Hop til indhold

Nu har vi endelig været afsted...


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Til dyrlægen, nærmere bestemt den alternative af slagsen, Gudrun Frantsen;-)

 

Mysla skulle vaccineres og blev klappet og nusset i alle ender og kanter og hun er bare helt i balance, ingen problemer. Hun er bare en mild og meget venlig hund, som skal behandles blidt. Ikke noget jeg behøver nogen til at fortælle mig, men det er da skønt at have andres ord for det;-)

 

Sheila blev bare lige kigget hurtigt efter og så skal hun derud om 14 dage.

Hun var dog en anelse skæv i kroppen, så hun blev nulret lidt og så fik hun nogle øredråber, da den andens dyrlæges sidste behandling med prednisolon og pencilin ikke har hjulpet...

 

Men hun er dælme sød hende Gudrun, men det havde jeg da nok også regnet med udfra alle andres erfaringer;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dyrlægen, nærmere bestemt den alternative af slagsen, Gudrun Frantsen;-)

 

Mysla skulle vaccineres og blev klappet og nusset i alle ender og kanter og hun er bare helt i balance, ingen problemer. Hun er bare en mild og meget venlig hund, som skal behandles blidt. Ikke noget jeg behøver nogen til at fortælle mig, men det er da skønt at have andres ord for det;-)

 

Sheila blev bare lige kigget hurtigt efter og så skal hun derud om 14 dage.

Hun var dog en anelse skæv i kroppen, så hun blev nulret lidt og så fik hun nogle øredråber, da den andens dyrlæges sidste behandling med prednisolon og pencilin ikke har hjulpet...

 

Men hun er dælme sød hende Gudrun, men det havde jeg da nok også regnet med udfra alle andres erfaringer;-)

 

He he, velkommen i klubben :mrgreen: Var det i dag du var der??? For så kunne vi faktisk være rendt ind i hinanden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så har sheila også været afsted:5up:

 

Dejlig oplevelse. Hun var slet ikke så slem med sin allergi, Gudrun ville ønske at flere af hendes hudpatienter ikke havde større problemer end sheila:blink:

 

Og vi skal først komme om en mdr igen;-)

 

Hun skal have hjemmelavet mad, og jeg skal finde ud af om det er bedst for hende at få det halv tørfoder/halv hjemmelavet eller ren hjemmelavet. Hun ville tro at det første var det bedste for hende og det er også hvad jeg tidligere selv har erfaret.

 

Så slut med usunde godbidder, især dem af oksekød:( Nu skal vi til at kokkerere:blink:

 

Jeg modtager gerne ideer til et godt tørfoder med fisk helst og gode gnaveguffere lavet af fisk eller fugl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Hvor lyder det bare godt, jeg er rigtig glad for du har fundet hende, fremfor de andre du har beskrevet tidligere. :5up:

 

Sheila "lækker mås" og Mysla "skattepigen" skal jo være i gode hænder! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har sheila også været afsted:5up:

 

Dejlig oplevelse. Hun var slet ikke så slem med sin allergi, Gudrun ville ønske at flere af hendes hudpatienter ikke havde større problemer end sheila:blink:

 

Og vi skal først komme om en mdr igen;-)

 

Hun skal have hjemmelavet mad, og jeg skal finde ud af om det er bedst for hende at få det halv tørfoder/halv hjemmelavet eller ren hjemmelavet. Hun ville tro at det første var det bedste for hende og det er også hvad jeg tidligere selv har erfaret.

 

Så slut med usunde godbidder, især dem af oksekød:( Nu skal vi til at kokkerere:blink:

 

Jeg modtager gerne ideer til et godt tørfoder med fisk helst og gode gnaveguffere lavet af fisk eller fugl?

