Hop til indhold

jeg har slået min hund med en pind


Gæst Nynne Lorentsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Deaddollface
Det lyder godt nok som om du bor i et livligt kvarter :lol:

 

Haha, jeg tænkte faktisk det samme.. Men tror ikke jeg ville have noget imod at der kom en flok hvalpe og besøgte mig.. Hihi.. :-P

 

 

Så dum håber jeg virkelig ikke du er, når du er rask.

 

Undskyldning for hvad?

 

Jo, det må jeg så være.. Fortæl mig de negative effekter af, at vi ikke har mår, ræve og ugler i naturen? Jeg kan ikke se dem, og derfor SPØRGER jeg, istedet for at tilsvine..

 

For at være blandt andet arrogant og enormt umoden.. Ja, jeg synes det er umodent, at tilsvine, på den måde..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 454
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er jægere ikke kun skydegale tosser der render rundt i skoven fordi de elsker at dræbe... Naturpleje er en stor del af jægernes opgaver, og de vil gerne bevare den danske natur og de danske økosystemer.

 

Katten er det DKWiechert ganske rigtigt kalder en "invasiv" art, ligesom dræbersneglen. Det er et dyr, der ikke hører til i den danske natur, men som er indført af mennesker eller indvandret, og som udkonkurrerer danske arter, der lever af de samme ting. Det betyder at en del af den oprindelige danske natur bliver ødelagt.

Det handler ikke om at nogen synes det er synd at dyr æder hinanden. Det handler om at hele arter bliver udryddet. Det håber jeg du forstår?

 

Lige i den her diskussion tror jeg du oa taler for døve øre. Det lyder næsten som by møder land :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Nu er jægere ikke kun skydegale tosser der render rundt i skoven fordi de elsker at dræbe... Naturpleje er en stor del af jægernes opgaver, og de vil gerne bevare den danske natur og de danske økosystemer.

 

Katten er det DKWiechert ganske rigtigt kalder en "invasiv" art, ligesom dræbersneglen. Det er et dyr, der ikke hører til i den danske natur, men som er indført af mennesker eller indvandret, og som udkonkurrerer danske arter, der lever af de samme ting. Det betyder at en del af den oprindelige danske natur bliver ødelagt.

Det handler ikke om at nogen synes det er synd at dyr æder hinanden. Det handler om at hele arter bliver udryddet. Det håber jeg du forstår?

 

Jeg spurgte kun fordi jeg ikke vidste om det var enten det ene eller det andet (skydegal eller ej ;-))..

 

Og tak fordi du giver dig tid til at forklare istedet for at kalde mig dum..Jeg forstår udemærket, at der er en vis balance, der skal opretholdes osv. og netop også derfor jeg spørger ham, hvilke negative effekter, der vil opstå, hvis vi ikke har ugle, ræv og mår..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja selvfølgelig, kan jeg godt se..

 

Ja, men det er fordi jeg ikke ser noget problem med at katten forekommer frit i naturen, bortset fra ridsede biler, lort i sandkasse mm. som alle er problemer, der kan gøres noget ved..

 

 

 

 

 

Jaja.. :roll:

 

 

 

 

Og hvad har det af negativ effekt, at vi ikke har ugler, mår, ræv mm.

 

 

:roll:

 

 

 

 

 

Ja, hvad er din undskyldning?

 

 

kan godt se du er ligeglad med vores naturliv i danmark men det er vi mange som ikke er ..

 

ærgeligt vi andre ikke har våben så jeg skudt hver en kat jeg så

Link til indlæg
Del på andre sites

Tanten, nu med privat hestemarked :mrgreen:

 

Du sender bare en bestilling med farve, størrelse, køn osv. så skal jeg se hvad jeg kan gøre :mrgreen:

 

Dem der barfer må også gerne sende bestillinger :pift::engel:

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte kun fordi jeg ikke vidste om det var enten det ene eller det andet (skydegal eller ej ;-))..

 

Og tak fordi du giver dig tid til at forklare istedet for at kalde mig dum..Jeg forstår udemærket, at der er en vis balance, der skal opretholdes osv. og netop også derfor jeg spørger ham, hvilke negative effekter, der vil opstå, hvis vi ikke har ugle, ræv og mår..

 

Jamen jeg tror et eller andet sted, at hvis du ikke selv kan se noget forkert i at dyrearter uddør, så tror jeg ikke rigtigt det hjælper at prøve at forklare... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
kan godt se du er ligeglad med vores naturliv i danmark men det er vi mange som ikke er ..

 

ærgeligt vi andre ikke har våben så jeg skudt hver en kat jeg så

 

Jeg har skrevet at jeg ikke gider debatere med dig, når du skriver som du gør..

 

 

Dem der barfer må også gerne sende bestillinger :pift::engel:

 

 

 

 

 

:mrgreen:

 

:shock:

 

 

:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

hvis dyrene forsvinder fra naturen burde det da være et naturligt tab det burde enhver da kunne se

alle disse dyr og planter skaber balance

 

noget større tab en en skallet kat

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det må jeg så være.. Fortæl mig de negative effekter af, at vi ikke har mår, ræve og ugler i naturen? Jeg kan ikke se dem, og derfor SPØRGER jeg, istedet for at tilsvine..

