Hop til indhold

så har jeg hørt det med osse.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Jeg mente at en hund som ikke får hvalpe hele sit liv, godt kan blive mere mærkelig af det, hunde kan jo blive ligeså skruk som mennesker, men det ér altså ikke alle som bliver ligeså vilde i løbetid.

 

Njah, ved jeg ikke helt om de kan - er i hvert fald altid blevet påduttet det omvendte, nemlig at det skyldes hormonerne i løbetiden - og den slags er til en vis grad arveligt :blink: Og hvad så med tævens hvalpe.. Skal de så også have hvalpe i stedet for at steriliseres, fordi de ellers ikke har det godt i løbetiden?

 

Bare et spørgsmål - man kan jo blive ved med at køre i en ring på den måde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er da okay at du ikke vil have Tulle steriliseret. Men så skal du bare være superopmærksom på hende, når du får hende hjem efter fødslen.

For hvis hun FÅR livmoderbetændelse, så skal hun til dyrlæge i en gevaldig fart.

 

Jeg håber, at Tulle er sygeforsikret, for en operation for akut livmoderbetændelse koster over 10.000 kr. Og det er ikke engang sikkert at hunden overlever. DET kommer an på, om hun bliver opereret i tide.

 

Læs alt hvad du kan finde om livmoderbetændelse.

 

Jeg har lige googlet for dig:

 

http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4ADBS_daDK317DK318&q=livmoderbet%C3%A6ndelse+hund&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

 

Så vil du i det mindste kunne genkende tegnene hvis Tulle bliver syg.

 

--Og jo ældre hun bliver, jo større er risikoen for at hun ikke overlever en akut operation.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syns nu efter at have udvitet min viden at falsk dragtighed

ikke lyder spesjelt som et problem

 

jeg kan godt forstå man vil sterlicere vis det er et problem

men jeg vil ikke sterlicere tulle på di begrundelse jeg har fået

jeg kan slet ikke se vofer hun skal gemen gå noget som inebære en

vis risiko uden at der er et problem som skal løses.

 

 

Jeg håber at mk101 ser denne tråd og svarer, for hun har virkelig haft problemer med falsk drægtighed på sin gamle tæve (der nu er blevet steriliseret)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dig og kun dig alene der bestemmer om Tulle skal steriliseres, men jeg tillader mig alligevel at fortælle hvorfor jeg synes det er 'det eneste rigtige' at gøre :cool:

 

Petrine blev sindsyg før, under og efter løbetiden, hun tabte sig voldsomt, var utilregnelig og bare bims i bøtten, så jeg var ikke i tvivl, da jeg fik hende, gik der kun ganske få timer før jeg havde bestilt tid til det ;-)

 

Har en gang oplevet en underlivsbetændelse, ejeren var hypokonder og spurtede altid til dyrlægen ved det mindste, alligevel gik det helt galt og hunden døde, efter operation og meget kaos :cry:, som en detalje kan jeg nævne at det kostede omkring 17.000 med alt.

 

Tanken om at man på forhånd kan undgå den slags, er alt rigeligt for mig, der til kommer bonus'en at man slipper for at få sin tæve voldtaget, specielt med så stor en hund, som du ikke lige kan tage op på skulderen, hvis hendes dyd kommer i fare, jeg ville ikke turde gå med hende her, hvor jeg bor, alt for mange løse hanhunde (selvfølgelig kan hun så få en abort, men det er næppe særligt sundt).

 

Men hvis du allerede synes det er totalt tåbeligt at sterilisere, så er der jo ikke så meget at tænke over, så forbliver hun blot intakt resten af sine dage.

 

Petrine er forøvrigt IKKE blevet roligere på nogen måde, om noget er hun blevet mere hvalpe-fjollet, selv andre papillion-ejere tror hun er en ung / hvalp, selvom hun som 3årig er fuldvoksen og lidt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

BEGGE mine forældres hunde fik livmoderbetændelse, og begge fik fjernet livmoderen. Operationerne gik godt :5up: Dog var den sidste tæve, lige på vippet af at gå galt :(

 

 

 

 

Jeg tænker lidt om opdrætter siger DU SKAL, eller om opdrætter sagde det var en mulighed?

 

Jeg tror nemlig ikke at opdrætter er en slem person.

Link til indlæg
Del på andre sites

BEGGE mine forældres hunde fik livmoderbetændelse, og begge fik fjernet livmoderen. Operationerne gik godt :5up: Dog var den sidste tæve, lige på vippet af at gå galt :(

 

 

 

 

Jeg tænker lidt om opdrætter siger DU SKAL, eller om opdrætter sagde det var en mulighed?

