Hop til indhold

min hund er syg og jeg ved ikke hvad den fejler


Gæst joel02
 Share

Recommended Posts

Gæst joel02

hej jeg er ny her på hunde-forum så håber i kan hjælpe mig lidt

 

jeg har en blanding af en labrador/sankt bernard på knap 5 år han har altid været legesyg og en rigtig glad og sjov hund men siden påske er det bare gået ned af bakke for ham. han er trist hele tiden, piver, og spiser meget mere end han plejede men tager ikke på. han har også mistet al den glæde han plejede at have i sine øjne er bare hele tiden bange nu (førhen tog han i sko i munden når han var glad eller bange, nu har han en sko i munden og gemmer sig bag ting hele tiden) . der er ikke sket noget traumatisk for ham eller noget i den stil så jeg kan ikke forstå.

håber at nogen af jer kan hjælpe mig med at forstå hvad det er den fejler

 

Mvh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer i med JeanetteH! Dyrlægen er den eneste der kan hjælpe med at klar igge hvad der er galt med hunden og er den syg skal den jo i behandling -du går jo også til lægen når du er syg... Siden påske er rigtig rigtig lang tid bare at gå og se på at en hvalp får det dårligere og dårligere, så afsted til dyrlægen så hurtigt som muligt!

 

Held og lykke til hunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer i med JeanetteH! Dyrlægen er den eneste der kan hjælpe med at klar igge hvad der er galt med hunden og er den syg skal den jo i behandling -du går jo også til lægen når du er syg... Siden påske er rigtig rigtig lang tid bare at gå og se på at en hvalp får det dårligere og dårligere, så afsted til dyrlægen så hurtigt som muligt!

 

Held og lykke til hunden :-)

 

En hvalp på 5 år?:5up:

 

Afsted til dyrlæge hurtigere end lynet:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om din hund har ondt.:cry:....

 

Hvis hans afføring er helt i orden og han ikke piver eller bløder når han tisser, så kan jeg ikke rigtig gætte, hvad det kan være...

 

Det KAN være sukkersyge, hvis han tisser tit.

Og det KAN være kræft..:shock:

Men det kan også være en stofskiftesygdom som kan behandles med medicin.

 

Når han har været syg så lang tid, så synes jeg også, at du skal skynde dig at få ham til dyrlæge. For uanset hvad der er galt med ham, så har HAN det skidt. Og det har DU også. :ae:

Så skynd dig nu at få ringet til dyrlægen.

Og husk at fortælle os, hvordan det går..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst joel02
Jeg har oplevet noget lignende, og den hund døde af kræft.

 

nåh det var lige præcis det svar jeg som jeg ikke havde håbet på dukkede op her:( men nu må vi se har aftalt en tid hos dyrlægen på mandag i næste uge (de havde ikke tid før der) så vi må se hvordan han klarer det indtil da

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh det var lige præcis det svar jeg som jeg ikke havde håbet på dukkede op her:( men nu må vi se har aftalt en tid hos dyrlægen på mandag i næste uge (de havde ikke tid før der) så vi må se hvordan han klarer det indtil da

Har de ikke åben konsultation? dæleme længe at gå at vente hvis vaps er sløv :(

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh det var lige præcis det svar jeg som jeg ikke havde håbet på dukkede op her:( men nu må vi se har aftalt en tid hos dyrlægen på mandag i næste uge (de havde ikke tid før der) så vi må se hvordan han klarer det indtil da

 

Ja... det er et ret ukærligt svar at få i din situation.....

Men det er så ulempen ved at søge hjælp på en side som denne.

Fordelen er, at du når en masse mennesker med tilsammen en masse erfaring og også indimellem gode råd.

 

---Hvis din hund får det værre inden mandag, så synes jeg, at du skal ringe til dyrlægen IGEN og bede om en akuttid. Din hund skal da ikke gå med stærke smerter helt til på mandag.

