Gæst Indy's mor Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Hej Gruppe Jeg skal hente en lille hvid schweizisk hyrdehund på fredag. Og så er det at spørgsmålet omkring foder melder sig. Er der nogen her, der har erfaring med forder til hvide hunde ? Vi er jo ikke interesserede i, at den bliver gul med tiden. Mvh Lene ( som er ny her og snart mor til Indy ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Tror da ikke man man fodre dem hvide eller gule? Er det ikke noget de er født til? Vores en en hvid schæfer, men den gule slags som bliver født af normalfarvede forældre. Den hvide hyrdehund forbliver vist helt hvis, de har også sort pigmentering om øjne og sort snude... vores har en rød næse :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Har hørt, at man skal undgå majs og "rødt" foder som f.eks. Frolic og Pedigree... men om det har noget på sig aner jeg ikke - hunden kan jo sagtens bare være født enten helt hvid eller med gult skær.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Indy's mor Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 OK, har bare hørt man man skal undgå for meget Biotin-B8 og Beta-Caroten i foderet. PinPoynter : hvad fodrer du din hvide med ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Alle vores får noget der hedder CSJ. Det er et billigt foder, men vores triver på det, og jeg tager heller ikke hensyn til at hun er hvid.. hun er nu også egentlig cremefarvet, og har altid været det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2009 Petrine er godt nok både sort og hvid, men hun har ikke ændret farve uanset hvad jeg har fodret med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2009 De første par uger ville jeg under alle omstændigheder fortsætte med det foder, den får hos opdrætter. Og trives den på det, ville jeg fortsætte med det.. Hvorfor ødelægge noget, der virker? Og tillykke:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2009 Jeg tror Kennel Løwchen havde oplevet at de hvide hunde blev orange, men hvilket foder det var der forårsagede det kan jeg altså ikke huske :hmm: prøver lige at se om jeg kan finde tråden edit: det var eukanuba... tråden er her http://www.hunde-forum.dk/foder/2045-eukanuba-foder.html med billede af orange løve på side 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Elsang Besvaret Juni 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2009 Jeg er selv den heldige ejer af den dejligste hvide schæfer:-D Hun bliver fodret med olivers selected fish, hun er lidt kræsen, men spiser rigtig fint nu hvor hun får olivers. Hun er helt hvid, ingen pigment fejl eller gulligt skær :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Indy's mor Besvaret Juni 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2009 Til Jeanette Tak, og jo jeg fortsætter så længe lager haves. Jeg får foder med retur sammen med hunden. Men jeg ved ikke hvor jeg kan købe det foder der hedder Prins. Så på et eller andet tidspunkt er jeg jo nødt til at skifte . Til Jer alle Tak for input. Jeg har også snakket med en dansk opdrætter og hun fodrer med enten Eukanuba eller Proplan. Såååå nu kan tiden kun gå for langsomt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2009 Til JeanetteTak' date=' og jo jeg fortsætter så længe lager haves. Jeg får foder med retur sammen med hunden. Men jeg ved ikke hvor jeg kan købe det foder der hedder Prins. Så på et eller andet tidspunkt er jeg jo nødt til at skifte . Til Jer alle Tak for input. Jeg har også snakket med en dansk opdrætter og hun fodrer med enten Eukanuba eller Proplan. Såååå nu kan tiden kun gå for langsomt.[/quote'] Ah ja, det har jeg så godt nok heller aldrig hørt om:???: Ellers kig på Regal Pet Foods og Eaglepack.. Det er lidt sundere i indholdet end både Eukanuba og Proplan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Whippets Besvaret Juni 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2009 Måske dette kan bruges.. Når hunden bliver ældre, forstås.. http://www.regalpetfoods.dk/pl/Lamb_Bites_60.aspx Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts