Hop til indhold

What to do...


Adele
 Share

Recommended Posts

BROK

 

Så var jeg jo så ved Sankt Hans bålet i går, sammen med den bette Sherlock. Der var mange mennesker og mange hunde Og hold da hele hulen, hvor han kunne klynke og ynkegø og hyle.

Jeg havde ham selvfølgelig i snor, men han var helt hysterisk. Hele tiden fik han stukket pølsestumper i fjæset, men dem var han så godt som ligeglad med. Først efter en time, da min forældre kom og kunne sidde lidt afsides med ham, kunne han finde ud af at tie stille.

 

Jeg synes at det er ret slemt, med andre hunde for tiden. Han er simpelthen for vild med dem! Hvis vi møder nogle når vi er ude at gå, trækker han og klynker og den anden dag gøede han rigtig ynkeligt af en schæfer, som han ville lege med.

 

Jeg har trænet det at gå væk fra andre hunde, altså, når han eksempelvis har leget med dem. Det er han blevet rimelig dygtig til. Men, han er simpelthen for glad for andre hunde.

 

Nu er han trodsalt stadig en ung hund, han blev et år i torsdag. Men, jeg kan jo ikke regne med, at det er noget der hører til alderen. Jeg ved ikke om mit formål med denne tråd er at få noget hjælp, for jeg kender nok egentlig svarrene. Men, jeg havde bare brug for at komme ud med det. I er selvfølgelig velkomne til at komme med nogle gode råd, hvis det er..

 

BROK SLUT

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Min Svigermor har samme problem med sin hund - specielt til hundetræning er det rigtig slemt.

 

Det vi er kommet frem til er at det måske kan have noget at gøre med der pludselig er en masse nye indtryk, og nyt stort område, hunden kan ikke "klarer" alt det nye på en gang.

 

En anden ting:

Har du forsøgt at tage snoren af ham, andre steder du har oplevet dette?

Det virker på "Vores" hund, han får lov at undersøge det hele, og herefter falder han helt til ro :)

 

En anden ting du kan gøre er hvis du ved han vil reagere på denne måde et sted, så tag afsted i god tid, vend din hund til omgivelserne, før der pludselig kommer 100 andre mennesker/Dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Svigermor har samme problem med sin hund - specielt til hundetræning er det rigtig slemt.

 

Det vi er kommet frem til er at det måske kan have noget at gøre med der pludselig er en masse nye indtryk, og nyt stort område, hunden kan ikke "klarer" alt det nye på en gang.

 

En anden ting:

Har du forsøgt at tage snoren af ham, andre steder du har oplevet dette?

Det virker på "Vores" hund, han får lov at undersøge det hele, og herefter falder han helt til ro :)

 

En anden ting du kan gøre er hvis du ved han vil reagere på denne måde et sted, så tag afsted i god tid, vend din hund til omgivelserne, før der pludselig kommer 100 andre mennesker/Dyr.

 

Mange tak for hjælpen :-)

 

Jeg tror ikke at jeg har mulighed for at slippe ham fri, i de situationer. Det er jo altid når der enten er mange mennesker eller er hunde, og i såfald vil han løbe hen til dem, hvilket jeg ikke synes jeg kan lade ham gøre ;-)

 

Det med at komme lidt før, lyder fornuftigt. Tak for al hjælpen! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har et eksempel på, at denne opførsel kan stoppe når hunden bliver ældre? :eek:

 

Ja, jeg kan næsten garantere dig at adfærden i hvertfald bliver mindre. Han er teenager og som de er flest er det bedste i verden at være sammen med vennerne;-)

 

Collier har den der tendens til at klynke og nej, det stopper ikke helt af sig selv. Men jo mere du tager ham med ud og holder dig så langt fra forstyrrelserne at han kan slappe af, jo mere lærer han at slappe af, når der er hunde/folk.

 

Han lærer ikke at være rolig ved at være i situationer hvor han piver og stresser, men netop ved at man arrangerer det sådan at han kan klare det uden at stresse. Næste gang med en lignedene situation kan man så gå lidt tættere på ovs.

Og så sørg for hundekontakt til ham, helst dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kan næsten garantere dig at adfærden i hvertfald bliver mindre. Han er teenager og som de er flest er det bedste i verden at være sammen med vennerne;-)

 

Collier har den der tendens til at klynke og nej, det stopper ikke helt af sig selv. Men jo mere du tager ham med ud og holder dig så langt fra forstyrrelserne at han kan slappe af, jo mere lærer han at slappe af, når der er hunde/folk.

 

Han lærer ikke at være rolig ved at være i situationer hvor han piver og stresser, men netop ved at man arrangerer det sådan at han kan klare det uden at stresse. Næste gang med en lignedene situation kan man så gå lidt tættere på ovs.

Og så sørg for hundekontakt til ham, helst dagligt.

 

Undskyld det sene svar, men jeg har ikke været hjemme.

 

Men, mange tak for svaret! Det kunne jeg virkelig bruge til noget! :5up:

Super skønt at høre, at det nok bliver bedre med alderen. For så ved jeg, at det ikke bare er mig, der er håbløs til at træne min hund ;-)

 

Det er nu alligevel rart at høre, at jeg gør nogenlunde det rigtige. Så ved jeg da i hvilken bane jeg skal fortsætte!

 

Jeg ved udemærket hvor vigtigt hundekontakt er for ham, men det er simpelthen svært at finde noget, hvor jeg bor (ude på landet). Jeg gør dog mit bedste for at møde andre hunde, og udnytte de muligheder der er :5up:

 

Og så lige til sidst; Den anden dag var Sherlock på stranden, et sted fyldt med hunde og mennesker. Og han var så fantastisk dygtig at have med! Vi passerede flere gange andre hunde på et par meters afstand, han kiggede lidt på dem, og skulle opmuntres for at fortsætte, men så glemte han dem også lige efter. Det er så dejligt, med succesoplevelser :banan:

 

Igen, tusind tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...