Hop til indhold

Hundesteder du bare skal tage til.....i DK altså


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nu vi nærmer os / er igang med sommerferien, tænkte jeg lidt at vi kunne skrive nogle navne på steder der var værd at se , hvor man må medbringe hunde :-D

Et link ville sikkert heller ikke skade.

Alt lige fra gode strande, søer og marker. Skove, slotte og ja...alt!

 

 

Jeg skal gerne opdatere listen alt efter hvor i danmark det er (så skriv gerne det :mrgreen: ):

 

 

 

FYN og ØERNE:

 

Svanninge bakker (der går dog geder inde i indhegningen)

Egeskovslot

Fyns hoved

 

JYLLAND:

 

Ålborg zoo

Frøslev plantage (pas på hugorme)

Jyllands park zoo

Hampen sø (en af de reneste i danmark)

Hampen hundeskov

Kvie sø

Møsnted kalkgruber

Krystalsøen

 

 

 

SJÆLLAND:

 

Nivå-strand (kendt for den legesyge GD)

Redigeret af Aslan
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi nærmer os / er igang med sommerferien, tænkte jeg lidt at vi kunne skrive nogle navne på steder der var værd at se , hvor man må medbringe hunde :-D

Et link ville sikkert heller ikke skade.

Alt lige fra gode strande, søer og marker. Skove, slotte og ja...alt!

 

 

Jeg skal gerne opdatere listen alt efter hvor i danmark det er (så skriv gerne det :mrgreen: ):

 

 

 

 

 

 

 

FYN og ØERNE:

 

Svanninge bakker (der går dog geder inde i indhegningen)

Egeskovslot

 

 

JYLLAND:

 

 

SJÆLLAND:

 

 

JYLLAND: Aalborg Zoo. ( OG en masse andre.. )

 

Altså hvis zoo's gælder;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Frøslev plantage er et dejligt sted for både mennesker og hunde, en del af det omkringliggende område er endda udlagt som hundeskov:-)

 

Dog er der også hedelignende områder, så der skal passes på hugormene på de varme dage.

 

Jeg kan ikke finde ud af at linke, men det ligger tæt ved padborg. (Det er i Jylland, Aslan :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jyllands park-zoo!

 

Var der igår med begge hunde og har været der før kun med Labell.

Stor succes!

 

Kan kun anbefales, Labell ville bo der hvis hun måtte, så spændende er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange steder, men jeg kan varmt anbefale Hampen sø - især for dem med vandglade hunde! :5up:

 

Hampen sø ligger i Midtjylland, imellem Silkeborg, Herning og Horsens.

Det skulle være en af landets reneste søer, og i den vestlige del ligger der også en hundeskov (indhegningen går desværre ikke ud til vandet).

 

http://www.hundeskovene.dk/60-99/hampenso.shtml

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god idé.:mrgreen:

 

Jeg kan ikke lige komme i take om nogen steder man BARE skal tage til.

 

Men jeg tænkte på at hvis der var nogen der skal på ferie i DK, kunne de jo evt. skrive det her og så kunne folk der kender området komme med anbefalinger.

 

Jeg skal f.eks. i sommerhus 1 uge i Børkop ved Vejle, men kender ikke noget til området er der nogen der kan anbefale hunde-områder deromkring? Eller andre ting man bare SKAL se, gøre, spise hvis men er det?

 

Jeg kender en del til Odsherred (især Rørvig/Nykøbing Sj.) Så hvis der er nogen der skal på ferie der, må i lige sige til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange steder, men jeg kan varmt anbefale Hampen sø - især for dem med vandglade hunde! :5up:

 

Hampen sø ligger i Midtjylland, imellem Silkeborg, Herning og Horsens.

Det skulle være en af landets reneste søer, og i den vestlige del ligger der også en hundeskov (indhegningen går desværre ikke ud til vandet).

 

http://www.hundeskovene.dk/60-99/hampenso.shtml

 

Nå det er der det ligger... Så kan jeg ikke forstå, at folk så tit påstår at jeg er helt derude :hmm: Det er jo slet ikke på Fyn ;-)

 

Endnu et sted på Fyn: Fyns Hoved. Der er simpelthen bare smukt. Man kan gå udad langs stranden og ind igen langs stierne, eller omvendt - eller simpelthen gå hele hovedet rundt langs vandet. Nogle steder går der køer og får, men der er også indhegnede enge, som man kan gå ind på. Der er dog el-hegn omkring, så løse hunde er måske ikke sagen. Husk vand til hunden, for det kan godt blive en lang tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det skyldes jo nok at der ikke er nogen fra sjælland der har svaret endnu :blink: Som indfødt fynbo har jeg da ingen anelse om hvor der er værd at komme på sjælland :-D

Jeg har skam kigget på tråden, men er lidt i tvivl om hvad jeg vil definere som et godt hundested :confused:

 

Skal det være et sted det "bare" er dejligt at gå med sin hund :?:

Et sted som er særlig velegnet til at have hund med, f.eks. at den kan være løs :?:

Skal det være et særligt sted hvor hunde kan være med (som f.eks. zoo) :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam kigget på tråden, men er lidt i tvivl om hvad jeg vil definere som et godt hundested :confused:

 

Skal det være et sted det "bare" er dejligt at gå med sin hund :?:

Et sted som er særlig velegnet til at have hund med, f.eks. at den kan være løs :?:

Skal det være et særligt sted hvor hunde kan være med (som f.eks. zoo) :?:

 

Ja, jeg har tænkt det samme, og det er jo nok forskelligt fra person til person, men for mig wille det være situation 2.

 

Et sted som er særlig velegnet til at have hund med, f.eks. at den kan være løs :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg kender ikke så mange men kan varmt anbefale

http://www.aalborgzoo.dk/

Bella syntes det er rigtig spændene

 

 

Ih, det lyder hyggeligt.. Gid man måtte ha hund med i københavn..

 

Min Emma var, for nogle år siden, med i Knuthenborg og fik sit livs største oplevelse. Især da en af girafferne gik lige forbi bilen. Hun gik helt ned i knæ, for at kigge op på den. Virkelig et sjovt syn. Eller da en nærgående struds bankede på ruden. Der havde jeg lige pludselig 33 kg gal labrador på skødet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi besøgte Mønsted Kalkgrubber med Fuji for ca. 10 år siden. Man måtte godt have hund med, bare den var i snor (tjek først om det stadig gælder). Der var rigtig flot og spændede dernede - både for 2 og 4-benede. Fuji nød også at der var køligt (ca. 8 grader) selv om det var en varm sommerdag udenfor :-D

 

http://www.monsted-kalkgruber.dk/dk/menu.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam kigget på tråden, men er lidt i tvivl om hvad jeg vil definere som et godt hundested :confused:

 

Skal det være et sted det "bare" er dejligt at gå med sin hund :?:

Et sted som er særlig velegnet til at have hund med, f.eks. at den kan være løs :?:

Skal det være et særligt sted hvor hunde kan være med (som f.eks. zoo) :?:

 

Ja, jeg har tænkt det samme, og det er jo nok forskelligt fra person til person, men for mig wille det være situation 2.

 

Et sted som er særlig velegnet til at have hund med, f.eks. at den kan være løs :?:

 

 

Det kan være lige præcis hvad i syntes det er :blink:

 

Så op med nogle forslag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris
ja jeg kender ikke så mange men kan varmt anbefale

http://www.aalborgzoo.dk/

Bella syntes det er rigtig spændene,

 

nogle der ved hvor vi må overnatte med hund, sydpå i Jylland

 

God Sommer:klovn:

 

hvis du går ind på den her hjemmeside så kan du se under de forskellige hoteller om man må ha hund med :-Dwww.hotel-siden.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtigt god tråd, er der nogen der kender steder på Bornholm så vil jeg tage imod med kyshånd

