Hop til indhold

Jeg har set en golden retriever idag


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

... i dag på vej hjem fra arbejde så jeg en golden retriever, en efterhånden sjælden race :mrgreen:

 

host host tænker I nok...

 

Men næ nej en golden retriever er i følge mine personlige observationer ved diverse ringsider gennem de seneste år, ved at være en sjælden race ... :blink:

- og bare lige som en sidebemærning: mine observationer er helt vildt videnskabelige, at I bare ved det (streng smily med løftede øjebrun).

 

Men her gik den smukkeste golden retriever, omend lidt mindre end standarden og ikke form klippet.

 

Så racen er ikke uddød som jeg ellers gik og troede.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Forstår ikke hvad I mener :???:

Golden retrievers er da en af de mest 'brugte' racer :neutral:

Troede du at racen var uddød?

 

Det er en "joke" - fordi man i lang tid har avlet racen meget meget lys i pelsen, så de nu er næsten hvide :-) Golden betyder jo GYLDEN på engelsk... men de fleste golde retrievere er næsten hvide...

 

Så det er bare et for sjov at racen var "uddød" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Men her gik den smukkeste golden retriever, omend lidt mindre end standarden og ikke form klippet.

 

Så racen er ikke uddød som jeg ellers gik og troede.

 

Mio er mindre og slankere end "udstillingstypen", og han er ikke klippet! (farven er så fra hans far, der var udstillingshund)

Så helt uddøde kan de da ik være :mrgreen:

 

Og så er der jo også TigerBella, der også er en lækker golden :lun:

 

Og hvis jeg får mulighed for, at få mit ønske om en Golden mere opfyldt, så har jeg kig på en rigtig lækker dame, der er både slank og gylden :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Årrh det er desværre mange år siden jeg har set sådan en i "levende live"... de er bare SÅ smukke!!

 

Dejligt at høre at de findes endnu.. bliver helt nostalgisk og lidt trist over at de næsten er uddøde... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså, hold da op, det er da bare en jagtgolden du har set :lol: Så vidt jeg ved er de da ikke ved at uddø, der er bare flere af de andre :blink: Autonoomi er da også golden, ikke rød, men golden (selv om jeg gerne ville have haft en hvid, men nu er det selvfølgelig hende der er "rigtig" og den smukkeste i verden :mrgreen::lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ej altså, hold da op, det er da bare en jagtgolden du har set :lol: Så vidt jeg ved er de da ikke ved at uddø, der er bare flere af de andre :blink: Autonoomi er da også golden, ikke rød, men golden (selv om jeg gerne ville have haft en hvid, men nu er det selvfølgelig hende der er "rigtig" og den smukkeste i verden :mrgreen::lun:)

Næh hov, du glemmer da vidst Buddy. Hun kan være den smukkeste tæve golden. :blink:

 

 

Jeg synes faktisk personligt selv, at de lyse er mere gyldne (og pænere;-)) end en rød golden, men det er nu blot min mening. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh hov, du glemmer da vidst Buddy. Hun kan være den smukkeste tæve golden. :blink:

 

Ups :oops: Sæ'fø'li', det er sådan det er :5up: :mrgreen:

 

Jeg synes faktisk personligt selv, at de lyse er mere gyldne (og pænere;-)) end en rød golden, men det er nu blot min mening. :engel:

 

Jeg er heller ikke til de helt røde (men jeg ville gerne have deres samarbejdsvilje :oops::lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ups :oops: Sæ'fø'li', det er sådan det er :5up: :mrgreen:

 

 

 

Jeg er heller ikke til de helt røde (men jeg ville gerne have deres samarbejdsvilje :oops::lol:)

Ha ha det kommer nok, sådan når hun runder de, hvad skal vi sige 10 år eller deromkring. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh hov, du glemmer da vidst Buddy. Hun kan være den smukkeste tæve golden. :blink:

 

 

Jeg synes faktisk personligt selv, at de lyse er mere gyldne (og pænere;-)) end en rød golden, men det er nu blot min mening. :engel:

 

Uenig i første del.

 

:5up: i det om at de lyse er pænere. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Uenig i første del.

 

:5up: i det om at de lyse er pænere. :-D

Okay der er et par stykker, der kan gå under betegnelsen den smukkeste. :blink:

Jeg venter i spænding... :bigsmile:

Ja det er bare med at væbne sig med tålmodighed. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella
Mio er mindre og slankere end "udstillingstypen", og han er ikke klippet! (farven er så fra hans far, der var udstillingshund)

Så helt uddøde kan de da ik være :mrgreen:

 

Og så er der jo også TigerBella, der også er en lækker golden :lun:

 

Og hvis jeg får mulighed for, at få mit ønske om en Golden mere opfyldt, så har jeg kig på en rigtig lækker dame, der er både slank og gylden :lun:

 

Jeg er også helt vild med de gyldne goldens og har tit kigget en del efter kennel falkirks hvalpe. http://www.falkirks.dk/ Næste gang de skal have hvalpe og det passer ind med os, så kunne jeg godt finde på at få en derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...