Hop til indhold

Taget ved næsen


Gæst bultazar
 Share

Recommended Posts

Det virker meget besynderligt. Jeg vil gå ud fra at en opdrætter har hunde på sin ejendom, hvis vedkommende ikke har penge, hvordan får de hunde så mad?

Hvis i stadig har chip/tatoo nummer på hunden kan en dyrlæge evt slå nuværende ejer op i hunderegisteret.

Når der så ligepludslig dukker en "supporter" op, ud af den blå luft, ingen præsentation, ingenting, men vedkommende ved bare alt om den sag, tja, så kender jeg typen af opdrættere. En af mine hunde kommer fra sådan et sted, hvor der er folk der kan fortælle en masse godt om stedet. Og så er der dem der har købt hund der som kan berette noget helt andet.

Det hjælper ikke at gå til organisationen bag opdrætteren. De står altid med opdrætteren, uanset hvilken organisation det er. De ved godt hvor pengene kommer fra.

 

Hilsen Kim

 

Sikke da en gang lort at lukke ud.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Opdrætter vil ikke betale hun har ingen penge siger hun.

Vi kan ikke få at vide hvor han er aflivet

Hun sagde hun kunne gøre som hun vil med ham.

Har oprettet et album så i kan se hvor farlig han var LOL:evil:

Han er/var 1½ år.

 

Jeg er ked af at måtte sige, at når en så ung boerboel der har boet ét sted til han var 8?uger, et andet sted til han var et år, og et tredie sted til han var 1½ år, -og nu tilbage hos opdrætter udviser aggressiv adfærd, --sådan en hund bør nok aflives, hvis alternativet er at anbringe ham i en fjerde familie.....

Det er en stor, stærk hund, der kan forrette en masse skade, hvis den endelig har fået nok af de mange familieskift.

 

De billeder, du har lagt på din profil virker ikke overbevisende. Jeg synes IKKE, de viser at der er tale om en "glad sund og dejlig simba" som du beskriver ham.

Jeg ser en stor, passiv hund, med et lidt trist udtryk og en lige så trist kropsholdning...

 

---Hvis du kikker i f.eks. Umulias albums, så vil du kunne se, hvad jeg mener.......

 

Også Douge1 og Aslan har billeder af store glade og ligevægtige hanhunde.

 

Hvis du mener, at der er tale om at opdrætter reelt har stjålet Simba for at sælge ham endnu en gang, så kunne du politianmelde opdrætter for at have stjålet din hund.

Måske vil politiet kunne få opklaret, hvad der reelt er sket med hunden:neutral:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kim: Det må da være fantastisk at have din egenskab, du ved helt præcis hvad det er for en type opdrætter, bare fordi jeg støtter hendes sag?!?!

 

Hmm.......

 

Hvilken præsentation af mig som person ønsker du? og hvad har det med denne sag at gøre, hvem jeg er?

 

 

Nåhr, vi har bare sådan et præsentationshjørne hvor det er skik og brug at man præsenterer sig.

 

Jeg ved godt at det ikke er god kotume at kritisere opdrættere i visse klubber. Jeg kender også opdrættere som sjovt nok aldrig har problemer med disciplinærnævn, kennelinspektion mv, til trods for at forholdene omkring deres opdræt råber til himlen. Sådanne opdrættere holder sig tit en supportergruppe som kan tale deres sag, og "være enige med dem" når der opstår sådanne behov. Din opdukken af den blå luft, med det ene formål peger altså meget i den retning, og de mange uklarheder i denne sag tyder på et noget rodet opdrættervirke.

 

Når du nu ved alt om den aktielle sag, kunne du jo f.eks fortælle TS hvor hunden er blevet aflivet. Så ville vi være et skridt videre.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ked af at måtte sige, at når en så ung boerboel der har boet ét sted til han var 8?uger, et andet sted til han var et år, og et tredie sted til han var 1½ år, -og nu tilbage hos opdrætter udviser aggressiv adfærd, --sådan en hund bør nok aflives, hvis alternativet er at anbringe ham i en fjerde familie.....

