Hop til indhold

Skal man vaske hunden efter den har badet i havet?

Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Vi har været ved stranden med Louie for første gang her til aften. Hvor var det bare en dejlig oplevelse! Han tøvede rimelig meget med at komme i vandet, men kom da helt ud hvor han ikke kunne bunde og svømmede meget kortvarigt.

Nå, men tilbage til spørgsmålet. Skal han bades nu? Han lugter ikke eller noget.

(Og nej, desværre er der ingen billeder, da vi havde glemt kameraet :damn:

Men hold kæft hvor så han skæg ud! Han krympede ind til en tredjedel af hans normale størrelse, undtagen hovedet som jo havde været ovenvande. Så hele hans hoved var cirka lige så stort som resten af kroppen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Hvis saltvanden genere ham - det kan det på nogle hunde.

Ingen af mine hunde har dog problemer med det og jeg bader dem aldrig. Synes faktisk at pelsen bliver dejlig af det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Hun er da ellers SÅ fiiiin indimellem *fnis*

Jeg skyller heller ikke Luna, når vi har været på stranden og bade:-)

Åhh min lille forsigtige hund, der yderst "sippet"

260050_l.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe hvor er hun lækker :mrgreen: Karla er sort allerede, men hendes ambition her i livet, er at sikre sig, at hun altid bærer den lækreste parfume af alle hunde i nabolaget....

som oftest er "eau de døde dyr" utroligt populær, men også "eau de tang-snask" og "eau de vild-dyre-bæ" er utroligt populære :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Sofus får altid lige en tur med haveslangen når vi kommer hjem fra stranden. Jeg synes nemlig han lugter meget af havvandet og hans pels bliver også meget stiv i det. Måske fordi han er langhåret, som nogle af I andre siger:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Det kommer lidt an på situationen om jeg vasker Freya når vi kommer hjem. For det meste gør jeg ikke, da Freya HØJST vil gå ud til maven... altså ikke noget med at svømme... Men hvis hun hopper i et eller andet bagefter som stinker.. så gør jeg!

Her i vinters havde hun slået hul på dammens frosne overflade for at få fat på de fisk som svømmer rundt dernede. Det fik hun så gjort ved at smide en hel masse sten derned, og når at dammen bliver mere fyldt af sten end vand, ja så kommer fiskene altså op til overfladen.. og haps.. så nuppede Freya liiiiige en 30cm Koi Karpe...:evil:... Den fik så liiige et par fiiine tandmærker i siden, hvorefter Freya begyndte at rulle sig i den... det var så på det tidspunkt at jeg opdagede det... Freya var blevet kul sort.. og føj hvor hun stank.:badr:... der kom hun altså på hovedet i bad og blev vasket godt og grundig med både shampoo (x2) og conditioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været ved stranden med Louie for første gang her til aften. Hvor var det bare en dejlig oplevelse! Han tøvede rimelig meget med at komme i vandet, men kom da helt ud hvor han ikke kunne bunde og svømmede meget kortvarigt.

Nå, men tilbage til spørgsmålet. Skal han bades nu? Han lugter ikke eller noget.

(Og nej, desværre er der ingen billeder, da vi havde glemt kameraet :damn:

Men hold kæft hvor så han skæg ud! Han krympede ind til en tredjedel af hans normale størrelse, undtagen hovedet som jo havde været ovenvande. Så hele hans hoved var cirka lige så stort som resten af kroppen).

Lajka er kun blevent vasket en gang i hele sit liv! :shock:

Men hendes pels er så dejlig og hun lugter ikke og hun ser jo ud til selv at rense pelsen godt nok.. Så.. :-):-)

Næste gang så husk det kamera.. Så har jeg noget at glæde mig til. Nemlig at se din lille lækre vovse som er skrympet i vask:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang så husk det kamera.. Så har jeg noget at glæde mig til. Nemlig at se din lille lækre vovse som er skrympet i vask:mums:

Skal nok..

Tusind tak for alle jeres svar! :-D

Vi har endnu ikke vasket ham, og han lader ikke til at have lidt overlast.. Lige nu får han amok på en bamse.

Jeg synes hans pels er blevet mere blød - kæresten synes så den er blevet lidt stivere i det.. Spøjst.

Link til indlæg
Del på andre sites