Hop til indhold

5-årig skambidt af kamphunde


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Jeg vil bare vise jer det og sige, at i sådan nogle tilfælde er det ejerens/ejernes skyld, og ikke hundenes (synes jeg) :roll:

Hvad mener I om det? Jeg synes også det er forfærdeligt det skal ske...

Se her: http://nyheder.dk.msn.com/nyheder.aspx?cp-documentid=148566398

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Så lige klippet på tv2, hvor ejeren sidder med den hund som er mor til de to hunde der har gjort det...

 

På ttv står der amstaff, på tv2 siger de amerikansk bulldog...men den der store brune laskede hund ligner godt ik en amstaff...

 

 

Nå men tilbage til emnet: jeg synes det er dybt tragisk når den slags sker...men, jeg tænker på om hundene har opfattet drengene som en trussel i og med han har lukket sig selv ind? For hvis de har kendt drengen godt og han har haft sin daglige gang der, så er det underligt at filmen bare er knækket for dem...

 

Jeg synes personligt ikke man kan bebrejde nogen parter før man kender hele historien...men normalvis bør hundene selvfølgelig ikke opfatte en ven af familien eller et barn som en trussel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er da godt nok rystet den stakkel hundeejer, man ser på tv2 nøvs:(

 

Men sådan som jeg kan læse mig frem til så er knægten gået ind til hundene i et aflukke (sikkert hundegård), og så er der bare noget der er gået helt skævt:cry:

Hvad mener du med eller hvad "betyder" "Stille kvie, du larmer..."? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med eller hvad "betyder" "Stille kvie, du larmer..."? :-)

hehe:-D En kvie er en hun-ko der ikke har fået kalv endnu, og så har de for vane at larme pænt meget, og køer er ikke ligefrem de hurtigste knallerter på havnen:mrgreen:

 

Det er pænt sort for dem der ikke er indviet i det, og det står der bare for at der står noget, kan ikke lige finde nogle guldkorn til min signatur pt...

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe:-D En kvie er en hun-ko der ikke har fået kalv endnu, og så har de for vane at larme pænt meget, og køer er ikke ligefrem de hurtigste knallerter på havnen:mrgreen:

 

Det er pænt sort for dem der ikke er indviet i det, og det står der bare for at der står noget, kan ikke lige finde nogle guldkorn til min signatur pt...

Det er da smart at der står sådan noget som ikke alle folk ved hvad betyder, så kan du jo få noget opmærksomhed :mrgreen:

For eksempel ved folk jo godt hvad det jeg har skrevet betyder, så derfor spørger de ikke til det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Så lige klippet på tv2, hvor ejeren sidder med den hund som er mor til de to hunde der har gjort det...

 

På ttv står der amstaff, på tv2 siger de amerikansk bulldog...men den der store brune laskede hund ligner godt ik en amstaff...

 

 

Nå men tilbage til emnet: jeg synes det er dybt tragisk når den slags sker...men, jeg tænker på om hundene har opfattet drengene som en trussel i og med han har lukket sig selv ind? For hvis de har kendt drengen godt og han har haft sin daglige gang der, så er det underligt at filmen bare er knækket for dem...

 

Jeg synes personligt ikke man kan bebrejde nogen parter før man kender hele historien...men normalvis bør hundene selvfølgelig ikke opfatte en ven af familien eller et barn som en trussel...

Ganske forfærdeligt at det er, stakkels knægt:cry::cry:

Jeg tager hatten af for ejeren for den hurtige beslutning om at lade de to aflive.

Den hund der er vist på billedet i linket har da aldrig været en amstaff det er da en Am-bull!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg vil bare vise jer det og sige, at i sådan nogle tilfælde er det ejerens/ejernes skyld, og ikke hundenes (synes jeg) :roll:

Hvad mener I om det? Jeg synes også det er forfærdeligt det skal ske...

Se her: http://nyheder.dk.msn.com/nyheder.aspx?cp-documentid=148566398

 

ej men det er sgu journalistisk af lav lav klasse.. virkelig hvor man kan se, at journalisten ikke har gidet, at sætte sig ind i tingene, og bare fundet endnu en solstråle historie om hvordan kamphunde angriber..

 

Læsten artiklen her på bt. :P

 

http://www.bt.dk/krimi/ejer-jeg-kaempede-redde-ham

 

overskriften var

 

5 årigede barn angrebet af 3 kamphunde..

 

Nu er knægten kun 4, og der var 2, der "forsvarede deres teritorie"

 

Historien kunne ligeså godt havde heddet...

 

"Vagthunde forsvarede hjem, og måtte lade livet"

 

men så ville den nok ikke ha solgt så mange aviser..

 

en ting er sikkert.. meget meget synd for drengen, meget meget synd for ejeren, som jeg tager hatten af for at aflive hundene. Tragisk historie, som jeg desværre ikke tror kunne være undgået, især ikke hvis hundene er trænet til, at hoppe på ubudne gæste.... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

det hele er tragisk. Synd for den lille dreng og hele familien, uheldigt at en lille "fejl" fra ham af skulle koste så meget :(

men må hellere ikke være sjovt som ejer at se sine hunde gøre den slags ej hellere at tage beslutning om aflivning, jeg havde dog nok hellere ikke turde stole på mine hunde igen efter sådan en episode.

Kort er jeg også skuffet over de kalder en ambull en kamphund i nyhederne, dr og tv2, men på deres hjemmesider nævner de ikke kamphunde i deres artikler.

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting er helt sikkert, børn og hunde skal ikke være sammen/kunne komme sammen uden opsyn. Et barn i den alder er ikke i stand til at forstå at det er ved at overskride en hunds grænser. Det er der såmænd også voksne der ikke er klar over, men i de fleste tilfælde vil en hundekyndigs tilstedeværelse kunne afværge den slags situationer.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er forfærdeligt synd for drengen, hans forældre og ejeren af hundene, og de har alle min medfølelse :cry:

 

Her udtaler ejeren af hundene selv at det er en Ambull, så nu skulle alle tvivl om racen vist være udryddet: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23691480.html?forside

Ja, det er forfærdeligt, de har også min medfølelse... Men jeg synes ejeren har taget nogle gode beslutninger i alle sammenhænge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

det hele er tragisk. Synd for den lille dreng og hele familien, uheldigt at en lille "fejl" fra ham af skulle koste så meget :(

men må hellere ikke være sjovt som ejer at se sine hunde gøre den slags ej hellere at tage beslutning om aflivning, jeg havde dog nok hellere ikke turde stole på mine hunde igen efter sådan en episode.

Kort er jeg også skuffet over de kalder en ambull en kamphund i nyhederne, dr og tv2, men på deres hjemmesider nævner de ikke kamphunde i deres artikler.

Nå den vært der er på tv2 news anstrenger sig ellers for at kalde hundene for muskelhunde, men kampehund får jo hr og fru danmark til at spidse ører...

 

Kan ikke lade være med at tænke på om det mon var en leg eller anden episode der er gået over gevind, for noget må da have udløst det, kan ikke tro andet...

Link til indlæg
Del på andre sites

En helt igennem ulykkelig historie :cry: Stakkels dreng, stakkels forældre og stakkels hundeejer :cry: Hvor må det være frygteligt at se sine hunde overfalde en lille dreng :shock: Jeg fik godt nok tårer i øjnene af at se hende på det link, hun er tydeligt rystet, men har formået at træffe de rigtige beslutninger. Jeg håber at alle implicerede kommer sig igen og især at drengen ikke får varige men.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst katrine biune

Jeg har lige læst dette indlæg, nu er jeg sådan en dyreelsker (ligger oppe til klokken 24.00 hver aften og ser SPCA "dyrepolitiet i houston") og det de har lrt mig er at disse folk der opdrætter kamphunde har jo ødelagt hundenes liv. De skal aflives efter angreb på folk (eller andre dyr):(

det er sjældent at det er hundene selv der er skyld i det.