 

Og hvis ikke din dyrlæge vil give jer en akuttid, så kan du vælge en anden dyrlæge.

Man skal altså ikke finde sig i hvadsomhelst på sin hunds vegne.

Din hund har kun dig til at passe på ham. Han kan ikke selv vælge at skifte dyrlæge. Det er DIT ansvar.

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh det var lige præcis det svar jeg som jeg ikke havde håbet på dukkede op her:( men nu må vi se har aftalt en tid hos dyrlægen på mandag i næste uge (de havde ikke tid før der) så vi må se hvordan han klarer det indtil da

 

Jeg synes din hunds symptomer, som du beskriver dem, lyder så voldsomme, at det er mig ubegribeligt at I ikke har været ved dyrlægen for længe siden.

Og du spurgte selv om erfaringer - det var så min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes din hunds symptomer, som du beskriver dem, lyder så voldsomme, at det er mig ubegribeligt at I ikke har været ved dyrlægen for længe siden.

Og du spurgte selv om erfaringer - det var så min.

 

Umulia, vi gør os ikke altid klart, hvordan de ord vi skriver påvirker nogle mennesker, vi slet ikke kender.

 

Sådan er det for mig. Og for dig. Og også for joel02.

 

Når han er ny bruger, så har han ingen mulighed for at vide, hvordan hans symptombeskrivelse vil påvirke os.

Måske dramatiserer han ubevidst lidt for at få vores opmærksomhed. Måske underdriver han -lige så ubevidst- for ikke at blive beskyldt for vanrøgt......

 

 

Vi lærer også hinanden at kende ved at se hvordan vi påvirker hinanden..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst joel02
Umulia, vi gør os ikke altid klart, hvordan de ord vi skriver påvirker nogle mennesker, vi slet ikke kender.

 

Sådan er det for mig. Og for dig. Og også for joel02.

 

Når han er ny bruger, så har han ingen mulighed for at vide, hvordan hans symptombeskrivelse vil påvirke os.

Måske dramatiserer han ubevidst lidt for at få vores opmærksomhed. Måske underdriver han -lige så ubevidst- for ikke at blive beskyldt for vanrøgt......

 

 

Vi lærer også hinanden at kende ved at se hvordan vi påvirker hinanden..

 

altså jeg har ikke beskrevet noget for at få jeres sympati eller skjule vanrøgt, jeg beskrev det bare som jeg ser det, måske dramatisere jeg fordi det har været min gode ven i 5 år nu og jeg kan se når han ikke er glad og er i smerter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst joel02
Jeg synes din hunds symptomer, som du beskriver dem, lyder så voldsomme, at det er mig ubegribeligt at I ikke har været ved dyrlægen for længe siden.

Og du spurgte selv om erfaringer - det var så min.

 

det er rigtigt når jeg fortæller dig dem alle herinde så lyder de voldsomme men det er jo ikke allesammen kommet i løbet af en nat det er bare blevet værre og være og kommet en ting ad gangen og derfor troede jeg at det var måske bare en fase han lige havde men da han begyndte at blive så bange blev jeg rigtig bekymret. og skal skam ikke tage det på den forkert måde jeg er meget glad for at du bidrager til at finde ud hvad det er den fejler men der altid visse svar man helst vil undgå :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia, vi gør os ikke altid klart, hvordan de ord vi skriver påvirker nogle mennesker, vi slet ikke kender.

 

Sådan er det for mig. Og for dig. Og også for joel02.

 

Når han er ny bruger, så har han ingen mulighed for at vide, hvordan hans symptombeskrivelse vil påvirke os.

Måske dramatiserer han ubevidst lidt for at få vores opmærksomhed. Måske underdriver han -lige så ubevidst- for ikke at blive beskyldt for vanrøgt......

 

 

Vi lærer også hinanden at kende ved at se hvordan vi påvirker hinanden..

 

Ikke noget personligt! Jeg har bare været på nettet for længe.

