Hop til indhold

Aslans træning - total pral


Aslan
 Share

Recommended Posts

Altså............. nu laver jeg simpelthen en pral-tråd

 

 

Aslan har igår til hundetræning gået UDEN snor over 100 m i en række, med hunde foran og bagved sig :shock:

 

 

Hvilket er RET stort i forhold til at det eneste der foregår i hans hoved er "tæver,numser, hunde" :mrgreen: og at han ikke er god til at koncentere sig til træning grundet de andre hunde,

 

Da de så var 10 meter fra stedet hvor de skulle putte snor på hudnene igen, stak han af :mrgreen: - men det snakker vi bare ikke højt om, KUN de 100 meter

 

 

 

Og når jeg nu har pralt, så vil jeg gerne sige tak til alle jer der har svaret på alle mine trænings spørgsmål. Jeg har jo på det sidste været med til træning og har fundet fejl og mangler, samt obseveret hvor det går galt, og ud fra det har vi afprøvet mange råd herinde fra. Og også hvad der er skide godt.

 

Følgende bliver den fremtidig træne plan:

 

-leg i max 7 min (han kan ikke holde timen ud hvis det er 8+)

-Så snart hans krop bliver lallet og uelegant, skal han side og klappes og bare kigge. Dette skal martin tage en snak med den positive (nutids) træner om hvordan de gør best uden at forstyrre de andre.

-Martin er ekstra opmærksom på aslans kontakt (da denne jo er begyndt at komme).

- Aslan må ikke over roses, da han så tænker "hov, vi skal lege alle sammen" og begynder på udspring mod de andre hunde.

- herhjemme øger JEG ikke niveauet (jeg træner om morgenen) endnu, og fortsætter bare med alle de simple ting (martin tager sig af de "nye" ting).

-Martin skal efter 30 min være obs på hvornår aslan siger fra og hvornår han bare lige skal side og kigge lidt.

 

 

 

HOV........Indkald, ja det virker så stadivæk ikke, MEN han kigger og komer lidt når der bliver kaldt, lige indtil der er en hund der suser forbi ham, så glemmer han os :mrgreen:

 

Indkald bliver fremover øvet på "udebane", vi køber en lang lang lang snor, og går ned på fodboldbanerne, så må vi jo se om vi skal jagte snor eller om han egentlig godt kan lidt :5up:

 

 

Nu håber jeg alt min kede tid i bilen har givet pote, for fååk hvor er det da kedeligt at side der og side!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

- Aslan må ikke over roses, da han så tænker "hov, vi skal lege alle sammen" og begynder på udspring mod de andre hunde.

!

 

Først: Jeg ææælsker praletråde, og det er bare så godt gået af Aslan :5up:

 

Og så: TUSIND TAK, fordi du skrev det citerede!! Der blev næsten bogstavlig talt tændt en lyspære over hovedet på mig da jeg læste det. Bonnie har præcis det samme problem. :( Jeg kan ikke vente til vi skal til træning næste gang for at se om det ikke kan fikses ved ikke at overrose. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det før!!:damn:

 

TAK.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååååååååårh jaaaaaaaaaaaaaaaaa

 

 

Nu kan han stå, IMENS martin går væk fra ham

Hankan dæk, IMENS martin går væk fra ham

Han kan også sitte IMENS martin går væk fra ham.

 

 

Han bliver liggende når Luis far er bisset og lokker med en godbid :mrgreen:

 

Martin gik væk fra aslan fra 5 meter og op til 20 meter.

 

De gik zig-zag imellem 14 hunde og aslan blev liggende,

 

KUN 2 gange gik det galt, og det var ligeså meget martins skyld!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååååååååårh jaaaaaaaaaaaaaaaaa

 

 

Nu kan han stå, IMENS martin går væk fra ham

Hankan dæk, IMENS martin går væk fra ham

Han kan også sitte IMENS martin går væk fra ham.

 

 

Han bliver liggende når Luis far er bisset og lokker med en godbid :mrgreen:

 

Martin gik væk fra aslan fra 5 meter og op til 20 meter.

 

De gik zig-zag imellem 14 hunde og aslan blev liggende,

 

KUN 2 gange gik det galt, og det var ligeså meget martins skyld!

 

Det er da altid førens skyld :blink: - Siger de kloge i hvert fald, selvom jeg må indrømme at der findes tidspunkter hvor jeg selv er stærkt uenig med 'de kloge' på det punkt :oops::lol:

 

Men tillykke med succesen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor har jeg ikke opdaget denne tråd før? :confused:

 

TILLYKKE! :klap2: Hvor er det godt gået af jer :5up:

 

 

Og så kan jeg jo lige sige at i bare skal kæmpe videre, sucess-erne er nemlig dobbelt så gode når man har haft en hund der ikke kan :blink: :lol:(men forbered jer på der stadig kan komme dårlige tider engang imellem og at det også er ok :-D ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...