Hop til indhold

..suk.. De skider stadig på gulvet om natten..


Gæst vupti
 Share

Recommended Posts

Gæst vupti

Hvad gør vi.. vi er ved at blive hårløse. :-(

 

Min kæreste og jeg har 2 schæfer søskende på 2 år nu.. en tæve og en han med tilhørende manddom til ;-)

 

Nå, men vi har prøvet ALT efterhånden og mere eller mindre hver nat har de lagt gaver til os.

 

Da vi fik dem, havde vi et bur de sov i og trives fint, lavede ingenting, de sov bare.

Da de blev et halvt år startede de så med at sove i vores soveværelse uden bur, gik fint.

Så blev de ca 3/4 år og fik lov til adgang i resten af huset om natten. Det gik okay, en gang imellem skete et uheld, men det gjorde ikke så meget.

Døren har altid stået åben til soveværelset så de kunne sige til, når tid var om natten ;-)

 

Men det er de så gået fra nu i det sidste års tid. Vi har prøvet at vaske flisegulvet med rodalon/ajax/gå væk hund osv. Ligemeget hjælper det. Har prøvet at stille uret om natten, men hjælper heller ikke. Har prøvet at holde dem i soveværelset om natten= skider da bare derinde uden at give lyd. Har prøvet at gå aftensture, hjælper heler ikke. Har nu skiftet deres spisetid, så de kun får foder kl. 11 om dagen og ellers intet andet. Vi har skiftet foder til kvalitetsfoder + ormekur, hjælper heller ikke... Vi har prøvet at stille deres kurve derned (de skider KUN i stuen nedenunder, medmindre vi har spærret af, så vælger de bare et andet sted nedenunder), hjælper HELLER ikke.. suk.. Hvad gør vi?? Kæresten vågner et par gange i løbet af natten, og går ned og tisser, og hundene går gerne med ned, og så lukker han dem ud. Hvis han ikke lukker dem ud, ligger der bare en endnu større portion til os dagen efter.

 

Det skal lige nævnes at ALT hvad vi har forsøgt, har vi givet en periode på 14 dage pr. ny idè, hvis ikke længere..

 

Gode råd modtages med kyshånd!

 

Vh de hårløse.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror at det er blevet en rigtig dårlig vane for dem at besørge inden for om natten, så jeg ville sætte dem tilbage i deres bure (som de var glade for?) og det ville jeg så gøre 1-1,5 måned.

Så ville jeg prøve at lukke dem ud igen om natten for at se om dette havde brudt den dårlige vane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna gjorde det i en periode.. Jeg gjorde det, at hun blev lukket inde med mig i soveværelset.. Så vækkede hun mig, når hun skulle ned, og så kom vi det problem til livs over nogen tid..

 

Ja jeg måtte stå op midt om natten og gå ned med hende.. Og det tog nogen tid, men det lykkedes os da

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er blevet en rigtig dårlig vane for dem at besørge inden for om natten, så jeg ville sætte dem tilbage i deres bure (som de var glade for?) og det ville jeg så gøre 1-1,5 måned.

Så ville jeg prøve at lukke dem ud igen om natten for at se om dette havde brudt den dårlige vane.

 

 

Det vil jeg også anbefalde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vupti

Okay... men det bur de havde, har vi ikke mere.. det var et vi havde lånt, og de er også vokset ud af det nu :-(

 

Og det med at holde dem i soveværelset, det dur heller ikke, for de vækker os ikke, hvis de skal, de gør det bare :-(

 

Vi har også prøvet at skille dem ad om natten, men det hjælper heller ikke.. De gør det begge 2 alligevel.

 

ØV

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan foregår jeres aften? Hunde på 2 år "bør" kunne holde sig natten igennem - med mindre I selvfølgelig sover usædvanligt meget :mrgreen:

 

Får de ro til at komme af med det, de skal inden sengetid? Jeg tænker især i forhold til at de er to jævnaldrende hunde... garanteret med et højt energiniveau.

