Hop til indhold

Vandhunde =)


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig, at høre lidt om Jeres erfaringer med Goldens og vand - altså svømning, IKKE bad ;-)

 

Jeg havde jo den ide, at man fik en selvlært vandhund, når man fik en Golden. Jeg har dog måtte trække det i mig igen, da Mio stadigvæk ikke svømmer når vi er ved havet / ved søer. :(

 

Han har altid syntes, at vandet var sjovt, og han løber da også rundt som en tosse - bare ikke længere ud end "til navlen"! ;-)

Han har kun en gang taget et par svømmetag udenfor, og det var vidst mere af nød end af lyst (han blev overrasket af en bølge ved stranden ;-))

 

Det hjælper heller ikke at lade ham se på andre hunde der svømmer - det resulterer bare i, at han hopper rundt ved bredden og gø'r helt tosset :oops:.

 

Vi har haft ham i hundesvømmehal 2 gange, og efter enorme pølse-mængder og utallige "dyyygtig", viste det sig at han er en super svømmer.

Han virkede også super stolt, men pev også ret meget! :cry:

 

Kræver jeg for meget af ham, kommer det når han bliver ældre, eller :confused:

 

Håber I vil dele Jeres oplevelser med mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Det er ikke normalt, hvis en golden ikke kan lide at svømme, og han synes tilsyneladende at det er sjovt med sådan noget vand. :-)

 

Hvor gammel er det han er?

 

Jeg har lige været til et foredrag med en dyrekiropraktor, og hun sagde, at alle hunde bør kunne lide at svømme, og kan de ikke det, så er der noget galt.

 

Jeg ville få ham undersøgt af en kiropraktor, for at tå klarhed om, om det er dér problemet skulle ligge.

 

Hvordan svømmede han? Var ryggen plan med vandoverfladen eller sank bagenden nedad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke normalt, hvis en golden ikke kan lide at svømme, og han synes tilsyneladende at det er sjovt med sådan noget vand. :-)

 

Hvor gammel er det han er?

 

Jeg har lige været til et foredrag med en dyrekiropraktor, og hun sagde, at alle hunde bør kunne lide at svømme, og kan de ikke det, så er der noget galt.

 

Jeg ville få ham undersøgt af en kiropraktor, for at tå klarhed om, om det er dér problemet skulle ligge.

 

Hvordan svømmede han? Var ryggen plan med vandoverfladen eller sank bagenden nedad?

 

Han er 9mdr. nu, men han var ca. 5mdr. da vi tog ham med i svømmehallen. Det var en veterinærsygeplejerske der hjalp os med at svømme, og hun sagde at han lå super flot i vandet, og at han var ret dygtig (sikkert ikke noget helt unikt, men det er nu altid dejligt når ens hund får ros :mrgreen:) - hun sagde dog også, at hun havde set Goldens der ikke kunne svømme. Tænkte ikke videre over det, og spurgte derfor ikke ind til hvorfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Han er 9mdr. nu, men han var ca. 5mdr. da vi tog ham med i svømmehallen. Det var en veterinærsygeplejerske der hjalp os med at svømme, og hun sagde at han lå super flot i vandet, og at han var ret dygtig (sikkert ikke noget helt unikt, men det er nu altid dejligt når ens hund får ros :mrgreen:) - hun sagde dog også, at hun havde set Goldens der ikke kunne svømme. Tænkte ikke videre over det, og spurgte derfor ikke ind til hvorfor.

Ja det er altid dejligt, når ens hund får ros. :-D

 

En hund skal ligge vandret i vandet, når den svømmer, den skal helst ikke synke ned bagtil, bare så du selv er obs. næste gang han forhåbentlig skal ud at svømme. :blink:

 

Det er ikke normalt at en golden ikke kan svømme, blot se på, hvad dens arbejdsopgave består i, og det er at apportere både på land og til vands, så de er skabt til at skulle svømme (derfor de også har svømmehud).

I en alder af 9mdr. bør han kunne lide at svømme. Jeg ville få ham undersøgt af en kiro, og den veterinærsygeplejerske bør også få at vide, at det ikke er normalt, hvis hun er én der hjælper og rådgiver folk med det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Luna ikke en golden, men hun svømmer nu heller ikke alt for meget ved stranden.. Men det er fordi vores "navlestreng" kun rækker 10 meter, og jeg går IKKE i vandet!!!

 

Hehe.. det er også lidt koldt uden pels og underuld :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella ville i starten ikke ud i vandet, men hun hoppede lystig i vandet da vi kastede en pind deri. Nu er hun ikke til drive ud af vandet.

 

:klap2: Hvor dejligt!

 

Men øv at Mio stadig ikke vil :megaked: - Håber ikke han fejler noget!

 

Men måske bliver det lettere at få ham med ud til sommer, når man selv kan holde ud at gå med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella
:klap2: Hvor dejligt!

 

Men øv at Mio stadig ikke vil :megaked: - Håber ikke han fejler noget!

 

Men måske bliver det lettere at få ham med ud til sommer, når man selv kan holde ud at gå med :mrgreen:

 

Det skal nok gå. :ae:

 

Jeg fik det råd, at man bare skulle forbinde vandet med hundens yndlingsaktivitet. :idea: Bella er jo alt for vild med pinde, så det var naturligt at benytte det. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Jodie er MEGET vandglad. Det har hun altid været. Men først nu i en alder af 10 mnd er hun begyndt at svømme rigtigt. Nu svømmer hun så til gengæld også så snart hun får chancen.

 

Tror altså liiiige man skal huske alderen og det der med at komme væk fra sin flok. En hvalp løber jo ikke særlig langt væk og har stadig brig for beskyttelse, så det er selvklart at de ikke svømmer særlig langt ud før teenagealderen begynder at vise sig. :(:evil::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups så lige at jeg var havnet på golden forum...undskylder straks :oops:

 

Helt ok! :-D Det er nu alligevel rart at få lidt forskelligt feedback, skrev bare herinde, fordi jeg ved der er stor forskel på de forskellige racers lyst til vand ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor bliver man i godt humør af alle de dejlige vandhunde! :vinken: Og meget trøstningsfuld over, at nogle er lidt længere om at lære det :mrgreen:

 

Det kan da godt være, at Mio bare er en lige så stor frossenpind som sin menneske-far, der skal have badevandet super varmt, for ikke at pive! :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...