Det er en stor, stærk hund, der kan forrette en masse skade, hvis den endelig har fået nok af de mange familieskift.

 

De billeder, du har lagt på din profil virker ikke overbevisende. Jeg synes IKKE, de viser at der er tale om en "glad sund og dejlig simba" som du beskriver ham.

Jeg ser en stor, passiv hund, med et lidt trist udtryk og en lige så trist kropsholdning...

 

---Hvis du kikker i f.eks. Umulias albums, så vil du kunne se, hvad jeg mener.......

 

Også Douge1 og Aslan har billeder af store glade og ligevægtige hanhunde.

 

Hvis du mener, at der er tale om at opdrætter reelt har stjålet Simba for at sælge ham endnu en gang, så kunne du politianmelde opdrætter for at have stjålet din hund.

Måske vil politiet kunne få opklaret, hvad der reelt er sket med hunden:neutral:.

 

Kan kun give dig ret.

Hvis jeg får tid i aften ligger jeg lige et par billede af en glad BB ind på min profil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

en boerboel har da et sørgeligt udtryk det var ligsom det vi faldte for da vi så ham for første gang.og det havede de andre hunde også.og alle de boerboeler jeg har set ser sådan ud.

og hvad har det med sagen at gøre ?

hvordan han så ud i hovedet :roll: jeg håber han ser fredfyldt ud nu.tvivler bare på selve aflivningen.siden jeg ikke kan få oplyst hvor og hvordan det er sket.kan man få bange anelser om hun selv har stået for aflivningen.

der er ingen der skal gøre ham ondt.

 

alligevel afliver man ikke en hund som slet ikke var hendes 100 % på det tidspunkt.

simba passede til os.men sikkert ikke til hende.og vi har sagt fra start at vi ikke vil have en hvalp.hun skulle have leveret ham tilbage og så havede vi beholdt ham men den mulighed lukkede hun så af for.og det kostede ham livet.og det mener hun vi skal have forståelse for.men det for vi aldrig.for os er det den sygeste handling i og med vi ikke har haft nogen agressive oplevelser af ham.

og man kan ikke bedømme en hunds adfærd og sindstilstand ud fra et billede.man skal kende hunden og det er så ikke lige tilfældet fra de negative påstande som bliver postet her.og igen har sagt det flere gange det handler om hendes handling og brud af aftaler.

og hvorfor tilbyder hun en ny hvalp hvis det skulle være os det var galt med.han har boet i familien hvor vi alle så ham tit.han har ikke boet hos andre end os.så den der med vandrepokal går ikke.det virker som om mange ikke læser hvad der står og holder sig til den handling der er blevet begået.en handling der kunne være undgået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

vi skrev på simbas annonce at evt.køber skulle være indstillet på at skulle afsætte flere besøg inden en evt.handel kunne afsluttes for at lære ham at kende.men hun skulle have ham omgående så hvem kender til en boerboel ? vi kendte ham bedre end hun det er da tydeligt.og hvis vi var så uduelige hvorfor valgt vi så andre købere fra frem for hende fordi vi mente at hun måtte da være den rette for ham.men vi skulle blive så meget klogere.det muligt hun er dygtig til selve racen.men synes ikke hun er dygtig hvad angår aftaler og beslutninger.

Redigeret af bultazar
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhr, vi har bare sådan et præsentationshjørne hvor det er skik og brug at man præsenterer sig.

 

Jeg ved godt at det ikke er god kotume at kritisere opdrættere i visse klubber. Jeg kender også opdrættere som sjovt nok aldrig har problemer med disciplinærnævn, kennelinspektion mv, til trods for at forholdene omkring deres opdræt råber til himlen. Sådanne opdrættere holder sig tit en supportergruppe som kan tale deres sag, og "være enige med dem" når der opstår sådanne behov. Din opdukken af den blå luft, med det ene formål peger altså meget i den retning, og de mange uklarheder i denne sag tyder på et noget rodet opdrættervirke.