 

Jeg ville nok gå ud med dem enkeltvis lige inden sengetid... bare være ude og i ro indtil de får tisset og skidt. Efter sådan en godnatseance og forudsat at hundene er sunde og raske burde der ikke være overraskelser om morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. min erfaring siger at problemet ofte er et helt andet sted.. dvs.. hundene har "gråzoner" hvor de er i tvivl om hvor deres status er.. bla kan det med for meget plads være et problem.. da meget plads betyder mere ansvar.. specielt den race I har tager hurtigt ansvar.. jeg ville klart begrænse deres plads og gerne finde to bure så de kunne have deres "hule". Ud over det skal man ind og se på de steder hvor hundene kan tage ansvar.. dvs.. ALLE steder hvor hunden mener den har vigtige zoner.. når den ligger et sted, går I så uden om eller flytter den sig, ligger den i møblerne og vælger den selv, er den meget kontaktsøgende og bestemmer selv om den vil have kontakt eller er det jer der styrer der.. går den først ud af døre eller venter den til i er kommet ud.. nogle af alle disse ting eller flere kan have betydning for dens besørgelse.. det er muligt at det lyder underligt men for hunden er det logisk.. føler den ansvar så gør den ofte ting vi ikke synes er så logiske men det handler jo om for den at fortælle os at der er noget galt.. det har den så forskellige måder at fortælle på;-)

 

Jeg ville også i en tid sætte uret så jeg kunne nå ud med hundene ligesom da de var hvalpe igen, sådan at der kom en ny rytme ind.. dvs tilbage til nogle timer og så ud.. samtidig med at jeg så på om hundene kunne føle ansvar noget sted i deres hverdag.. og fjernede disse muligheder selvfølgelig da der ikke er mange hunde der kan håndtere ansvar.

 

Det med at begrænse deres plads er også vigtigt når man ikke er hjemme.. så der er mange muligheder man skal gennemgå og små detajler kan have stor betydning for hundene..

 

 

Hvad gør vi.. vi er ved at blive hårløse. :-(

 

Min kæreste og jeg har 2 schæfer søskende på 2 år nu.. en tæve og en han med tilhørende manddom til ;-)

 

Nå, men vi har prøvet ALT efterhånden og mere eller mindre hver nat har de lagt gaver til os.

 

Da vi fik dem, havde vi et bur de sov i og trives fint, lavede ingenting, de sov bare.

Da de blev et halvt år startede de så med at sove i vores soveværelse uden bur, gik fint.

Så blev de ca 3/4 år og fik lov til adgang i resten af huset om natten. Det gik okay, en gang imellem skete et uheld, men det gjorde ikke så meget.

Døren har altid stået åben til soveværelset så de kunne sige til, når tid var om natten ;-)

 

Men det er de så gået fra nu i det sidste års tid. Vi har prøvet at vaske flisegulvet med rodalon/ajax/gå væk hund osv. Ligemeget hjælper det. Har prøvet at stille uret om natten, men hjælper heller ikke. Har prøvet at holde dem i soveværelset om natten= skider da bare derinde uden at give lyd. Har prøvet at gå aftensture, hjælper heler ikke. Har nu skiftet deres spisetid, så de kun får foder kl. 11 om dagen og ellers intet andet. Vi har skiftet foder til kvalitetsfoder + ormekur, hjælper heller ikke... Vi har prøvet at stille deres kurve derned (de skider KUN i stuen nedenunder, medmindre vi har spærret af, så vælger de bare et andet sted nedenunder), hjælper HELLER ikke.. suk.. Hvad gør vi?? Kæresten vågner et par gange i løbet af natten, og går ned og tisser, og hundene går gerne med ned, og så lukker han dem ud. Hvis han ikke lukker dem ud, ligger der bare en endnu større portion til os dagen efter.

 

Det skal lige nævnes at ALT hvad vi har forsøgt, har vi givet en periode på 14 dage pr. ny idè, hvis ikke længere..

 

Gode råd modtages med kyshånd!

