Hop til indhold

Taget ved næsen


Gæst bultazar
 Share

Recommended Posts

Gæst bultazar

Hej jeg har lige et spørgsmål omkring min tidligere hund (boerboel) jeg købte denne hund af en boerboel opdrætter,men da hunden var et ca 1år overtog min bror den da han havde bedre plads til den.

Han er så kommet i den situation at han nok skal sælge sit hus og derfor satte han hunden i Dba.

Der får vi så en henvendelse fra opdrætter som utroligt gerne vil ha ham tilbage men ikke har råd i øjeblikket men vi aftaler så at hun bare kan få ham nu og så betale en måned senere det går hun med på.

Min bror og opdrætter aftaler så at hun skal kontakte ham ved det mindste der er med ham adfærd eller andet.efter et par dage ringer han så men hun tager ik tlf det gentager sig så i 3uger med mails og tlf opkald til sidst svarer hun på mail igår at Hej Michael,

Undskyld jeg har været så svær at få fat i.

Simba lever nok desværre på lånt tid, da han viser svær aggression overfor alle andre end mig. Det virker som om han er vant til at styre huset og det accepterer jeg ikke. Når jeg vil irettesætte ham, viser han tænder og hopper op af mig. Jeg har mange års erfaring med racen og har aldrig måttet give op før, men det er ikke i nogens interesse at have ham gående hvis han fortsat viser aggression og nervøsitet.

Vi prøver og håber, men det ser ikke for lyst ud lige nu, han havde nær spist mine døtre den anden dag.

 

Min bror kontakter hende så hvor han får beskeden at han er aflivet.

Kan man bare gøre det ved en hund man ikke har betalt og nu vil hun slet ikke betale.:confused:

Redigeret af Admin
Navn på opdrætter fjernet
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer an på om der er udarbejdet en kontrakt ved købet, dels da I købte hunden af opdrætteren, og dels da hun igen overtog den.

Uden kontrakt, ingen retssikkerhed, desværre :(

 

Men gælder købeloven ikke alligevel? En mundtlig aftale er vel lige så bindende som en skriftlig. (Dog altid sværere at bevise)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem står som ejer i Dansk Hunde Register?

 

Det kan du desværre ikke bruge til noget. I DH's forretningsbetingelser gør de udtrykkeligt opmærksom på at en registrering i DH ikke kan bruges som bevis i en tvist om ejerforhold.

- men åbenbart godt hvis en hund laver ulykker...

 

Men det skyldes nu nok at man i mangel af papirer kan overtage ejerskabet af en hund via en trooglove erklæring. Har selv prøvet det pga tidligere ejer ikke var i stand til at udfylde papirerne.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

Det er så lige det om hun har sat sig som ejer for hun fik jo stamtavle og hans bog med så mon ikke hun har det.

Men det vil jeg da lige undersøge,noget andet er at hun ikke vil oplyse hvor han er blevet aflivet!!!! Måske hun har solgt ham videre?

jeg har ihvertfald lært at man ikke længere kan stole på folk :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du desværre ikke bruge til noget. I DH's forretningsbetingelser gør de udtrykkeligt opmærksom på at en registrering i DH ikke kan bruges som bevis i en tvist om ejerforhold.

- men åbenbart godt hvis en hund laver ulykker...

 

Men det skyldes nu nok at man i mangel af papirer kan overtage ejerskabet af en hund via en trooglove erklæring. Har selv prøvet det pga tidligere ejer ikke var i stand til at udfylde papirerne.

 

Hilsen Kim

 

nå for søren, så blev jeg også klogere idag :neutral: tak for den bid information... jeg var sikker på, at det ville kunne bruges som krav på ejerskab

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er det da en kedelig oplevelse, har "din" hund før vist svær aggression, er det noget i kender til, ??? for min første tanke er så også , ingen tager tlf,? det vare længe inden i får kontakt ??

en hund på 1 år SOLGT ja måske, men det må du da kunne finde frem til, vedr,stamtavlen ? samt hvis din bror stadig står som ejer må i da kontakte dyrlæger i området og høre der, ja kedeligt er det da:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu haft kontakt til nævnte opdrætter og det er deværre en ganske anden historie hun fortæller.

 

Det er ofte problemet i sådanne historier - der er altid to sider af sagen.

 

Derfor kan jeg godt synes at det er forkert at nævne folk med deres fulde navn og derfor vil jeg bede admin om slettet navnet - medmindre du - Ts - selv gør det.

 

Jeg kan dog godt forstå at TS er oprørt over hvad der er hændt men forstår ikke at hundens agresivitet ikke er blevet opdaget før hunden kommer tilbage til opdrætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

Vil virkelig gerne høre hendes historie for i mit første indlæg er den mail som hun sendte til os her er den igen.

12/6 kl 13.42 lever hunden åbenbart men om aftenen er den aflivet virker sært med det hun skriver i mailen--------

mail...Hej Michael,

Undskyld jeg har været så svær at få fat i.

Simba lever nok desværre på lånt tid, da han viser svær aggression overfor alle andre end mig. Det virker som om han er vant til at styre huset og det accepterer jeg ikke. Når jeg vil irettesætte ham, viser han tænder og hopper op af mig. Jeg har mange års erfaring med racen og har aldrig måttet give op før, men det er ikke i nogens interesse at have ham gående hvis han fortsat viser aggression og nervøsitet.

Vi prøver og håber, men det ser ikke for lyst ud lige nu, han havde nær spist mine døtre den anden dag.

Mvh

Og hunden var ikke så aggresiv hjemme ved os den markerede sig overfor fremmede men kun i kort tid for derefter at kunne snakke med dem uden problemer han var vant til masser af børn og hele gadens unger kendte ham. Men hvorfor holder hun ikke aftalen om at kontakte min bror ved den mindste mærkelige adfærd som aftalt.

Og man afliver fandme ikke en hund man ikke har betalt for uden at kontakte sælger.:evil:

Redigeret af Admin
Opdrætter navn fjernet
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så lige det om hun har sat sig som ejer for hun fik jo stamtavle og hans bog med så mon ikke hun har det.

Men det vil jeg da lige undersøge,noget andet er at hun ikke vil oplyse hvor han er blevet aflivet!!!! Måske hun har solgt ham videre?

jeg har ihvertfald lært at man ikke længere kan stole på folk :oops:

 

 

Opdrætter kan ikke bare skifte ejer på hunden uden den nuværende ejers underskrift.

 

Har DU stået som ejer af hunden, dengang du købte ham? Og har du fået overført ejerskabet til din bror?

--Ellers er du jo stadig ejer.

 

Hvor gammel er han nu?

Og hvor gammel var han, da du købte ham af opdrætter?

---Havde du ingen aftale med opdrætter om at tilbagelevere ham, hvis du var nødt til at skille dig af med ham?? Det er jo ikke nogen "begynderhund"..

 

Han har boet 1) hos opdrætter. 2)Hos dig. 3)Hos din bror. Det er ikke ideelt at videresælge ham gennem dba til en fjerde familie.

Især hvis han har vist aggressivitet, så er det måske bedst, at han er blevet aflivet hvis hverken du, din bror eller opdrætter kan have ham.

 

--Det er da muligt, at du kan retsforfølge opdrætter for at have aflivet din hund, -men så skal du have fat i en sagfører. Og det er jo ikke gratis. Så det er afhængig af, hvilken pris din bror har aftalt med opdrætter, om det kan betale sig.

 

Hunde er --i retslig forstand-- kun "genstande:roll:" af en vis værdi. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanet R

Hej.

 

Jeg kender også opdrætter, jeg kender også hunden og hele historien.

 

Simba var virkelig ekstremt aggressiv og fuldstændig ødelagt, han er aflivet og det er jeg vidne på. Simba ville aldig kunne vidersælges og det ville også være meget umoralsk at gøre det, både af jer og opdrætter.

 

Jeg syntes at det er så forkert at i hænger jer i de penge, for han var bestemt ikke de penge værd, opdrætter tog den svære, men rigtige beslutning og vær I kun glade for det, det er vist ikke i nogens interesse at have sådan en hund gående.

 

En hund som ham, havde langt bedst af at blive aflivet og det var 100% den rigtige beslutning.

 

Mht ejerskabet, ja så var hunden opdrætters, da I jo havde skrevet ham over til hende og derfor var det hendes ansvar at hunden blev aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar
Hej.

 

Jeg kender også opdrætter, jeg kender også hunden og hele historien.

 

Simba var virkelig ekstremt aggressiv og fuldstændig ødelagt, han er aflivet og det er jeg vidne på. Simba ville aldig kunne vidersælges og det ville også være meget umoralsk at gøre det, både af jer og opdrætter.

 

Jeg syntes at det er så forkert at i hænger jer i de penge, for han var bestemt ikke de penge værd, opdrætter tog den svære, men rigtige beslutning og vær I kun glade for det, det er vist ikke i nogens interesse at have sådan en hund gående.

 

En hund som ham, havde langt bedst af at blive aflivet og det var 100% den rigtige beslutning.

 

Mht ejerskabet, ja så var hunden opdrætters, da I jo havde skrevet ham over til hende og derfor var det hendes ansvar at hunden blev aflivet.

