Hop til indhold

Jeg har set en golden retriever idag


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Det er jo en smagssag - jeg synes også en golden skal være mørkgylden.

 

Topsys og Stjernes pels skinnede som mørkt guld i solen. Fand'me pænt

 

Stjerne var dog ikke en golden retriever, men lab/flat og lignede til forveksling jagttypen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er jo en smagssag - jeg synes også en golden skal være mørkgylden.

 

Topsys og Stjernes pels skinnede som mørkt guld i solen. Fand'me pænt

 

Stjerne var dog ikke en golden retriever, men lab/flat og lignede til forveksling jagttypen

 

Ja og heldigvis er vores smag forskelig ellers ville det blive så kedelig.

 

Jeg kan nu bedst lide de lyse. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes både lyse og mørke goldens er flotte, og jeg synes at alle goldens er gyldne :lol:

 

Så tror jeg ikke du har set dem der er helt hvide :-) Ikke meget golden over dem. :-D

 

Kan også bedst lide de "rigtige" goldens :mrgreen: som self. er de gyldne, ikke de HELT mørke for de er jo mere røde en gyldne synes jeg.

 

Her er en gylden, en "rød" og en "hvid"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Så tror jeg ikke du har set dem der er helt hvide :-) Ikke meget golden over dem. :-D

Det kommer faktisk også an på, hvordan lyset reflektere i pelsen. Buddy er til tider næsten så "mørk" som det første billed, du viser, men for det meste så lys som den du kalder "hvid". :-)

 

På de to billeder her, kan man fornemme forskellen (han kan godt nogen gange virke mørkere end det på det første), og billederne er taget samme dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer faktisk også an på, hvordan lyset reflektere i pelsen. Buddy er til tider næsten så "mørk" som det første billed, du viser, men for det meste så lys som den du kalder "hvid". :-)

 

På de to billeder her, kan man fornemme forskellen, og billederne er taget samme dag.

 

Hmm det er jo en god pointe :-) Han må jo være en "rigtig" Golden som bare gemmer det lidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hmm det er jo en god pointe :-) Han må jo være en "rigtig" Golden som bare gemmer det lidt :blink:

Ja det kan være, at han ikke vil være ved sin race. Han vil bare være sin egen.... hvilket han klare ret godt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også helt vild med de gyldne goldens og har tit kigget en del efter kennel falkirks hvalpe. http://www.falkirks.dk/ Næste gang de skal have hvalpe og det passer ind med os, så kunne jeg godt finde på at få en derfra.

 

Og så skulle jeg jo lige kikke på de der "Falkirk-hunde".. Og så kikker jeg lige ind i en kopi af min egen smukke Silke, --nemlig Blekis Dusty:hjerte:..

--Selvfølgelig har de fælles aner, nemlig Joes Wuk.

 

---Forøvrigt refererer ordet "golden" ikke til selve farvetonen, men til den måde pelsen skinner på i et bestemt lys. Det er nærmest et metalglinsende skær.

Om metallet skal være hvid- eller rødguld, det er en smagssag.

Silke er egentlig nærmest en kobberretriever:lol:.

 

--Selvfølgelig kan jeg da bedst lide dem med den røde farve.

De flødefarvede er bare roligere og nemmere...(og dummere..:oops::lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Sikke en masse debat min - for sjov mail, hvis nogen skulle være i tvivl :mrgreen: - har skabt.

 

Jeg synes er Golden er en utrolig smuk og dejlig hund - uantset om den er "hvid" er mørk kobber ... men jeg synes det er en skam at showhunden er blevet så "ensfarvet afbleget", den mørke kobber er for mig stadig den smukkeste.

 

(NB! dette var ikke en jagt golden af type"

 

Jeg er også helt vild med de gyldne goldens og har tit kigget en del efter kennel falkirks hvalpe. http://www.falkirks.dk/ Næste gang de skal have hvalpe og det passer ind med os, så kunne jeg godt finde på at få en derfra.

Havde en veninde som brugte Odin på sin tæve Ibis for et par år siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Sikke en masse debat min - for sjov mail, hvis nogen skulle være i tvivl :mrgreen: - har skabt.

 

Jeg synes er Golden er en utrolig smuk og dejlig hund - uantset om den er "hvid" er mørk kobber ... men jeg synes det er en skam at showhunden er blevet så "ensfarvet afbleget", den mørke kobber er for mig stadig den smukkeste.

 

(NB! dette var ikke en jagt golden af type"

 

 

Havde en veninde som brugte Odin på sin tæve Ibis for et par år siden

Ja debatterne udvikler sig hurtigt herinde for tiden. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tror jeg ikke du har set dem der er helt hvide :-) Ikke meget golden over dem. :-D

 

Kan også bedst lide de "rigtige" goldens :mrgreen: som self. er de gyldne, ikke de HELT mørke for de er jo mere røde en gyldne synes jeg.

 

Her er en gylden, en "rød" og en "hvid"

 

Hvor har du billedet af den første fra??? Det ligner en tro kopi af Noomi :lun:

(og så bliver jeg jo nysgerrig efter at finde ud af om det er "familie", for eftersom vi to ikke har været ude sammen, så ER det jo nok ikke hende :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Min er :oops: Hun har f.eks. endnu ikke i en alder af 1,5 år fundet ud af at man kommer hurtigere frem hvis man IKKE trækker i snoren :mrgreen:

Ha ha ha lur mig om ikke, der også er nogen af de røde, der har det sådan. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...