ikke er på 1 eller 2 pladsen, så er det ikke hovedbestanddelen af foderet.... og det er trods alt et rovdyr vi fodrer på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca: Jeg tror også RC er begyndt med smagsgaranti - synes Ekaterina fandt ud af det, da hun var på togt efter smagsprøver til vores hvalpeholdsprøve..

 

Ellers er jeg også totalt enig med dig :-D Godt vi sådan er.. enige

 

Det lyder da godt, synes altså smagsgaranti er sådan en super ting :-) især til os med røv-kræsne hunde :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da godt, synes altså smagsgaranti er sådan en super ting :-) især til os med røv-kræsne hunde :roll:

 

Enig! Blandede RC Sensitive op med en rest Eukanuba - og de to tosser brugte en time på at sortere det "klamme" Eukanuba fra, smide det på gulvet (til mig) og så smovse RC..

Phft.. møghunde:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig! Blandede RC Sensitive op med en rest Eukanuba - og de to tosser brugte en time på at sortere det "klamme" Eukanuba fra, smide det på gulvet (til mig) og så smovse RC..

Phft.. møghunde:rolleyes:

 

:lol::lol: Ja, de ved hvad de vil have, de små kræ

 

Det var det samme Karla gjorde med Hills :lol::lol::lol: Jeg blandede det i hendes hjemmelavede, da suttede hun dem omhyggeligt rene allesammen og spyttede dem tilbage i skålen, så der stod en komplet portion tørfoder tilbage :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol: Ja, de ved hvad de vil have, de små kræ

 

Det var det samme Karla gjorde med Hills :lol::lol::lol: Jeg blandede det i hendes hjemmelavede, da suttede hun dem omhyggeligt rene allesammen og spyttede dem tilbage i skålen, så der stod en komplet portion tørfoder tilbage :lol::lol:

 

Kender ingen som Bitten, der kan lave et "bwaaadr" ansigt - stikke tungen med det klamme mad på HELT ud, og lade det falde på jorden..

Helt ærligt - kræsne møghunde..

 

Nå.. OT :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig skal det være hvalpefoderet - men kunne se trådstarter allerede fodrer med hvalpefoder, så det har hun nok styr på :-)

 

RC laver også hvalpefoder i chihuahua udgaven, jeg bruger deres Sensitive serie til Fuzzy Dogs som belønning.. :-)

 

Aha - det vidste jeg ikke. :5up:Det laver de nemlig ikke til cavalierer. ;-)

Jamen er det så ikke bare den, du skal have??..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Jeg har været henne og købe RC til Chihuahua hvalpe. Han spiste det med velbehag (slugte det):blink: Så det var helt vildt godt...

 

Super, husk at holde øje med om det ændrer i hans afføringsmønster og meld endelig tilbage om det :mrgreen: Vi er sådan nogle sære damer herinde, som godt kan lide at snakke om afføring :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, husk at holde øje med om det ændrer i hans afføringsmønster og meld endelig tilbage om det :mrgreen: Vi er sådan nogle sære damer herinde, som godt kan lide at snakke om afføring :lol::lol:

 

Jeg tilslutter mig Amocca :-D Vil endda rigtig gerne høre om du ser nogle ændringer af mængde og hyppighed..

Så tossede er vi.. :mrgreen:

 

Nårh ja - og så burde du oprette en "se min baby tråd":mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hej Alle sammen

 

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med lidt info:-)

Min Chihuahua er 9 uger gammel og han får mad 3 gange dagligt. Er det normalt at de laver høm høm 4-5 gange om dagen?!! Tænkte på om det kunne have noget med det mad han får..

Hilsen Gabriella

 

Jeg ville gå efter de lidt bedre produkter, ikke dermed sagt det dyreste.. det kan du se på varedeklarationen.. så lidt korn som overhovedet muligt. idet fra naturens side, ville hunde ikke spise korn... men der må godt være en lille smule.. det gør ikke noget. personligt syns jeg ikke det gør noget, at det koster et par hundrede ekstra for foder til en chi... den spiser jo kun 2-3 % af dens kropsvægt om dagen.. det havde været noget andet hvis den vejede 100 kg hehe.. men da det er lille hund, syns jeg godt man må kræse lidt om dens mad.. hvis du føler et godt overskud, vil jeg helt klar anbefale www . rigtighundemad . dk og hvis du "skal" ha tørfoder har de også det..

 

vi fodre selv med Orijen """"barf"""" foder (det kalder de det, men det er det ikke helt rigtigt.. men anders er vildt glad for det... ) det findes både til ung, voksen og senioer. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...