Hop til indhold

Taget ved næsen


Gæst bultazar
 Share

Recommended Posts

Gæst Reaper

Men Kim, lad os tage den et andet sted, - det har jo ik som sådan noget med tråden at gøre - og vi har alle vores måder at gøre tingene på. :-)

 

Jeg synes bare det er et trist histiorie om Simba, og jeg følger faktisk med omkring hvordan "sagen" går frem med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Jeanet R

Da jeg jo ikke kan bestemme hvad opdrætter skal gøre, så kan jeg ikke tvinge hende til at forevise den attest.

 

Attesten er hentet hjem og er vedlagt sagen ved advokaten.

 

Simba blev aflivet af en dyrlæge, andet kunne ikke falde opdrætter ind.

 

Opdrætter modtog i sidste uge et brev fra Bultazar og ikke et brev fra en advokat.

 

Dvs at det hele stadig svæver og opdrætter afventer henendelse fra Bultazars advokat.

 

Hvodan fandt jeg denne tråd, tjaa Bultazar havde jo sendt opdrætter nogle meget grove sms beskeder, med forskellig trusler. Bla udhængning på nettet, så jeg viste godt lidt om hvor jeg skulle lede ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du mener simpelthen ikke en Jæger eller en slagter kan tage livet af et dyr, på ordentlig vis??

 

Mine erfaringer er nu elementært anderledes på dét punkt, og netop for jagtbrugshunde, findes der vel næppere en mere skøn og meningsfuld død, end at rende ud for at apportere et stykke vildt, og halvvejs ude "slukkes lyset".

Iøvrigt vil dyret (hunden) i sådan en situation være død inden det hører skuddet. Langt mere effektiv, langt hurtigere, og absolut passende .

 

Jeg kan ikke harmes over at jægere afliver deres hunde ved at skyde dem men at tage risikoen ved at skyde hunden i fart, kan jeg altså ikke forstå. Den er sgu da ligeså lykkelig med en bøf i munden og er så ikke et mål i bevægelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke harmes over at jægere afliver deres hunde ved at skyde dem men at tage risikoen ved at skyde hunden i fart, kan jeg altså ikke forstå. Den er sgu da ligeså lykkelig med en bøf i munden og er så ikke et mål i bevægelse.

 

Der findes noget der hedder "stopsignal", hvad alle jagthunde meget gerne skulle have lært, og ellers stopper den senest når den samler apporten op.

 

 

Iøvrigt er det ikke noget problem at skyde dyr i bevægelse. Faktisk dør de "bedre" af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har lige et spørgsmål omkring min tidligere hund (boerboel) jeg købte denne hund af en boerboel opdrætter,men da hunden var et ca 1år overtog min bror den da han havde bedre plads til den.

Han er så kommet i den situation at han nok skal sælge sit hus og derfor satte han hunden i Dba.

Der får vi så en henvendelse fra opdrætter som utroligt gerne vil ha ham tilbage men ikke har råd i øjeblikket men vi aftaler så at hun bare kan få ham nu og så betale en måned senere det går hun med på.

Min bror og opdrætter aftaler så at hun skal kontakte ham ved det mindste der er med ham adfærd eller andet.efter et par dage ringer han så men hun tager ik tlf det gentager sig så i 3uger med mails og tlf opkald til sidst svarer hun på mail igår at Hej Michael,

Undskyld jeg har været så svær at få fat i.

Simba lever nok desværre på lånt tid, da han viser svær aggression overfor alle andre end mig. Det virker som om han er vant til at styre huset og det accepterer jeg ikke. Når jeg vil irettesætte ham, viser han tænder og hopper op af mig. Jeg har mange års erfaring med racen og har aldrig måttet give op før, men det er ikke i nogens interesse at have ham gående hvis han fortsat viser aggression og nervøsitet.

Vi prøver og håber, men det ser ikke for lyst ud lige nu, han havde nær spist mine døtre den anden dag.

 

Min bror kontakter hende så hvor han får beskeden at han er aflivet.

Kan man bare gøre det ved en hund man ikke har betalt og nu vil hun slet ikke betale.:confused:

 

Det lyder som en ordenlig omgang svineri! Har han nogensinde vist tegn på at være aggresiv før opdrætteren fik ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst bultazar

:evil:KARMA Håber du går bankerot med de nye regler på DBA og andre steder og så upopulære muskelhunde er ved at blive.

Så kan du se hvordan det er at blive snydt ha ha ha ha

Murderer - covered in sangre

Murderer - blood on your shoulders

 

Karma - how does it feel?

Karma - to take a life

Wailin'- wailin' in vein

Wailin' - you'll reap what you sow!!

og ja du ved hvem du er :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har lige et spørgsmål omkring min tidligere hund (boerboel) jeg købte denne hund af en boerboel opdrætter,men da hunden var et ca 1år overtog min bror den da han havde bedre plads til den.

Han er så kommet i den situation at han nok skal sælge sit hus og derfor satte han hunden i Dba.

Der får vi så en henvendelse fra opdrætter som utroligt gerne vil ha ham tilbage men ikke har råd i øjeblikket men vi aftaler så at hun bare kan få ham nu og så betale en måned senere det går hun med på.

Min bror og opdrætter aftaler så at hun skal kontakte ham ved det mindste der er med ham adfærd eller andet.efter et par dage ringer han så men hun tager ik tlf det gentager sig så i 3uger med mails og tlf opkald til sidst svarer hun på mail igår at Hej Michael,

Undskyld jeg har været så svær at få fat i.

Simba lever nok desværre på lånt tid, da han viser svær aggression overfor alle andre end mig. Det virker som om han er vant til at styre huset og det accepterer jeg ikke. Når jeg vil irettesætte ham, viser han tænder og hopper op af mig. Jeg har mange års erfaring med racen og har aldrig måttet give op før, men det er ikke i nogens interesse at have ham gående hvis han fortsat viser aggression og nervøsitet.

Vi prøver og håber, men det ser ikke for lyst ud lige nu, han havde nær spist mine døtre den anden dag.

 

Min bror kontakter hende så hvor han får beskeden at han er aflivet.

Kan man bare gøre det ved en hund man ikke har betalt og nu vil hun slet ikke betale.:confused:

 

Kan ikke lige finde spørgsmålet i dit indlæg? Uanset hvad, lyder det som en meget trist historie.. Må man spørge hvorfor du valgte at oprette en profil kun for at ligge indlægget her? Var det ikke nemmere at lade en advokat klare det, end at diskutere frem og tilbage med en person du ikke kan nå til enighed med?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hvem der har ret og uret i denne sag, vil jeg ikke udtale mig om..

Men jeg vil til gengæld sige, at har man en Boerboel der er smidt rundt som Simba, ja så er det forventeligt at den udviser agression..

Det er ikke en hund der tåler omplacering gang på gang, og det bør man virkelig tage med i sine overvejelser FØR man anskaffer sig en..

 

Har den været kastebold og er kommet til at udvise agression, ja så er aflivning det absolut mest humane og det bedste man kan gøre for hunden..

En Boerboel må som Jeanet siger ALDRIG være agressiv..

Vagtsom ja, men aldrig agressiv..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst bultazar

Vil bare lige lave en opdatering ----

Vi har ikke glemt dig du skylder stadig 7500kr for simba (Lotte) og vi har aldrig modtaget den dyrlæge attest på at han er aflivet.

Og du kommer til at slippe de penge mens du stadig kan tjene nogen,nu bliver det jo nok snart forbudt at avle med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...