Hop til indhold

sygdom


Gæst sussie
 Share

Recommended Posts

Gæst sussie

Jeg er den stolte ejer af en dejlig pappilion dame på halvandet år som har en tendens til at æde katte høm høm hvilket giver hende mave infektioner som betyder blodig diarre og opkast og ture til dyrlægen og ingen søvn . jeg har lige aflivet en hund for 2 uger siden for 4 år siden fik hun diganosen kronisk betændelse i bugspytkirtlen lige siden har vi været inde og ude af dyrehospitale og tilsidst for hunden skyld sagde jeg stop da hun fik en nyt smertefuld anfald ....... og fik hende aflivet ... for halvandet år siden fik jeg maggie og som skæbne ville er hun ofte syg og idag er ingen undtagelse en dyrlæge sagde til mig det skal være sjov at være hund og være hundeejer men efter 5 år med uafbrudt sygdom med mine hunde er det efter hånden ikke sjov at være hundeejer

 

Er der nogen herinde der har prøvet det samme som mig at man efterhånden er et nerve vrag bare ens hund nyser eller ikke er lige så aktiv som den plejer at være og at man nærstudere afføringen for at se om hunden har det godt !!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sussie, det gør mig virkelig ondt hvad du har været igennem med dine hunde!

 

Jeg kan desværre - eller snarere heldigvis - ikke dele erfaringer med dig, da jeg endnu ikke har prøvet at have en syg hund.

Jeg troede at der måske ville blive flere ture til dyrlægen, da jeg fik en Grand Danois, men det har til alt held ikke været tilfældet.

 

Problemet med at hunde æder kattelort, kender jeg dog godt, og det er møgirriterende at folks katte skal have lov til at rende rundt og skide overalt :evil:

Nu ved jeg ikke hvordan det er, der hvor du bor, men jeg har bemærket mig de steder i mit eget lokalområde, hvor kattene foretrækker at gå på toilettet, og så går vi bare i en bue udenom, så ingen bliver fristet.

 

Noget andet, man kan gøre, er at vælge race og hund efter sundhedskriterier. Hvis man vil have tavlehund, kan man f.eks. efterforske avlsdyrenes aner for at se hvor lang deres levetid har været osv.

Køber man uden tavle, kan man undgå hundehandlere og hvalpefabrikker - som vi også har herhjemme, det er ikke kun i Østeuropa.

 

Alle mine hunde har været uden tavle, og som sagt har jeg indtil nu været fri for sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv noget skidt! Jeg har rotter og fugle, og Petrine elsker rottebæ og fuglefrø, begge dele bliver hun dårlig af og det er rimeligt umuligt at undgå at der ligger begge dele fremme. Jeg har prøvet at skælde ud (hun bliver ked af det og sniger sig alligevel ind og gnasker) så har jeg smurt chili og citron på og det har hjulpet...ved ikke om du har mod på at gøre det samme med kattebæen?

 

Synes dog det lyder ekstremt at få blodig diarre af kattebæ, er dyrlægen sikker på der ikke er andet galt (eller at hun måske er generelt svag i maven)? Petrine har gnasket adskillige kattehømser uden problemer (det var så en indekat, så måske den var mere rask end dem udenfor)

 

Håber virkeligt du finder en løsning, for synes ikke det er rimeligt at I begge skal gå og stresse over sygdom hele tiden, god bedring

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej tusind tak for jeres svar og medfølenhed alt hjælper lige for tiden :-)

heldigvis har maggie det lidt bedre idag hun er begyndt at spise og drikke lidt vand så forhåbligt er hun på benene igen i løbet af nogle dage ....:blink:

jeg har heller ikke mødt nogle andre hundeejer hvor deres hund reagere så voldsom på en mave infektion men maggie har altid haft en følsom mave og nu har jeg konsulteret 3 forskellige dyrelæger og de siger det samme at det er en maveinfektion ....:( jeg er vild med pappillion racen jeg elsker at de gerne vil have meget kontakt og at der er fut i dem men efter det jeg har oplevet med dixi og maggie er jeg begyndt at tvivle på om jeg har løst til at være hundeejer men nu har jeg min dejlig maggie pige og vi er flyttet hvor vi har vores egen indhegnet have så håber jeg på at jeg kan mindske de kære katte i at besørge i vores have ..... så hun evt ikke bliver så syg så tit ..... men jeg er lidt misundlig på de hundeejer der er forskånet for at besøge dyrlægen så oftet som jeg er af sted .... for det er mega hårdt og økonomisk kan man mærke det på penge pungen .... men jeg vil heller undvære nyt tøj og så sørge for at min hund får den hjælp hun har brug for ....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke tegne en sygeforsikring på Maggie? Eller er det for sent nu, hvor hun er blevet syg?

 

Var det ikke Vejle du boede i? Måske kan du have gavn af at besøge den hollistiske dyrlæge Gudrun Frantsen i Beder? Ved der er mange der har fået god hjælp af hende, på områder hvor traditionelle dyrlæger ikke har kunnet hjælpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skal også have tegnet en på hende , jeg havde ikke råd før da min anden hund dixi blev kronisk syg og jeg de sidste 2 år har betalt ca 20.000 pr år i dyrlægeregninger men jo så snart hun er helt rask så får jeg hende forsikret jeg kender ikke lige den dyrlæge du nævner hvad går det ud på ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det da bare træls for jer :(

 

Heldigvis jeg jeg selv en af dem der indtil videre har været så velsignet at jeg max. kommer hos dyrlægen én gang om året ud over det årlige tjek og det er med 4 hunde... Men jeg kan forstille mig hvor frustrende det må være, på alle måder, det kan ikke undgåes at det tærre på en når hunden er syg hele tiden, jeg føler med dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Jamen jeg har 3 Australian Shepherds på henholdsvis 12 år, 3 år og knap 2 år og så har jeg en Tervueren på 9 år :-)

 

hårh 4 på stribe :mrgreen: hvor er det et godt billede ... jeg kan knap nok få mit enlige kræ til at blive i dæk længe nok til at nå at tage et billede, og du har 4 der gør det simultant

Link til indlæg
Del på andre sites

hårh 4 på stribe :mrgreen: hvor er det et godt billede ... jeg kan knap nok få mit enlige kræ til at blive i dæk længe nok til at nå at tage et billede, og du har 4 der gør det simultant

 

He he, de startede faktsk med at sidde, men så var der en der åbenbart blev træt midt i det hele og lagde sig ned, så måtte jeg jo dække de 3 andre af også uden at de flyttede sig og forstyrrede den orden jeg lige havde fået på dem i sit og det lykkedes ganske fint når jeg selv skal sige det -og som det jo fremgår af billedet :blink: Så jeg overvejer lidt om jeg skal træne dem i synkron lydighed :mrgreen:

 

Men okay, de har altså også fået lidt øvelse i det med gruppebilleder:

 

Først inden Gaias ankomst og nummer to sammen med min 'lånetøs' Shelly

FCC d.01-11-06_4k.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sussie

Bare en lille update så er min dejlige lille hund blevet rask for denne gang hun er lige så fræk som hun plejer Hi Hi tak for alle jeres gode råd og venlig ord knus fra Sus og Maggie :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...