Hop til indhold

5-årig skambidt af kamphunde


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Ja jeg ved nu ikke rigtig :hmm:Jeg synes at ejeren har været ansvarlig og har fået aflivet de to hunde som (med sikkerhed) gjorde det og jeg er sikker på at hun har det slemt nok ved at have mistet to af sine tre hunde, især på den baggrund :megaked: Omvendt har jeg også tilpas meget selverkendelse til at vide, at havde det været min søn som lå på Riget med de bidskader, så ville jeg heller ikke føle mig tryg før den tredie også var væk. Især når det ikke kan be-eller afkræftes om den også havde været med :cry:

 

 

Det er ikke damen med den stakkels dreng der har udtalt det...det er en anden beboer i området...Men jeg mener bare, at hvis ejeren af hundene normalt er en ansvarsfuld person er der vel ingen grund til at frygte at møde den løs på gaden?

 

Derfor synes jeg måske det er lidt voldsomt at ytre at man ligefrem er utryg...men puha...ja jeg ville jo være rasende hvis det var mit barn der lå der...tror ikke man tænker i sådan en situation, at børn og hunde ik må være selv osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er ikke damen med den stakkels dreng der har udtalt det...det er en anden beboer i området...Men jeg mener bare, at hvis ejeren af hundene normalt er en ansvarsfuld person er der vel ingen grund til at frygte at møde den løs på gaden?

 

Derfor synes jeg måske det er lidt voldsomt at ytre at man ligefrem er utryg...men puha...ja jeg ville jo være rasende hvis det var mit barn der lå der...tror ikke man tænker i sådan en situation, at børn og hunde ik må være selv osv...

 

Jeg er lidt splittet i denne sag! For selvfølgelig skal vi ikke have hunde i DK, der gør sådan noget her - uanset, hvor forkert placeret og alene drengen så har været. Thumbs up til hundeejer for at gøre det rigtige (jeg er ikke sikker på, at jeg havde gjort det samme, hvis jeg havde stået i situationen, men på den anden side har jeg svært ved at forestille mig, at jeg nogensinde kommer til at stå i den situation)

 

På den anden side; hvad nu hvis drengen var løbet over vejen for at besøge kammeraten og var blevet kørt over undervejs? Det havde været lige så tragisk for forældrene og drengen, men ingen havde jo råbt op over det? De to situationer er rent faktisk ens - drengen går et sted hen, hvor han ikke burde være. Problemet med den aktuelle sag er, at den er benzin på et bål, der allerede flammer rigeligt højt i forvejen :(

 

Og at forklare det med, at hundene var vagthunde??? OK, jeg ved godt, hvordan bulldogs er blevet brugt, og jeg ved også, hvorfor man holdt op med at bruge den slags hunde som f.eks. plantagehunde. Men de ambulls jeg har mødt gennem tiden er jo langt, langt fra deres ophav :confused: Hvad gik galt her? Ville gerne have et kyndigt svar - fra Irene f.eks. (lokke, lokke). Jeg ved det er svært, når man ikke kender omstændighederne, men hvilke klokker er det, der skal ringe hos én?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke damen med den stakkels dreng der har udtalt det...det er en anden beboer i området...Men jeg mener bare, at hvis ejeren af hundene normalt er en ansvarsfuld person er der vel ingen grund til at frygte at møde den løs på gaden?

 

Derfor synes jeg måske det er lidt voldsomt at ytre at man ligefrem er utryg...men puha...ja jeg ville jo være rasende hvis det var mit barn der lå der...tror ikke man tænker i sådan en situation, at børn og hunde ik må være selv osv...

 

I nyhederne havde de interviewet moderen og drengens voksne bror (moderen så ellers ikke så gammel ud :hmm:gad vide om jeg har fået noget galt i halsen :oops: men broderen VAR det i hvert fald :mrgreen:) og de ville også have den tredie hund aflivet, så det er ikke kun de andre i området.

