Hop til indhold

Japansk Spids, det sure m det søde.


Gæst Lender
 Share

Recommended Posts

Gæst Lender

hey mig og min kone går med seriøse overvejelser vdr at anskaffe os en japansk spids, vi er imidlertid ifærd med at gøre os overvejelser om det så ville være i hundens såvel som vores interesse at vi gjorde alvor af vores intension. hermed mener vi, hvad er vigtigt at være opmærksom på iforhold til at anskaffe sig sådan en hund. er vores omgivelser dertil osv.

 

vi bor i en 76m2 lejlighed i esbjerg 30 m fra et større skov areal, vi har 2 katte som vi er meget glade for. ville den kunne indfinde sig med dem?

 

jeg er pt ergoterapeut studerende, og skal læse medicin efterfølgene, min kone er selvstændig. alt i alt er vi væk fra hjemme ca fra 8 til 16 max hver dag. hvor mange timer er denne hund bekvemt med at være sig selv?

 

sidst men ikke mindst, der skrives forskellige steder at denne hund kan fremtræde meget stædig, hvordan skal det forståes, her ser jeg gerne noget inf fra enten tidligere eller nuværende ejere.

 

jeg har aldrig haft hund før, men har altid haft et godt forhold til hunde, lært dem tricks osv. byd endelig ind med erfaringer tanker osv. jeg ønsker blot at vores intensioner bliver gjort tilrealitet velovervejet og forberedt.

på forhånd tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når I bor i lejlighed skal I lige have i baghovdet at den Japanske Spids godt kan være rimeligt gøende..

 

Med med hensyn til alene hjemme, så kan hunden godt være alene i op til 8 timer, når den først har lært det, men I skal på regne at en god alene hjemme træning tager noget tid, nogle uger og man gør sig selv -og hvalpen en stor tjeneste ved at ligge et ordentligt stykke arbejde i alene hjemme træningen. Og endelig så skal I tænke på at når i har været på arbejde/studie hele dagen, så kan I ikke forlade hunden igen, ergo kan I ikke tage nogen steder om aftenen uden at have hunden med OG beskæftige jer med den.

 

Held og lykke med det :-D

Link til indlæg