Gæst rasmusv Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 hejsa. den første nat for lille otto og mig gik rigtigt godt han sov hele natten 7-9-13. Nu kommer jeg ud af en hunde familie og er vant til jagthunde da min far i sin tid trænede hunde. Ifølge ham vil han mene at 2 til 3 nætter sammen med otto og så skal vi lade ham sove alene, det er jeg dog lidt i tvivl om. Jeg sover i baggangen sammen med ham, da jeg ikke vil have ham i vores soveværelse. Jeg kan ikke rigtigt nænne bare og går fra ham han er trods alt kun 8 uger, men er den hårde metode den bedste eller hvordan synes i mvh Rasmus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juli 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2009 Øhh hvorfor må han ikke sove i soveværelset ? - personligt syntes jeg at hundene må sove hvor de vil. Hvis man lukker dem væk om natten, bør man tælle alene-timerne sammen med de timer om dagen h*n er alene hjemme. Jeg har 2 hunde og den ene vælger at sove for enden af min seng, den anden hun vil sove i stuen så hun "fravælger" os om natten - så ok for mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rasmusv Besvaret Juli 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2009 fordi det er min kærestes og mit rum og der skal vi bare ikke have hunde inde om natten. Jeg kan som sådan ikke give en god og fyldest gøre forklaring men vi vil bare helst ikke han sover hos os om natten, så derfor sover jeg hos ham i en periode Mvh Rasmus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juli 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2009 fordi det er min kærestes og mit rum og der skal vi bare ikke have hunde inde om natten. Jeg kan som sådan ikke give en god og fyldest gøre forklaring men vi vil bare helst ikke han sover hos os om natten, så derfor sover jeg hos ham i en periode Mvh Rasmus Hehe, det var også vores udgangspunkt - efter ca. 1 måned (tror jeg) ændrede vi mening, og det er jeg egentlig glad for i dag. Det er nu lidt hyggeligt med hunni i rummet når man vågner:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2009 hvis du ikke vil have ham i soveværelset - en holdning jeg absolut ikke deler - så må du meget langsomt trække dig længere og længere væk fra der hvor hunden sover, så han langsomt vænnes til, at han sover selv... At sove ved siden af ham i en uge og derefter forlade ham fuldstændigt vil uden tvivl gøre ham yderst ulykkelig.... der skal langsom tilvænning til, ligesom med alene hjemme træning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Jeg har heller ikke hundene i soveværelset om natten, dels er der ikke rigtig plads til 3 mellemstore hunde i soveværelset og dels vil jeg gerne have lidt privatliv der, når man sommertider finder på at lave andet end at sove :slem: Men vores hunde er heller ikke alene hjemme i 8 timer hver dag, hvilket er en væstenlig årsag til at jeg ikke har dårlig samvittighed over ikke at sove sammen med dem, for FOX har ret, hvis man ikke sover sammen med hunden, skal natten regnes med i alene tiden og hvis man er væk hjemme fra hver dag i 8 timer og så sover 7-8 timer hver nat, så bliver det til temmelig meget alene tid for hunden, hvilket jo ikke lige frem er naturligt for sådan et flokdyr... Jeg kan dog ikke se hvorfor hunden skal være helt ude i baggangen, medmindre denne ligger op ad soveværelset, hvilket dog som regel ikke er tilfældet Men hvis du insistere på at hunden skal være i baggangen, ville jeg nok sove hos den den første uges tid og derefter rykke gradvist længere og længere væk, hvis I kan sætte en låge i døren til baggangen så hvalpen stadig kan se dig, når du tager det første skridt og rykker ind i det næsten rum, ville det være super. Og så der efter små skridt længere og længere væk fra hvalpen, i et tempo den kan følge med i, uden at blive ulykkelig, ind til du igen er i soveværelset og hvalpen er tryg i baggangen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Jeg har heller