 

Jeg tror at ejeren til hunden ville komme langt hvis hun selv foreslog at den tredie hund ville have mundkurv på fremover :5up: Men igen, så var det jo på egen grund det skete og den kan jo ikke gå med mundkurv 24/7 :hmm:

Godt at det ikke er mig der skal være beslutningstager på den historie d015.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
I nyhederne havde de interviewet moderen og drengens voksne bror (moderen så ellers ikke så gammel ud :hmm:gad vide om jeg har fået noget galt i halsen :oops: men broderen VAR det i hvert fald :mrgreen:) og de ville også have den tredie hund aflivet, så det er ikke kun de andre i området.

 

Jeg tror at ejeren til hunden ville komme langt hvis hun selv foreslog at den tredie hund ville have mundkurv på fremover :5up: Men igen, så var det jo på egen grund det skete og den kan jo ikke gå med mundkurv 24/7 :hmm:

Godt at det ikke er mig der skal være beslutningstager på den historie d015.gif

 

Det har jeg faktisk også lige læst, nu du siger det...har dog ikke set interviewet....har med vilje undgået tv2news lidt...ved at sådan et kamphunde-angreb er vand på DF's populistiske mølle og jeg magter det bare ikke i dag...:mrgreen:...

 

Men jeg er godt nok også glad for at jeg ikke skal tage stilling i sådan en sag...:neutral:...for den familie vil helt sikkert ikke være tilfredse før den sidste hund er væk også(og man kan ikke bebrejde dem)...men hun er jo også i sin bedste ret til at beholde hunden hvis den ikke var med...den er absolut ikke nem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg faktisk også lige læst, nu du siger det...har dog ikke set interviewet....har med vilje undgået tv2news lidt...ved at sådan et kamphunde-angreb er vand på DF's populistiske mølle og jeg magter det bare ikke i dag...:mrgreen:...

 

Men jeg er godt nok også glad for at jeg ikke skal tage stilling i sådan en sag...:neutral:...for den familie vil helt sikkert ikke være tilfredse før den sidste hund er væk også(og man kan ikke bebrejde dem)...men hun er jo også i sin bedste ret til at beholde hunden hvis den ikke var med...den er absolut ikke nem...

 

Det er den i hvert fald ikke :cry: Men hun kan jo ende med at føle sig tvunget til det. Det er trods alt et lille lokalsamfund hun bor i og det er nok ikke så nemt, hvis hele byen går imod en :???: (Hun har jo åbenbart børn selv og hvis ingen må lege med dem pga. hunden f.eks. så bliver det jo lidt hårdt på den lange bane :???:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er den i hvert fald ikke :cry: Men hun kan jo ende med at føle sig tvunget til det. Det er trods alt et lille lokalsamfund hun bor i og det er nok ikke så nemt, hvis hele byen går imod en :???: (Hun har jo åbenbart børn selv og hvis ingen må lege med dem pga. hunden f.eks. så bliver det jo lidt hårdt på den lange bane :???:)

 

 

Puha...ja det gør det faktisk næsten bare værre...:(

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syndes ikke det er rigtig at moderen står frem og "kræver" den sidste hund aflivet før de kan følge sig sikre igen. pointen er jo netop at hundene ikke er brudt ud og overfaldet drengen, men at drengen selv er gået ind til dem, forældrene burde måske se på sig selv og overveje at en 4 årig ikke selv skal rende rundt, han kunne jo også være blevet kørt ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser den her hændelse lidt som den hændelse, der skete forleden, hvor et lille barn kravlede under hækken ind i naboens indkørsel og blev kørt over.

 

Begge to dybt tragiske ingen tvivl om det.

 

Men i begge tilfælde er der ingen, der har gjort noget direkte forkert. Begge børn var ude på egen hånd (hvilket de nok ikke burde have været).

 

Hundeejeren har sine hunde i egen have, hvilket man jo går ud fra er sikkert nok (det gør jeg i hvert fald i min egen have - har ikke tænkt mig at begynde at sætte lås på havelågen), og naboen bakker stille og roligt ud af sin indkørsel.

 

Jeg synes, at det er flot, at hundeejeren gik imellem, og at hun stod frem bagefter. Jeg ville nok også have aflivet hundene - især hvis jeg selv havde set overfaldet - så masser af rygklap til hende.