 

Dejligt at det ikke er så slemt med Sheila :5up:

Noomi får også halvt af hvert og når det er tørfoder bruger vi Olivers Selected Fish. Noomi er jo lidt af en kræsenpind, men Olivers gider hun godt :5up: :mrgreen: og der har ingen problemer været med det, så det kan jeg godt anbefale dig at prøve :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så har sheila også været afsted:5up:

 

Dejlig oplevelse. Hun var slet ikke så slem med sin allergi, Gudrun ville ønske at flere af hendes hudpatienter ikke havde større problemer end sheila:blink:

 

Og vi skal først komme om en mdr igen;-)

 

Hun skal have hjemmelavet mad, og jeg skal finde ud af om det er bedst for hende at få det halv tørfoder/halv hjemmelavet eller ren hjemmelavet. Hun ville tro at det første var det bedste for hende og det er også hvad jeg tidligere selv har erfaret.

 

Så slut med usunde godbidder, især dem af oksekød:( Nu skal vi til at kokkerere:blink:

 

Jeg modtager gerne ideer til et godt tørfoder med fisk helst og gode gnaveguffere lavet af fisk eller fugl?

 

Dejligt :-D

 

Olivers har nogle gnavefisketing og ellers er der jo tørrede fiskestykker?

 

Pelle skal til Gudrun 3, 4 og 6 august til intensiv behandling.

 

Derefter skal vi se på hans liv i det hele taget, det bliver noget nervepirrende så jeg giver lige mig selv et trøstekram rent forebyggende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Guincho har jo også været eet smut omkring Gudrun og vi fik at vide at han får for meget kød.

Så jeg har lavet træningsgodbidder efter Theresas Mors opskrift (Dolph og Bittens Mormor :mrgreen:)

 

Her er opskriften:

 

Kyllingfrikadeller:

 

500 gr hakket kyllingekød

 

ca 1 dl havregyn - evt- blødt ud i lidt vand (Jeg kogte det før stegning)

ca 1 dl kogt quinoa

evt en rest kogte ris eller andre egnede gryn

1 æg

 

kan tørsteges på egnet pande eller i lidt god olie

Link til indlæg
Del på andre sites

Guincho har jo også været eet smut omkring Gudrun og vi fik at vide at han får for meget kød.

Så jeg har lavet træningsgodbidder efter Theresas Mors opskrift (Dolph og Bittens Mormor :mrgreen:)

 

Her er opskriften:

 

Kyllingfrikadeller:

 

500 gr hakket kyllingekød

 

ca 1 dl havregyn - evt- blødt ud i lidt vand (Jeg kogte det før stegning)

ca 1 dl kogt quinoa

evt en rest kogte ris eller andre egnede gryn

1 æg

 

kan tørsteges på egnet pande eller i lidt god olie

 

Hihihi - hun haaader når jeg kalder hende mormor *fnis*

 

Men dellerne er gode! Af og til når min far og lillebror at æde halvdelen inden jeg får dem fortalt at det altså er til hundene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Guincho har jo også været eet smut omkring Gudrun og vi fik at vide at han får for meget kød.

Så jeg har lavet træningsgodbidder efter Theresas Mors opskrift (Dolph og Bittens Mormor :mrgreen:)

 

Her er opskriften:

 

Kyllingfrikadeller:

 

500 gr hakket kyllingekød

 

ca 1 dl havregyn - evt- blødt ud i lidt vand (Jeg kogte det før stegning)

ca 1 dl kogt quinoa

evt en rest kogte ris eller andre egnede gryn

1 æg

 

kan tørsteges på egnet pande eller i lidt god olie

 

Var det dem jeg troede du ville have mig til at spise i går?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Guincho har jo også været eet smut omkring Gudrun og vi fik at vide at han får for meget kød.

Så jeg har lavet træningsgodbidder efter Theresas Mors opskrift (Dolph og Bittens Mormor :mrgreen:)

 

Her er opskriften:

 

Kyllingfrikadeller:

 

500 gr hakket kyllingekød

 

ca 1 dl havregyn - evt- blødt ud i lidt vand (Jeg kogte det før stegning)

ca 1 dl kogt quinoa

evt en rest kogte ris eller andre egnede gryn

1 æg

 

kan tørsteges på egnet pande eller i lidt god olie

 

Jeg troede ikke det der stegning var så godt :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt :-D

 

Olivers har nogle gnavefisketing og ellers er der jo tørrede fiskestykker?