 

Jeg tror nemlig ikke at opdrætter er en slem person.

 

jeg tror hellerikke opdratter er en slem person det har jeg aldrig sagt

jeg syntes bare at agumentet med hanhundene var et skod agument.

hun sage faktisk efter vi have snakket om det at det var helt op til mig

og at hun ikke ville presse mig til noget.

 

jeg vil godt lige understrege at når jeg snakker med min opdratter

så er der alsår ingen suger miner eller noget i den retning,

jeg sage til opdratter at det havet jeg ikke taget steling til inu

også sage hun så at hun hellerikke ville presse mig til noget men

hun syns det var en god ting da hun fik sterliceret en af sine tæver..

 

formålet med denne tråd var sådan set bare at jeg godt ville

høre forets mening om det agument med hanhundene og mo

der er en general tildens til at sterlicere tæven frem for hanhunden

 

det som så pisser mig af som selvanlig er at andre her syns at tulle bør sterliceres fordi jeg/tulle har sjener af det og til

det er svaret forsat nej tulle har ikke volsomme humørsveninger

eller bløder extremt hun drøpper en smule og bliver en smule

tunghør og let mer ligeglad en hun plejer at være det er alt,

jeg kan slet ikke se at det skulle begrunde at hun skal opereres.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror hellerikke opdratter er en slem person det har jeg aldrig sagt

jeg syntes bare at agumentet med hanhundene var et skod agument.

hun sage faktisk efter vi have snakket om det at det var helt op til mig

og at hun ikke ville presse mig til noget.

 

jeg vil godt lige understrege at når jeg snakker med min opdratter

så er der alsår ingen suger miner eller noget i den retning,

jeg sage til opdratter at det havet jeg ikke taget steling til inu

også sage hun så at hun hellerikke ville presse mig til noget men

hun syns det var en god ting da hun fik sterliceret en af sine tæver..

 

formålet med denne tråd var sådan set bare at jeg godt ville

høre forets mening om det agument med hanhundene og mo

der er en general tildens til at sterlicere tæven frem for hanhunden

 

det som så pisser mig af som selvanlig er at andre her syns at tulle bør sterliceres fordi jeg/tulle har sjener af det og til

det er svaret forsat nej tulle har ikke volsomme humørsveninger

eller bløder extremt hun drøpper en smule og bliver en smule

tunghør og let mer ligeglad en hun plejer at være det er alt,

jeg kan slet ikke se at det skulle begrunde at hun skal opereres.

 

Og det er det også. Det er muligvis svært for en hanhund at koncentere sig, hvis der er en løbsk tæve i nærheden, men det kan læres og det skal læres.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror hellerikke opdratter er en slem person det har jeg aldrig sagt

jeg syntes bare at agumentet med hanhundene var et skod agument.

hun sage faktisk efter vi have snakket om det at det var helt op til mig

og at hun ikke ville presse mig til noget.

 

jeg vil godt lige understrege at når jeg snakker med min opdratter

så er der alsår ingen suger miner eller noget i den retning,

jeg sage til opdratter at det havet jeg ikke taget steling til inu

også sage hun så at hun hellerikke ville presse mig til noget men

hun syns det var en god ting da hun fik sterliceret en af sine tæver..

 

formålet med denne tråd var sådan set bare at jeg godt ville

høre forets mening om det agument med hanhundene og mo

der er en general tildens til at sterlicere tæven frem for hanhunden

 

det som så pisser mig af som selvanlig er at andre her syns at tulle bør sterliceres fordi jeg/tulle har sjener af det og til

det er svaret forsat nej tulle har ikke volsomme humørsveninger

eller bløder extremt hun drøpper en smule og bliver en smule

tunghør og let mer ligeglad en hun plejer at være det er alt,

jeg kan slet ikke se at det skulle begrunde at hun skal opereres.

 

Jeg synes at du her på det sidste temmelig ofte er blevet irriteret over de svar du får herinde :hmm:Jeg ser altså ikke nogen som er ude på at genere dig og man svarer jo ud fra de oplysninger man får om den givne situation ik'? Hvis du ikke vil have at vi svarer andet end det du har besluttet dig for på forhånd, kan du så ikke lige give et hint om HVAD det er der skal svares, så kan dem som er enige jo nøjes med at skrive i dine tråde... :rolleyes:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Umiddelbart efter at have læst din tråd så synes jeg ikke at du skal lade Tulle sterilisere...