 

Når du nu ved alt om den aktielle sag, kunne du jo f.eks fortælle TS hvor hunden er blevet aflivet. Så ville vi være et skridt videre.

 

Hilsen Kim

 

Øøøøh... Er det DET?:confused:

Jeg tror aldrig, jeg har præsenteret mig.. Og jeg kikker sjældent i det "hjørne".. :shock:

Jeg vidste ikke, at det var noget, man SKULLE??

 

Det med "supportgrupper":roll:, -det er der vist allevegne. Også her på Hundeforum. Der ER visse medlemmer, som man bare ikke bør kritisere. Og hvis "hoffet" er stærkt nok, så opnår man heller ikke noget med kritik. Hverken her eller i andre hundeorganisationer.

 

MEN! I lige netop denne sag er der tale om en en helt ny bruger, der opretter en tråd fordi han føler sig taget ved næsen.

 

Og der er tale om en helt ny bruger, der så popper op for at forsvare modparten.......

 

Indtil da kan vi ikke ret godt vide, hvad der egentlig foregår? Begge brugere er nye og ukendte. Og ingen af dem har tidligere blandet sig i debatten.

 

----Så dukker endnu to brugere op: De har sammen en boerboel købt hos samme opdrætter. Og de har deltaget i mange debatter på HF før. Og de siger, at de kender opdrætter og historien om Simba.

 

Umiddelbart vil jeg have mest tillid til de forholdsvis gamle brugere.

 

---Men der må være en eller anden forklaring på, hvorfor TS ikke må få at vide, hvilken dyrlæge, der har aflivet Simba. DER er vi vist ganske enige, Kim.

 

Og det må være muligt for en af de tre "opdrætter-supportere" at finde den oplysning.

Link til indlæg
Del på andre sites

en boerboel har da et sørgeligt udtryk det var ligsom det vi faldte for da vi så ham for første gang.og det havede de andre hunde også.og alle de boerboeler jeg har set ser sådan ud.

og hvad har det med sagen at gøre ?

hvordan han så ud i hovedet :roll: jeg håber han ser fredfyldt ud nu.tvivler bare på selve aflivningen.siden jeg ikke kan få oplyst hvor og hvordan det er sket.kan man få bange anelser om hun selv har stået for aflivningen.

der er ingen der skal gøre ham ondt.

 

alligevel afliver man ikke en hund som slet ikke var hendes 100 % på det tidspunkt.

simba passede til os.men sikkert ikke til hende.og vi har sagt fra start at vi ikke vil have en hvalp.hun skulle have leveret ham tilbage og så havede vi beholdt ham men den mulighed lukkede hun så af for.og det kostede ham livet.og det mener hun vi skal have forståelse for.men det for vi aldrig.for os er det den sygeste handling i og med vi ikke har haft nogen agressive oplevelser af ham.

og man kan ikke bedømme en hunds adfærd og sindstilstand ud fra et billede.man skal kende hunden og det er så ikke lige tilfældet fra de negative påstande som bliver postet her.og igen har sagt det flere gange det handler om hendes handling og brud af aftaler.

og hvorfor tilbyder hun en ny hvalp hvis det skulle være os det var galt med.han har boet i familien hvor vi alle så ham tit.han har ikke boet hos andre end os.så den der med vandrepokal går ikke.det virker som om mange ikke læser hvad der står og holder sig til den handling der er blevet begået.en handling der kunne være undgået.

 

 

NEJ!!!! Det forstår jeg ikke!!! Hvis det overhovedet kunne lade sig gøre at beholde hunden, så KAN jeg ikke forstå, at han ikke blev hos jer i første omgang?????

 

Undskyld, men DER er jeg vist stået af... :shock:

 

Jeg vil bede dig om at kikke på de albums, jeg har foreslået dig: Nemlig Douge1, Umulia's og Aslans albums. Der er sikkert flere ejere af store hunde på HF.

