Gæst freya3010 Skrevet Juni 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2009 Jeg ved ikke lige hvor jeg skal poste det her indlæg, så det bliver bare her. Jeg har længe gået og holdt øje med Freyas næse da jeg synes at den er begyndt at blive lysere... Det skal dog siges at det ligger til familien at næsen ikke er kulsort, da hendes mors næse er helt leverfarvet... MEN, jeg opdagede her for et par dage siden at Freyas ene øjenrende nu også er begyndt at miste pigment... og DET ligger ikke til hendes familie.. jeg kan derfor ikke undgå at mistænke hendes fodder.. Vi bruger Pro Plan laks og ris.. men måske hun mangler nogle mineraler??? Jeg ved det virkelig ikke!! Håber så meget at i kan hjælpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 Man kan give et tangekstrakt som skulle virke fremmende på pigmentering, måske det var en mulighed. Kender ikke foderet, så kan ikke kommentere på om det kan spille ind... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 Er det ikke fordi hun får snenæse? Det gør gule labber og golden retrievere også.. Det er der da vist ikke så meget at gøre ved?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 Er det ikke fordi hun får snenæse? Det gør gule labber og golden retrievere også.. Det er der da vist ikke så meget at gøre ved?? Jo samojeden kan godt få vinternæse, (lever farvet næse)... men den øjenrende er jeg bare noget bange for... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juni 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2009 En af mine venner har en tæve, som begynder at miste farven på næsen på nogle slags foder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2009 En af mine venner har en tæve, som begynder at miste farven på næsen på nogle slags foder? Jeg tror også selv at det kan være foderet, eller den mængde som hun får... Så jeg har snakket med en som jeg kender der forhandler Flatazor... så det vil jeg prøve... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2009 Uhh, jeg kan godt følge dig Noomi begyndte også på et tidspunkt at miste pigment på næsen og jeg fulgte udviklingen med gru, for jeg ville være rigtig ked af hvis hun fik den grisefarvede næse Men så pludselig gik det væk igen Gad vide om det hang sammen med skift af foder over til Olivers med fisk?? :hmm: Hvis du finder et foder som giver hende pigmenten tilbage, så må du altså MEGET gerne sige til, så jeg har en nødplan in case of emergency Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juni 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2009 Men så pludselig gik det væk igen Gad vide om det hang sammen med skift af foder over til Olivers med Hvor sjovt, men venindes tæve begyndte at miste farve da de skiftede fra Fish4Dogs til Olivers med Fisk. Sjovt hvordan optimalt foder kan variere fra hund til hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2009 Hvor sjovt, men venindes tæve begyndte at miste farve da de skiftede fra Fish4Dogs til Olivers med Fisk. Sjovt hvordan optimalt foder kan variere fra hund til hund. Ja, det var da egentlig lidt spøjst Men der er altså også forskelle bare inden for samme producent. Da Noomi var hvalp fik hun Olivers hvalpefoder i en kort periode, men hendes mave havde det ikke ret godt med det, det var bitte små kanonkugler der kom ud af hende, det så bestemt ikke rart ud Men fiske-foderet har hun overhovedet ingen problemer med, hun har den fineste afføring :5up: Det er nok min hund der er mærkelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2009 Uhh, jeg kan godt følge dig Noomi begyndte også på et tidspunkt at miste pigment på næsen og jeg fulgte udviklingen med gru, for jeg ville være rigtig ked af hvis hun fik den grisefarvede næse Men så pludselig gik det væk igen Gad vide om det hang sammen med skift af foder over til Olivers med fisk?? :hmm: Hvis du finder et foder som giver hende pigmenten tilbage, så må du altså MEGET gerne sige til, så jeg har en nødplan in case of emergency Jeg skal nok fortælle dig om hendes pigment kommer igen når jeg år over på Flatazor her i næste uge..:blink: Jeg krydser SÅ meget fingre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juni 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2009 Jeg tror også selv at det kan være foderet, eller den mængde som hun får... Så jeg har snakket med en som jeg kender der forhandler Flatazor... så det vil jeg prøve... :blink: Pudsigt, det var det foder vi gav Samson de