Hop til indhold

..suk.. De skider stadig på gulvet om natten..


Gæst vupti
 Share

Recommended Posts

Jeg synes af og til der er tendens til at gøre hundehold til en videnskab. Man skal SE hunden, hundens ejer, hundens mor, eventuel stamtavle, afføringsprøve og... Overdrivelse fremmer forståelsen :mrgreen: før man kan udtale sig om noget.

Faktum er altså at langt de fleste problemer kan løses uden at skulle have alverdens uddannelser, informationer og afføringsprøver - de kan løses ved hjælp af simpel logik, baseret på almen intelligens og erfaring!

 

Det er vigtigt at huske på synes jeg, også selvom visse "eksperter" er uenige!

Synes du egentlig at det er så mærkeligt?. Det synes jeg faktisk ikke, for jo mere erfaring man får, jo flere tilfælde oplever man også hvor tingene ikke er sort/ hvide og hvor det ikke er til at give et fornuftigt råd, med mindre man kender flere fakta. Et er hvad man får af informationer der er tolket på, noget andet er at kunne danne sig et billede af forholdsvis "nøgne" informationer.

 

Eller hvad værre er, man kan komme til at give råd som faktisk gør sagen værre.

 

Når jeg kommer til mekanikker kan jeg da også synes at han er lidt for detaljeorienteret og omstændig, men selvom jeg kan finde det lidt irriterende, stoler jeg da alligevel på ham fordi jeg ved at han ved hvad han taler om. Også selvom han kan være uenig med andre eksperter.

 

Men jeg kan da godt vælge at lytte til min onkel (som gør det hurtigere og billigere) men i den sidste ende også kan gøre at jeg holder et eller andet sted på motorvejen og ikke kan få gang i dytten. Det behøver ikke gå galt, men det kan gå galt.

 

Hvis I nøjes med bur-løsningen, så vær opmærksomme på om hundene rent faktisk KAN holde sig, og sørg for at tage dem ud hvis de begynder at pive. Jeres hunde kan ikke være tjent med at være tvunget til at sove i deres eget afføring!

 

Se, dette synes jeg er et glimrende eksempel. Er det rimeligt at hundene skal opleve presset ved at skulle på wc og ikke kunne komme væk fra sovepladsen, hvis det der er galt ligger et helt andet sted end at de bare "vælger" at gøre stort indenfor om natten?. Så synes jeg at man har vedtaget at det bare er en dårlig vane og at der ikke kan ligge andre ting bag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Tanten
Men det er jo for sent nu........... :blink:

 

 

Ofte synes jeg folk har travlt med at smide billeder ind af popcornbeholdere, skrive at folk er barnagtige osv. når der er lange diskussioner mellem et par enkelte medlemmer. Men de glemmer jo at hvis det er dem selv der forsvarer et argument, som de tror på eller at de føler sig angrebet, så skriver de selv ligeså agressivt og vedholdende. :???:

 

 

Nej, jeg vover sgu denne her. :roll:

 

Denne tråd har jeg ikke selv været aktiv i, før nu, men kan da godt forstå at folk gerne vil føle sig forstået. Det synes jeg ikke der er noget børnehave over.

 

 

Men okay,..... spam.

 

JA - Hvis det er emnet man holder sig til - og ikke div. personligt fnidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du egentlig at det er så mærkeligt?. Det synes jeg faktisk ikke, for jo mere erfaring man får, jo flere tilfælde oplever man også hvor tingene ikke er sort/ hvide og hvor det ikke er til at give et fornuftigt råd, med mindre man kender flere fakta. Et er hvad man får af informationer der er tolket på, noget andet er at kunne danne sig et billede af forholdsvis "nøgne" informationer.

Jeg har vist aldrig givet udtryk for at tingene er sort / hvide - men jeg synes at man sådan et sted som her, sagtens kan komme med forslag til hvad den mulige løsning kunne være således at trådstarter, hvis denne måtte ønske det, kan prøve sig frem.

 

Eller hvad værre er, man kan komme til at give råd som faktisk gør sagen værre.

