Hop til indhold

Anti-gø halsbånd ?


Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

Gæst topsytop

Er der nogen her der har erfaring med det såkaldte Anti-gø halsbånd. Som sprøjter vand i hovedet på hunden når den gør ?

Virker det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det virker sandsynligvis, men er udelukkende symptombehandling. Ydermere vil det meget vel sætte en skræk i hunden, der dermed bliver initiativløs og nervøs.

 

I hvilke situationer er gøen et problem og hvorfor ikke hellere træne med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Vores ene hund gør meget når hun er ude i haven. Intet, hverken hunde, cykler, knallerter eller mennesker må passere haven uden at skulle have en ordentlig omgang gøen med på vejen. (der mange der passerer vores have på alle tider af døgnet, da vi bor på en gennemgående vej.)

Det er træls at høre på, og som jeg ser det, er sådan et halsbånd fuldstændig det samme som træning, idet vandsprøjt jo ofte anbefales til afvænning af den slags problemer. Og om det er mig der kommer farende med en vandpistol og sprøjter på hende, eller det kommer fra halsbåndet er jo et fedt! Halsbåndet er bare mere konsekvent (hvilket jo er vigtigt i den slags træning). Det er selvfølgelig kun meningen at hun skal have halsbåndet på ude i haven.

Men det er temmelig dyrt i anskaffelse, så jeg er ret interesseret i at høre om gode/dårlige erfaringer inden investeringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes så heller ikke på nogen måder, at en vandpistol er noget der ligner en løsning.

 

I mit hoved er løsningen, at det trænes væk, sådan at de ting der sætter det i gang, bliver ligegyldige. Det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver at man gider træne med sin hund, og ikke konstant straffe den for en adfærd, man ikke selv har formået at få stoppet i tide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du finder nogen her på forum, der bruger eller vil anbefale sådan en tingest.

 

At bruge sådan et redskab er en falliterklæring, og signalerer langt væk at man enten ikke evner eller ikke gider at opdrage sin hund.

Du vil være bedre stillet ved at spørge om råd til hvordan man træner overdreven gøen væk. Det kan nemlig lade sig gøre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Nå, men der er vi så bare uenige. Jeg gider ærlig talt ikke diskutere det, men du er skam velkommen til at føle dig som et langt bedre hunde menneske end jeg, så har du det sikkert lidt bedre med dig selv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men der er vi så bare uenige. Jeg gider ærlig talt ikke diskutere det, men du er skam velkommen til at føle dig som et langt bedre hunde menneske end jeg, så har du det sikkert lidt bedre med dig selv!

Det har hun da, og det ville jeg også have.

Min søn får ikke tape på munden eller "anti"bande" halsbånd på, nej jeg snakker med ham/viser ham hvordan vi gerne vil have han skal opføre.

 

Jeg mener at man kan gøre med dyr som med børn, de lære bedst ved at se og ved at blive "ledt" i rette retning af en ønsket adfærd, i stedet for at straffe en gerning.

Blødt? ja!

Effektivt? Ja !

Hvorfor? fordi de ikke tvinges til adfærd, men har lyst til en ønsket adfærd!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det har hun da, og det ville jeg også have.

Min søn får ikke tape på munden eller "anti"bande" halsbånd på, nej jeg snakker med ham/viser ham hvordan vi gerne vil have han skal opføre.

 

Jeg mener at man kan gøre med dyr som med børn, de lære bedst ved at se og ved at blive "ledt" i rette retning af en ønsket adfærd, i stedet for at straffe en gerning.

Blødt? ja!

Effektivt? Ja !

Hvorfor? fordi de ikke tvinges til adfærd, men har lyst til en ønsket adfærd!

 

Jeg er helt enig men nu får du nok den med at hunde ikke er børn. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har hun da, og det ville jeg også have.

Min søn får ikke tape på munden eller "anti"bande" halsbånd på, nej jeg snakker med ham/viser ham hvordan vi gerne vil have han skal opføre.

 

Jeg mener at man kan gøre med dyr som med børn, de lære bedst ved at se og ved at blive "ledt" i rette retning af en ønsket adfærd, i stedet for at straffe en gerning.

Blødt? ja!

Effektivt? Ja !

Hvorfor? fordi de ikke tvinges til adfærd, men har lyst til en ønsket adfærd!

 

 

 

Min helt :kys: - tænk si engang, og du er endda børne menneske :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig men nu får du nok den med at hunde ikke er børn. :lol:

den venter jeg også på :mrgreen: har både hund og 2 børn, så IRL kan jeg sagtens skelne... tror jeg nok :hmm: orkede bare ikke stille det mere op end sort/hvid :-)

Der var også engang med opdragede børn med lussinger, det er nu forbudt og vi opdrager "blødt" i stedet. Og dem der ikek kan finde ud af det, de vil ikke erkende det og kalder det håbløst...Igen, samme "princip" som hos hunde/dyr..

 

Men sin kæreste :shock: da duer det ikke at være blød :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har hun da, og det ville jeg også have.

Min søn får ikke tape på munden eller "anti"bande" halsbånd på, nej jeg snakker med ham/viser ham hvordan vi gerne vil have han skal opføre.

 

Jeg mener at man kan gøre med dyr som med børn, de lære bedst ved at se og ved at blive "ledt" i rette retning af en ønsket adfærd, i stedet for at straffe en gerning.

Blødt? ja!

Effektivt? Ja !

Hvorfor? fordi de ikke tvinges til adfærd, men har lyst til en ønsket adfærd!

 

Helt enig. Det er jo ikke hundens skyld at den gør. Man skal jo lærer hunden hvad den må og hvad den ikke må. Og alle de hunde jeg har haft har lært det ved positiv indlæring. Og ordet nej skal ikke indgå i den træning.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har hun da, og det ville jeg også have.

Min søn får ikke tape på munden eller "anti"bande" halsbånd på, nej jeg snakker med ham/viser ham hvordan vi gerne vil have han skal opføre.

 

Jeg mener at man kan gøre med dyr som med børn, de lære bedst ved at se og ved at blive "ledt" i rette retning af en ønsket adfærd, i stedet for at straffe en gerning.

Blødt? ja!

Effektivt? Ja !

Hvorfor? fordi de ikke tvinges til adfærd, men har lyst til en ønsket adfærd!

 

Antibande halsbånd, dét var da ellers smart :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hellere et anti-skrige-halsbånd. :mrgreen: Jeg bor tæt på en legeplads og det er sommetider næsten uudholdeligt at have åbne vinduer. :shock: Kan være man skal forsøge at skyde børnene med en vandkanon ligesom man gør med elskovssyge katte. :lol:

de vil nok skrige endnu mere, af glæde :mrgreen: ellers skal det være is vand :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hellere et anti-skrige-halsbånd. :mrgreen: Jeg bor tæt på en legeplads og det er sommetider næsten uudholdeligt at have åbne vinduer. :shock: Kan være man skal forsøge at skyde børnene med en vandkanon ligesom man gør med elskovssyge katte. :lol:

 

Jeg tror nu nok bare de ville skrige endnu højere, og samtidig skulle du så høre på et kor af sure forældrer :blink:

Så jeg tror at det er en ret dårlig idé :blink:

 

Men jeg er glad for at jeg ikke er dig, og bor midt ude på landet hvor jeg kun kan høre fuglenes sang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, hvad ved jeg om børn. :???:

 

 

 

 

 

 

 

Isvand it is..... :mrgreen:

 

Hvis det virker med isvandet, så kom lige forbi legepladserne her i nærheden med det også, ikke? Og kom også gerne et smut forbi min gårdhave, hvor ungerne altid timer deres løbe-/skrigeleg med, at jeg ligger og prøver at nyde solen og fuglekvidderen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har prøvet det, hun synes det er herligt og vovser helt sindsygt, hvert vandskvæt tager hun som en belønning :-D men nej, synes nok ikke det er den mest geniale måde at kurrere gøning på. Forøvrigt løber de ret hurtigt tør for vand, så rent teknisk er jeg heller ikke imponeret.

 

Tak til Petrine, for et brugbart svar !

Hun nævner slet ikke halsbåndet :hmm: men at vand ikke virker hos hende..

jeg synes nu du har fået maser af brugbare svar, at de så ikke passer ind i dine metoder af hunde "opdragelse" /indlæring af vaner, gør ikke rådene mindre brugbare/"rigtige" i den betydning at din hund gør hvad du ønsker og har lært og ikke gør hvad den ikke må af "angst" for konsekvensen/straffen....

 

ligesom at se en hund gå fri ved fod til en konkurrence, den hund der næsten slæber bagdelen hen af jorden venter/frygter et slag eller lign. hvis nu den gør noget forkert, som den sikkert ikek helt kan forstå hvad er...

Og så er der den hund der opmærksomt går ved sin ejer, men halen højt og "smiler" med tungen ud af munden og venter på at få "lov" til at gøre noget andet sjov som giver en belønning..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...