 

Pelle skal til Gudrun 3, 4 og 6 august til intensiv behandling.

 

Derefter skal vi se på hans liv i det hele taget, det bliver noget nervepirrende så jeg giver lige mig selv et trøstekram rent forebyggende :ae:

 

Uhh det bliver da godt nok nervepirrende :???:

 

Du får også et af mig. :ae: Håber det bedste for Pelle og dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede ikke det der stegning var så godt :confused:

 

Er det ikke bare hvis man steger med olie ved for voldsom varme at det ikke er godt?

 

Og tørstegning er vel helt ok? (Har nemlig lige købt en dyr tørstegningspande)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Er det ikke bare hvis man steger med olie ved for voldsom varme at det ikke er godt?

 

Og tørstegning er vel helt ok? (Har nemlig lige købt en dyr tørstegningspande)

 

jeg ved ikke om det er OK - derfor jeg spørger :blink: men Gudrun fortalte mig at min hund ikke måtte få stegt - og syntes også jeg har læst en hel del indlæg herinde om folk der siger det ikke er godt.

 

Men - Held og lykke med den nye pande ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt :-D

 

Olivers har nogle gnavefisketing og ellers er der jo tørrede fiskestykker?

 

Pelle skal til Gudrun 3, 4 og 6 august til intensiv behandling.

 

Derefter skal vi se på hans liv i det hele taget, det bliver noget nervepirrende så jeg giver lige mig selv et trøstekram rent forebyggende :ae:

 

 

Hvordan nervepirrende? Har han det ikke helt godt eller hvad? :ae:

 

Sheila skal også til Gudrun d. 6 august:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at det ikke er så slemt med Sheila :5up:

Noomi får også halvt af hvert og når det er tørfoder bruger vi Olivers Selected Fish. Noomi er jo lidt af en kræsenpind, men Olivers gider hun godt :5up: :mrgreen: og der har ingen problemer været med det, så det kan jeg godt anbefale dig at prøve :-D

 

Ja, jeg tænkte på olivers... men det er jo et temmelig højt protein indhold... mon det gør noget?

 

ps. hun har fået det før:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, det ved jeg faktisk ikke :oops: Hun sagde ikke noget om at det var noget møg da Noomi var der... :hmm::genert: (Det må jeg huske at spørge om på mandag :5up:)

 

jeg tvivler på ligefrem noget møg:lol: Men udfra den diæt lige sheila er på, så er der jo meget protein i olivers fisk... Det er jo sikkert super for andre hunde. Pelle fik det vist også på et tidspunkt?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu har vi været afsted for 3 gang. Vi var også for 14 dage siden. Der var hendes øre super fine, hendes balance havde flyttet sig lidt i en anden retning end før. Hun fik noget med hjem at smørre poter i, da de ikke var helt på plads endnu. Og så fik hun lidt nåle i..

 

Og siden har hun være bims i låget... Helt vildt stresset og umulig.. Men samtidig har jeg ændret på hendes hverdag, ved at flytte hjem igen og det er stressende for os begge, så jeg har været i tvivl om hvad det nøjagtig er der har påvirket hende.

 

Gudrun kunne så bekræfte mig i at sheila er mit spejl, så nu skal jeg prøve at lade være at være stresset... Nemmere sagt end gjort, når jeg stadig bor hvor jeg bor:(

 

Hun fik nåle mod stress, nye urter og lidt mere og det kunne mærkes med det samme.:-D Og så var tacco lige i venteværelset:5up:

 

Vi tog til træning bagefter og hun var bare god. Jeg havde bestemt mig for at LYTTE efter de mindste tegn på at hun ikke kunne klare mere, så vi øvede os bare i at glo på de andre, hygge triks (Irene hun har bestået udfordringen!) og en lille smule rally for os selv i laaaangsomt tempo. Men hun var bare skøn og kunne finde ud af at hilse på Pia uden at pande hende ned:5up:

 

Og nu sover hun helt bevidstløst og vi skal først derud om en måned igen og så nok kun med længere tid imellem. Gudrun var helt tilfreds med hendes hud, ører og poter:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...