Det KAN man sikkert i visse tilfælde, men jeg oplever størstedelen af brugerne herinde som værende fornuftige og proffessionelle.

Alt i alt er jeg ikke enig!

 

Når jeg kommer til mekanikker kan jeg da også synes at han er lidt for detaljeorienteret og omstændig, men selvom jeg kan finde det lidt irriterende, stoler jeg da alligevel på ham fordi jeg ved at han ved hvad han taler om. Også selvom han kan være uenig med andre eksperter.

 

Men jeg kan da godt vælge at lytte til min onkel (som gør det hurtigere og billigere) men i den sidste ende også kan gøre at jeg holder et eller andet sted på motorvejen og ikke kan få gang i dytten. Det behøver ikke gå galt, men det kan gå galt.

Nu kan mekanik og levende væsener dårligt sammenlignes. Mekanik er ligesom matematik, der findes én løsning, det GØR der bare ikke når det drejer sig om levende væsner!

 

Det kræver ikke en uddannelse at holde levende væsner - blot viden som er tilgengælig for alle, indlevelse og ikke mindst kærlighed.

 

At nogen herinde påstår / mener at det mindste problem ikke kan klares uden at der kommer en adfærdsbehandler indover har jeg svært ved at tage alvorligt. Efterhånden får selv folk der har bidende hvalpe at vide at adfærdsbehandleren er vejen frem!

At hele tendensen så udspringer fra folk der ønsker at fremme egen virksomhed mere end så meget andet, gør det næsten værre for mig!

 

Se, dette synes jeg er et glimrende eksempel. Er det rimeligt at hundene skal opleve presset ved at skulle på wc og ikke kunne komme væk fra sovepladsen, hvis det der er galt ligger et helt andet sted end at de bare "vælger" at gøre stort indenfor om natten?. Så synes jeg at man har vedtaget at det bare er en dårlig vane og at der ikke kan ligge andre ting bag.

Jeg holder skam fast i at mit løsningsforslag er validt, brugbart og ikke mindst ganske glimrende.

Som føromtalt, så findes der ikke én gylden løsning når det kommer til levende væsner - at denne så virker RET oplagt, er noget helt andet :-) Mit bud er lige så godt som alle andres - og da hunde ikke kan FORTÆLLE os hvad der er galt, er vi nødt til at prøve os frem!

 

Jeg er ikke interesseret i at diskuttere yderligere med dig i denne tråd, det er simpelthen for langt fra de oprindelige emne til at jeg kan forsvare at blive ved med at deltage :-)

 

Jeg håber at du, trådstarter, ikke er blevet skræmt helt væk af alt det her og har lyst til at komme tilbage og fortælle os hvordan det skrider fremad med dine hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu kan mekanik og levende væsener dårligt sammenlignes. Mekanik er ligesom matematik, der findes én løsning, det GØR der bare ikke når det drejer sig om levende væsner!

 

Sammenligningen går fint ift vejledning over dette medie. Hvis jeg ringer til min mekaniker og spørger hvorfor min bil ikke vil starte, vil han sige han skal have flere oplysninger for at kunne hjælpe: Fungerer låsen, er der benzin på, er luftfilteret stoppet, drukner jeg bilen etc etc.

HAN skal have bilen i sine hænder for selv at tjekke de forskellige muligheder...

Så ja, der er én løsning på et problem, når det er biler vi taler om. Vil bilen ikke starte kan der dog være mere end et problerm og problemet skal lokaliseres.

Som med hunde

 

Det kræver ikke en uddannelse at holde levende væsner - blot viden som er tilgengælig for alle, indlevelse og ikke mindst kærlighed.

 

Nej, det gør det ikke. En hundeejeruddannelse ville ellers være fint, derved kunne mange misforståelser og problemer undgåes :-D

 

At nogen herinde påstår / mener at det mindste problem ikke kan klares uden at der kommer en adfærdsbehandler indover har jeg svært ved at tage alvorligt. Efterhånden får selv folk der har bidende hvalpe at vide at adfærdsbehandleren er vejen frem!