 

Vh de hårløse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde på et tidspunkt en hund, der gjorde det samme, den lå ellers i bryggers om natten, det var hans sted, vi gjorde simpelt hen det, at han blev fodret om morgenen, altså én gang i døgnet, og vupti, var det klaret, men lige i jeres tilfælde, hvor det er dem begge to, stikker der nok, noget andet under, har I prøvet, at de sover i hver sit rum, evt. den ene inde hos jer, og den anden, i et begrænset område?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vupti

Jeg skal lige huske at svare på et af "de gamle" spørgsmål om de ligger i møblerne, det gør de ikke. Jo om natten når vi er gået i seng, sniger de sig til tider op i sofaen :???:

 

Om dagen når det er sommer, står døren åben hele tiden. Vi bor på landet med masser af hektar til, så der kommer jo hele tiden nye dufte til dem, som de så går og mærker af igen..

De er med ude og gå så godt som hver dag hos venner og søer osv. Og ellers ligger de og slapper af.

Vi kan ikke afgrænse deres plads i huset, da de så bare begynder at ødelægge ting, selvom de er sammen og har kødben og legetøj. :neutral:

 

Der har vi prøvet med toilettet, det resulterede i ødelagte skabe og dør.

Så prøvede vi med entreen (der har de udsyn til evt. gæster), men der åd de dørkarmen ind mod køkkenet :-(

 

Vi har, som nævnt før, skilt dem ad om natten. Den ene hos os og den anden i stuen, men lige meget hjælper det :-(

 

Når de bliver fodret, foregår det hver for sig. Ellers sluger de det bare i sig. Det har heldigvis hjulpet efter hun får foder udenfor og han får inde i køkkenet. De spiser pænt nu, men med en god appetit :-)

 

Deres afføring er også blevet normal igen efter foderskift. Fast og normal farve.. Men hvorfor skider de så mange gange om dagen/natten? Det er ihvertfald 4-6 gange om dagen pr. hund..

For jeg har hørt at et er normalt med 1-2 gange om dagen.. mere er unormalt..?

 

Tak igen

 

Vh Marlene

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skrev.. små ting har betydning for hunden.. så intet kan udelukkes før man jo har hørt om alle detaljer.. og min erfaring siger altså bare det modsatte af hvad du udtrykker.. jeg har arbejdet med hunde i rigtig mange år og hjælper folk i privaten og derfor ved jeg at små ting har betydning for hundens adfærd.. og hvem taler om dominans?

Jeg talte om ansvar.. som racen jo tager meget hurtigt.. derfor er detaljerne vigtige for den type hund.. så selv:roll:

 

 

At gå først ud af døren og ligende betyder ikke en fis. Det har intet med dominering eller noget at gøre :roll:

 

Hvordan ser deres dag ud? rent aktiverings mæssigt?

 

Får de fodersøgning eller smasker de det i sig på ingenting i en skål?

hvor meget vand drikker de?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige høre om hvad I fodrer med..?

Det lyder som om at det produkt I fodrer med ikke er noget hundene optager så meget af.. derfor også mængden af afføring.. her skal man ud og finde produkter som den enkelte hund jo kan bruge..

 

Jeg har selv skiftet produkter et par få gange til jeg fandt det rette til mine hunde.. min erfaring siger også at det kan svare sig at købe de lidt dyre produkter da man så skal fodre med mindre mængder fordi hunden optager dette.. og derved er der mindre afføring.. så måske ligger problemet i det I fodrer med.. :blink:

 

 

 

Jeg skal lige huske at svare på et af "de gamle" spørgsmål om de ligger i møblerne, det gør de ikke. Jo om natten når vi er gået i seng, sniger de sig til tider op i sofaen :???:

 

Om dagen når det er sommer, står døren åben hele tiden. Vi bor på landet med masser af hektar til, så der kommer jo hele tiden nye dufte til dem, som de så går og mærker af igen..

De er med ude og gå så godt som hver dag hos venner og søer osv. Og ellers ligger de og slapper af.