Og på Stargirl side finder du et enkelt billede af deres boerboel Ramses, da han var på næsten samme alder som din Simba. Og han udstråler da ikke nær den samme tristhed som din hund gør.

 

Ramses (1 år og 3 mdr på billedet i hundehuset) virker meget mere fysisk veludviklet og han lyser af ro og selvtillid.

 

Man kan ikke bedømme en hunds adfærd og sindstilstand ud fra et enkelt billede, nej. Men der er jo ingen, der forhindrer dig i at vise os en masse glade hundebilleder af den hund som boede hos dig til han var ét år. Og som du vel fortsat havde nær kontakt med, da din bror besluttede at videresælge ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige slå fast, at jeg ikke kender til historien om Simba, som jeg også tidligere gjorde opmærksom på. Bare for en god ordens skyld:vinken:

 

Jeg kender opdrætter og ved hvem den anden debatør er. Det er det

 

 

Men din ---øh, -medejer af hundene Ramses og Zoya (Stargirl1970) -har jo talt med opdrætter om Simba. Taler I ikke sammen? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men din ---øh, -medejer af hundene Ramses og Zoya (Stargirl1970) -har jo talt med opdrætter om Simba. Taler I ikke sammen? :shock:

Nix, vi snakker aldrig sammen, det er vel ikke et krav hvis man er gift......eller er det:hmm:

 

Jeg tror ikke Stargirl har fået historien i detaljer, blot at der er en anden side af den. Men det er der jo tit hvis der er en der føler sig forudrettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, vi snakker aldrig sammen, det er vel ikke et krav hvis man er gift......eller er det:hmm:

 

Jeg tror ikke Stargirl har fået historien i detaljer, blot at der er en anden side af den. Men det er der jo tit hvis der er en der føler sig forudrettet.

 

Det er lige præcis rigtigt :-D

 

Jeg kender ikke til historien i detaljer - jeg har refereret til opdrætteren hvad der er blevet skrevet i startindlæget og gjort hende opmærksom på at hun var nævnt ved navn. Dette synes jeg personligt at jeg vil/kan kommentere da jeg mener det er uetisk.

 

Derefter har hun så gjort opmærksom på at hun har en ganske anden version af historien og at der efter hendes mangeårige erfaringer med racen desværre ikke var andet at gøre for hunden end at aflive den.

 

Yderligere detaljer kender jeg ikke - jeg gør dog også her blot opmærksom på at der ALTID er to sider af en sag.

 

Samtidig vil jeg dog gerne sige at jeg personligt har tillid til opdrætters vurdering af hundens temperement - jeg er sikker på at hvis hun siger at denne hund er for farlig at have i et hjem - ja så ved hun altså hvad hun snakker om.

 

Så punktet med hensyn til om hunden skulle aflives - der stoler jeg på at opdrætter har truffet den - i situationen - rigtige beslutning.

 

Med hensyn til de andre problemstillinger med ejerskab, div aftaler om det ene eller andet og økonomi - tja her vil jeg ikke tage stilling da jeg ikke ved noget om dette og ikke har været til stede da parterne i sagen har talt sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

Der er lidt flere billeder bla et af simbas mor se lige hendes udtryk.Hvor mon han har det fra?

Og nu vi er igang kan jeg da fortælle at da vi købte ham var det ikke ham vi ringede på men den anden var solgt men hun havde da en lille hvalp som godt nok havde navlebrok (simba) men at det var så lille at det vil gå i sig selv derfor kunne vi få ham til 7.500Kr

vi kommer så over til bygholm hvor de siger han skal opereres omgående for ikke at risikere at dø det blev han så dagen efter.

hun sagde han havde fået ormekur og det var iorden vi fik ham tjekket og jeg har aldrig i mit liv set så lange orme i en hunds afføring før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er lidt flere billeder bla et af simbas mor se lige hendes udtryk.Hvor mon han har det fra?