ikke hundene i soveværelset om natten, dels er der ikke rigtig plads til 3 mellemstore hunde i soveværelset og dels vil jeg gerne have lidt privatliv der, når man sommertider finder på at lave andet end at sove :slem:Men vores hunde er heller ikke alene hjemme i 8 timer hver dag, hvilket er en væstenlig årsag til at jeg ikke har dårlig samvittighed over ikke at sove sammen med dem, for FOX har ret, hvis man ikke sover sammen med hunden, skal natten regnes med i alene tiden og hvis man er væk hjemme fra hver dag i 8 timer og så sover 7-8 timer hver nat, så bliver det til temmelig meget alene tid for hunden, hvilket jo ikke lige frem er naturligt for sådan et flokdyr... Jeg kan dog ikke se hvorfor hunden skal være helt ude i baggangen, medmindre denne ligger op ad soveværelset, hvilket dog som regel ikke er tilfældet Men hvis du insistere på at hunden skal være i baggangen, ville jeg nok sove hos den den første uges tid og derefter rykke gradvist længere og længere væk, hvis I kan sætte en låge i døren til baggangen så hvalpen stadig kan se dig, når du tager det første skridt og rykker ind i det næsten rum, ville det være super. Og så der efter små skridt længere og længere væk fra hvalpen, i et tempo den kan følge med i, uden at blive ulykkelig, ind til du igen er i soveværelset og hvalpen er tryg i baggangen Nu er dine hunde jo heller ikke alene om natten Jeg har så godt nok mine i soveværelset - men vores soveværelse er også stort. Hundene vælger selv om de vil være i sengen eller ej, men for det meste vælger de at flyde ud under sengen. Mine hunde er af og til alene hjemme ganske længe - men jeg har ikke helt så dårlig samvittighed, da de jo har hinanden. Kimmi er ganske upåvirket af at være alene - og det er de andre også, så længe de er sammen med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 hejsa. den første nat for lille otto og mig gik rigtigt godt han sov hele natten 7-9-13. Nu kommer jeg ud af en hunde familie og er vant til jagthunde da min far i sin tid trænede hunde. Ifølge ham vil han mene at 2 til 3 nætter sammen med otto og så skal vi lade ham sove alene, det er jeg dog lidt i tvivl om. Jeg sover i baggangen sammen med ham, da jeg ikke vil have ham i vores soveværelse. Jeg kan ikke rigtigt nænne bare og går fra ham han er trods alt kun 8 uger, men er den hårde metode den bedste eller hvordan synes i mvh Rasmus Nej, den hårde måde er ikke den bedste:blink: Skal han ligge i gange eller kunne han evt bare være på den anden side af soveværelses døren? For så går tilvænningen lettere, ved at i kunne sætte en låge i til at begynde med, så han kan se jer? Ellers synes jeg du skal sætte en låge i baggangen og så gradvist selv flytte om på den anden side af lågen og så længere og længere væk. Nu ved jeg jo ikke hvordan jeres hus er indrettet, men som jeg forestille mig, så skal han lukkes ud i baggangen for at at sove? Det ser jeg flere problemer i. Bare det at blive lukket væk og måske i et rum han ikke er så meget i om dagen, gør hele situationen kunstig, med riciko for at han bliver utryg ved det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Nu er dine hunde jo heller ikke alene om natten Jeg har så godt nok mine i soveværelset - men vores soveværelse er også stort. Hundene vælger selv om de vil være i sengen eller ej, men for det meste vælger de at flyde ud under sengen. Mine hunde er af og til alene hjemme ganske længe - men jeg har ikke helt så dårlig samvittighed, da de jo har hinanden. Kimmi er ganske upåvirket af at være alene - og det er de andre også, så længe de er sammen med hende Det er rigtigt, men Flica har jo været alene i et par år, indtil vi fik Cody :blink: Og da vi havde Gaia var hun semi-alene, da hun var i køkkenet, adskildt fra de andre med en låge Men igen, mine hunde er ikke alene hjemme i 8 timer på daglig basis, og ja, de har så også hinanden, så min samvittighed ved ikke at have dem i soveværelset om natten, fejler ikke noget I særlige tilfælde kan de være alene sammen i 10-12 timer uden problemer og de har én gang i et nødtilfælde været alene i 16 timer, hvor min mor kom og luftede dem i et kvaterstid, efter de første 8 timer, dér var heller ingen problemer. Både Flica og Cody kan også sagtens været helt alene hjemme, uden nogen andre, Chivas tvivler jeg så lidt mere på, jeg har aldrig prøvet og satser lidt på at det ikke bliver nødvendigt, selvom man jo aldrig kan vide, når de to gamle er så gamle som de er... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 dels vil jeg gerne have lidt privatliv der, når man sommertider finder på at lave andet end at sove :slem: Bortset fra at ...:slem: kan foretages andre steder, så har Petrine lynhurtigt fanget pointen og kan holde sig væk når der er optræk til ...:slem: så den undskyldning dur altså ikke :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Bortset fra at ...:slem: kan foretages andre steder, så har Petrine lynhurtigt fanget pointen og kan holde sig væk når der er optræk til ...:slem: så den undskyldning dur altså ikke :blink: Tro mig, den undskyldning dur her i huset :blink: Det sker at der er optræk til :slem: på andre tidspunkter og andre steder end i soveværelset og med det samme er der 3 nysgerrige hunde der mener at de skal være med i den sjove leg, så det ender som regel med at vi flygter ind i soveværelset :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Bortset fra at ...:slem: kan foretages andre steder, så har Petrine lynhurtigt fanget pointen og kan holde sig væk når der er optræk til ...:slem: så den undskyldning dur altså ikke :blink: :slem: nemmerlig Cujo sover bare videre .... :hmm: er vi så kedelige :hmm: kun i starten han rejste sig op gloede lidt....har (7-9-13) aldrig stået med en snusende hund bagi.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Bortset fra at ...:slem: kan foretages andre steder, så har Petrine lynhurtigt fanget pointen og kan holde sig væk når der er optræk til ...:slem: så den undskyldning dur altså ikke :blink: I starten var Cleo MEGET interesseret i "voksenlegen":slem: men der gik ikke lang tid, før hun var vant til det, og nu løfter hun ikke et øjenbryn :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Pludselig ved jeg ALT for meget om folk herinde Godt man ikke involverer sig i den slags gris.... så står man heller ikke pludselig med tobenet yngel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Hahah - hvor er folk da ... åbne :mrgreen: Da sådan noget foregik regelmæssigt (da der var mand i huset) blev mine bare lukket ud, og lukket ind når der skulle soves.. Easy peasy... Desuden har mine altid været glade for at sove i soveværelset (foretrækker jeg også) Min mormor passede Bitten og Dolph engang, og hun fortalte at der var væsentlig mere larm de dage hun insisterede på de sov i gangen.. Så fra nu af bobler de igennem i soveværelset når hun passer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2009 Pludselig ved jeg ALT for meget om folk herinde Godt man ikke involverer sig i den slags gris.... så står man heller ikke pludselig med tobenet yngel Jaaa, det er jo slet ikke sådan cirka alle mennesker der gør den slags :lol: - Også UDEN at få tobenet yngel, adr, det var da en skrækkelig tanke :scared: Anyway, så er det ikke den eneste grund til at jeg ikke har hunde i soveværelset, selvom det er en medvirkende faktor. Men i bund og grund vil jeg egentlig bare gerne have mit soveværelse for mig selv -uanset hvad jeg så fortager mig der, især når det er så lille som det er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2009 Da sådan noget foregik blev mine bare lukket ud, og lukket ind når der skulle soves.. Fnis, Petrine VIL se på, hvis vi lukker hende ude så skriger hun hjerteskærende - hun sidder pænt i et hjørne og nærstuderer og man behøver altså ikke få yngel ud af ...:slem: - og så slutter vi med detaljer herfra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts