Hop til indhold

Sikkerhedssele/spændet


 Share

Recommended Posts

Nu varer det jo ikke så længe før hvaps flytter ind (lige om lidt kun 13 dage :ivrig: og en sele er jo ikke helt nok sikkerhed, når hundi sidder på bagsædet, der skal jo ligesom også et spænde til eller hvad man kalder den dutte-i-ting-halløj :lol:

 

Er der nogen der ved hvor man kan få en holdbar én af slagsen? Naja havde (har) én, men der var justeringshalløjet lavet af plastic - det har hun formået at knække, så idag er der ikke så meget sikkerhed i det :???: Hun kan flyve helt op til chaufføren, som den er nu.

 

Findes der nogen hvor spændet ikke er af plastic? For det har jeg da i hvert fald ikke tillid til efter den historie :???: Har prøvet at kigge lidt rundt, men synes det generelt altid er plastic, som justeringsdelen er lavet i..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Nu varer det jo ikke så længe før hvaps flytter ind (lige om lidt kun 13 dage :ivrig: og en sele er jo ikke helt nok sikkerhed, når hundi sidder på bagsædet, der skal jo ligesom også et spænde til eller hvad man kalder den dutte-i-ting-halløj :lol:

 

Er der nogen der ved hvor man kan få en holdbar én af slagsen? Naja havde (har) én, men der var justeringshalløjet lavet af plastic - det har hun formået at knække, så idag er der ikke så meget sikkerhed i det :???: Hun kan flyve helt op til chaufføren, som den er nu.

 

Findes der nogen hvor spændet ikke er af plastic? For det har jeg da i hvert fald ikke tillid til efter den historie :???: Har prøvet at kigge lidt rundt, men synes det generelt altid er plastic, som justeringsdelen er lavet i..

 

http://www.orbey.eu/bilsele-hunde-protect-p-371.html

 

lige det eneste jeg kunne finde..

 

det er jo et ret stor hund, når den bliver fuldvoksen.. kunne du ikke have den i kører box indtil den blev for stor til den?

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.orbey.eu/bilsele-hunde-protect-p-371.html

 

lige det eneste jeg kunne finde..

 

det er jo et ret stor hund, når den bliver fuldvoksen.. kunne du ikke have den i kører box indtil den blev for stor til den?

 

Øv, det er ikke selve hundeselen jeg skal have fat i - den har jeg allerede (indirekte, låner Nollikes aflagte :blink: ). Det er den der, der sidder fast i hundeselen og bilen, som spændes fast i den tingest, vi spænder vores egen sele fast i - har sådan én et navn? :genert:

 

Men kan selvfølgelig skrive til dem og spørge, om man kan købe den seperat, for den ser ud til at være af metal og ikke plastic i længde-justerings-tingen :hmm:

 

Lidt off topic men er det blevet ved lov at hunde skal være fastspændt under bilkørsel, eller blev det bare ved snakken?.

 

Nope, ikke ifølge Dyrenes Beskyttelse, de vil nemlig gerne slå et slag for det :-) Jeg troede faktisk det var lov, men så blev jeg klogere :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er kun 1-2 seler, der direkte er godkendt af Tüv og det svenske et eller andet. Alle de andre seler tør jeg simpelthen ikke bruge - de holder ikke til en stor opbremsning.

 

Jeg har den her og den er sindssygt dyr :roll:

 

http://safedogshop.dk/product.asp?product=38

 

Hvis du klikker på tegningen over selen, så kan du se, hvordan man klikker selve selen (og hunden) på den tingest, der sidder på bilselen.

 

Mon ikke du skal i et værktøjsmagasin og have fat i noget karabinhage eller lign ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt off topic men er det blevet ved lov at hunde skal være fastspændt under bilkørsel, eller blev det bare ved snakken?.

 

Nej, det er ikke blevet til lov. Men eftersom hunde er at betragte som gods, så skal de være forsvarligt "opbevaret" under kørsel, så de ikke er til gene for fører og ikke udgør en potentiel fare ved sammenstød...

 

Det er selvfølgelig et tolkningsspørgsmål, men i mine ører / øjne betyder det, at hunden skal være i bur eller fastspændt i sele...

 

Karla har en Trixie sikkerhedssele, til når vi kører i den lille bil. Den klikkes i vores sele-holder og fungerer upåklageligt. Den kostede vist omkring 90 kr. Men den er IKKE crash-testet / godkendt... og er kun lavet til hunde op til 20 kg, så vidt jeg husker...

 

Jeg overvejer meget at investere i den røvdyre model, som Gucci taler om.

 

I gulpladebilen sidder hun i bur bagi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde jeg også regnet med den skulle. Men så viser det sig, at den befinder sig bedst på gulvet :confused: Nå, men jeg håber at få lavet et specialfremstillet bur til den - er i kontakt med et firma i England, som laver aluboxe. Men indtil da, ville jeg jo gerne sikre den bedst muligt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca:

 

Der er to ting ved den sele, der er småirriterende, ellers er jeg super tilfreds :-D du skal næste tage ud et sted, hvor du kan se og mærke den selv.

 

Da selen jo er nødt til at kunne holde ved et frontalt sammenstød, så er der ikke klickspænder i af plast osv, så man skal proppe selve selesnoren ind i nogle metalspænder, når hunden skal have den på. Man kan efter den er "justeret" dog bare åbne een af spænderne og sætte selen på hunden. Og så er der det, at selen jo skal sidde på selve bilselen, så hunden kan altså trække sig lidt frem/til siderne og det synes jeg også er dumt. Men sådan er det jo nok med alle hundeseler, vil jeg tro. Og så skal man selv holde øje med, at hunden ikke får benet ind i delen (der sidder på bilselen) eller drejet sig rundt, så den kan komme til skade.