 

Det handler i bund og grund om hvordan TULLE har det, før, under og efter løbetid, og hvis hun ikke har de store problemer, så synes jeg helt ærligt ikke at der er nogen grund til det.

 

Jeg ved at der er mange gode ting der følger med ved at sterilisere, men når den pågældene hund ikke har nogle gener af at være tæve med en løbetidscyklus, så synes jeg at du skal lade være.

 

 

Jeg har selv en tæve, og jeg har ingen intensioner om at lade hende sterilisere. Hun har heller igen problemer hverken før, under eller efter løbetid, så en sterilisation har slet ikke "poppet" op i min hjerne som en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, ja - hvis der er nogen der vil vide om en tæve der er belastende når den er falsk drægtig, så spørg endelig. Det har jeg moret mig med i otte-ni års tid inden jeg fik gamle-hunden steriliseret i foråret.

 

Jeg var meget i tvivl omkring hvorvidt jeg skulle sterilisere hende eller ej. Mest fordi jeg altid har syntes det var noget pjat at gøre, hvis ikke hunden fejlede noget, der så automatisk ville føre til en sterilisation. Men ideen om en sterilisation kom alligevel op at vende, da jeg havde anskaffet mig ny hvalp (også en tæve), og hun kom i sin første løbetid. Gamletøsen Nulle var helt elektrisk i den tid den lille hunds løbetid varede, og da den var overstået gik hun selv i løbetid og adfærden fortsatte med masser af humperi og deraf følgende spændinger mellem de to. For den lille syntes det var pænt irriterende, jeg ville ikke have den store på ryggen af den lille og den store blev generelt bare frustreret over at være i sine hormoners vold. Og det var hvad hun var. Når jeg kaldte hende af kunne jeg sagtens se på hende, at det ikke var en "frivillig" adfærd og hun egentlig godt vidste det ikke var værdsat.

 

At jeg så har døjet utroligt meget med hende i hendes løbetider og efterfølgende hvor hun har været falsk drægtig, gjorde ikke beslutningen sværere. Ligesom det også talte med, at hunden var 9 år gammel - ikke skulle have flere hvalpe og derfor ikke skulle bruge underlivet til noget. Risikoen for underlivsbetændelse er større når de bliver ældre, og det ville jeg om muligt gerne undgå. Ligesom hunden nu altid kan komme med på jagt, og ikke må blive hjemme for ikke at sætte ideer i hovedet på hannerne (i de situationer glemte hun nemlig alt om sin hanhundefixering).

 

I forhold til det med at hunde bliver skrukke og "bør" have et kuld i løbet af deres levetid er en gammel skrøne, der ikke har noget på sig. Min barndomshunde levede lange og lykkelige liv uden at have reproduceret sig. Faktisk oplevede jeg at Nullen først blev rundt på gulvet efter sit første kuld hvalpe. I efterfølgende løbetid kom jeg efter en indkøbstur hjem til en hund der sad i vindueskarmen og høl efter hanhunde.

 

Men altså - vil nogen hører om generne ved en pivende tæve der er falsk drægtig og gerne lader os mennesker fungerer som passere for hendes plasticafkom, så siger I bare til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du her på det sidste temmelig ofte er blevet irriteret over de svar du får herinde :hmm:Jeg ser altså ikke nogen som er ude på at genere dig og man svarer jo ud fra de oplysninger man får om den givne situation ik'? Hvis du ikke vil have at vi svarer andet end det du har besluttet dig for på forhånd, kan du så ikke lige give et hint om HVAD det er der skal svares, så kan dem som er enige jo nøjes med at skrive i dine tråde... :rolleyes:

 

det ved jeg faktisk godt i forvejen har osse overvejet om jeg ikke bare

skulle droppe det forum plader men best som jeg har besluttet af nu er det

bare slut så seder jeg jo alivel her igen efter en dag eller bare nogle timer.

jeg ved osse godt at jeg har fået gjort mig temlig upopoler og det har

nu osse løkkes mig at brande Pipsok af.

