Hop til indhold

Dine yndlingsracer??


Gæst CookiesMoar
 Share

Recommended Posts

Border Collie selvfølgelig :mrgreen: Når man først har ejet 1, så er det bare kærlighed ved første blik :hjerte:

 

Andre racer jeg kunne tænke mig at stifte bekendskab med er:

 

Aussie

Australsk cattledog

DDB

Kelpie

 

En Tervueren får jeg nok ikke igen :( Det er en dejlig race, men jeg er blevet lidt "frastødt" pga Huckie's helbred

 

He he.... sådan en tilfældig DDB, der har sneget sig ind :mrgreen:

 

Men hvor har du dog ret - en gang border collie, altid border collie :hjerte: De er nu engang helt perfekte :mrgreen: Jeg solgte en hvalp til en veninde, der ellers altid har været fuldstændig anti-border collie (de havde rottweilere og picard inden) - og hun er totalt solgt til lille, fine Pippi :lun: Hendes eget udsagn er, at hun aldrig har haft en nemmere hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mikkemusen

syntes det er ærveligt nu har jeg kigget på allles inlæg og der er ikke en eneste der har ønsket sig en chowchow jeg er godt klar over at de ikke er særlig udbredte men de er sgu da dejlige

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo da... chowchow er også en skøn hund... :-P Den er så bare en anelse for stor til mig, og så er den noget mere egen, end dem jeg har nu. Vi havde nogle venner med en chowchow, og den levede nærmest sit eget liv, som det passede den... Men sød var den helt bestemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

syntes det er ærveligt nu har jeg kigget på allles inlæg og der er ikke en eneste der har ønsket sig en chowchow jeg er godt klar over at de ikke er særlig udbredte men de er sgu da dejlige

 

Flere, mig selv inkluderet, har nævnt Eurasieren, der jo er halvt Chow! :blink:

 

Men ja, jeg har også valgt racen fra, da jeg elsker Retriever-sindet (elsker alle/will to please) :lun:

 

.. og ikke er den store katte-elsker (det er nuttede, men siger mig ikke så meget) :mrgreen:

 

ChowChow: I dag er den en dejlig familie hund noget katteagtig, den er sin egen men holder meget af sin egen familie er en god vagthund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Racer, jeg godt kunne tænke mig en dag:

Rottweiler - smuk og har kun haft positive oplevelser med racen

Shiba - selvstændig, intelligent kattelignende hund

Shikoku - selvstændig, intelligent kattelignende hund med stærke instinkter

Finsk hyrdehund - intelligent, aktiv, selvstændig

Pekingeser - det udseende kan man da ikke stå for

 

Rottweileren og ikke mindst pekingseren falder lidt udenfor kategori, men derfor skal de jo ikke udelukkes :blink:

 

Racer, jeg gerne ville have, hvis de passede til mig:

Amstaff - smuuuk hund

Shar Pei - også smuk, men synes det er lidt uansvarligt at købe den med dens hudsygdomme og øjenproblemer

Chinese crested - har man én gang kælet med sådan en hund, så bliver man forelsket

Redigeret af Frigga
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anni A

Min yndlingsrace er klart en papillon, derfor har jeg også en:-D

Har altid ønsket mig en papillon, og har ikke fortrudt:-)

 

Andre racer jeg også sys er rigtig skønne er:

 

Weimaraner

Fransk Bulldog

Golden retriver

Dansk Svensk gårdhund

Jack Russel terrie

Cocker spaniel

Border Collie

Link til indlæg
Del på andre sites

Som flere andre herinde er jeg solgt til én race og én race alene, schæferen af brugslinier :hjerte:

 

Den har alt, hvad mit hjerte og hjerne begærer af en hund :lun:

 

Andre racer jeg er tiltrukket af, men som højst sandsynlig ikke sætter en pote over min dørkarm er: Pyreneer, Leonberger, Kelpie, Hollandsk Hyrdehund (korthåret), Belgiere ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan bare ud fra udseendet, så er dalmatineren den smukkeste. Har altid syntes at mynder var vanvittigt smukke, så smukke at jeg slet ikke turde overveje sådan en :oops: men nu tør jeg snart godt :-D

 

Synes forøvrigt det er helt underligt at have Petrine, har aldrig haft en hund, der bare var smuk, sådan objektivt, fotomodel smuk, ikke noget med indre skønhed (ja ja, det har hun også), men fotogen, yndig, blændende smuk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har en del racer jeg godt ville have

 

schæferen er simpelthen en gudeskøn race smuk,loyal og din ven for livet og en hund der simpelthen elsker og lave noget dagen lang lige noget for mig samt så har den en super inteligens til hver en tid vil jeg foretrække denne race bare synd den er godt på vej til at blive mere ødelagt af for megen linjeavl og skæve vinkler

 

hunde jeg gerne ville eje

 

mallen

fed hund og med enorm arbejdskraft som schæferen

 

hollandsk hyrdehund korthåret

 

samme som mallen fed hund

 

rotweiler

 

dejlig stor bamse vagtsom og lidt stædig

 

dobermann

gudesmuk og skøn majæstisk og dejlig men kommer ikke til og eje den medmindre den er kuperet så det bliver desværre aldrig sådan en

 

hunde jeg muligvis godt en dag kunne finde på og købe

 

engelsk foxterrier glathåret dejlig glad mega aktiv hund

 

jack russel terrier også en kanon hunderace ligesom foxterriern fuld skrue på hele tiden og masser af liv og glade dage.

 

hunde jeg kan lide men nok desærre aldrig kommer til og eje

 

 

Kaukasisk ovtcharka inkl den russiske model:5up:

 

de store mastiffer både tibetansk eller alm i tigerstribet dejlige hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...