Hop til indhold

Anbefal mig en ny line/snor


Dorte
 Share

Recommended Posts

Jeg var så uheldig, at den ene karabinhage på Livas snor døde til træning her til aften.

 

Så nu skal jeg igen med at finde mig en ny. Men udover at købe en alm. no-name webbing snor igen, er jeg på rimelig bar bund.

 

Jeg har dog et par krav:

 

1.

Da Livsen godt kan blive lidt over-ivrig når vi møder andre hunde, katte, fugle, skal den gerne være så blid mod mine hænder som muligt.

 

2.

Den skal holde til 30 kg over-ivrig teenagehund.

 

3.

Den må gerne holde lidt mere end 10 måneder (som den afdøde snor).

 

4.

Den skal kunne tages rundt med skulderen på mig (skråbånd), når vi er ude hvor hun må være løs.

 

5.

Og endelig må den gerne bare være superfed og überlækker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag til et arrangement i retrieverklubben, eller giv peter fra mghund.dk et ring, og køb dig en retrieverline.

 

Den koster 65-70 kroner, og så har du line til resten af hundens levetid, såvel som næste hunds hvalpetid (da den jo sikkert tygger sig igennem på et tidspunkt, i leg)

 

Jeg kunne ikke drømme om at bruge andet til træning og almindeligt brug, de er lækre at bruge, de fylder intet i lommen, de koster næsten ingenting, de er så simple at intet kan gå galt med dem, og så opfylder de det behov en line skal opfylde: De holder hunden, når det er påkrævet!

 

Enhver der fraråder dem, fordi de reelt er kvælerhalsbånd og line i ét, har ikke formået at indse én ting: Kvælerfunktionen er kun givet i kraft af den person der går med hunden, og træner hunden.

Og kan man ikke holde hunden med en retrieverline, vil man ikke kunne holde hunden med nogen line overhovedet.

 

Og så vil jeg lufte den påstand, at der ikke findes noget der hedder vedligeholdesfri læderline. Det er læder, og kræver derfor vedligehold for at bibeholde egenskaberne.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Julius' mor

Nu er jeg blevet nysgerrig: Hvorfor hedder det retrieversnor? og hvordan hænger det sammen med, at brede halsbånd anbefales for at undgå skader? Jeg er helt klar over, at hunden selvfølgelig skal kunne "gå pænt" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg blevet nysgerrig: Hvorfor hedder det retrieversnor? og hvordan hænger det sammen med' date=' at brede halsbånd anbefales for at undgå skader? Jeg er helt klar over, at hunden selvfølgelig skal kunne "gå pænt" :-)[/quote']

 

Det hedder bare en retrieversnor.... :lol:

 

Ej. Jeg tror det ahr med at gøre at det er den mest fremtrædende linetype i retrieverkredse, fordi der jo er krav til at linen skal HELT væk, under markprøver, når hunden er fri ved fod.

 

Men et egentligt svar på dét kan jeg ikke give.

 

Brede halsbånd anbefales af og til folk der ikke formår at lære hunden at gå ordentligt.

Går hunden ordentligt, trækker den ikke, og kan derfor ikke få nakkeskader af et halsbånd.

Ved man hvad man laver, så kan hvalpen fra dag et i sit nye hjem, gå ordentligt. Længere er den sådan set ikke, selvom der sneg sig en lille fordom ind ovenfor også :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hedder bare en retrieversnor.... :lol:

 

Ej. Jeg tror det ahr med at gøre at det er den mest fremtrædende linetype i retrieverkredse, fordi der jo er krav til at linen skal HELT væk, under markprøver, når hunden er fri ved fod.

 

Men et egentligt svar på dét kan jeg ikke give.

 

Brede halsbånd anbefales af og til folk der ikke formår at lære hunden at gå ordentligt.

Går hunden ordentligt, trækker den ikke, og kan derfor ikke få nakkeskader af et halsbånd.

Ved man hvad man laver, så kan hvalpen fra dag et i sit nye hjem, gå ordentligt. Længere er den sådan set ikke, selvom der sneg sig en lille fordom ind ovenfor også :blink:

 

Du er sgu også altid så pisse provokerende, DKW.

 

Du finder ikke én mynde ejer der kunne drømme om at smide det brede halsbånd der bruges til at skåne den lange slanke hals.

 

Og så skal vi altså alle som en stemples som værende folk der ikke formår at få deres hunde til at gå ordentligt. Tak.........

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...