 

jeg overvejer ceriøst om jeg ikke bare skal stoppe med at skrive

her til tulles hvalpe pjat er overstået så kan jeg starte på en fresk bagefter. tro let det er det som gør mig så pisse irtapel og det skal

jo enlig ikke gå ud over jer så jeg prøver at holle en pause til en gang

i starten af vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg faktisk godt i forvejen har osse overvejet om jeg ikke bare

skulle droppe det forum plader men best som jeg har besluttet af nu er det

bare slut så seder jeg jo alivel her igen efter en dag eller bare nogle timer.

jeg ved osse godt at jeg har fået gjort mig temlig upopoler og det har

nu osse løkkes mig at brande Pipsok af.

 

jeg overvejer ceriøst om jeg ikke bare skal stoppe med at skrive

her til tulles hvalpe pjat er overstået så kan jeg starte på en fresk bagefter. tro let det er det som gør mig så pisse irtapel og det skal

jo enlig ikke gå ud over jer så jeg prøver at holle en pause til en gang

i starten af vinteren.

 

Måske er du så negativ, fordi du næsten kun læser det, der irriterer dig?

Du skriver, at alle vil have du skal sterilisere Tulle fordi det er SÅ besværligt for hende og for dig med de løbetider.......

 

Men du ser ikke, at halvdelen af os tilråder sterilisation fordi Tulle kan få livmoderbetændelse som hun kan dø en meget smertefuld død af?

 

Statistisk er det ca. hver 4. usteriliserede tæve der får livmoderbetændelse inden de bliver 10 år.

Så selvfølgelig kan Tulle være en af de tre andre, der ikke får livmoderbetændelse.

 

Der er også tæver, der får kræft i livmoderen. De kan de heller ikke få, hvis de ingen livmoder har.

 

Men hvis du kun vil hænge dig i, hvad der er mest bekvemt for dig og Tulle, så må jeg da indrømme, at en løbetid ikke er det store problem i sig selv. Det er sagtens til at leve med.

 

Du skal bare være meget opmærksom på, om hun bliver syg. For hun kan IKKE sige til dig at hun har ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hey, vil bare sige at jeg er ked af at se som denne tråd har udviklet sig :-(

 

Grand Dane sidder på et forum der omhandler hunde og hundevelfærd, jeg er, uden at kende ham, overbevist om at han prøver at gøre hvad han føler er bedst for sin hund!

Som han skriver, er der også en risiko ved selve sterilisationen, og hvis hans hund ikke er over 6 år endnu, er det måske ikke tvingende nødvendigt at det skal ske lige nu.

Synes hellere vi skulle råde Grand Dane til at holde godt øje med hans hunds udflåd/underliv efter løbetid, for hvis underlivsbetændelse bliver opdaget i tide, kan det sagtens ordnes.

 

Selvfølgelig skal alle skrive pænt til hinanden, og man må også forvente nogle svar man måske ikke lige ønsker når man skriver herinde, men når i kan se at der allerede er flere som har skrevet om at få hunden steriliseret, kan det være at man liiige skal trække vejret, og holde lidt igen - selvom jeg også godt ved at i kommer med den i allerbedste mening.

 

Men tror jeg ville føle mig lidt klemt hvis jeg havde startet denne tråd.. :-(

 

Jeg kender ikke til Grand Danes tidligere indlæg, så kan ikke snakke med om, hvorvidt han generelt bliver irriteret over svar - men hvis flere af hans indlæg ender sådan her, kan jeg da godt forstå han bliver ked af det.

 

Har læst et indlæg herinde hvor folk var trætte af fremmede mennesker som kom til dem på gaden og begyndte at fortælle dem, hvordan de skulle gøre med deres hund.. det er jo heller ikke sjovt. Og nogle gange får man den stik modsatte reaktion, af at insistere på sin holdning. Nogle gange må man - måske desværre - lade folk gro ind i det i eget tempo.

 

Jeg tror ikke at nogen herinde prøver at gøre andet end hvad de finder bedst for deres 4-benede bedste ven, og vi må allesammen respektere, at vi ikke er helt ens i forhold til hundeopdragelse.

 

Med kærlig hilsen :-)

Redigeret af Buddha
ups, troede grand dane var en pige.. sorry
Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, vil bare sige at jeg er ked af at se som denne tråd har udviklet sig :-(

 

Grand Dane sidder på et forum der omhandler hunde og hundevelfærd, jeg er, uden at kende ham, overbevist om at han prøver at gøre hvad han føler er bedst for sin hund!

Som han skriver, er der også en risiko ved selve sterilisationen, og hvis hans hund ikke er over 6 år endnu, er det måske ikke tvingende nødvendigt at det skal ske lige nu.