 

 

:klap2::klap2: det gør jeg det gør jeg :lol: Har været på ferie derovre med Alto i hedebølge :evil: men steder der suverænt kan anbefales når man har hund med derover er : Dyndalen (med vandfald) rigtig godt sted når det er for varmt til at bevæge sig inde i byerne, området omkring Bornholms museum - hel suveræn gåtur og natur, hvis i skal bo i nærheden af Nexø så er svensker-havn et dejligt hunde-sted. Hvis i bor lidt nordpå så er der et dejligt område omkring Tejn (gå fra Tejn mod Allinge :5up:)

 

Jeg elsker Bornholm - har prøvet at overtale manden til at flytte derover, men han vil ikke :megaked:

 

Hvis i skal have glas-ting med hjem så skal i til Arnager/Boderne til en gårdbutik, der hedder Lillys :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hader dimser, men skal nok kigge på glas - håber det stadig er fiske-sæson når vi er derovre sidst i september.

 

:lol::lol: Jeg er heller ikke så meget til "dimser" - derfor jeg anbefaler Lilly´s - de har nogle helt andre ting end de sædvanlige "turist-ting" :5up: Hov forresten oppe ved Hammershus ligger der en sø - mener den hedder Krystalsøen - der er bare smukt

Link til indlæg
Del på andre sites

I lørdags da vi kom ned på "Freya's" strand, var der ca. 15 hunde, det var et mecca uden lige.. Freya, hun hyggede sig med en masse lab'ber og diverse spaniel'er og de badede og havde en fest uden lige.

 

Normalt skal vi være heldige hvis der er 1 el. 2.

 

Så snakkede jeg med vores genbo, der også havde sin hund dernede, og spurgte ham hvorfor han var på Nivå strand, de plejede jo at tage til Rungsted, men han havde simpelhen hørt rygter om at den store legesyge GD der gik løs, og legede dernede hver aften ved 20,30 tiden:mrgreen::mrgreen:

 

Og det var der mange der havde hørt rygter om!!!

 

En brun-lab ejer sagde til mig at hele nordsjælland (overdrivelse fremmer forståelsen) havde hørt om denne kæmpe GD, der legede på stranden hver aften, så de skulle da lige ned og have brændt noget energi af deres hund samme med "den store GD"

 

Søndag aften var det samme, og der kom vi først kl. 22??!!

 

Ha ha ha..

 

Så Freya er nu blevet en attraktion på Nivå-strand (og Nivå-strand er blevet et hundested, folk står nærmest i kl. 20 for at komme derned).

 

Så derfor skal Nivå-strand lige indføres her på hundesteder du bare skal tage til ...der er sådan en tange lidt væk fra bade stranden, hvor der er perfekt for hunde, men husk at komme efter kl. 20 ellers må hundene ikke være på stranden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne tilføje, at der ganske rigtigt ér hundevenligt i Jyllands park zoo. Bare det var halvt så godt at være dyr der, som det var at være besøgende, så ville det da også hjælpe på sagen!

 

Jeg har været der én enkelt gang, blev der meget meget kort tid og gik derfra med en voldsomt dårlig smag i munden!

 

Dyrene har ingen plads, der bliver intet gjort for at give dem et indholdsrigt liv og mange af dem er alene.

Jeg så en god portion tvangshandlinger i de få indhegninger som jeg kiggede i, og jeg er sikker på at der var langt flere som jeg simpelthen ikke evnede at se.

Det værste var girafferne, geparden (mener jeg det var) og elefanten - de havde INGEN plads, og de lavede alle repitative tvangsagtige handlinger.

Zebraen - også et flokdyr, var alene - placeret midt en en gede-flok i en lille bitte indhegning. Den stod på en høj da jeg kom, og samme sted da jeg gik. Jeg så den ikke bevæge sig ud af flækken - men hvor skulle den i øvrigt bevæge sig hen??

 

 

Jeg ville ikke anbefale at tage derhen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...