Der er nogle mysterier der aldrig bliver løst, og et af dem er hvorfor folk hellere vil spørge fremmede på et forum om hvad deres hund fejler, end spørge dyrlægen. Det er absolut ikke trådstarters skyld at han er nummer 1014, og mit svar skal ikke tages som en kritik af ham. Jeg burde ikke have svaret overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

har lige fået tid i morgen så fik rykket den en del tid frem heldigvis

 

Orrk... Meget bedre... Ellers kunne det blive en lang week-end..

 

Hvordan har han det i dag?

--Jeg tænker på, at du måske kunne tage hans temperatur? (38-39 grader for en hund)

Hvis han har betændelse et eller andet sted, så er der måske forhøjet temperatur. Og så kan dyrlægen kurere ham med en gang antibiotika..

I kan nå at få mange flere gode år sammen. Der skal bare gøres noget ved det han fejler...

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

Ikke noget personligt! Jeg har bare været på nettet for længe.

Der er nogle mysterier der aldrig bliver løst, og et af dem er hvorfor folk hellere vil spørge fremmede på et forum om hvad deres hund fejler, end spørge dyrlægen. Det er absolut ikke trådstarters skyld at han er nummer 1014, og mit svar skal ikke tages som en kritik af ham. Jeg burde ikke have svaret overhovedet.

 

Umulia..... Jeg har selv haft en hund, der ganske langsomt viste lidt ubehag... Han kunne finde på at sidde og puste en varm sommeraften.....

DET var så acceptabelt. Men ganske langsomt blev det mere og mere...... Og så kom der nætter, hvor jeg vågnede fordi han sad og pustede og kikkede på mig.....

--På ét tidspunkt blev jeg så irriteret, at jeg råbte af ham:cry:..

---Men altså, at kontakte dyrlægen fordi hunden har det med varme? Det.....:???:

 

---En del af problemet hænger sammen med at jeg var alene med Ramses.... Man har ikke liiige nogen at "vende" det med, når man begynder at bekymre sig.. Og så KAN der gå for lang tid..:cry:

 

---Ramses kom først til dyrlæge, da han en dag NØS! så der stod gulligt snot ud af trynen på ham... SÅ kom han også til dyrlæge øjeblikkeligt og fik et skud antibiotika..

 

Øj... Hvor jeg havde dårlig samvittighed.....:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst joel02

nu har jeg været ved dyrelægen og de siger det højst sandsynligt er en infektion så nu får han noget imod det og så skal vi ind til et check igen om en uge :) skal nok skrive om det var det der var galt med ham om en uge men indtil videre tak for jeres svar herinde selvom de ikke var det der var galt med ham hjalp det mig meget :D

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg været ved dyrelægen og de siger det højst sandsynligt er en infektion så nu får han noget imod det og så skal vi ind til et check igen om en uge :) skal nok skrive om det var det der var galt med ham om en uge men indtil videre tak for jeres svar herinde selvom de ikke var det der var galt med ham hjalp det mig meget :D

Godt det ikke var "andet" :-) og vi krydser finger for at medicinen hjælper ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg været ved dyrelægen og de siger det højst sandsynligt er en infektion så nu får han noget imod det og så skal vi ind til et check igen om en uge :) skal nok skrive om det var det der var galt med ham om en uge men indtil videre tak for jeres svar herinde selvom de ikke var det der var galt med ham hjalp det mig meget :D

 

Godt det ikke var "andet" :-) og vi krydser finger for at medicinen hjælper ham.

 

Det gør vi nemlig :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst thorsager
nu har jeg været ved dyrelægen og de siger det højst sandsynligt er en infektion så nu får han noget imod det og så skal vi ind til et check igen om en uge :) skal nok skrive om det var det der var galt med ham om en uge men indtil videre tak for jeres svar herinde selvom de ikke var det der var galt med ham hjalp det mig meget :D

 

Det lyder godt. Man bør nok altid frygte det værste i sådan en situation for så at blive positivt overrasket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...