Han var overhovedet ikke så aggresiv som i beskriver,så der er da gået noget galt hvis det du skriver passer,Men hvorfor ringede hun ikke tilbage når hun blev kontaktet ? som aftalt. og hvor og hvornår er han blevet aflivet det må du jo vide og ligemeget hvad så kunne hun ha leveret ham tilbage som vi også havde aftalt.

så ligemeget hvad så skylder hun penge for ham hun har trods alt solgt ham 1gang måske 2? og vi var 3 med ude ved hende og aflevere ham og vi hørte alle at hun sagde han reagerede umiddelbart som en boerboel gør.

han legede med hendes hunhund og underlagde sig den så hvis han var så farlig havde han sgu nok ædt den istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var overhovedet ikke så aggresiv som i beskriver,så der er da gået noget galt hvis det du skriver passer,Men hvorfor ringede hun ikke tilbage når hun blev kontaktet ? som aftalt. og hvor og hvornår er han blevet aflivet det må du jo vide og ligemeget hvad så kunne hun ha leveret ham tilbage som vi også havde aftalt.

så ligemeget hvad så skylder hun penge for ham hun har trods alt solgt ham 1gang måske 2? og vi var 3 med ude ved hende og aflevere ham og vi hørte alle at hun sagde han reagerede umiddelbart som en boerboel gør.

han legede med hendes hunhund og underlagde sig den så hvis han var så farlig havde han sgu nok ædt den istedet.

 

Hvor gammel nåede han at blive?

 

Det kan GODT forekomme, at en hund, der er en "enmandshund" eller "enfamiliehund", bare ikke KAN genhuses. At selve skiftet gør den superaggessiv..

 

Og så har opdrætter skønnet, at hendes hund IKKE skal ud i en ny familie. Så har hun hellere ville tage skraldet og aflive ham frem for at risikere, at han bliver solgt til en ejer, der slet ikke aner, hvad h*n står med.

Måske har hunden allerede ligefrem forvoldt skade...

 

Selv om det er forkert af opdrætter at aflive ham når I har aftalt noget andet, så kan du altså være glad for, at han ikke kom ud i en familie, hvor man måske forvoldte endnu mere skade. Opdrætter var dog forberedt på, hvad det kunne ske...... :(

 

 

Jeanet R, det virker aldrig troværdigt, når en helt ny bruger kommer med indlæg i en debat og vedkommende påstår at have særlig viden.

DU kunne jo f.eks. være opdrætteren, der kun er ude på at videresælge hunden eller beholde den?

 

Er opdrætter stadig indstillet på at betale det aftalte beløb? Ellers er h*n jo strengt taget slet ikke ejer, vel?

DU må jo vide det, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

Opdrætter vil ikke betale hun har ingen penge siger hun.

Vi kan ikke få at vide hvor han er aflivet

Hun sagde hun kunne gøre som hun vil med ham.

Har oprettet et album så i kan se hvor farlig han var LOL:evil:

Han er/var 1½ år.

Redigeret af bultazar
Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker meget besynderligt. Jeg vil gå ud fra at en opdrætter har hunde på sin ejendom, hvis vedkommende ikke har penge, hvordan får de hunde så mad?

Hvis i stadig har chip/tatoo nummer på hunden kan en dyrlæge evt slå nuværende ejer op i hunderegisteret.

Når der så ligepludslig dukker en "supporter" op, ud af den blå luft, ingen præsentation, ingenting, men vedkommende ved bare alt om den sag, tja, så kender jeg typen af opdrættere. En af mine hunde kommer fra sådan et sted, hvor der er folk der kan fortælle en masse godt om stedet. Og så er der dem der har købt hund der som kan berette noget helt andet.

Det hjælper ikke at gå til organisationen bag opdrætteren. De står altid med opdrætteren, uanset hvilken organisation det er. De ved godt hvor pengene kommer fra.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanet R

Jeg vil ikke kalde mig supporter, bare enig i hendes afgørelse.

 

Simba var de først par dage okay, men da opdrætters børn så kom hjem efter en weekend hos deres far, sprang han på dem. Opdrætter forsøgte at irettesætte Simba, hvorefter han vendte sig mod hende.

 

Hvordan opdrætters økonomiske situation ser ud, vil jeg ikke udtale mig om.

 

Jeg er oplyst om at der aldrig har været tale om at I skulle have penge for Simba, men måske en hvalp senere hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanet R

Kim: Det må da være fantastisk at have din egenskab, du ved helt præcis hvad det er for en type opdrætter, bare fordi jeg støtter hendes sag?!?!

 

Hmm.......

 

Hvilken præsentation af mig som person ønsker du? og hvad har det med denne sag at gøre, hvem jeg er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kim: Det må da være fantastisk at have din egenskab, du ved helt præcis hvad det er for en type opdrætter, bare fordi jeg støtter hendes sag?!?!