At hele tendensen så udspringer fra folk der ønsker at fremme egen virksomhed mere end så meget andet, gør det næsten værre for mig!

 

Gider du så stoppe?

Det kan være det er sådan du føler det, omvendt så fører du et korstog mod adfærdsbehandlere, og det kan være noget anstrengende i længden at skulle læse alle dine små negative input omkring os.

 

Markeringen: Hvad bilder du dig egentlig ind Ekatarina?

 

 

Jeg holder skam fast i at mit løsningsforslag er validt, brugbart og ikke mindst ganske glimrende.

Som føromtalt, så findes der ikke én gylden løsning når det kommer til levende væsner - at denne så virker RET oplagt, er noget helt andet :-) Mit bud er lige så godt som alle andres - og da hunde ikke kan FORTÆLLE os hvad der er galt, er vi nødt til at prøve os frem!

 

Og denne prøven sig frem og tilbage kan være medvirkende til at vedligeholde problemet.

Blandt andet derfor er det ikke altid godt nok med skriftlig dialog, når det drejer sig om rådgivning af hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider du så stoppe?

Det kan være det er sådan du føler det, omvendt så fører du et korstog mod adfærdsbehandlere, og det kan være noget anstrengende i længden at skulle læse alle dine små negative input omkring os.

 

Markeringen: Hvad bilder du dig egentlig ind Ekatarina?

 

Jeg går ud fra at du føler dig ramt :confused:

Det må være enormt anstrengende for dig, hvis du går rundt og føler dig angrebet af folk der har en anden mening om adfærdsbehandlere og nødvendigheden af disse end du selv.

Lad mig gøre det meget lettere for dig, jeg tvivler på at nogen fører et korstog mod dig Irene :-)

Jeg gør i hvert fald ikke! Du er ikke en del af mit verdensbillede - jeg kender dig ikke!

 

Hvis du fortsat tager anstød af mine indlæg, synes jeg at du skulle overveje den der ignorer-knap. Jeg vil altså ikke udøve selv-censur og veje hvert ord i frygt for at du skulle tage anstød af mine indlæg, som jeg personligt mener holder sig en en sober og saglig tone!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg går ud fra at du føler dig ramt :confused:

 

NATURLIGVIS føler jeg mig ramt, Ekatarina! Hvordan kan det :confused: dig???

 

Du undlader ikke en mulighed for at at svine adfærdsbehandlere til.

Dette sidste: "At hele tendensen så udspringer fra folk der ønsker at fremme egen virksomhed mere end så meget andet" er bare for meget og jeg spørger dig igen hvad du bilder dig ind at konkludere at blandt andre jeg kun er ude på at score kassen, som jo er det der ligger i dine ord?

 

Jeg synes helt ærligt at du skulle skamme dig over at fremkomme med sådanne udtalelser...

 

Hvis jeg f.eks. skrev at DKK trænere kun er ude på at hævde sig selv, ville jeg straks få på puklen fordi jeg som professionel ikke "må" tale dårligt om andre.

 

Det ville klæde dig at holde lidt igen i dit arbejde med at mistænkeliggøre andres motiver.

 

Det må være enormt anstrengende for dig, hvis du går rundt og føler dig angrebet af folk der har en anden mening om adfærdsbehandlere og nødvendigheden af disse end du selv.

 

Tak for omsorgen, nej det er ikke anstrengende at være mig og tillæg mig venligst ikke følelser/tanker du ikke aner noget om.

Du formår selv i dette korte afsnit ovenfor at være nedladende og det klæder dig ikke

 

Lad mig gøre det meget lettere for dig, jeg tvivler på at nogen fører et korstog mod dig Irene :-)

Jeg gør i hvert fald ikke! Du er ikke en del af mit verdensbillede - jeg kender dig ikke!

 

Jeg er adfærdsrådgiver - du angriber unavngivne adfærdsrådgivere...

På trods af at du ikke kender mig, som du selv noterer dig, tillægger du mig rask væk ovenstående motiver.

