Hop til indhold

Hunde/ hvalpe og varme


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Hej :vinken:

Jeg synes ikke Smilla kan klare ret meget varme. Er det mon pga hendes pelslængde (så lang synes jeg jo heller ikke den er) eller skal hun vænne sig til solen/ varmen?:confused:

 

Vi har tidligere haft gravhund og han lå altid i dyner/ tæpper indenfor og han lå også gerne i solen (nogle gange under en stol i skyggen), men han var glad for at være udenfor også på en varm sommerdag.

 

Det er ikke fordi Smilla gisper i solen eller viser decideret tegn på ubehag, men hun vil i skygge og prøver hele tiden at finde et mere skyggefuldt sted (rastløs).

 

Ligger man med hende på sofaen vil hun gerne ind under tæppet men ud igen 2 min efter og lægger sig så helt op af den kolde væg. Det samme hvis hun ligger i vores skød, så skal hun ned og køle af kort tid efter.

 

Jeg elsker selv sol/ varme og havde jo håbet på hun også gjorde.. bare lidt. :genert: I dag har jeg skyllet hendes poter flere gange med koldt vand mens vi var ude. Og det er trods alt ikke særlig varmt endnu.:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Danny kogte over næsten da vi var hjemme og besøge ham hos opdrætter. Han var simpelhen ikke vant til den varme der var inde i huset.

 

Men det tog ham kun 1 dag så var han faldet til/vennet sig til varmen hjemme hos os.

Mon ikke hundene også lige skal venne sig til at temp nu stiger udenfor:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det bliver rigtig varmt så lægger jeg et vådt håndklæde over ryggen på Oscar, det køler dejligt synes ham :)

 

Ja! Oh, det bringer minder om Robin, der altid agerede den kutteklædte hævner om sommeren... han elskede at ligge midt i solen og lå der gerne flere timer, så jeg pakkede ham altid ind i våde viskestykker :mrgreen: Tror han var lidt træt af mig nogen gange..... men den hund kunne bare ikke få det varmt nok - han lå også gerne under den tændte brændeovn og har præsteret at sove en hel nat i bunden af en sovepose :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! Oh, det bringer minder om Robin, der altid agerede den kutteklædte hævner om sommeren... han elskede at ligge midt i solen og lå der gerne flere timer, så jeg pakkede ham altid ind i våde viskestykker :mrgreen: Tror han var lidt træt af mig nogen gange..... men den hund kunne bare ikke få det varmt nok - han lå også gerne under den tændte brændeovn og har præsteret at sove en hel nat i bunden af en sovepose :roll:

 

Svea vil også gerne ligge så varmt som muligt, hun kan ligge læææænge under dynen, med ender ofte med at lægge sig ovenpå alligevel. Hun er dog aldrig nede på gulvet om natten. Det er Oscar.

Hun sov også under brændeovnen da vi var i sommerhus... Tossede hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla havde det virkelig varmt ved opdrætter. Deres hvalpe-gård (stod dog åben det meste af tiden) var lige ved siden af brændeovnen i stuen og de havde sågar varmelampe da de var helt små. Jeg skum-svedte når vi var på besøg. :-P

 

Jeg håber hun kan holde ud at være ude til sommer (så håber hun bare lige skal vænne sig til solen og varmen som nogen skriver).:-)

 

Oplever I det har noget med pelslængde at gøre? Smilla er vel sådan semi-langhåret. Til gengæld helt bar på maven. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla havde det virkelig varmt ved opdrætter. Deres hvalpe-gård (stod dog åben det meste af tiden) var lige ved siden af brændeovnen i stuen og de havde sågar varmelampe da de var helt små. Jeg skum-svedte når vi var på besøg. :-P

 

Jeg håber hun kan holde ud at være ude til sommer (så håber hun bare lige skal vænne sig til solen og varmen som nogen skriver).:-)

 

Oplever I det har noget med pelslængde at gøre? Smilla er vel sådan semi-langhåret. Til gengæld helt bar på maven. :engel:

 

Jeg tror da helt bestemt at Samsons pelslængde har noget at gøre med, at han meget sjældent gider ligge i sengen og andre bløde steder. Han foretrækker trægulvet - og det iskolde badeværelsesgulv hvis han får mulighed for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oplever I det har noget med pelslængde at gøre? Smilla er vel sådan semi-langhåret. Til gengæld helt bar på maven. :engel:

 

Nej, en ultra-langhåret, godt nok ruhåret terrier, har sin yndlingsplads foran pejsen, den ligger så tæt på at vi ofte går hen og tjekker om der er ved at gå ild i ham og at dømme efter temperaturen på hans pels skal han ikke ligge mange millimeter nærmere før han begynder at dampe.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror også det er pelsen :-(

 

Izzie er jo korthåret og hun elsker at putte på maven, under dynen og vil ikke så gerne ligge for sig selv. Jeg tror hun fryser let, for når vi er ude kl.3 om natten så hunde-fryser hun :blink:

Hun KAN dog få nok, og ligger sig på sin pude :-P men der skal meget til.

 

Så jeg tror gerne det er den lange pels, for min gamle hund var en bearded collie og hun kunne heller ikke holde det ud at putte for længe og ville helst ligge i gangen på klinke gulvet hele tiden om sommeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror også det er pelsen :-(

 

Izzie er jo korthåret og hun elsker at putte på maven, under dynen og vil ikke så gerne ligge for sig selv. Jeg tror hun fryser let, for når vi er ude kl.3 om natten så hunde-fryser hun :blink:

Hun KAN dog få nok, og ligger sig på sin pude :-P men der skal meget til.

 

Så jeg tror gerne det er den lange pels, for min gamle hund var en bearded collie og hun kunne heller ikke holde det ud at putte for længe og ville helst ligge i gangen på klinke gulvet hele tiden om sommeren.

 

Æv, jeg vil også have en puttehund. :-) Idag ryster hun dog af kulde, når vi er udenfor.. så damen er vist heller ikke let at gøre tilpas. Men det er da lidt mærkeligt, hvad der gør, om hunde kan tåle varme.. er det pelsen, farven.. eller måske er hunde bare forskellige som mennesker. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...