Hop til indhold

Slæbende uhyggelige fodtrin...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

eller min muttis lette vimse op ad indkørslen og ind i huset. Ved en hund, hvem der kommer ?

 

Sagen er, at min mutti kom den anden dag. Hun bankede ikke på og den ene af os var i bad, den anden inde i soveværelsen og slæbe noget kluns på og vaps var inde i soveværelset også (man kan ikke se hoveddøren fra soveværelset). Der var ikke en lyd fra dyret, da hun tog i døren og ej hellere, da hun gik ind eller da hun åbnede køleskabet, gik ud i haven og ind igen.

 

Før i tiden løb hun med en veninde, hvis man var betjent og de havde sådan en top-trænet vovse. En dag gik hun også ind dér uden deres hund så meget som løftede et øjnbryn (det gjorde manden i huset til gengæld) og så er det jeg kom til at tænke på om sådan nogle hunde kan høre, hvem det er der kommer, for Bassen plejer ikke lige just at være lydløs, når der er folk ved hoveddøren ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

jeg ved det ikke 100 % men jeg tror det :-D

 

nogengange ringer min veninde, og spørger om hun må komme over (hun bor 2 min væk) og jeg siger ja, og ligger røret på, så går Ballou ud til døren og sidder og venter :confused:

 

eller når jeg sidder i haven med ham, og hun kommer, så banker hun lige på og går ind, der reagerer han ikke, men er det fremmede der banker på, så styrter han ud....

 

Så mon ikke de kender lydende fra de personer de kender :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla ved med 100% sikkerhed hvem der går ude på trappen... er det min mand, jeg selv eller vores underbo (og hundesitter) så kan hun knap være i sin egen pels af begejstring... men hun gøer ikke... hun har dog forskellige pive-signaler for hvem af os det er der kommer :mrgreen: så det ved man altid i forvejen hvis man er mig :lol:

 

Er det gæster / fremmede, så får de hele vov-vov rutinen med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også behørigt imponeret - ligesom jeg også er meget imponeret af, at hun kan genkende hvilken smækkende bildør der er min mands :shock: hvis han parkerer ude på vejen foran huset...

 

Kan hun virkelig det ??? Ja, Bassen reagere på vores bil, men den bliver så også mast helt op i indkørslen, der løber tæt op ad huset, så det giver jo sig selv, hvem der kommer, men helt ude på vejen...det er da for vildt !!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen indkørsel - eller anden parkering på grunden, man må bare finde sig et sted at parkere... det er jo så ikke altid på vores egen vej der er plads... men når der er, så reagerer hun tydeligt! Hun kan rejse sig fra den dybeste søvn og give sig til at logre og små-pive og hoppe op mod vindueskarmen... og 30 sek. senere kan jeg så høre ham på trappen...

 

Dette er ikke noget der sker ved alle bildøre der smækker... kun vores! Hun ved helt sikkert at det er ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeps de kan hører forskel ... mine vovser kan også se forskel, f.eks. kan de genkende os på en p-plads inden i bilen omgivet af stinkende og larmende biler, så de må være måden at gå på de reagere på.

 

Smækket af bildøren og lyden af bilen er også noget jeg kan nikke genkende til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine g¢er aldrig af mig når jeg kommer hjem til frokost. Men g¢er ellers hvis de h¢rer folk udenfor.

 

Det kan jeg nikke genkendende til, men jeg troede det var fordi han kunne høre bilen parkerer ved siden af huset og konkluderede at det så måtte være enten mig eller min mand.

 

Det er virkelig utroligt, hvad sådan nogle hunde registrerer !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Før jeg selv fik hund, var det kun min nabo der havde hund. Når jeg kom hjem fra aftenarbejde og de var gået i seng gøede Vicki ikke. Kom der andre gjorde hund. En gang havde jeg fået nye sko, og da gøede hun også af mig, indtil jeg sagde hendes navn.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Det er fantastisk hvad de hunde registrerer. Syntes at huske, at jeg engang så en udsendelse, hvor de viste at nogle hunde og ejere på det nærmeste var i symbiose, så lige så snart ejer bestemte, altså tænkte det, sig for at tage hjem, reagerede hunden ved at sætte sig og vente foran døren (eller var det i vinduet?).

 

Kender en springer opdrætter, der går meget på jagt, og som oftest er hundene også med. Men som nogle af dem begyndte at blive ældre og de ikke skulle med hver gang, forsøgte ejer at sløre hvornår det handlede om en jagttur, sådan at hundene ikke blev ivrige (og skuffede). Det lykkedes dem ganske simpelt ikke, og de kunne ikke forstå hvorfor. De startede med at forsøge at lægge geværene ud i bilen lang tid inden de tog af sted. Og uden hundene så det. De undlod at tage tøjet på mens hundene så det. Og prøvede i det hele taget at ændre i allel rutiner, så hundene ikke opdagede hvad der skulle ske. Intet lykkedes. Indtil de en dag fandt ud af, at det handlede om, at der blev hældt kaffe på termokande. Det var KUN når de skulle på jagt, at kaffen røg i sådan en, og det var altså dét signal hundene så på, når de skulle se om der var jagt på skemaet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor på 4. sal, elevatoren siger ens uanset hvem der er inden i den, men allerede før den larmer (kun lidt) så ved Petrine om det er manden, naboen (som skal have skæld ud), underboen (ligeglad) eller gæster (negeren der er såååå sød, veninden der er lidt sød, søster der har kæmpe-køter med etc) - hun må jo kunne høre fodtrin nede i opgangen.

 

Til gengæld så kan manden hente mig ved bussen og når jeg så går imod dem, så ser Petrine mig slet ikke :( det bekymrer mig en del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor på 4. sal, elevatoren siger ens uanset hvem der er inden i den, men allerede før den larmer (kun lidt) så ved Petrine om det er manden, naboen (som skal have skæld ud), underboen (ligeglad) eller gæster (negeren der er såååå sød, veninden der er lidt sød, søster der har kæmpe-køter med etc) - hun må jo kunne høre fodtrin nede i opgangen.

 

Til gengæld så kan manden hente mig ved bussen og når jeg så går imod dem, så ser Petrine mig slet ikke :( det bekymrer mig en del.

hun spiller kostbar og fornærmet over du har været væk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dog ubegribeligt, hvad I kan oplyse mig om. Man skulle godt nok ikke tro, at Bassen er min 3. hund. Jeg har jo været total verdensfjern omkring de to andre...hmmm, gad vide om de har existeret...om der kun har været to ? Jeg tror jeg ringer til min mutti og høre om hun kan erindre om jeg har haft hund før :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...