Vi kan ikke afgrænse deres plads i huset, da de så bare begynder at ødelægge ting, selvom de er sammen og har kødben og legetøj. :neutral:

 

Der har vi prøvet med toilettet, det resulterede i ødelagte skabe og dør.

Så prøvede vi med entreen (der har de udsyn til evt. gæster), men der åd de dørkarmen ind mod køkkenet :-(

 

Vi har, som nævnt før, skilt dem ad om natten. Den ene hos os og den anden i stuen, men lige meget hjælper det :-(

 

Når de bliver fodret, foregår det hver for sig. Ellers sluger de det bare i sig. Det har heldigvis hjulpet efter hun får foder udenfor og han får inde i køkkenet. De spiser pænt nu, men med en god appetit :-)

 

Deres afføring er også blevet normal igen efter foderskift. Fast og normal farve.. Men hvorfor skider de så mange gange om dagen/natten? Det er ihvertfald 4-6 gange om dagen pr. hund..

For jeg har hørt at et er normalt med 1-2 gange om dagen.. mere er unormalt..?

 

Tak igen

 

Vh Marlene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vupti

Vi køber vores foder ved en schæfer opdrætter inde i byen. Selve butikken hedder "Møllerens", foderet koster 180 kr for 15 kilo, men de er bare blevet så flotte efter de har fået det. Det hedder bare Møllerens hundefoder og er til hunde med nomal energi, og til tider højt energiforbrug.

De får 370 g hver, kl. 11 om formiddagen. Det svarer til 1,5 medium målebæger fra royal canin.

 

Vand har de adgang til fra morgen til kl. 20, da de ellers også tisser på gulvet. Så vi er blevet nød til at tage det fra dem ved den tid :-(

 

Vh Marlene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad gør vi.. vi er ved at blive hårløse. :-(

 

Min kæreste og jeg har 2 schæfer søskende på 2 år nu.. en tæve og en han med tilhørende manddom til ;-)

 

Nå, men vi har prøvet ALT efterhånden og mere eller mindre hver nat har de lagt gaver til os.

 

Da vi fik dem, havde vi et bur de sov i og trives fint, lavede ingenting, de sov bare.

Da de blev et halvt år startede de så med at sove i vores soveværelse uden bur, gik fint.

Så blev de ca 3/4 år og fik lov til adgang i resten af huset om natten. Det gik okay, en gang imellem skete et uheld, men det gjorde ikke så meget.

Døren har altid stået åben til soveværelset så de kunne sige til, når tid var om natten ;-)

 

Men det er de så gået fra nu i det sidste års tid. Vi har prøvet at vaske flisegulvet med rodalon/ajax/gå væk hund osv. Ligemeget hjælper det. Har prøvet at stille uret om natten, men hjælper heller ikke. Har prøvet at holde dem i soveværelset om natten= skider da bare derinde uden at give lyd. Har prøvet at gå aftensture, hjælper heler ikke. Har nu skiftet deres spisetid, så de kun får foder kl. 11 om dagen og ellers intet andet. Vi har skiftet foder til kvalitetsfoder + ormekur, hjælper heller ikke... Vi har prøvet at stille deres kurve derned (de skider KUN i stuen nedenunder, medmindre vi har spærret af, så vælger de bare et andet sted nedenunder), hjælper HELLER ikke.. suk.. Hvad gør vi?? Kæresten vågner et par gange i løbet af natten, og går ned og tisser, og hundene går gerne med ned, og så lukker han dem ud. Hvis han ikke lukker dem ud, ligger der bare en endnu større portion til os dagen efter.

 

Det skal lige nævnes at ALT hvad vi har forsøgt, har vi givet en periode på 14 dage pr. ny idè, hvis ikke længere..

 

Gode råd modtages med kyshånd!

 

Vh de hårløse.

 

Velkommen til :-)

 

Det er praktisk taget umuligt at give korrekt vejledning på skrift til det omfattende problem du beskriver.

 

Der er rigtigt mange faktorer som spiller ind, blandt andet hundenes aktivitetsniveau, aktivitetsformer, tidspunkter for aktiviteterne, træning mv.

