Hop til indhold

Falsk drægtighed


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu nærmer sig tiden, hvor der er gået 2 måneder siden Karla var igennem sin første løbetid... så nu er jeg jo spændt på, om der kan vise sig nogle tegn på falsk drægtighed ...

 

Men hvad skal jeg egentlig holde øje med? udover fx. "pivedyrs-hvalpe"? Vil der være ændringer i temperament? Vil hun blive klæbende og pivende, som hun var under løbetiden?

 

Og hvis hun bestemmer sig til at hendes legetøj er "hvalpe", skal man så tage det fra hende? eller lade hende have det? Og sidst men ikke mindst, hvis hun bliver falsk drægtig, hvor længe skal man så forvente at det varer inden hun er ovre det igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke så meget om det, men Jodie var jo i løbetid samtidig med Karla. Jodie har lige haft lidt der mindede om falsk drægtighed. Hun var lidt rastløs og meget træt. Hun ordnede tæpper og puder i en uendelighed. Lagde det simpelthen i bunker.

 

Det varede nogle uger. Så gik det over igen. Hun valgte ikke nogen pivedyr eller andet.

 

Min venindes hund til gengæld er meget 'falsk drægtig'. Hun gennemfører simpelthen hele drægtighedsperioden og har sine 'hvalpe' i laaaang tid. I den periode vil hun helst ikke væk fra 'hvalpene' og man må ikke røre dem for meget. Når 'hvalpene' bliver ældre må man godt bære rundt på dem og Jodie fik lov til at lege med den ene (en blød bold) under meget nært opsyn fra hundemor, som forsigtigt bar den ind på tæppet bagefter. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er lidt mere pivende end hun plejer at være - sådan "giv mig opmærksomhed", "Let dynen så jeg kan komme under", "Kom nu med op i seng" piven...

 

Men jeg havde egentlig tænkt, at det skyldes, at hun havde været passet i 2 omgange over en meget kort periode... Men det kan da være at det er det istedet?

 

Hun har altid redt meget seng, så der synes jeg ikke jeg ser nogen ændring....

Link til indlæg
Del på andre sites

Som ejer at to skønne hunde "mødre", så har jeg da iagtaget lidt:lol:

 

Første tegn ved mine er mælk i understellet. Så henter sheila pludseligt et pivdyr eller reagerer på en pivlyd anderledes end normalt. Ser bekymret ud.

 

Sover lidt mere. Roligerer,vil gerne have fred og putte meget. Gider ikke altid feks træne, nogle gange ikke gå tur hvis det er dårligt vejr og "hvalpen",da ikke skal med ud i det:roll:

 

Spiser lidt mindre. Sheila er feks holdt op med at bede om aftenslik lige i tiden, og skal nogle gange sådan lige overveje om hun vil spise og hun vil ikke have morgenmad.

 

Lidt mere pivet er de også begge to.

 

Jeg tager ikke pivdyret fra dem, men det er meget inddividuelt hvordan hundene har det bedst med det.Jeg har valgt at behandle dem som om de har hvalpe, altså med den respekt det kræver, så man ikke forstyrrer mor og barn. Og sheila er mindre og mindre påvirket fra gang til gang.

 

Falsk drægtighed varer typisk 3 uger, dadet er den tid hvalpene er mest afhængige af deres mor og efter den tid sker der en ændring i hormonerne igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke så meget om det, men Jodie var jo i løbetid samtidig med Karla. Jodie har lige haft lidt der mindede om falsk drægtighed. Hun var lidt rastløs og meget træt. Hun ordnede tæpper og puder i en uendelighed. Lagde det simpelthen i bunker.

 

Det varede nogle uger. Så gik det over igen. Hun valgte ikke nogen pivedyr eller andet.

 

Min venindes hund til gengæld er meget 'falsk drægtig'. Hun gennemfører simpelthen hele drægtighedsperioden og har sine 'hvalpe' i laaaang tid. I den periode vil hun helst ikke væk fra 'hvalpene' og man må ikke røre dem for meget. Når 'hvalpene' bliver ældre må man godt bære rundt på dem og Jodie fik lov til at lege med den ene (en blød bold) under meget nært opsyn fra hundemor, som forsigtigt bar den ind på tæppet bagefter. :-)

 

 

Sødt. Så skal man nok ikke kaste for meget rundt med ''Hvapene'':lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Cleo går og piver og leder efter et sted at "føde", laver reder etc.

 

Er det normalt at de bliver endnu mere tryghedssøgende?

Cleo var ved at løsrive sig lidt fra mig og gik ok med alene-hjemme, men det kan jeg godt glemme nu. Hun pisker efter mig overalt og piver, hvis hun ikke kan komme ind til mig - det har aldrig været SÅ slemt før

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo går og piver og leder efter et sted at "føde", laver reder etc.

 

Er det normalt at de bliver endnu mere tryghedssøgende?

Cleo var ved at løsrive sig lidt fra mig og gik ok med alene-hjemme, men det kan jeg godt glemme nu. Hun pisker efter mig overalt og piver, hvis hun ikke kan komme ind til mig - det har aldrig været SÅ slemt før

 

Ja, min ellers meget afbalancerede sheilapige, bliver lidt en pylremor i et par uger der om kring:roll::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...