Synes hellere vi skulle råde Grand Dane til at holde godt øje med hans hunds udflåd/underliv efter løbetid, for hvis underlivsbetændelse bliver opdaget i tide, kan det sagtens ordnes.

 

Selvfølgelig skal alle skrive pænt til hinanden, og man må også forvente nogle svar man måske ikke lige ønsker når man skriver herinde, men når i kan se at der allerede er flere som har skrevet om at få hunden steriliseret, kan det være at man liiige skal trække vejret, og holde lidt igen - selvom jeg også godt ved at i kommer med den i allerbedste mening.

 

Men tror jeg ville føle mig lidt klemt hvis jeg havde startet denne tråd.. :-(

 

Jeg kender ikke til Grand Danes tidligere indlæg, så kan ikke snakke med om, hvorvidt han generelt bliver irriteret over svar - men hvis flere af hans indlæg ender sådan her, kan jeg da godt forstå han bliver ked af det.

 

Har læst et indlæg herinde hvor folk var trætte af fremmede mennesker som kom til dem på gaden og begyndte at fortælle dem, hvordan de skulle gøre med deres hund.. det er jo heller ikke sjovt. Og nogle gange får man den stik modsatte reaktion, af at insistere på sin holdning. Nogle gange må man - måske desværre - lade folk gro ind i det i eget tempo.

 

Jeg tror ikke at nogen herinde prøver at gøre andet end hvad de finder bedst for deres 4-benede bedste ven, og vi må allesammen respektere, at vi ikke er helt ens i forhold til hundeopdragelse.

 

Med kærlig hilsen :-)

 

Hej Buddha. Du har da fuldstændig ret i meget af hvad du skriver. Men du skriver selv at du ikke kender så meget til Grand Dane.. Han er en ung mand så åbentlyst med et læse/skrivehandicap. Men ellers en rigtig kvik ung fyr.

 

Jeg tror bare tit, at han ikke får læst alle indlæg. I hvert fald kommenterer han kun nogle af dem. Og i denne tråd har han ikke på noget tidspunkt reageret på de gentagne advarsler om at Tulle kan få livmoderbetændelse og at det kan være svært for ham at opdage det. Og at hun kan dø af det. Han skriver KUN om falsk drægtighed og uligevægtighed. DET er jo småting i forhold til en livmoderbetændelse.......

 

--Som de tålmodige HF'fere vi er, så prøver vi at omformulere vores tidligere indlæg og gør ham opmærksom på faren.

--Der er sørme ingen af os, der er på nakken af ham på nogen måde.. Jeg tror de fleste af os holder af ham og vi ved hvor meget hans Tulle betyder for ham. :ae:

 

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at læsningen måske også er svær? Det må være brandirriterende at ville noget SÅ gerne, og have så mange problemer med det.

--Jeg håber, han holder ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg må indrømme at jeg selv som tæve ejer sidder med en følelse af at jeg gør min tæve en ugerning ved at lade hende forblive som hun er.. altså ved IKKE at sterilisere. Mange af jer for det til at lyde som om at sterilisering er den eneste undvej når man har en tæve, og at det er noget som man bare skal gøre... Jeg ved at livmoderbetændelse er dødsensfarligt!!!.. Men jeg forstår bare ikke hvorfor en sterilisering opstilles om et "must" for en tæve at få fortaget.

 

Det var bare lige en tanke... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et must for mig, for andre er det et must at klippe halen, testiklerne eller endda ørerne af deres hund; jeg kom blot med min erfaring / holdning, og så kan man jo ryste på hovedet af mig :-D.

 

Tror ingen er fornærmede over at nogen vælger ikke at sterilisere deres tæve, jeg prøver kun at overtale fordi jeg tror jeg gør det bedste :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Nu er skrift jo heller ikke altid den mest optimale kommunikationsvej, forstået på den måde, at det skrevne nemt kan misforstås og derved måske ligefrem opfattes negativt eller som en fornærmelse mod ens person, på trods af man måske ikke har ment noget med det...nogen mennesker er også bare ekstremt nærtagende og andre igen læser bare det de vil...

 

Jeg ser ofte på andre forums at nogen opretter et emne, med det ene formål at få skulderklap og at vide at det de gør er det helt rigtige, og så snart nogen siger dem imod bliver de fornærmede...

 

Derfor kan et venligt ment råd nogen gange blive opfattet helt forkert, ligesom at en tråds formål kan blive misforstået...

 

Men der hvor jeg vil hen er vel egentlig bare at INGEN forsøger at tvinge andre til noget med deres råd, og jeg tror det er de færreste der giver et råd i ond tro...

