Hop til indhold

Til minde om Lukas, verdens dejligste boxer


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Lukas var verdens bedste boxer. Aflivet i dag 12år gammel.

 

Første gang jeg kom i huset hos Lukas valgte Lukas mig. Ejerne har altid sagt han var min hund. Da jeg først kom i huset sagde de at Lukas ikke var meget for at snakke med fremmede, men Lukas lagde sig på mig i sofaen og skulle nusses. Han fulgte mig overalt i huset. Da vi var hos dem en nytårs aften sagde de at Lukas altid lå under sofaen og rystede nytårs aften, men denne aften lå han hos mig som sædvanligt med bugen i vejret og så havde jeg bare at nusse :lol:

 

Da vi første gang kom med Dumle accepterede to af deres hunde absolut ikke Dumle, men Lukas var der som den første til at byde ham velkommen, og selvom han snart var 10 år gammel opførte han sig som en hvalp igen med den 12uger gamle Dumle.

 

Lukas var en stærk hund. Både fysisk og psykisk. Han gik aldrig af vejen for en nussetur eller en god gåtur, men Lukas var også en hund der aldrig viste hvis han havde ondt. Ikke engang ved knur eller piv.

 

I fredags var vi henne og besøge Lukas. Vi vidste godt det måske var oppe over at han ikke var der mere, men ikke hvor tæt på. Lukas legede igen med Dumle som var han hvalp og han kom med på en gåtur han nød til fulde. Intet så ud til at være galt.

Det eneste tegn var at Lukas ikke længere kunne holde sig indendøre og at han for første gang nogensinde valgte at ligge ved brændeovnen frem for mig efter han havde ligget ved mig en halv time. I dag havde ejeren ham så til dyrelæge. Lukas havde kræft i hele kroppen så det ikke kunne opereres væk og han havde gigt, så ejeren valgte at sige farvel.

 

Det var klart det bedste for Lukas og jeg var glad for vi nåede at sige farvel og tage ham på en sidste gåtur :cry:

 

Lukas var min hund, han valgte mig og jeg vil savne ham for evigt :cry: Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre næste gang jeg kommer derud og min nussehund er væk :cry: Jeg savner ham sådan allerede, men jeg er sikker på han har det godt hvor han er nu.

 

Lukas bør huskes for sin kærlighed til alle og sit ufattelige mod. En hund som ham finder jeg aldrig igen.

 

Fra sidste gang Dumle legede med Lukas:

[ATTACH]10153[/ATTACH]

 

[ATTACH]10154[/ATTACH]

 

Lukas sagde farvel til Bjørn:

[ATTACH]10155[/ATTACH]

 

Lukas i hans stol i fredags:

[ATTACH]10156[/ATTACH]

 

[ATTACH]10157[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

:megaked:

 

Jeg kan simpelthen ikke holde tårerne tilbage, når jeg læser tråde fra dette forum - og din er ingen undtagelse.

 

Det lyder til at Lukas har haft et godt og langt liv, og han har det sikkert godt i hundehimlen nu:engel:

 

:ae: til dig og hans ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Uha, jeg ved hvordan du har det...

 

Mine svigerforældre havde også en hund, som jeg holdt ekstremt meget af, men han var også gammel og syg, så han blev også aflivet i en høj alder. Men på trods af, at jeg vidste, at det var det bedste at gøre, så var det virkelig hårdt. Heldigvis havde vi lige fået Sofus på det tidspunkt, så han kunne hjælpe mig og kæresten lidt på vej.

 

Men det er jo desværre en tur alle hundeejere må igennem:ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Tak skal du have. Han var desværre ikke så nem at tage billeder af da han altid kiggede på sådan en skamfuld måde når man fandt kameraet frem :lol::cry:

 

:mrgreen:

 

Hehe, sådan en hund har jeg også - "Ej mor, slap nu lige af med det kamera!":oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...