Og nu vi er igang kan jeg da fortælle at da vi købte ham var det ikke ham vi ringede på men den anden var solgt men hun havde da en lille hvalp som godt nok havde navlebrok (simba) men at det var så lille at det vil gå i sig selv derfor kunne vi få ham til 7.500Kr

vi kommer så over til bygholm hvor de siger han skal opereres omgående for ikke at risikere at dø det blev han så dagen efter.

hun sagde han havde fået ormekur og det var iorden vi fik ham tjekket og jeg har aldrig i mit liv set så lange orme i en hunds afføring før.

 

Skal der bare svines til med alt muligt nu.

 

Hvis du fra starten har følt dig snydt af opdrætteren med hensyn til navlebrok og ormekur, hvorfor i al verden har du så leveret hunden tilbage til opdrætteren. Du må da have mistet tilliden til hende lige fra starten af.

 

Jeg fatter bjælde af hele den her historie.

 

En lille bemærkning.

 

Da jeg købte den første BB af hende, havde min hvalp også en lille navlebrok. Hun tilbød selv at hvis det blev nødvendig at operere ham for det, ville hun betale dyrlægeregningen, hvilket hun også gjorde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal der bare svines til med alt muligt nu.

 

Hvis du fra starten har følt dig snydt af opdrætteren med hensyn til navlebrok og ormekur, hvorfor i al verden har du så leveret hunden tilbage til opdrætteren. Du må da have mistet tilliden til hende lige fra starten af.

 

Jeg fatter bjælde af hele den her historie.

 

En lille bemærkning.

 

Da jeg købte den første BB af hende, havde min hvalp også en lille navlebrok. Hun tilbød selv at hvis det blev nødvendig at operere ham for det, ville hun betale dyrlægeregningen, hvilket hun også gjorde.

 

Det samme har jeg oplevet med en anden opdrætter til en anden race.

 

Jeg tror, at det er normal procedure i f.t. navlebrok..

 

Der ER mange uklare ting i sagen.

 

Måske kan bultazar få en kopi af dyrlægeregningen, men med dyrlægens navn fjernet? Det kunne være et kompromis, hvis opdrætter er bange for at dyrlægen bliver chikaneret?

Ellers forstår jeg ikke rigtig hvorfor bultazar ikke kan få et bevis for at Simba er blevet aflivet...

 

---Men der ER jo i sidste ende udvejen at politianmelde opdrætter for tyveri af hunden. Så bliver hun vel nødt til at forklare sig til politiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Men der ER jo i sidste ende udvejen at politianmelde opdrætter for tyveri af hunden. Så bliver hun vel nødt til at forklare sig til politiet.

 

Politiet har ikke engang ressourcer til at tage sig af beviseligt tyveri, hvor tyven så efterfølgende begyndte at udhænge og bagvaske personen der var blevet bestjålet med løgn og latin i offentligt forum.

ALt kan bevises, men der er ikke ressourcer til at tage sig af så små ting. Ikke alle steder ihvertfald.

 

Iøvrigt kan jeg ikek se fornuften i hele sagen (generelt)

Man har afgivet hunden for x'ende gang, og er nu sur over at hunden ikke er til længere. :roll:

 

Beklager meget, men så skulle man ikke have afgivet hunden i første omgang. Heller ikke til broderen (elelr hvem det nu var).

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er lidt flere billeder bla et af simbas mor se lige hendes udtryk.Hvor mon han har det fra?

Og nu vi er igang kan jeg da fortælle at da vi købte ham var det ikke ham vi ringede på men den anden var solgt men hun havde da en lille hvalp som godt nok havde navlebrok (simba) men at det var så lille at det vil gå i sig selv derfor kunne vi få ham til 7.500Kr

vi kommer så over til bygholm hvor de siger han skal opereres omgående for ikke at risikere at dø det blev han så dagen efter.

hun sagde han havde fået ormekur og det var iorden vi fik ham tjekket og jeg har aldrig i mit liv set så lange orme i en hunds afføring før.

 

Det er slet, slet ikke udtrykket i Simbas ansigt, jeg hentyder til, når jeg udtaler mig om de senere billeder.