Og igen, jeg oplever dig som enormt arrogant her.. Det kan du tage til dig eller lade være med, men nu ved du hvordan din skrivestil kan opfattes af nogle. Så er det op til dig om du vil ændre noget

 

Hvis du fortsat tager anstød af mine indlæg, synes jeg at du skulle overveje den der ignorer-knap. Jeg vil altså ikke udøve selv-censur og veje hvert ord i frygt for at du skulle tage anstød af mine indlæg, som jeg personligt mener holder sig en en sober og saglig tone!

 

Det drejer sig ikke om at ignorere eller ikke ignorere for hvad enten jeg læser dine indlæg eller ej, er du der jo alligevel med dine negative stik omkring os adfærdsrådgivere, ikke?

 

Så jeg beklager kun, du ikke vil udøve den disciplin der ligger i at tænke over hvad du skriver - eller i det mindste stå ved motivet bag det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hmm...nu bevægede tråden sig vist langt væk fra det oprindelige emne...hehe..og jeg har næsten glemt hvad tråden oprindeligt handlede om...men har kunnet konstatere noget der er nyt for mig og som giver tingene et helt nyt persektiv...

 

Kvinder kan også hedde Jan...WTF?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hmm...nu bevægede tråden sig vist langt væk fra det oprindelige emne...hehe..og jeg har næsten glemt hvad tråden oprindeligt handlede om...men har kunnet konstatere noget der er nyt for mig og som giver tingene et helt nyt persektiv...

 

 

 

 

Kvinder kan også hedde Jan...WTF?

 

Nemlig og mænd kan hedde Yrsa og Conni. Hårdt men uretfærdigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Irene, hvis du insisterer på at fortsætte denne disskusion, henstiller jeg til at du gør dette over pb!

 

Dette er en personlig sag og har´så vidt jeg kan se ikke noget med trådens indhold at gøre :-)

 

På forhånd mange tak!

 

Selv tak Ekatarina.

 

Da du gik i forum med det (kritik af adfærdsbehandlere og vores motiver)svarede jeg der. Som jeg også vil gøre næste gang du kritiserer os...

 

Jeg har fået sagt mit og hvis du er færdig er det OK med mig at slutte her, pb'erne sidst kom vi ikke langt med, så nej tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist aldrig givet udtryk for at tingene er sort / hvide - men jeg synes at man sådan et sted som her, sagtens kan komme med forslag til hvad den mulige løsning kunne være således at trådstarter, hvis denne måtte ønske det, kan prøve sig frem.

Selvfølgelig er det da også iorden. Synes bare du forlanger at professionelle skal gøre det samme, for at det ikke skal blive en videnskab, og det kan man ikke forvente.

 

men jeg oplever størstedelen af brugerne herinde som værende fornuftige og proffessionelle.

Jamen, synes da at du har helt ret.

 

At nogen herinde påstår / mener at det mindste problem ikke kan klares uden at der kommer en adfærdsbehandler indover har jeg svært ved at tage alvorligt. Efterhånden får selv folk der har bidende hvalpe at vide at adfærdsbehandleren er vejen frem!

At hele tendensen så udspringer fra folk der ønsker at fremme egen virksomhed mere end så meget andet, gør det næsten værre for mig!

Du mener at andre forsøger at fremme en anden persons virksomhed ikke?, for jeg synes ikke jeg støder på selvpromoverende indlæg fra nogen. Når jeg læser opfordringer til at søge professionel hjælp er det jo også almindelige, dygtige, erfarne brugere der skriver det. Folk kan så prøve sig frem, som du skriver....

 

Jeg er ikke interesseret i at diskuttere yderligere med dig i denne tråd, det er simpelthen for langt fra de oprindelige emne til at jeg kan forsvare at blive ved med at deltage :-)

Nå, jeg synes da bl.a at vi taler løsningsforslag til emnet, men okay.

 

Og rent faktisk er det vel egentlig dig der fjernede diskussionen hen mod at svarene der kommer bliver for videnskabelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...