At naturen bliver hele arter fattigere, på baggrund af et indført stykke kæledyr, som opfører sig vanvittigt invasivt hvis den render frit rundt, er gået din næse forbi?

 

For at være blandt andet arrogant og enormt umoden.. Ja, jeg synes det er umodent, at tilsvine, på den måde..

Jeg er hverken arrogant, umoden, eller sviner dig til. Jeg korser mig over hvordan i alverden man kan være så blind og ignorant overfor almen viden, som man burde have hørt om allerede i 6. klasse i biologitimerne. DET forbavser mig!

 

Af andre invasive arter kan nævnes: Mink, Mårhund, dræbersnegle, abborer. Indenfor planteriget bl.a. AHorn og Bjørneklo.

Der er ikke nogen klokker der ringer??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte kun fordi jeg ikke vidste om det var enten det ene eller det andet (skydegal eller ej ;-))..

 

Og tak fordi du giver dig tid til at forklare istedet for at kalde mig dum..Jeg forstår udemærket, at der er en vis balance, der skal opretholdes osv. og netop også derfor jeg spørger ham, hvilke negative effekter, der vil opstå, hvis vi ikke har ugle, ræv og mår..

 

Hele økosystemet har behov for en vis ballance af alle arter for ikke at tilte - akkurat som på dig selv - har du fået en hård antibiotikakur er der slået en masse bakterier ihjel - nogle gange lidt for effektivt, og så får man et nyt problem idet en anden type bakterier/svampe eller andet har fået gode betingelser idet dem antibiotikaen slog ihjel ikke er der til at holde dem nede.

 

det samme gælder med de forskellige dyr - Gav det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har skrevet at jeg ikke gider debatere med dig, når du skriver som du gør..

 

 

 

:shock:

 

 

:-P

 

 

hvad er det som jeg skriver som stikker dig eller hvilken måde skriver jeg på:confused::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tak fordi du giver dig tid til at forklare istedet for at kalde mig dum..Jeg forstår udemærket, at der er en vis balance, der skal opretholdes osv. og netop også derfor jeg spørger ham, hvilke negative effekter, der vil opstå, hvis vi ikke har ugle, ræv og mår..

 

Nej nu må du sku slå gluggerne op. Den smøre med blancer osv gav jeg såmænd også. Men man læser hvad man vil, åbenbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jamen jeg tror et eller andet sted, at hvis du ikke selv kan se noget forkert i at dyrearter uddør, så tror jeg ikke rigtigt det hjælper at prøve at forklare... :hmm:

 

Uh, vi er vidst kommet langt ud i den her diskussion.. Jeg kan egentlig bare konkludere, at jeg elsker katte, og andre menner de skal dø.. :-P Jeg ser katten som et husdyr ja, og forstår godt problemet, med at de render frit, hvis der er en mulighed for at de udrydder både mår, ræve, ugler mm.. Men jeg er bare ikke lige helt inde for det, med at katte skal holdes inde på egen grund, medmindre, at de ridser biler og alt andet jeg har nævt før..

 

Men altså, jeg vil nu vove påstå, at mine katte, aldrig har dræbt andet end mus og rotter.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor langt har i til en asfalt vej, du ved, de er sorte med hvide streger på midten af kørebanen og bilen hopper ikke :hmm:

 

Ikke langt :blink: Men klart de første ca. 200 meter skal man tage i et mere moderat tempo :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, vi er vidst kommet langt ud i den her diskussion.. Jeg kan egentlig bare konkludere, at jeg elsker katte, og andre menner de skal dø.. :-P Jeg ser katten som et husdyr ja, og forstår godt problemet, med at de render frit, hvis der er en mulighed for at de udrydder både mår, ræve, ugler mm.. Men jeg er bare ikke lige helt inde for det, med at katte skal holdes inde på egen grund, medmindre, at de ridser biler og alt andet jeg har nævt før..

 

Men altså, jeg vil nu vove påstå, at mine katte, aldrig har dræbt andet end mus og rotter.. ;-)

 

Det må du også gerne påstå, meeeeeen jeg advarer dig: Der er nok dem, der vil mene, at du er ret naiv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
At naturen bliver hele arter fattigere, på baggrund af et indført stykke kæledyr, som opfører sig vanvittigt invasivt hvis den render frit rundt, er gået din næse forbi?

 

 

Jeg er hverken arrogant, umoden, eller sviner dig til. Jeg korser mig over hvordan i alverden man kan være så blind og ignorant overfor almen viden, som man burde have hørt om allerede i 6. klasse i biologitimerne. DET forbavser mig!

 

Af andre invasive arter kan nævnes: Mink, Mårhund, dræbersnegle, abborer. Indenfor planteriget bl.a. AHorn og Bjørneklo.

Der er ikke nogen klokker der ringer??

