Hop til indhold

Artikel om danskerne og hundetræning


Amocca
 Share

Recommended Posts

http://www.fyens.dk/article/1242032:Indland-Fyn--Daarlig-adfaerd-koster-15-000-hundeliv

 

Det er nu nok næppe alle årlige aflivninger der skyldes "adfærdsvanskeligheder" grundet mangelfuld træning... Men de står sikkert for en god procentdel :???:

 

 

:lol: og hvis jeg så faktisk læste den artikel jeg linker til, så står der heller ikke, at det er dem alle :oops:

 

Jaja, kan man ikke andet, kan man gøre sig selv til grin :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tilgiver dig, hvis vi lige må grine med et øjeblik. :lol: Det kan jo smutte for selv den bedste. :blink:

 

Jeg tror ikke manglende træning alene er årsagen. Det forklarer jo ikke at størstedelen af de aflivede hunde, pga. adfærdsproblemer, er blandingshunde. Jeg tror det har meget at gøre med at folk glemmer at indhente oplysninger inden de anskaffer sig en hund og dèr tror jeg desværre prisen spiller en rolle. Sørgeligt. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tilgiver dig, hvis vi lige må grine med et øjeblik. :lol: Det kan jo smutte for selv den bedste. :blink:

 

Jeg tror ikke manglende træning alene er årsagen. Det forklarer jo ikke at størstedelen af de aflivede hunde, pga. adfærdsproblemer, er blandingshunde. Jeg tror det har meget at gøre med at folk glemmer at indhente oplysninger inden de anskaffer sig en hund og dèr tror jeg desværre prisen spiller en rolle. Sørgeligt. :cry:

 

Må hellere lige rette denne her: Jeg mener selvfølgelig % vis i forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må hellere lige rette denne her: Jeg mener selvfølgelig % vis i forhold.

 

hehe ja pas på du ikke falder i samme fælde som mig :blink:

 

Udover det er jeg frygtelig enig med dig! Mangel på omtanke når man anskaffer sig kræet er uden tvivl den største synder her... Og desværre må vi nok erkende, at det som oftest er ejere af blandinger der ikke mener det er nødvendigt at kigge på hundens racemæssige ophav :???: for de vil jo "bare have en hund"... øv :mad:

 

Og så ligger der en dag en pelsklump ovre ved naboens tæve og ser sød ud... hjem med den og 7 måneder senere står man overfor en arbejdsmaskine af rang, når det man egentlig ønskede sig var en lille selskabshund...

 

Jeg tror du har helt ret i, at disse stakkels hunde nok tæller en del i statistikkerne også.... men mon ikke de fleste af dem bliver aflivet grundet "adfærdsvanskeligheder" fordi ejer ikke kan styre dem, grundet understimulering og misforståelser? eller....?

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe ja pas på du ikke falder i samme fælde som mig :blink:

 

Udover det er jeg frygtelig enig med dig! Mangel på omtanke når man anskaffer sig kræet er uden tvivl den største synder her... Og desværre må vi nok erkende, at det som oftest er ejere af blandinger der ikke mener det er nødvendigt at kigge på hundens racemæssige ophav :???: for de vil jo "bare have en hund"... øv :mad:

 

Og så ligger der en dag en pelsklump ovre ved naboens tæve og ser sød ud... hjem med den og 7 måneder senere står man overfor en arbejdsmaskine af rang, når det man egentlig ønskede sig var en lille selskabshund...

 

Jeg tror du har helt ret i, at disse stakkels hunde nok tæller en del i statistikkerne også.... men mon ikke de fleste af dem bliver aflivet grundet "adfærdsvanskeligheder" fordi ejer ikke kan styre dem, grundet understimulering og misforståelser? eller....?

 

Sommetider skal det bare skrives inden man glemmer hvad man vil sige ikk`?. Og så går det galt. :shock::lol:

 

Jo, men de bliver vel ustyrlige netop fordi ejeren ikke har haft den fornødne information inden anskaffelsen?. Om det er mangel på omtanke/ hjernevirksomhed eller uforudsigelighed i blandingshunde der gør det, kan min hjerne ikke lige overskue. Jeg tror bare ikke at træning er den største faktor, for jeg har da oplevet mange træningspladser der skaber adfærdsproblemer og også laver adfærdsbehandling på hunde uden at være klædt på til det og det gør det bare endnu værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

tror nu det handler meget om både træning men så sandelig også at folk overhovedet ikke sætter sig ind i det og have hund og hvad det indebærer og at det er et levende væsen som kræver nogen tid og opmærksomhed for at trives

 

samt så handler det meget om at mange handler før de tænker det er slet ikke gennemtænkt den hund de har købt samt så glemmer rigtig mange at hunde er forskellige så fordi de har set en god opdraget rotweiler feks som er pragtfuld er den ofte blevet det med den rette træning og motivation samt en vis potion af tid og det og have en hund af denne race feks er at sætte sig ind i deres behov nogen har større behov end andre og man kan slet ikke sammenligne at hunde med hinanden nogen har brug for meget træning andre ikke nogen har behov for både megen motion og en masse træning hvor hunden skal have brugt sit hoved for at få afløb andre skal på jagt for at trives andre spor,nogen hyrdning osv ovs

 

der er over 200 racer der er en race til alle om det er så lige er den man har kigget på er jo ikke sikkert men det er smartest og vælge race udfra behov og om man kan tilgodese hundenes behov

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Det vil jo blive registreret som værende adfærdsproblemer uanset hvad der ligger bag. personen der ejer hunden har problemer med den - spiser tapetet, er aggresiv, er bange, gøer osv.

 

At det så i virkeligheden nok er mennesket der har et adfærdsproblem i forhold til hundens behov og hvad racen de har købt indeholder af temperament er en helt anden side af historien ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jo blive registreret som værende adfærdsproblemer uanset hvad der ligger bag. personen der ejer hunden har problemer med den - spiser tapetet, er aggresiv, er bange, gøer osv.

 

At det så i virkeligheden nok er mennesket der har et adfærdsproblem i forhold til hundens behov og hvad racen de har købt indeholder af temperament er en helt anden side af historien ;-)

Det er bare svære at aflive en menneske, i hvert fald ustraffet :-) men det kan lade sig gøre :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...