Hop til indhold

Søvnløs


Gæst NinaLab
 Share

Recommended Posts

Gæst NinaLab

Håber I kan hjælpe!

 

Vores hvalp går i seng ved 10-tiden om aftenen, og sover sådan ok igennem til kl. halv-seks seks, og så sover hun bare ikke igen før kl. 9-10 stykker.

 

En af os voksne er nødt til at stå op med hende, så den anden kan sove lidt, og så er hun vågen indtil de andre står op hvorefter hun går omkuld og sover 3-4 timer!

 

Det er simpelthen så frustrerende!

 

Hun får lov at sove i samme rum som os (mig og min kæreste) eller inde hos min dreng på 7 år (hvor hun endda må sove oppe i sengen hos ham - det fravælger hun dog oftest, da det lader til at være for varmt for hende).

 

Lige da hun kom hjem fik hun lov til at spise når hun havde lyst (og spiste mest om natten). I den første tid forstyrrede hun os ikke når vi sov, men gik bare stille rundt og passede sig selv.

 

Nu er hun begyndt at pive og hopper op som om hun vil op i sengen til os og gør det indtil jeg står op, og så er hun glad og vågen og vil lege.

 

Vi har nu prøvet at styre hendes måltider og køre hende træt om dagen, så hun kan sove om natten, men hun står stadig op klokken halv seks! :(

 

Jeg er bare lige ved at døø af træthed, så jeg håber der er nogen der har nogle gode råd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber I kan hjælpe!

 

Vores hvalp går i seng ved 10-tiden om aftenen, og sover sådan ok igennem til kl. halv-seks seks, og så sover hun bare ikke igen før kl. 9-10 stykker.

 

En af os voksne er nødt til at stå op med hende, så den anden kan sove lidt, og så er hun vågen indtil de andre står op hvorefter hun går omkuld og sover 3-4 timer!

 

Det er simpelthen så frustrerende!

 

Hun får lov at sove i samme rum som os (mig og min kæreste) eller inde hos min dreng på 7 år (hvor hun endda må sove oppe i sengen hos ham - det fravælger hun dog oftest, da det lader til at være for varmt for hende).

 

Lige da hun kom hjem fik hun lov til at spise når hun havde lyst (og spiste mest om natten). I den første tid forstyrrede hun os ikke når vi sov, men gik bare stille rundt og passede sig selv.

 

Nu er hun begyndt at pive og hopper op som om hun vil op i sengen til os og gør det indtil jeg står op, og så er hun glad og vågen og vil lege.

 

Vi har nu prøvet at styre hendes måltider og køre hende træt om dagen, så hun kan sove om natten, men hun står stadig op klokken halv seks! :(

 

Jeg er bare lige ved at døø af træthed, så jeg håber der er nogen der har nogle gode råd..

 

Jamen, det er jo selve "fornøjelsen" ved at få hvalp :mrgreen: !!! Et vist stykke tid er man dødtræt. Vi tog konsekvensen og ignorerede dyret, når det ville have os op om morgenen og efter kort tid fandt han ud af, at vi bare ikke hørte ham, når vi sov (eventuelle uheld på den bekostning skal selvfølgelig bare ignoreres og tørres op).

 

Det er sikkert ikke pædagogisk korrekt, men vi skal altså kunne sove om natten og morgenen ellers går det galt til sidst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

At have hvalp er lige som at have småbørn ... det tager bare heldigvis kortere tid for dem at falde ind i en "naturlig" søvnrytme.

 

Hvis Jeres hvalp sover fra kl. ca. 22 til 6, så synes jeg faktisk den sover ganske godt. Så enten må I gå tidligere i seng eller også må du vække hvalpen så den kan blive luftet inden I går i seng ;-)

 

Jeg vil dog anbefalde at I giver den et fast sovested, enten hos Jeres søn eller hos Jer, skiften frem og tilbage giver bare forvirring.

 

Mht. fodring så ville det også være godt hvis I fik sat det lidt mere i "system" så den ikke spiste når den havde lyst, tilbyd den morgenmad og aftensmad - og aftensmaden helst ikke 18, således at den kan nå at blive luftet ordentlig af inden nattetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo er snart 2, men han sover aldrig længere end 7-7.15 og sådan er det bare at have hund, nogle sover bare længere end andre. vores søn er begyndt at sove længe nu f.eks. han er snart 4 år (red. står op seneste 7.30)

 

I kan ikke forvente jeres hund vil få samme sovemønstre som jer eller som man ønsker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anni A

Sig mig engang, det kan da ikke passe, at jeg er den eneste som har hunde, der sover ligeså længe som sine mennesker:mrgreen:

 

Freja sover indtil Frank står op, det har hun altid gjort, og hun er 3 år nu.