første mange måneder. Han har nu aldrig haft problemer med et kødfarvet snudeskaft:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Man kan give et tangekstrakt som skulle virke fremmende på pigmentering, måske det var en mulighed. Kender ikke foderet, så kan ikke kommentere på om det kan spille ind... Nemlig, og det virker. Men ved en hvid hund skal man være opmærksom på at det også kan betyde at der også dukker pigmentering op i pelsen. Tangmel er temelig dyrt, men man kan godt lave det af tang fra danske farvande, dog skal man holde godt klar af havne og diverse afløb. Jeg har lavet en maskine der kan lave tangmel, den er desværre i uorden for tiden, hvilket så ikke betyder så meget fordi der blev klappet havneslam fra lystbådehavnen der hvor jeg plejer at hente mit tang. Hilsen Kim Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Prøv at kigge på skyescot, de har produkter til manglende pigment. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 For det meste er der vist ikke noget galt, hvis en hunds næse blive lysere. Vinters næse blev lys hendes første vinter og blev så solbrunet igen i løbet af foråret og blev sort om sommeren. Men efter hendes anden vinter, blev den aldrig mørk igen og har været lys siden. Min dyrelæge sagde at det var normalt for hende. Hvis der er noget galt, kan der være mange grunde ud over foder. Det kan være den skål hunden spiser af. Mange plastik (og keramik, og endda andre typer) skåle kan faktisk være 'giftige' for hundene og der er også tilfælde hvor hunde har mistet pigment på næse og læber. Det kan også være tegn på alskens sygdomme eller infektioner eller allergi. Det kan vist endda ske i forbindelse med trauma/chok eller sår på kroppen eller for megen sol (er ikke helt sikker på den sidste, tror nu bare det kan gøre at næsen kan skalle lidt af, hvilket ikke helt er det samme som at den mister pigment). Du kan eventuelt ringe til din dyrelæge og høre om et chek er nødvendigt. Har du ændret foder for nyligt? Hvis ikke, så er der måske ingen grund til at tro det er foderet? Jeg ved ikke om det er tilfældet her, men har på fornemmelsen at mange af de skåle vi bruger til vores hunde måske ikke er det bedste. Undrer mig, om man bare skulle bruge en fra skabet, til menneskebrug (selvom det heller ikke er en garanti), i stedet for en fin en med navnet Fido på. Har på fornemmelsen, at kravene ikke er så høje, hvad angår giftstoffer i selve skålene til hunde. Du kan eventuelt smide al foder på græsset i et stykke tid og se hvad der sker? Held og lykke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Nemlig, og det virker. Men ved en hvid hund skal man være opmærksom på at det også kan betyde at der også dukker pigmentering op i pelsen. Tangmel er temelig dyrt, men man kan godt lave det af tang fra danske farvande, dog skal man holde godt klar af havne og diverse afløb.Jeg har lavet en maskine der kan lave tangmel, den er desværre i uorden for tiden, hvilket så ikke betyder så meget fordi der blev klappet havneslam fra lystbådehavnen der hvor jeg plejer at hente mit tang. Hilsen Kim Jammen så behøver jeg jo ike at være nervøs når Freya rende rundt på stranden og spiser tang...hihi:blink: Tusind tak for informationenen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 For det meste er der vist ikke noget galt, hvis en hunds næse blive lysere. Vinters næse blev lys hendes første vinter og blev så solbrunet igen i løbet af foråret og blev sort om sommeren. Men efter hendes anden vinter, blev den aldrig mørk igen og har været lys siden. Min dyrelæge sagde at det var normalt for hende. Hvis der er noget galt, kan der være mange grunde ud over foder. Det kan være den skål hunden spiser af. Mange plastik (og keramik, og endda andre typer) skåle kan faktisk være 'giftige' for hundene og der er også tilfælde hvor hunde har mistet pigment på næse og læber. Det kan også være tegn på alskens sygdomme eller infektioner eller allergi. Det kan vist endda ske i forbindelse med trauma/chok eller sår på kroppen eller for megen sol (er ikke helt sikker på den sidste, tror nu bare det kan gøre at næsen kan skalle lidt af, hvilket ikke helt er det samme som at den mister pigment). Du kan eventuelt ringe til din dyrelæge og høre om et chek er nødvendigt. Har du ændret foder for nyligt? Hvis ikke, så er der måske ingen grund til at tro det er foderet? Jeg ved ikke om det er tilfældet her, men har på fornemmelsen at mange af de skåle vi bruger til vores hunde måske ikke er det bedste. Undrer mig, om man bare skulle bruge en fra skabet, til menneskebrug (selvom det heller ikke er en garanti), i stedet for en fin en med navnet Fido på. Har på fornemmelsen, at kravene ikke er så høje, hvad angår giftstoffer i selve skålene til hunde. Du kan eventuelt smide al foder på græsset i et stykke tid og se hvad der sker? Held og lykke Det er ikke så meget hendes næse som jeg er bekymret for, men hendes ene øjenrende... Vi skiftede til Pro Plan i november måned. Men, fedt procenten er forholdvis høj og samtidig med at hun har en ringe forbrænding, har jeg været nødsaget til at skære ned på hendes foder, så hun kan holde vægten på ca. 19kg.... Men det som jeg ikke har skænket et tanke er jo, at det ikke kun er fedten jeg skærer ned, men også alle vitaminerne og mineralerne... Så, Flatazor vil jeg prøve... I deres light produkt er der kun 7% fedt.. Vi plejer at bruge en glasskål fra skabet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Pudsigt, det var det foder vi gav Samson de første mange måneder. Han har nu aldrig haft problemer med et kødfarvet snudeskaft:mrgreen: Startede i op med Flatazor??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Prøv at kigge på skyescot, de har produkter til manglende pigment. Kan disse produkter også bruges til en hvalp hvor man meget gerne ville hjælpe pigmenteringen på vej omkring hendes ene øje? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Kan disse produkter også bruges til en hvalp hvor man meget gerne ville hjælpe pigmenteringen på vej omkring hendes ene øje? Jeg ved det faktisk ikke, jeg har ikke selv erfaringer med produkterne. Men har også hørt tang produkter skulle være godt. På skyescot hjemmeside står der også det er godt ved manglende pigment omkring øjne. Er desværre ikke så stiv i at lægge direkte links ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Startede i op med Flatazor??? Jeps, det var det Samson fik hos opdrætter. Men vi skulle have 4 poser med både på morgentur og eftermiddagstur, så vi valgte at skifte til et andet mærke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Jeg ved det faktisk ikke, jeg har ikke selv erfaringer med produkterne.Men har også hørt tang produkter skulle være godt. På skyescot hjemmeside står der også det er godt ved manglende pigment omkring øjne. Er desværre ikke så stiv i at lægge direkte links ind. Jeg har prøvet at sende hende en mail med samme spørgsmål, så snart hun svarer, så lægger jeg svaret herind, så vi alle kan blive lidt klogere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Man kan give et tangekstrakt som skulle virke fremmende på pigmentering, måske det var en mulighed. Kender ikke foderet, så kan ikke kommentere på om det kan spille ind... ]Nemlig' date=' og det virker. Men ved en hvid hund skal man være opmærksom på at det også kan betyde at der også dukker pigmentering op i pelsen. Tangmel er temelig dyrt, men man kan godt lave det af tang fra danske farvande, dog skal man holde godt klar af havne og diverse afløb.[/b']Jeg har lavet en maskine der kan lave tangmel, den er desværre i uorden for tiden, hvilket så ikke betyder så meget fordi der blev klappet havneslam fra lystbådehavnen der hvor jeg plejer at hente mit tang. Hilsen Kim kan i give nogle links til disse forskellige produkter af tang til hunde:?::?: tror at grunden til det virker er at tang indeholder 5o forskellige mineraler kroppen egentlig har behov for men ikke for via kosten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 kan i give nogle links til disse forskellige produkter af tang til hunde:?::?: tror at grunden til det virker er at tang indeholder 5o forskellige mineraler kroppen egentlig har behov for men ikke for via kosten Jamen, alt for dig min kære :blink: http://www.skyescot.dk/Produkter/Hokamix/kossttilskud.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Jamen, alt for dig min kære :blink: http://www.skyescot.dk/Produkter/Hokamix/kossttilskud.html mange takker herfra har godt nok læst om dette før men har ingen ide om det skulle virke:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Jeps, det var det Samson fik hos opdrætter. Men vi skulle have 4 poser med både på morgentur og eftermiddagstur, så vi valgte at skifte til et andet mærke. Oki... så må jeg liiige holde øje med at Freya går hen og bliver "prutte-prinsesse"..:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts