Hop til indhold

Normal vægt??


Gæst CilleSofie
 Share

Recommended Posts

Gæst CilleSofie

Jeg sad og undrede mig lidt over noget.. Hvor meget skal en fuldvoksen DSG egentlig veje??

Jeg er den kommende (d.26. juni skal vi hente ham) lykkelige ejer af en lille fin hvalp, ½ DSG og ½ Praszky Krysarik.

 

Vi har fået afvide at han vil komme til at veje mellem 4-7 kilo.

Jeg synes ummidelbart bare at det virker lidt voldsomt? 7 Kilo?

- Det er faren der er Praszky, og han vejer blot 2½ kg. Moren er DSG og jeg ved faktisk ikke lige hvad han vejer.. Men at hvalpen så ville kunne komme til at veje helt op til 7kg, virker ret voldsomt synes jeg? Eller hvad?

 

Jeg spekulere over dette, da jeg godt kunne tænke mig at danne mig et billede i hovedet af hvordan min hvalp kommer til at se ud som voksen. Det er virkelig svært at forestille sig synes jeg.. Hehe

Hvis du har en blanding der kunne minde om min, eller kender en der har, så vil jeg EEEELSKE nogle billeder :)

 

På forhånd mange tak for hjælpen!! :mrgreen:

 

- På billedet er han kun 5-6 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Ja okey, nu kan jeg jo se i race-beskrivelsen at der står at de vejer mellem 7-11 kilo, flot Flemming! Haha.. Hvis der nogle der har et par briller i overskud, så tror jeg måske at det ville gavne at give dem til mig! :D:P

 

Ej, jeg vil stadig smadder gerne høre lidt om DIN gårdhund, eller gårhundeblanding. Hvor meget vejer den? Hvor har du købt den? Hvordan er dens temperemant? Osv. Osv. :) Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da gerne fortælle om min Karla. Hun er en dansk / svensk blanding på 1 år. Hun er en meget glad og arbejdsvillig tæve, som elsker at lave noget. Om det er tricks, rally lydighed, agility eller leg er ikke så vigtigt for hende, bare hun må "lege" med mor :-D

 

Hun elsker at løbe, grave, træne, snuse/søge, trække og ruske, løbe efter en bold og lege med sine hundevenner. Og så elsker hun at ligge mellem mors ben under dynen - hele natten :mrgreen:.

 

Hun er enormt kærlig, giver mange kys og er generelt en utrolig venlig hund overfor folk hun kender... Hun kan dog være lettere reserveret overfor fremmede og tager sin "alarm-hund" arv meget højtideligt... Skal nok huske at nævne det, hvis der kommer folk til døren eller højlydte mennesker går forbi vores åbne vinduer...

 

Jeg havde selv målt hende til omkring de 41 cm, men det viser sig, at jeg er totalt bælgøjet eller ikke kan holde et målebånd el. lign :lol: for idag er hun blevet målt til 37cm på agilitybanen...

 

Hun vejer 8,5 kg og er strømlinet at se på - total aerodynamisk form :mrgreen:

 

Til slut lidt billeder af 2 ægte gårdhunde, min kollegas Gonzo's Markus og Gonzo's Freja - begge mangedobbelte champions og min Karla i forhold til - så du kan se forskelle og ligheder i kropsbygning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Hun er altså bare for køn hende Karla!! Og hun lyder som en rigtig dejlig hund. :)

 

Ja, jeg synes også at hun på det billede hvor hun er 6 uger, ligner utrolig meget min hvalp da den var 6 uger. Men det ville da undre mig en smule hvis min vuf blev ligeså stor som din. Hehe.. Er det faren eller moren der er labrador? :)

Jeg har forresten lige et spørgsmål du nok kan hjælpe mig med, hvad fodre du Karla med? Og hvor meget gav du hende mens hun var en hvalp? Altså, jeg synes virkelig det er svært at finde ud af hvor meget man skal give sådan et kræ at spise. Heheh.. Vil jo hverken ovre- eller underfodre ham. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er altså bare for køn hende Karla!! Og hun lyder som en rigtig dejlig hund. :)

 

Ja, jeg synes også at hun på det billede hvor hun er 6 uger, ligner utrolig meget min hvalp da den var 6 uger. Men det ville da undre mig en smule hvis min vuf blev ligeså stor som din. Hehe.. Er det faren eller moren der er labrador? :)

Jeg har forresten lige et spørgsmål du nok kan hjælpe mig med, hvad fodre du Karla med? Og hvor meget gav du hende mens hun var en hvalp? Altså, jeg synes virkelig det er svært at finde ud af hvor meget man skal give sådan et kræ at spise. Heheh.. Vil jo hverken ovre- eller underfodre ham. :shock:

 

 

Mange tak :lun: ja jeg synes også hun er usædvanligt køn :mrgreen:

 

Det er hendes far der er en lille labrador-blanding. Men hun er kun selv blevet på størrelse med sin mor - som er en gårdhund.

 

Jeg fodrer Karla med hjemmelavet foder, og tørfoder som supplement. Men når du køber tørfoder står der en tabel på siden af posen, hvor du kan se, hvor meget de skal have i forhold til vægt...

Disse mål er dog ofte højt sat, så hvis han ikke spiser det hele skal du ikke blive alt for bekymret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...