 

Ydermere bør hundene ses, så deres indbyrdes relation kan klarlægges: "Kører" de mon lidt på hinanden er der frustrationer og stress involveret?

 

Hvordan ser hundenes hverdag ud: Er de alene hjemme? Hvor og hvor lang tid?

 

Kan de forholde sig i ro eller er det fuld fart frem hele tiden?

 

Hvordan er du og din kærestes hundeholdning og hvordan opever jeres hunde jer?

 

Ovenstående spørgsmål og flere til skal besvares, så man får et reelt billede af hundene og deres hverdag før man kan begynde at rådgive korrekt = ikke bare symptombehandle.

 

Der skal muligvis et intenstivt renlighedstræningsprogram til (så de kan lære at sige til) samt evt ændringer i hundenes daglige rytme og det bliver utroligt omfattende at gøre her.

 

Jeg vil dog sige, at schäferen er utrolig stressfølsom, så der bør laves en stressudredning på hundene.

 

At de spiser hurtigt og leverer store bunker kan tyde på et foder der ikke giver dem nok næring = løber lige igennem fordi/eller på at de har forhøjet niveau af stresshormoner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi køber vores foder ved en schæfer opdrætter inde i byen. Selve butikken hedder "Møllerens", foderet koster 180 kr for 15 kilo, men de er bare blevet så flotte efter de har fået det. Det hedder bare Møllerens hundefoder og er til hunde med nomal energi, og til tider højt energiforbrug.

De får 370 g hver, kl. 11 om formiddagen. Det svarer til 1,5 medium målebæger fra royal canin.

 

Vand har de adgang til fra morgen til kl. 20, da de ellers også tisser på gulvet. Så vi er blevet nød til at tage det fra dem ved den tid :-(

 

Vh Marlene

kan simpelthen ikke finde noget omkring det foder, om indholdet, gider du nævne nogle af de ting der er i? de 3-4 første ingredienser?

 

Ellers er ninjamor nok inde på noget af det rigtge.

 

Du skriver noget om gå ture? hvor meget er det? hvordan aktivere i dem? schæfer har (efter hvad jeg ved) brug for at få brugt hovedet også ligesom de har brug for motion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
kan simpelthen ikke finde noget omkring det foder, om indholdet, gider du nævne nogle af de ting der er i? de 3-4 første ingredienser?

 

Ellers er ninjamor nok inde på noget af det rigtge.

 

Du skriver noget om gå ture? hvor meget er det? hvordan aktivere i dem? schæfer har (efter hvad jeg ved) brug for at få brugt hovedet også ligesom de har brug for motion.

 

Hvalpefoderet ser sådan ud: Ingredienser: Korn, fjerkræprotein, planteprotein, plantefibre, fjerkræfedt, vegetabilsk olie, mineraler, vitaminer.

 

Mon ikke voksenfoderet følger den recept nogenlunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. min erfaring siger at problemet ofte er et helt andet sted.. dvs.. hundene har "gråzoner" hvor de er i tvivl om hvor deres status er.. bla kan det med for meget plads være et problem.. da meget plads betyder mere ansvar.. specielt den race I har tager hurtigt ansvar.. jeg ville klart begrænse deres plads og gerne finde to bure så de kunne have deres "hule". Ud over det skal man ind og se på de steder hvor hundene kan tage ansvar.. dvs.. ALLE steder hvor hunden mener den har vigtige zoner.. når den ligger et sted, går I så uden om eller flytter den sig, ligger den i møblerne og vælger den selv, er den meget kontaktsøgende og bestemmer selv om den vil have kontakt eller er det jer der styrer der.. går den først ud af døre eller venter den til i er kommet ud.. nogle af alle disse ting eller flere kan have betydning for dens besørgelse.. det er muligt at det lyder underligt men for hunden er det logisk.. føler den ansvar så gør den ofte ting vi ikke synes er så logiske men det handler jo om for den at fortælle os at der er noget galt.. det har den så forskellige måder at fortælle på;-)

 

Jeg ville også i en tid sætte uret så jeg kunne nå ud med hundene ligesom da de var hvalpe igen, sådan at der kom en ny rytme ind.. dvs tilbage til nogle timer og så ud.. samtidig med at jeg så på om hundene kunne føle ansvar noget sted i deres hverdag.. og fjernede disse muligheder selvfølgelig da der ikke er mange hunde der kan håndtere ansvar.