 

Hmm.......

 

Hvilken præsentation af mig som person ønsker du? og hvad har det med denne sag at gøre, hvem jeg er?

 

Du kunne jo i teorien være omtalte opdrætter som så forsøger at renoprette sit ry, det er vist ikke første gang det er sket på et forum.... men eftersom der ingen mulighed er for at tjekke op på personer herinde så er det jo den enes ord imod den andens.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig lyder det godt nok som om der er fejl på begge sider, så det bliver svært at få trådene redet ud igen. Og offeret er jo hunden - som altid i den slags sager :cry:

 

En Boerboel er bestemt ikke en race, der har har godt af at være "vandrepokal". Anskaffer man sig sådan en, skal det være efter moden overvejelse, og man skiller sig ikke bare af med den igen fordi man måske skal flytte el. lign. Det virker ikke som om trådstarter og hans familie har været de mest velegnede ejere til den race.

 

Det falder så tilbage på opdrætter - har hun været kritisk nok mht. købere? Og hvordan kan hun bare dømme en kun 1 1/2 år gammel hund til at være uhelbredeligt aggressiv pga. en enkelt episode kort efter at hun har fået den tilbage? :hmm: Det tyder ikke på at der er særlig mange ressourcer (og her tænker jeg ikke økonomisk) hos opdrætter, og så burde man måske skrue ned for ambitionerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Men hvorfor ringede hun ikke tilbage når hun blev kontaktet ? som aftalt. og hvor og hvornår er han blevet aflivet det må du jo vide og ligemeget hvad så kunne hun ha leveret ham tilbage som vi også havde aftalt.

 

Dette ville jeg også brokke mig over - og som jeg læser tråden er det også mest det der "pisser" dig af. At aftalen om at I skulle kontaktes hvis der var noget ikke er blevet overholdt.

 

Jeg ville også blive fløjtende rasende hvis det var mig der havde sådan en aftale og jeg ikke kunne komme i kontakt med vedkommende - og når så det endelig lykkedes får meldingen om at hunden er syg i roen og bliver aflivet...........

 

Held og lykke med det hele - der er jo desværrer nok ikke så meget at gøre ved det nu - Men jeg ville nu også gerne vide hvilken dyrlæge der havde aflivet hunden, samt se regningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bultazar

så er det måske derfor hun gik under jorden.fordi hun fik ham aflivet så tidligt i forløbet

ligemeget hvad så er alle aftaler fra hendes side brudt.og alle hendes love om at vi gerne måtte komme og besøge ham.og se hans hvalpe hvis han endag blev far.

hun henvendte sig selv og var helt vild for at få simba.men hun havede desværre ikke 8000 kr på det tidspunkt,men om vi kunne vente 1 måned med pengene.hvordan kan det pludselig blive til at han skulle parkeres den går ikke.

og at det var bedst at hun fik ham istedet for at en anden fik ham.og han måske blev solgt til de forkerte.

og så afliver hun ham.

simba er vant til mange mennesker hver dag og han har aldrig bidt nogen.

så at han skulle være så skør.lyder sindsygt

det er ikke den hund vi kendte ihvertfald,så i vores øjne er der tale om en glad,sund og dejlig simba der er blevet aflivet :megaked:.

vi havede taget ham hjem hvis hun havede sagt hun ville aflive ham.men det sagde hun aldrig i og med hun gik under jorden.

og i princippet så afliver man ikke hunden uden at snakke med sælger først og især ikke når man ikke har betalt for hunden så var han stadig vores indtil handelen var afsluttet.der er ingen tvivl om at simba skulle være blevet hos os.det er bare for sent nu.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg nødt til at blande mig lidt i denne tråd.

 

Jeg har en Boerboel fra pågældende opdrætter, og jeg har ingen tvivl om at hun er meget seriøs omkring hendes avlsarbejde. Jeg har altid fået en god behandling og mange gode råd. Og jeg ved hun ikke sælger til hvem som helst, og sørger for at købere af BB ved hvad de går ind til.

 

Den første BB jeg købte af hende var jeg desværre nødt til at få aflivet efter 10 mdr. og hun tilbød mig omgående en erstatningshvalp.

 

Og så kan jeg desuden fortælle at opdrætter ikke er Jeanet R.

 

Jeanet R er en meget kompetent pige inden for Boerboel og opdræt af denne race.

 

Hvad der iøvrigt er sagt og gjort i denne sag vil jeg ikke blande mig i, jeg har ingen kendskab til den, men det undre mig da lidt at en person opretter sig som bruger alene for at komme med personangreb på en person der ikke er tilstede herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...