 

Men jeg er tryg nok ved selen - når bur ikke er en mulighed pt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at de der sikkerhedsseler til hunde virker som om at de er særlig sikre. Så jeg fører i stedet sikkerhedsselen (til mennesker) igennem den sele Baldur allerede er iført (hans almindelige gå tur sele), og på denne måde sidder han lige så fastspændt som jeg selv gør :-D

 

og så koster det heller ikke nogen penge at gøre det på denne måde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at de der sikkerhedsseler til hunde virker som om at de er særlig sikre. Så jeg fører i stedet sikkerhedsselen (til mennesker) igennem den sele Baldur allerede er iført (hans almindelige gå tur sele), og på denne måde sidder han lige så fastspændt som jeg selv gør :-D

 

og så koster det heller ikke nogen penge at gøre det på denne måde :blink:

 

Fører du den ned omkring brystet på ham ligesom ved et menenske (igennem hans egen sele)? Lyder smart men kan nok kun lade sig gøre med en stor hund. :hmm:

 

Jeg har ikke en sikkerhedssele til Smilla er bange for hun vil drøne rundt på sædet og om i midtergangen, når hun kun er fastspændt til den ene side. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fører du den ned omkring brystet på ham ligesom ved et menenske (igennem hans egen sele)? Lyder smart men kan nok kun lade sig gøre med en stor hund. :hmm:

 

Jeg har ikke en sikkerhedssele til Smilla er bange for hun vil drøne rundt på sædet og om i midtergangen, når hun kun er fastspændt til den ene side. :hmm:

 

Jeg prøver lige at få taget et billede af det i dag eller i morgen, det er vist lettere end at forsøge at beskrive det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er kun 1-2 seler, der direkte er godkendt af Tüv og det svenske et eller andet. Alle de andre seler tør jeg simpelthen ikke bruge - de holder ikke til en stor opbremsning.

 

Jeg har den her og den er sindssygt dyr :roll:

 

http://safedogshop.dk/product.asp?product=38

 

Hvis du klikker på tegningen over selen, så kan du se, hvordan man klikker selve selen (og hunden) på den tingest, der sidder på bilselen.

 

Mon ikke du skal i et værktøjsmagasin og have fat i noget karabinhage eller lign ?

 

Ehm, nu var det ikke selve sikkerhedsselen jeg søgte efter på stående fod :mrgreen: Men rart at høre det der med Tüv - har aldrig hørt om det :oops:

 

Må jeg lige kigger nærmere på på et tidspunkt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Ehm, nu var det ikke selve sikkerhedsselen jeg søgte efter på stående fod :mrgreen: Men rart at høre det der med Tüv - har aldrig hørt om det :oops:

 

Må jeg lige kigger nærmere på på et tidspunkt :5up:

 

billig løsning! en rulle gaffatape!:5up: eller giv dem en velcrodragt på, så de fast til sæderne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehm, nu var det ikke selve sikkerhedsselen jeg søgte efter på stående fod :mrgreen: Men rart at høre det der med Tüv - har aldrig hørt om det :oops:

 

Må jeg lige kigger nærmere på på et tidspunkt :5up:

 

Nu skrev jeg jo også til sidst, at du nok skulle i et værktøjsmagasin og have en karabinhage til din sele eller lign :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Nu skrev jeg jo også til sidst, at du nok skulle i et værktøjsmagasin og have en karabinhage til din sele eller lign :blink::mrgreen:

 

det ville jo egentligt godt kunne fungere, to stks karabinhager, så burde det jo løse dit problem? du kan få dem i din lokale bonnie.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

det ville jo egentligt godt kunne fungere, to stks karabinhager, så burde det jo løse dit problem? du kan få dem i din lokale bonnie.. :)

 

Jeg ville nu vælge nogle lidt mere holdbare til sådan en bernerhvalp end lige fra en dyrehandler. Men ja, tror det kunne lade sig gøre for Rikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg ville nu vælge nogle lidt mere holdbare til sådan en bernerhvalp end lige fra en dyrehandler. Men ja, tror det kunne lade sig gøre for Rikke :-D

 

det ved jeg nu ikke.. dem de har nede i vores bonnie er ret store.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg nu ikke.. dem de har nede i vores bonnie er ret store.. :D

 

Ja men stor er ikke = god og holdbar kvalitet. De sælger fx også karabinhager i Tiger butikken til 10 kr. Jeg ville enten i et værktøjsmagasin eller i en Spejder Sport eller lign tror jeg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke nej, alle de seler jeg har set er ihevrtfald beregnet til at hunden sidder på enten for eller bagsæde...

 

De fleste seler kan justeres ud så hunden fx kan sidde på gulvet i passagersiden, men der er jo så risiko for at den knalder hovedet ind i instrumentbrættet, eller at den forsøger at hoppe op på sædet, fordi snoren egentligt er for lang. :hmm:

Måtte engang som nødløsning placere Mio her, og det gør jeg aldrig igen! :shock: Han kom ikke til skade, men var vældig forstyrrende for kørslen :roll:

 

Vi har en lille Corsa, og har Mio siddende i bagagerummet med sele på.

"?Sikkerhedssele-modtageren?" (den med den røde knap :blink:) har vi trukket ud imellem ryglænet og bagsædet, og det fungerer helt perfekt!

Og når han sidder deromme, så er en dyr sele ikke nødvendig - han ville jo desværre ramme ryglænet inden han kunne nå at ødelægge selen :???:

(7-9-13) :x:

 

Til Bernerazuro: Hvis du bor i Jylland, så har jeg en forlænger til sele/sikkerhedssele-modtager du godt må få hvis det er (helt ny). :5up:

 

Sorry, så lige der stod Rødovre! =/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...