 

Billedet af Simba ved vandet viser en glad og nysgerrig hvalp med mod på livet.

Billederne af Simba som voksen viser noget andet.....:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme har jeg oplevet med en anden opdrætter til en anden race.

 

Jeg tror, at det er normal procedure i f.t. navlebrok..

 

Der ER mange uklare ting i sagen.

 

Måske kan bultazar få en kopi af dyrlægeregningen, men med dyrlægens navn fjernet? Det kunne være et kompromis, hvis opdrætter er bange for at dyrlægen bliver chikaneret?

Ellers forstår jeg ikke rigtig hvorfor bultazar ikke kan få et bevis for at Simba er blevet aflivet...

 

---Men der ER jo i sidste ende udvejen at politianmelde opdrætter for tyveri af hunden. Så bliver hun vel nødt til at forklare sig til politiet.

 

Det markerede : Det er nok hele humlen i sagen - der er rigtig mange ting i en sag som denne som vi der sidder her på en debat ikke ved noget om, ikke har set og nok heller aldrig kommer til at forstå.

 

Jeg synes det mest sørgelige i en sådan sag er at to familier ( trådstarter og opdrætter) går skævt af hinanden og ikke formår at få deres tanker om hunden komunikeret til hinanden.

 

Der er sikkert fejl på begge sider - det er der næsten altid - men hvad der præcist er sket finder vi nok aldrig ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanet R

Jamen så tager vi da bare præsentationen her:

 

Jeg hedder Jeanet Rathmann og er indehaver af Rathmann Boerboels,

kig evt under billeder 2009 på hjemmesiden, der er mange glade hunde :-)

 

Jeg ejer pt. 18 hunde + 11 hvalpe på knap en uge ( jeg har de 8 + hvalpene boende)

 

12 boerboels + de 11 hvalpe

 

2 Sct. Bernhard hunde

 

1 Grand danois

 

1 Amerikansk staffordshire terrier

 

1 Dobermann

 

1 Malinois

 

Håber at det var udførligt nok?

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Jeg kan kun opfordre til at Bultazar går til politiet, det vil en gang for alle rydde op i denne sag, opdrætter har sit på det rene.

 

Prisen for en BB hvalp er 10.000 kr, så det at i gav 7.500 kr for ham var jo pga hans navlebrok.

 

Jeg har selv en enkelt hund fra omtalte opdrætter og det bliver bestemt ikke den sidste, jeg har intet at klage over.

 

Når en hund af den kaliber som en boerboel er går amok og angriber 2 piger på 15 og 17 år, derefter vender sig imod ejeren der vil sætte den på plads, ja så skal den sgu aflives og det kan slet ikke diskuteres. Det at I rent faktsik vil have hunden tilbage efter denn episode er for mig fuldstændig ubergribeligt!

 

En boerboel kan være reserveret og territorial, men den må ALDRIG være aggresiv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

Nu er der så rettet henvendelse til en advokat og det han siger er at opdrætter skal kunne bevise hun har betalt hunden alt andet er ligemeget.

Så han vil sende en stævning ud til hende og så må vi jo tage den derfra.

Køber har henvendt sig på en annonce i dba hvilket kan bevises og som han siger så ved alle at man får ikke noget gratis.

Det ville være det samme som at køre ud til en bilforhandler og prøvekøre en bil og komme gående tilbage og sige den var intet værd så jeg skrottede den lige. Bil eller hund loven er det samme.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minalistisk

Har du så husket at fortælle din advokat om de sms-beskeder du har sendt til denne opdrætter?

Husk at der er skrevet under på at hunden tilhører denne opdrætter.

Jeg har læst alt det du har skrevet, om at denne hund er SÅ SØD overfor andre.

Hvad ville DU gøre i denne situation?

Hvis din hund havde været aggrasiv overfor DINE børn, og derefter vender sig imod DIG!!!!

Jeg kan fortælle hvad jeg ville gøre...

Jeg ville ikke vente 2 sek på at aflive den!

 

MVH

Redigeret af minalistisk
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...