Hop til indhold

At være alene


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt svært ved at tolke Luna, så jeg håber, at I kan hjælpe mig :-)

 

Når hun skal være alene, og især hvis hun skal sove alene, så skiftesvis tygger hun i sit tyggeben, hyler, snerrer, sover og gør.

 

Og alene kan såmænd være at hun skal være i en anden sofa end jeg er, så alene betyder, at hun ikke sidder på skødet af sin mor.

Dette sker selvfølgelg kun når hun enten skal forholde sig i ro, fordi jeg beder hende om det, eller fordi hun er træt og egentlig gerne vil sove.

Hun leger fint, her er der ingen problemer.

 

Men jeg kan ikke finde ud af om denne skiftenvis rolige adfærd og fuldstændige hysteriske adfærd betyder at hun er bange for at være alene, eller om hun bare er en hystade...

 

Hun kan ligge i 10 minutter og tygge i sit ben, for derefter fuldstændig ud i den blå luft at begynde og hyle og skrige :shock:

Hun kan også ligge i 10 minutter og tygge ben, for derefter at falde i søvn...

Og andre gange kan hun tygge i ben, for derefter at begynde at hyle, og når det så ikke virker, så begynder hun at snerre...

 

Er hun en hystade der vil have sin vilje, eller er hun seriøst bange for at falde i søvn alene?

 

Og hvad gør jeg ved det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhm jeg er ikke så "klog" - men den kloge narrer den mindre kloge :blink: Jeg tror Luna har en enorm stærk vilje - og at hun prøver at trumfe den igennem - ligesom menneskebørn også prøver. Men de "hunde-kloge" må nok hellere på banen her :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhm jeg er ikke så "klog" - men den kloge narrer den mindre kloge :blink: Jeg tror Luna har en enorm stærk vilje - og at hun prøver at trumfe den igennem - ligesom menneskebørn også prøver. Men de "hunde-kloge" må nok hellere på banen her :5up:

 

Det er rent faktisk også min opfattelse af det, men jeg er jo også bange for at gøre noget forkert, så jeg må hellere spørge :-D

 

Indtil nu har jeg ignoreret hende for derefter at rose hende når hun forholder sig roligt. Men det virker som om at rosen bare får hende til at gå i selvsving igen...

 

I bilen har hun et lille bur som står på forsædet ved siden af mig, og her hjalp det at ignorere hende. Men nu da det er blevet varmere, så bliver hun igen helt hysterisk... Så medmindre jeg åbner vinduet, så kan jeg så høre på hende hele vejen...

 

Og imens jeg sidder og skriver dette, der gå hun helt amok på Baldurs bur fordi at inde i det ligger der nogle kødben hun gerne vil have. Hun småhyler og snerre alt i mens hun forsøger at bryde ind i buret (lydniveauet er dog ikke så højt, som når hun ikke vil være alene) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt svært ved at tolke Luna, så jeg håber, at I kan hjælpe mig :-)

 

Når hun skal være alene, og især hvis hun skal sove alene, så skiftesvis tygger hun i sit tyggeben, hyler, snerrer, sover og gør.

 

Og alene kan såmænd være at hun skal være i en anden sofa end jeg er, så alene betyder, at hun ikke sidder på skødet af sin mor.

Dette sker selvfølgelg kun når hun enten skal forholde sig i ro, fordi jeg beder hende om det, eller fordi hun er træt og egentlig gerne vil sove.

Hun leger fint, her er der ingen problemer.

 

Men jeg kan ikke finde ud af om denne skiftenvis rolige adfærd og fuldstændige hysteriske adfærd betyder at hun er bange for at være alene, eller om hun bare er en hystade...

 

Hun kan ligge i 10 minutter og tygge i sit ben, for derefter fuldstændig ud i den blå luft at begynde og hyle og skrige :shock:

Hun kan også ligge i 10 minutter og tygge ben, for derefter at falde i søvn...

Og andre gange kan hun tygge i ben, for derefter at begynde at hyle, og når det så ikke virker, så begynder hun at snerre...

 

Er hun en hystade der vil have sin vilje, eller er hun seriøst bange for at falde i søvn alene?

 

Og hvad gør jeg ved det?

 

Er du sikker på at det ikke bare er en eller anden fjollet leg hun har med sig selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på at det ikke bare er en eller anden fjollet leg hun har med sig selv?

 

Ja, det er jeg :-)

 

Hun leger denne leg nogen gange, men så er hun oftest i gang med at maltraktere sin bamse :blink:

 

Den situation jeg beskriver, der sidder hun enten og stirrer på mig, eller også ruller hun helt hysterisk rundt alt imens hun snerrer. Den snerren jeg beskriver, kommer først efter at hun har hylet og stirret intenst på mig...

 

Og nu sidder damen ude i solen ude i vores have, og er fuldstændig ligeglad med at jeg og Baldur er gået ind og har lukket døren...

Når jeg åbner døren og spørger om hun vil med ind, så gider hun knapt kigge på mig....

 

Jeg hælder altså mere og mere til at damen bare vil have sin vilje...

 

ps. Jeg husker altså ikke at det var så hårdt at have hvalp, enten vidste jeg meget mindre den gang (og gjorde dermed mindre) eller også var Baldur en meget lettere hvalp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jeg :-)

 

Hun leger denne leg nogen gange, men så er hun oftest i gang med at maltraktere sin bamse :blink:

 

Den situation jeg beskriver, der sidder hun enten og stirrer på mig, eller også ruller hun helt hysterisk rundt alt imens hun snerrer. Den snerren jeg beskriver, kommer først efter at hun har hylet og stirret intenst på mig...

 

Og nu sidder damen ude i solen ude i vores have, og er fuldstændig ligeglad med at jeg og Baldur er gået ind og har lukket døren...

Når jeg åbner døren og spørger om hun vil med ind, så gider hun knapt kigge på mig....

 

Jeg hælder altså mere og mere til at damen bare vil have sin vilje...

 

ps. Jeg husker altså ikke at det var så hårdt at have hvalp, enten vidste jeg meget mindre den gang (og gjorde dermed mindre) eller også var Baldur en meget lettere hvalp :blink:

 

Okay, det er jo lidt svært at vudere når man ike har set det :blink:

 

Men ja, hun er sikkert bare en viljefast lille hystade :mrgreen:

 

Åhh, ved du hvad, man glemmer ALTID hvor hårdt det er at have hvalp! :lol: Da jeg fik Chivas var det 10 år siden jeg sidst havde haft en hvalp (Flica og Cody fik jeg som voksne) og der var ikke gået én uge før jeg tænkte at jeg aldrig skulle have hvalp igen! - Og Chivas var endda til temmelig nem :oops: :blink: Men jeg glemte åbenbart hurtigt hvor slemt det var, for der gik ikke mere end godt et år før Gaia kom :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg haft mange hunde igennem tiden.

Jeg vil gerne se dig sammen med hunden i de situationer du beskriver.

Jeg tror at det er dig selv der sender de signaler der får hunden til at reagere på den måde.:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg haft mange hunde igennem tiden.

Jeg vil gerne se dig sammen med hunden i de situationer du beskriver.

Jeg tror at det er dig selv der sender de signaler der får hunden til at reagere på den måde.:cool:

 

Det gør jeg nok, for det første har hun fået lov at sove på mit skød den første uge, stor fejl...

 

Og for det andet, så har jeg kunne mærke en tydelig forstærkning af problemet de sidste 2 dage, og i disse 2 dage har jeg været små irriteret og ikke helt haft det mentale overskud. Men da vi skal være klar om knap en uge, har jeg alligevel insisteret på at træne...

 

Så jeg tror ikke at jeg direkte signalere noget, da jeg sidder med ryggen til for at undgå det, men selve stemningen gør måske?

 

Men jeg skal da forsøge at filme det senere i dag, det bliver bare svært at få både mig og hunden med på filmen, da jeg jo ikke sidder klods op og ned af buret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har lige præsteret at gøre præcis det samme for at komme op i sofaen (hvor hun godt må være), fordi at jeg ikke gad hjælpe hende op...

 

Og jeg endte selvfølgelig med at hjælpe hende op, hvilket vil sige at jeg for jeg ved ikke hvilken gang bekræftede hende i at det virker at opfører sig sådan... Men nogen gange gør man altså ting man ikke burde for 5 minutters fred :blink:

 

Men ja, hun lærer jo ikke kun i situationen med buret, så selv om jeg ignorerer hende der, så ved hun jo at det virker i andre situationer, og dermed bliver hun nok bare mere insisterende i buret, da jeg jo nok bare ikke har hørt hende :blink:

 

Bent: Tak fordi du lige fik mig til at tænke lidt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg nok, for det første har hun fået lov at sove på mit skød den første uge, stor fejl...

Og for det andet, så har jeg kunne mærke en tydelig forstærkning af problemet de sidste 2 dage, og i disse 2 dage har jeg været små irriteret og ikke helt haft det mentale overskud. Men da vi skal være klar om knap en uge, har jeg alligevel insisteret på at træne...

 

Så jeg tror ikke at jeg direkte signalere noget, da jeg sidder med ryggen til for at undgå det, men selve stemningen gør måske?

 

Men jeg skal da forsøge at filme det senere i dag, det bliver bare svært at få både mig og hunden med på filmen, da jeg jo ikke sidder klods op og ned af buret.

 

Det markerede: Hvorfor?? hvad kan der ske ved det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markerede: Hvorfor?? hvad kan der ske ved det??

 

Hvalpen lære ikke at være alene, at sove for sig selv og ikke være konstant afhænig af sin ejer, det kan give problmer med separationsangst i større eller mindre grad senere hen, hvis hvalpen ikke fra start lære at den ikke behøver at være SÅ tæt på sin ejer hele tiden..

 

At en hvalp sover på skødet en gang i mellem, sker der ikke noget ved :blink: Det skal bare ikke være hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpen lære ikke at være alene, at sove for sig selv og ikke være konstant afhænig af sin ejer, det kan give problmer med separationsangst i større eller mindre grad senere hen, hvis hvalpen ikke fra start lære at den ikke behøver at være SÅ tæt på sin ejer hele tiden..

 

At en hvalp sover på skødet en gang i mellem, sker der ikke noget ved :blink: Det skal bare ikke være hele tiden.

 

Præcis, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ps. Jeg husker altså ikke at det var så hårdt at have hvalp, enten vidste jeg meget mindre den gang (og gjorde dermed mindre) eller også var Baldur en meget lettere hvalp :blink:

 

Alle mine fordomme bliver bekræftet, tæver er totalt snu og beregnende, hvis man hyler og skriger så får man service, vupti, man hyler og skriger tit og ofte, for service er dejligt. Kan genkende opførslen ikke bare fra Petrine men fra en del andre også - du er bare for nem Lonny :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også jævnt belastende, om natten elsker Petrine at lægge sig lige under hagen, på halsen - vågner og er ved at blive kvalt, så helt klart en god ide at 'man' sover på andet end et menneske.

 

:lol::lol: Nu bliver jeg endnu mere glad for at mine 20-25 kilos hunde ikke sover i sengen! Jeg ville dælme nødigt have en af dem hen over halsen :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle mine fordomme bliver bekræftet, tæver er totalt snu og beregnende, hvis man hyler og skriger så får man service, vupti, man hyler og skriger tit og ofte, for service er dejligt. Kan genkende opførslen ikke bare fra Petrine men fra en del andre også - du er bare for nem Lonny :lol:

 

He he, godt man har en drengehund, så. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle mine fordomme bliver bekræftet, tæver er totalt snu og beregnende, hvis man hyler og skriger så får man service, vupti, man hyler og skriger tit og ofte, for service er dejligt. Kan genkende opførslen ikke bare fra Petrine men fra en del andre også - du er bare for nem Lonny :lol:

 

Og i dag fik jeg så bekræftet at det er lige præcis det hun gør :evil: :blink:

 

Hun kan jo komme med nogle hjerteskærende skrig i blandet lidt snerren og gøen, og nogle gange lyder som om hun er lige ved at blive kvalt, fordi hun forsøger at sige så mange ting på én gang.

 

Hun gør det kun de første 5 minutter hun er alene og så går det over, men jeg har jo hele tiden være bekymret for om det var fordi hun var bange for at være alene...

 

Men i dag kom hun med præcist de samme lyde da hun sad på mit skød og jeg forhindrede hende i at komme ned til Baldur og lege :blink:

 

Så det er ikke andet end rent hysteri :blink: Heldigvis

 

Men jeg har dog også haft mine anelser, idet at Baldur ikke reagerer på hendes hylen, han ignorerer hende bare. Og jeg tænker at hvis hun virkelig havde hylet fordi hun havde det forfærdeligt, så havde han reageret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og i dag fik jeg så bekræftet at det er lige præcis det hun gør :evil: :blink:

 

Hun kan jo komme med nogle hjerteskærende skrig i blandet lidt snerren og gøen, og nogle gange lyder som om hun er lige ved at blive kvalt, fordi hun forsøger at sige så mange ting på én gang.

 

Hun gør det kun de første 5 minutter hun er alene og så går det over, men jeg har jo hele tiden være bekymret for om det var fordi hun var bange for at være alene...

 

Men i dag kom hun med præcist de samme lyde da hun sad på mit skød og jeg forhindrede hende i at komme ned til Baldur og lege :blink:

 

Så det er ikke andet end rent hysteri :blink: Heldigvis

 

Men jeg har dog også haft mine anelser, idet at Baldur ikke reagerer på hendes hylen, han ignorerer hende bare. Og jeg tænker at hvis hun virkelig havde hylet fordi hun havde det forfærdeligt, så havde han reageret :-)

 

 

Sådan en lille drama queen. :lol: Hun skal nok blive hyggelig som teenager. :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...