 

Hvis det er sikkert, at den tredje hund ikke har været med, så skal den ikke aflives. Hvis den kunne holde sig fra at blive "revet med" af de to andre, må den være af en helt særlig støbning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er sikkert, at den tredje hund ikke har været med, så skal den ikke aflives. Hvis den kunne holde sig fra at blive "revet med" af de to andre, må den være af en helt særlig støbning.

 

Super god beslutning at aflive de to............ Det pynter på det blakkede ry der følger muskelhundene og deres ejere.

 

Men jeg synes ikke, at det er nødvendigt at aflive den 3. Men det er måske nok nemmere at sige, når man ikke har direkte relation til episoden og byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super god beslutning at aflive de to............ Det pynter på det blakkede ry der følger muskelhundene og deres ejere.

 

Men jeg synes ikke, at det er nødvendigt at aflive den 3. Men det er måske nok nemmere at sige, når man ikke har direkte relation til episoden og byen.

muskelhunde? medie skabt ord som misbruges.

 

Det er amstaff aka kamphunde der har et dårligt ry, skide synd at sammenligne dem med ambull fordi medierne elsker at bruge ordet kamphund, hvilket de kun har gjrort i tv, ikke i ders artikler på deres hjemmeside.

 

Er generelt enig med mange herinde.

 

drengen burde efter min mening slet ikke rende rundt på egen hånd.

Hundene stod flere sammen, så kører de "nemmere" op plus de sikkert har haft det varmt.

De har måske haft for meget vagt i sig, ingen undskyld men måske en grund.

Ingen ved hvad drengen gjort, vi ved ikke om de sprang på ham lige da han gik ind eller han gik hen for at hilse på dem og deres signaler om han skulle holdes væk ikke kunne tydes af sådan en lille dreng.

synes ikke man kan give nogen skylden, det er nok flere uheldige omstændigheder der har ført til denne meget uheldige og tragiske episode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg ser den her hændelse lidt som den hændelse, der skete forleden, hvor et lille barn kravlede under hækken ind i naboens indkørsel og blev kørt over.

 

Begge to dybt tragiske ingen tvivl om det.

 

Men i begge tilfælde er der ingen, der har gjort noget direkte forkert. Begge børn var ude på egen hånd (hvilket de nok ikke burde have været).

 

Hundeejeren har sine hunde i egen have, hvilket man jo går ud fra er sikkert nok (det gør jeg i hvert fald i min egen have - har ikke tænkt mig at begynde at sætte lås på havelågen), og naboen bakker stille og roligt ud af sin indkørsel.

 

Jeg synes, at det er flot, at hundeejeren gik imellem, og at hun stod frem bagefter. Jeg ville nok også have aflivet hundene - især hvis jeg selv havde set overfaldet - så masser af rygklap til hende.

 

Hvis det er sikkert, at den tredje hund ikke har været med, så skal den ikke aflives. Hvis den kunne holde sig fra at blive "revet med" af de to andre, må den være af en helt særlig støbning.

 

 

Det undrer mig også at DF og S ikke allerede har været ude med et forslag om forbud mod biler...

 

Og jeg er enig med dig i at man da går ud fra ens have/hus er et sikkert sted at have sine hunde...så jeg synes den sag bør lukkes nu, istedet for det hysteri det er i mine øjne når folk begynder at udtale at de føler sig usikre i kvarteret og jeg ved ikke hvad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Det undrer mig også at DF og S ikke allerede har været ude med et forslag om forbud mod biler...

 

Og jeg er enig med dig i at man da går ud fra ens have/hus er et sikkert sted at have sine hunde...så jeg synes den sag bør lukkes nu, istedet for det hysteri det er i mine øjne når folk begynder at udtale at de føler sig usikre i kvarteret og jeg ved ikke hvad...

Forbud...Tja :hmm: Altså nu er skyde våben jo heldigvis ulovlige, da der er forbud mod dem, og heldigvis da, i 2008 var der 61 skudepisoder alene i hovedestaden dvs. igennemsnit 5,083 pr månede. Kan man ud fra det udlede at et forbud ikke har særlig stor efekt.