 

Jo, du sviner mig til.. Du kalder mig dum.. Jeg er bare ikke enig med dig, og sådan er det.. Om så økosystemet vælter, fordi vi har indført katten som kæledyr, jeg tvivler..

 

Hele økosystemet har behov for en vis ballance af alle arter for ikke at tilte - akkurat som på dig selv - har du fået en hård antibiotikakur er der slået en masse bakterier ihjel - nogle gange lidt for effektivt, og så får man et nyt problem idet en anden type bakterier/svampe eller andet har fået gode betingelser idet dem antibiotikaen slog ihjel ikke er der til at holde dem nede.

 

det samme gælder med de forskellige dyr - Gav det mening?

 

Ja, det gav mening.. Tak.. :5up:

 

hvad er det som jeg skriver som stikker dig eller hvilken måde skriver jeg på:confused::confused::confused:

 

At du skriver, hvem der skal have kugler for panden eller ej.. Come on..

 

Nej nu må du sku slå gluggerne op. Den smøre med blancer osv gav jeg såmænd også. Men man læser hvad man vil, åbenbart.

 

Ja, men diverse tilsvininger, ser jeg skam kun i dine indlæg.. ;-)

 

 

 

BTW.. Er der nogle der kan give mig nogle kilder eller andet, på at katten medfører så stor skade på naturen.. Kunne godt tænke mig at læse om det.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Det må du også gerne påstå, meeeeeen jeg advarer dig: Der er nok dem, der vil mene, at du er ret naiv :blink:

 

Jeg ved at vores racekat ikke engang er i stand til at slå en bille ihjel, og hun tilbringer 23 ½ time, af døgnet indenfor, den sidste ½ i haven.. Så hende er jeg sikker på.. Og vores enormt tynde lille huskat, dræbe en ugle, en ræv :shock: Kunne jeg ikke forestille mig.. :eek:

 

Forresten, ses ræven som et skadedyr? Eller er det blot nogen, der mener det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jo, du sviner mig til.. Du kalder mig dum.. Jeg er bare ikke enig med dig, og sådan er det.. Om så økosystemet vælter, fordi vi har indført katten som kæledyr, jeg tvivler..

 

 

 

Ja, det gav mening.. Tak.. :5up:

 

 

 

At du skriver, hvem der skal have kugler for panden eller ej.. Come on..

 

 

 

Ja, men diverse tilsvininger, ser jeg skam kun i dine indlæg.. ;-)

 

 

 

BTW.. Er der nogle der kan give mig nogle kilder eller andet, på at katten medfører så stor skade på naturen.. Kunne godt tænke mig at læse om det.. :oops:

 

 

hov hov der er en person herinde som skrev at vedkomne hellere skød dem da det gik hurtigere det er vel en udtalelse der ligner min og så skulle man holde de lortekræ indendøre stod

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
hov hov der er en person herinde som skrev at vedkomne hellere skød dem da det gik hurtigere det er vel en udtalelse der ligner min og så skulle man holde de lortekræ indendøre stod

 

Ja, og ham er jeg nok heller ikke så enig med kan du se..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg ved at vores racekat ikke engang er i stand til at slå en bille ihjel, og hun tilbringer 23 ½ time, af døgnet indenfor, den sidste ½ i haven.. Så hende er jeg sikker på.. Og vores enormt tynde lille huskat, dræbe en ugle, en ræv :shock: Kunne jeg ikke forestille mig.. :eek:

 

Forresten, ses ræven som et skadedyr? Eller er det blot nogen, der mener det?

 

den er et skadedyr i lande hvor den ikke hører til feks australien ligesom kat og hund

Link til indlæg
Del på andre sites

BTW.. Er der nogle der kan give mig nogle kilder eller andet, på at katten medfører så stor skade på naturen.. Kunne godt tænke mig at læse om det.. :oops:

 

Kalø.

 

Iøvrigt gør akkurat samme forhold sig gældende for alle andre invasive arter, og det er altså temmelig almen viden alt det her, uanset om man vil erkende det elelr ej.

 

For aborrens vedkommende vælter hele økosystemet, fordi abboren sørger for at der ikke er flere smådyr til at tage sig af algevæksten i småsøerne i DK. Resultaterne ser vi hver sommer.

 

DOF og DJ sporer nedgange i rovdyr såvel som jagtbare vildtarter i områder hvor der er mange katte

 

For ikke at tale om smittespredning på baggrund af de invasive arter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at vores racekat ikke engang er i stand til at slå en bille ihjel, og hun tilbringer 23 ½ time, af døgnet indenfor, den sidste ½ i haven.. Så hende er jeg sikker på.. Og vores enormt tynde lille huskat, dræbe en ugle, en ræv :shock: Kunne jeg ikke forestille mig.. :eek:

 

Forresten, ses ræven som et skadedyr? Eller er det blot nogen, der mener det?

 

Ih altså, det er jo ikke fordi katten æder uglen og ræven. Det er fordi katten bryder ind i den fødekæde, de vilde dyr, der naturligt hører til i vores natur, er en del af...altså æder uglens og rævens føde... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...