 

______________

 

Katrine Biune....

love animals

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja en rigtig sørgelig historie, hvor man ikke rigtig kan placerer et ansvar, hundene er jo ikke brudt ud og overfaldet drengen, men selvfølgelig traf ejeren den rigtige beslutning og aflivede de to hunde som havde bidt.

Episoden kunne selvfølgelig være afværget, hvis forældrene til den lille dreng havde været med ude og derved forhindret at han var gået ind hos hundene, man kan jo ikke forvente at en lille dreng forstår at han ikke må gå ind til dem, når nu hans lege kammerat bor der inde.

Håber virkelig han slipper for men og han ikke bliver bange for hunde fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg har lige læst dette indlæg, nu er jeg sådan en dyreelsker (ligger oppe til klokken 24.00 hver aften og ser SPCA "dyrepolitiet i houston") og det de har lrt mig er at disse folk der opdrætter kamphunde har jo ødelagt hundenes liv. De skal aflives efter angreb på folk (eller andre dyr):(

det er sjældent at det er hundene selv der er skyld i det.

______________

 

Katrine Biune....

love animals

 

øhh nu tror jeg nu heller ikke, at hun har opdrætte kamphunde, men bare hunde til, at vogte hendes hjem.. er hundene så stadig ødelagt, eller er det bare en brugshund, som alle andre vagthunde er? som en sagde, at hvis der havde været en voksen med, havde dette nok være undgået..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

så lige på ttv at nu kræver en anden beboer på vejen at den 3. hund som ikke var impliceret skal aflives, fordi hun føler sig utryg, da hun er ejer af et 5-årigt barn....

 

Så er det bare jeg tænker: HVORFOR? Har hun da planer om at smide sit 5-årige barn ind i haven, hos den i forvejen ulykkelige hundeejer? Ellers behøver hun da ikke føle sig utryg...

 

Det er virkelig virkelig tragisk det der er sket...men jeg føler nu at ejeren har vist sig som ansvarlig, og det er uretfærdigt at placere skylden der, eftersom det var på hendes egen matrikel...

Link til indlæg
Del på andre sites

så lige på ttv at nu kræver en anden beboer på vejen at den 3. hund som ikke var impliceret skal aflives, fordi hun føler sig utryg, da hun er ejer af et 5-årigt barn....

 

Så er det bare jeg tænker: HVORFOR? Har hun da planer om at smide sit 5-årige barn ind i haven, hos den i forvejen ulykkelige hundeejer? Ellers behøver hun da ikke føle sig utryg...

 

Det er virkelig virkelig tragisk det der er sket...men jeg føler nu at ejeren har vist sig som ansvarlig, og det er uretfærdigt at placere skylden der, eftersom det var på hendes egen matrikel...

 

Ja jeg ved nu ikke rigtig :hmm:Jeg synes at ejeren har været ansvarlig og har fået aflivet de to hunde som (med sikkerhed) gjorde det og jeg er sikker på at hun har det slemt nok ved at have mistet to af sine tre hunde, især på den baggrund :megaked: Omvendt har jeg også tilpas meget selverkendelse til at vide, at havde det været min søn som lå på Riget med de bidskader, så ville jeg heller ikke føle mig tryg før den tredie også var væk. Især når det ikke kan be-eller afkræftes om den også havde været med :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst dette indlæg, nu er jeg sådan en dyreelsker (ligger oppe til klokken 24.00 hver aften og ser SPCA "dyrepolitiet i houston") og det de har lrt mig er at disse folk der opdrætter kamphunde har jo ødelagt hundenes liv. De skal aflives efter angreb på folk (eller andre dyr):(

det er sjældent at det er hundene selv der er skyld i det.

 

______________

 

Katrine Biune....

love animals

 

øhh nu tror jeg nu heller ikke, at hun har opdrætte kamphunde, men bare hunde til, at vogte hendes hjem.. er hundene så stadig ødelagt, eller er det bare en brugshund, som alle andre vagthunde er? som en sagde, at hvis der havde været en voksen med, havde dette nok være undgået..

 

ja det er jo ikke en "kamphund", det er en amerikansk bulldog, det er en vagthund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...