Kune det tænkes at med et forbud som der igen snakkes om, måske vil gøre det værere end det er nu?

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Forbud...Tja :hmm: Altså nu er skyde våben jo heldigvis ulovlige, da der er forbud mod dem, og heldigvis da, i 2008 var der 61 skudepisoder alene i hovedestaden dvs. igennemsnit 5,083 pr uge. Kan man ud fra det udlede at et forbud ikke har særlig stor efekt.

Kune det tænkes at med et forbud som der igen snakkes om, måske vil gøre det værere end det er nu?

 

 

Hvis der kommer et forbud vil det jo kun ramme dem som avler med tavle og mentaltest, samt dem som har registreret hund i hunderegisteret. Så jeg tror det vil have den modsatte effekt af den ønskede; nemlig et boom i smuglede og uindregistrerede hunde. For dem som man egentlig sigter efter går fri,og de skal nok få hund hvis de vil...ligesom jeg er af den overbevisning at ville jeg absolut have et skydevåben skulle jeg nok kunne få det...

 

Men skydevåben er jo i et vist omfang lovlige, så længe man f.eks. har våbenskab og jagttegn, og det fungerer jo egentlig fint for dem som er ansvarlige ejere af et skydevåben...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg kender ikke den aktuelle sag ret meget. Men jeg ved hvordan det er når ens hund bidder :megaked:

 

Min egen nåede jeg desværre at få denne oplevelse med, og jeg er den person det gik ud over dybt taknemlig for, at jeg fik muligheden for at undersøge hvad der udløste biddet inden min hund blev aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

muskelhunde? medie skabt ord som misbruges.

 

Det er amstaff aka kamphunde der har et dårligt ry, skide synd at sammenligne dem med ambull fordi medierne elsker at bruge ordet kamphund, hvilket de kun har gjrort i tv, ikke i ders artikler på deres hjemmeside.

 

 

Hvad vil du så have jeg skal kalde dem......? Jeg kan helt ærligt ikke kende forskel på diverse racer/typer af muskel/kamphunde.......

 

Og det er der mange der ikke kan........... Jeg hørte forleden dag, at de blev kaldt "dræberhunde"........... Dét er sq ikke positivt....... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vil du så have jeg skal kalde dem......? Jeg kan helt ærligt ikke kende forskel på diverse racer/typer af muskel/kamphunde.......

 

Og det er der mange der ikke kan........... Jeg hørte forleden dag, at de blev kaldt "dræberhunde"........... Dét er sq ikke positivt....... :shock:

 

Jeg kalder dem dræberhunde. Så går jeg hen til nogle sagesløse hundeejere til noget af det træning vi går til, kigger på deres hund og spørger så: "Er det der ikke sådan en dræberhund af en art ?" Vi går også til træning med en labber med leverfarvet snude og helt lysegule øjne. Den kalder jeg konsekvent Dræberhunden og jeg har endda bilder ejeren ind at jeg tror den er halvt PittBull pga farverne....men det er alt sammen kærligt ment ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Jeg ser den her hændelse lidt som den hændelse, der skete forleden, hvor et lille barn kravlede under hækken ind i naboens indkørsel og blev kørt over.

 

Begge to dybt tragiske ingen tvivl om det.

 

Men i begge tilfælde er der ingen, der har gjort noget direkte forkert. Begge børn var ude på egen hånd (hvilket de nok ikke burde have været).

 

Hundeejeren har sine hunde i egen have, hvilket man jo går ud fra er sikkert nok (det gør jeg i hvert fald i min egen have - har ikke tænkt mig at begynde at sætte lås på havelågen), og naboen bakker stille og roligt ud af sin indkørsel.

.

 

Nu så jeg i TV i går hvordan de boede, og hundene havde været i gårdhaven foran huset. Altså så man umuligt kunne komme hen og ringe på døren uden at gå ind til hundene. Så er det bare jeg tænker: Så er man sgu' IKKE en ansvarlig hundeejer, når man har 3 stk. af den slags hunde gående løs på den måde :!:. Det er jo at bede om, at før eller siden er der en eller anden der går ind til hundene (det er man jo nødt til hvis man skal i kontakt med dem der bor i huset).