 

Så jeg tror ikke man skal spekulere i dårlig samvittighed eller lign. over at give et råd eller ikke at have steriliseret sin tæve, men se det i et større perspektiv og være glad for at folk deler deres erfaringer....:5up:

 

Ha en god dag tøser(og gut(ter)....:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg må indrømme at jeg selv som tæve ejer sidder med en følelse af at jeg gør min tæve en ugerning ved at lade hende forblive som hun er.. altså ved IKKE at sterilisere. Mange af jer for det til at lyde som om at sterilisation er den eneste undvej når man har en tæve, og at det er noget som man bare skal gøre... Jeg ved at livmoderbetændelse er dødsensfarligt!!!.. Men jeg forstår bare ikke hvorfor en sterilisation opstilles om et "must" for en tæve at få fortaget.

 

Det var bare lige en tanke... :engel:

 

 

er helt enig kunne ikke have sagt det bedre selv:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nu er skrift jo heller ikke altid den mest optimale kommunikationsvej, forstået på den måde, at det skrevne nemt kan misforstås og derved måske ligefrem opfattes negativt eller som en fornærmelse mod ens person, på trods af man måske ikke har ment noget med det...nogen mennesker er også bare ekstremt nærtagende og andre igen læser bare det de vil...

 

Jeg ser ofte på andre forums at nogen opretter et emne, med det ene formål at få skulderklap og at vide at det de gør er det helt rigtige, og så snart nogen siger dem imod bliver de fornærmede...

Derfor kan et venligt ment råd nogen gange blive opfattet helt forkert, ligesom at en tråds formål kan blive misforstået...

 

Men der hvor jeg vil hen er vel egentlig bare at INGEN forsøger at tvinge andre til noget med deres råd, og jeg tror det er de færreste der giver et råd i ond tro...

 

Så jeg tror ikke man skal spekulere i dårlig samvittighed eller lign. over at give et råd eller ikke at have steriliseret sin tæve, men se det i et større perspektiv og være glad for at folk deler deres erfaringer....:5up:

 

Ha en god dag tøser(og gut(ter)....:vinken:

 

 

er delvis enig:5up: men man må da sige at jeg ofte synes hundemennesker er meget ensidige hvis det ikke lige er på deres måde så bliver de fornærmede og svarer grimt og bærer nag sådan synes jeg ofte hundefolk er ligemeget om det er forum eller face to face:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg faktisk godt i forvejen har osse overvejet om jeg ikke bare

skulle droppe det forum plader men best som jeg har besluttet af nu er det

bare slut så seder jeg jo alivel her igen efter en dag eller bare nogle timer.

jeg ved osse godt at jeg har fået gjort mig temlig upopoler og det har

nu osse løkkes mig at brande Pipsok af.

 

jeg overvejer ceriøst om jeg ikke bare skal stoppe med at skrive

her til tulles hvalpe pjat er overstået så kan jeg starte på en fresk bagefter. tro let det er det som gør mig så pisse irtapel og det skal

jo enlig ikke gå ud over jer så jeg prøver at holle en pause til en gang

i starten af vinteren.

 

Når du nu er opmærksom på at du nok er lidt mere sensitiv i øjeblikket pga. Tulle, kunne du så ikke spørge mere ind, hvis du mener at nogen træder dig over tæerne? Så du lige får på det rene om de rent faktisk VAR provokerende, eller om det er misforståelser? :-D

Jeg kan sagtens forstå at du er bekymret for Tulle, men som jeg og andre har sagt før, så er en hvalpefødsel en naturlig ting og heldigvis har Tulle jo prøvet det før med succes, så det skal nok gå :ae: Jeg tror slet ikke at du kan holde dig væk, for når først Tulle har født de skønneste små GD-babyer, så kan du garanteret ikke lade være med at komme herind og prale (på den gode måde) :blink: :banan: Indtil du vender tilbage så er jeg sikker på at vi er mange som :x: for at alt går som det skal så du kan få din Tulle hjem på fuld tid :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maria Hjort

Er der ingen der har overvejet om man af rent sundhedsmæssige overvejelser ville vælge tæven frem for hannen?

En intakt tæve har både risiko for pyometra (underlivsbetændelse) som er potentiel livstruende og som ofte kræver en ret risiko fuld operation OG stor chance for at udvikle mammatumores (brystcancer) som er hormonelt betinget.

 

Bare en tanke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...