 

Det med at begrænse deres plads er også vigtigt når man ikke er hjemme.. så der er mange muligheder man skal gennemgå og små detajler kan have stor betydning for hundene..

 

Uha ja, det er almindeligt kendt at første skridt på vejen for en hund til at overtage verdensherredømmet er at skide på gulvet om natten... :roll:

 

Jes, hvordan forklarer du alle de hunde som både ligger i sofa og i seng, får mad før ejeren, går først ind og ud af døre, bliver hilst på når ejeren kommer hjem, ikke bliver ignoreret i flere dage når de har gjort noget forkert osv. osv. og STADIG ikke har adfærdsproblemer???

 

Til trådstarter: Undskyld for ovenstående, men jeg synes altså at det er en frygtelig gang sludder du får serveret der :cry: De råd du har fået er ud fra "Hundelytteren" Jan Fennells råd om hundehold som, i mine øjne, er en gang crap (eller rettere psykisk tortur).

 

Hvis dine hunde ellers virker glade og tilfredse (ikke stressede osv. da det ellers bare som Ninjamor skriver er symptombehandling) ville jeg hvis jeg var dig som et sidste forsøg prøve at skifte foder og anskaffe et par bure som flere nævner og se om det gør en forskel. Harald Nyborg har f.eks. nogle som ikke er så frygtelig dyre, eller du kan se om du kan finde nogle i den blå avis. (Husk at vænne dem positivt til at være i dem, formentlig vil det gå nemt når de har været vant til det fra små :-D). Prøv med foderet alene først, hvis det ændrer tingenes tilstand er det jo super :-D Det er godt nok mange gange om dagen dine hunde sk**er. Hvis ikke det virker, så ville jeg opsøge en god adfærdsbehandler for at få belyst hvad det er der foregår :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpefoderet ser sådan ud: Ingredienser: Korn, fjerkræprotein, planteprotein, plantefibre, fjerkræfedt, vegetabilsk olie, mineraler, vitaminer.

 

Mon ikke voksenfoderet følger den recept nogenlunde?

 

Uden tilnærmelsesvis at være foderekspert, så lyder det ikke ligefrem som kvalitetsfoder :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden tilnærmelsesvis at være foderekspert, så lyder det ikke ligefrem som kvalitetsfoder :hmm:

 

Uden tilnærmelsesvis at være foderekspert heller, så vil jeg give dig ret.

 

-kan i øvrigt hilse at det er prøvet af, engang min exmand kom hjem med en sæk. -og just for the record.... -der var dælme gang i bæ-produktionen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden tilnærmelsesvis at være foderekspert heller, så vil jeg give dig ret.

 

Juhuu, jeg ELSKER når jeg får ret :klap2::mrgreen:

 

-kan i øvrigt hilse at det er prøvet af, engang min exmand kom hjem med en sæk. -og just for the record.... -der var dælme gang i bæ-produktionen....

 

:shock: Så kunne svaret jo godt ligge der :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuu, jeg ELSKER når jeg får ret :klap2::mrgreen:

 

 

 

:shock: Så kunne svaret jo godt ligge der :5up:

jeg er helt enig, korn som det første lyder lige så "sundt" som en frolic :mums: hvis det altså var en god bid :blink: frolic er dog noget dyrere, kiloprisen er dyrere end olivers f.eks. specielt når man opvejer fodermængde imod hinanden og kød andelen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve at skifte til noget andet da det kunne tyde på de ikke optager ret meget af det foder.. og det lyder også meget billigt.. min egen erfaring er at det kan betale sig at købe de dyre mærker for det betyder at man skal bruge mindre af det.. mine hunde får Eukanuba og de prutter meget små bæ og kun tre gange dagligt..

 

Jeg kender ikke mærket du skriver om men jeg kan ikke lade være med at tænke at det er meget foder I giver.. mine får et bæger om dagen.. og det er rigeligt.. det er border collier med normal aktivitet..

 

I kunne jo prøve det og se om der var en effekt.. mine hundes pels er også meget flot og blank så jeg har heller ingen problemer med hundenes pels eller hud..

 

Det er jo enormt at de har så mange affaldsstoffer de skiller ud.. så jeg tror I har "problemet" i foderet.. Jeg har hørt dette om mange af de billige produkter og når man så har prøvet noget andet kvalitetsfoder kan man se hvor effektivt det er.. på mængden i den anden ende!:lol:

 

 

 

Vi køber vores foder ved en schæfer opdrætter inde i byen. Selve butikken hedder "Møllerens", foderet koster 180 kr for 15 kilo, men de er bare blevet så flotte efter de har fået det. Det hedder bare Møllerens hundefoder og er til hunde med nomal energi, og til tider højt energiforbrug.

De får 370 g hver, kl. 11 om formiddagen. Det svarer til 1,5 medium målebæger fra royal canin.

 

Vand har de adgang til fra morgen til kl. 20, da de ellers også tisser på gulvet. Så vi er blevet nød til at tage det fra dem ved den tid :-(

 

Vh Marlene

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg lige stoppe dig da du jo har et personligt problem her.. og jeg gider ikke skændes med dig mere.. du kører på latterlige ting der ikke har hold i en fis.. du hører det du vil og deleter resten. GLEM DET.

 

Du nævner noget taget ud af en sammenhæng der IKKE er fra denne tråd.. hold dig til emnet!

 

Jeg har intet nævnt om jan fennell så hvor har du det fra??

som jeg nævnte før.. et personligt problem.. synd for dig.

 

Jeg spurgte ind til ting.. noget du jo ikke gjorde heller men det er også nemmere at kritisere end at komme med hjælp.. mage til mavesurhed skal man da lede længe efter.. og jeg ville da også henvise til en adfærdsbehandler.. proffessionel og uddannet.. feks vibeke reese.. hvis det ikke kunne være foderet som jeg også spurgte til ..

 

Men her stoppe min debat til dig også da du jo kun kan køre på personlige ting og ikke andet.

 

Tak for dit input.:vinken:

 

 

 

 

Uha ja, det er almindeligt kendt at første skridt på vejen for en hund til at overtage verdensherredømmet er at skide på gulvet om natten... :roll:

 

Jes, hvordan forklarer du alle de hunde som både ligger i sofa og i seng, får mad før ejeren, går først ind og ud af døre, bliver hilst på når ejeren kommer hjem, ikke bliver ignoreret i flere dage når de har gjort noget forkert osv. osv. og STADIG ikke har adfærdsproblemer???

 

Til trådstarter: Undskyld for ovenstående, men jeg synes altså at det er en frygtelig gang sludder du får serveret der :cry: De råd du har fået er ud fra "Hundelytteren" Jan Fennells råd om hundehold som, i mine øjne, er en gang crap (eller rettere psykisk tortur).

 

Hvis dine hunde ellers virker glade og tilfredse (ikke stressede osv. da det ellers bare som Ninjamor skriver er symptombehandling) ville jeg hvis jeg var dig som et sidste forsøg prøve at skifte foder og anskaffe et par bure som flere nævner og se om det gør en forskel. Harald Nyborg har f.eks. nogle som ikke er så frygtelig dyre, eller du kan se om du kan finde nogle i den blå avis. (Husk at vænne dem positivt til at være i dem, formentlig vil det gå nemt når de har været vant til det fra små :-D). Prøv med foderet alene først, hvis det ændrer tingenes tilstand er det jo super :-D Det er godt nok mange gange om dagen dine hunde sk**er. Hvis ikke det virker, så ville jeg opsøge en god adfærdsbehandler for at få belyst hvad det er der foregår :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...