Endnu et eksempel på at folk der holder den slags hunde IKKE tager de nødvendige forholdsregler FØR der sker en ulykke :cry:. Det er ligesom for sent at være "ansvarlig" bagefter :evil:.

Jeg synes ikke det var et hændeligt uheld når hun havde indrettet sig på den måde, det var kun et spørgsmål om tid før det gik galt :evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vil du så have jeg skal kalde dem......? Jeg kan helt ærligt ikke kende forskel på diverse racer/typer af muskel/kamphunde.......

 

Og det er der mange der ikke kan........... Jeg hørte forleden dag, at de blev kaldt "dræberhunde"........... Dét er sq ikke positivt....... :shock:

en ambull er en ambull i mine øjne. En amstaff er en race der har været avlet til kamphund.

Ambull blev brugt som vagthund og "deadcatch" hedder det vist nok i usa.

 

Jeg kalder dem dræberhunde. Så går jeg hen til nogle sagesløse hundeejere til noget af det træning vi går til, kigger på deres hund og spørger så: "Er det der ikke sådan en dræberhund af en art ?" Vi går også til træning med en labber med leverfarvet snude og helt lysegule øjne. Den kalder jeg konsekvent Dræberhunden og jeg har endda bilder ejeren ind at jeg tror den er halvt PittBull pga farverne....men det er alt sammen kærligt ment ! :mrgreen:

:mrgreen: godt folk kender dig...

 

Nu så jeg i TV i går hvordan de boede, og hundene havde været i gårdhaven foran huset. Altså så man umuligt kunne komme hen og ringe på døren uden at gå ind til hundene. Så er det bare jeg tænker: Så er man sgu' IKKE en ansvarlig hundeejer, når man har 3 stk. af den slags hunde gående løs på den måde :!:. Det er jo at bede om, at før eller siden er der en eller anden der går ind til hundene (det er man jo nødt til hvis man skal i kontakt med dem der bor i huset).

Endnu et eksempel på at folk der holder den slags hunde IKKE tager de nødvendige forholdsregler FØR der sker en ulykke :cry:. Det er ligesom for sent at være "ansvarlig" bagefter :evil:.

Jeg synes ikke det var et hændeligt uheld når hun havde indrettet sig på den måde, det var kun et spørgsmål om tid før det gik galt :evil:.

den slags hunde ? det var stadigvæk en ambull, det har været sager om amstaff og/eller blandninger af de sidste 7-8 måneder der har skabt debat.

 

Sagen minder om den hvor en pige gik ind til 2 rotter, med samme udfald, heldigvis for racen blev den ikke stemplet som kamphund efter den episode, eller en senere på øret hvor en rotte blev en ung pige i låret på åben gade.

 

Vilel ønske folk kunne se andet end sort/hvid i denne sag. Ja kan godt være ambull også bliver brugt som potensforlænger af nogle ejer, mend et er altså ikke en race man hører ret meget til mht. bid på dyr/mennesker, jeg kan i hvert fald ikke huske en sag udover denne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, jeg har heller ikke hørt om overfald fra ambulls. Og vil også sammenligne dette tilfælde med den episode, hvor en pige blev overfaldet af rottweilere..

 

De ambulls vi undgår her, er jo pga ejerne.. Men amstafferne.. ja dem går vi i en lang bue udenom, lige meget hvem, der ejer dem..

 

Jeg har ikke læst artikler, set interviews eller noget, så jeg kan kun snakke med udfra, hvad jeg har læst på HG og her..

 

Vi er vel alle kendt med sætningen "Det har h*n aldrig gjort før"?

 

Ja, jeg har da selv måtte bruge den sætning et par gange her hvor Luna's hørelse er gået på ferie. Ikke i en risikabel situation, men stadigvæk har hun lavet noget, hun ikke har gjort før

 

Dette skulle ikke være sket, nej. Men hvis der aldrig har været problemer før, hvordan pokker skal ejeren så kunne vide det?

 

Man kan altså ikke tænke på alt, desværre.. Det kunne jo være SÅ fedt, hvis man kunne.. og kunne undgå ALLE potentielle ulykker..

 

Men som Dorte også siger, hvordan skulle man vide, at barnet kravlede ud under hækken og at naboen lige præcis bakkede ud i det sekund?

 

Har man aggressive hunde - altså hvor man VED at "Min hund kan ikke lide andre hunde og børn" - jamen så bør man tage sine forholdsregler.. (Har en nabo, der har en HEL del at lære i den retning:roll::evil:)

 

Jeg håber den bette dreng heler fint og kommer sig over det her..

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki, jeg føler mig ikke helt forstået, så jeg prøver lige igen...... :mrgreen:

 

Så vil jeg ikke tale om RACE, men TYPE........... De ligner jo hinanden..... Men det er vel fordi jeg ikke er kendt med RACERNE?

 

Jeg kalder den type hund "slås-hund"......... altså kærlig ment :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

en ambull er en ambull i mine øjne. En amstaff er en race der har været avlet til kamphund.

Ambull blev brugt som vagthund og "deadcatch" hedder det vist nok i usa.

 

Jeg må skuffe dig, og fortælle at Ambull'en ligesom Amstaff'en også blev brugt til hundekamp indtil dette blev forbudt ved lov, på dette tidspunkt ophørte begge racer med at deltage i hundekampe og man begyndte at avle på et blidere temperament.

 

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_bulldog:

Desværre forekommer der stadigvæk brug af 'Painter-linjen', hvor formålet er kamphunde i forbindelse med arrangerede hundeslagsmål. Fænomenet med hundekampe, hvor den amerikanske bulldog er indblandet kan spores tilbage til 1940'erne.[1]

 

http://www.akc.org/breeds/bulldog/index.cfm (Amerikansk kennel klub):

When dog fighting became illegal in England, fanciers set to the task of preserving the breed by eliminating the fierce characteristics

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Troede kun at ambull var anvendt til bullbaiting(kampe mod tyre), der kan man bare se...:-D...

 

Savner nu Saba indimellem...hun var kær, men helt ødelagt af sin tidligere ejer...:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må skuffe dig, og fortælle at Ambull'en ligesom Amstaff'en også blev brugt til hundekamp indtil dette blev forbudt ved lov, på dette tidspunkt ophørte begge racer med at deltage i hundekampe og man begyndte at avle på et blidere temperament.

 

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_bulldog:

Desværre forekommer der stadigvæk brug af 'Painter-linjen', hvor formålet er kamphunde i forbindelse med arrangerede hundeslagsmål. Fænomenet med hundekampe, hvor den amerikanske bulldog er indblandet kan spores tilbage til 1940'erne.[1]

 

http://www.akc.org/breeds/bulldog/index.cfm (Amerikansk kennel klub):

When dog fighting became illegal in England, fanciers set to the task of preserving the breed by eliminating the fierce characteristics

du skuffer mig som sådan ikke, har bare ikke læst det de steder jeg har kigget på racen og dens historie.

Så vidt jeg kan forstå det blev den avlet med en pittbull for at bruges i kamp

Joe Painter var primært interesseret i kamphunde og hans amerikanske bulldog blev avlet med den amerikanske Pit Bull Terrie. I denne forbindelse kan det nævnes, at hunderacen Pit Bull Terrie eller hvor blandinger af disse racer indgår er ulovlige i Danmark. Det er endvidere ulovligt at eje hunderacen toro.

 

og oprindeligt

Den oprindelige bulldog blev bragt fra Europa til Amerika før 2. verdenskrig og så anderledes ud end den amerikanske bulldog, som vi kender den i dag. Avlsarbejdet bulldoggen begyndte, hvor bulldoggen blev avlet med øvrige hunderacer, således at temperament og funktion kunne anvendes af landmænd og farmere til indfangningsarbejde af landbrugsdyr samt beskyttelse af afgrøder, der blev spist eller ødelagt af vilde hunde og vildtlevende svin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...