 

Molly sover indtil jeg står op, og er kun 6 mdr gammel:-)

 

Måske vi bare har været ualmindelig heldige:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg synes såmænd at din lille hvalp sover ganske godt:blink:.

 

Det er først her på det sidste at min 4 mdr gamle hvalp tager sig sådan en skraber om natten.

 

Indtil da syntes han at vi skulle op klokken 5 :???:.

 

Nogen gange ignorerer jeg ham lidt og så får jeg måske lov til at sove til kl. 6.

 

Jeg har dog hørt at de skulle begynde at sove lidt længere, når de bliver ældre. Det håber jeg meget på er rigtigt:-P.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Sig mig engang, det kan da ikke passe, at jeg er den eneste som har hunde, der sover ligeså længe som sine mennesker:mrgreen:

 

Freja sover indtil Frank står op, det har hun altid gjort, og hun er 3 år nu.

 

Molly sover indtil jeg står op, og er kun 6 mdr gammel:-)

 

Måske vi bare har været ualmindelig heldige:mrgreen:

 

Nej, du er ikke den eneste :mrgreen: Mine hunde følger også min døgn rytme, uanset hvor skæv den så nogen gange er; går jeg først i seng kl. 5 om morgen og sover til klokken 12 om middagen, så sover hundene også til klokken 12 :5up: Går jeg i seng klokken 23.00 og står op klokken 6.00, så gør de det samme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hey, vores hvalp gør nøjagtigt det samme - vågner ved 6-tiden til en tissetur og så lidt halv-slumren blandet med en ordentlig omgang energi, indtil han så falder om igen ved 10-11 tiden.

 

Vi kører bare på skiftehold, min mand og jeg. Det virker nemmest, især da han er rigtig dygtig til at vække os fordi han skal tisse, vil nødigt at han ender med at tænke "nååh, men det jo ligeså nemt at tisse indenfor".

 

Håber dog også på at den døgnrytme ændrer sig med tiden :-)

 

Tror du det måske ville hjælpe at lege ham træt, kl 6-7? Så i måske lige kan få et par timer mere efter den første tissetur? Her hjælper det ikke, men kunne være i havde bedre held med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo er snart 2, men han sover aldrig længere end 7-7.15 og sådan er det bare at have hund, nogle sover bare længere end andre. vores søn er begyndt at sove længe nu f.eks. han er snart 4 år (red. står op seneste 7.30)

 

I kan ikke forvente jeres hund vil få samme sovemønstre som jer eller som man ønsker :-)

 

Jeg er et b-menneske og vi har heldigvis været så heldige at få en b-hund :banan: Men det er dog også først kommet med alderen. Jeg vil sige som nogle af de andre også siger, at det er flot at hunden sover så mange timer allerede. Ellers så synes jeg, du har fået mange gode råd fra de andre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber I kan hjælpe!

 

Vores hvalp går i seng ved 10-tiden om aftenen, og sover sådan ok igennem til kl. halv-seks seks, og så sover hun bare ikke igen før kl. 9-10 stykker.

 

En af os voksne er nødt til at stå op med hende, så den anden kan sove lidt, og så er hun vågen indtil de andre står op hvorefter hun går omkuld og sover 3-4 timer!

 

Det er hvalpe ejers lod - ingen glæder ugen sorg:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skriver du godt nok, at hvalpen allerede nu har mulighed for at sove i sengen, så jeg ved ikke, om du kan bruge samme fidus som mig.

 

Jeg var også ved at gå til af træthed i starten, men prøvede så at tage ham med i seng, når han vågnede om morgenen, for at se om han kunne falde til ro igen. De første par dage troede han vi skulle lege, men derefter fandt han ud af, at det faktisk var meget hyggeligt at ligge og putte, og nu kan han sove i sengen ligeså længe det skal være. Han står først op, når vi står op - uanset hvor sent det så er! Han har nu fået den vane, at når han har været ude at tisse om natten, så kommer han op i sengen bagefter for at sove videre der :mrgreen:

 

Utroligt nok er det sjældent, han tigger om at komme op i sengen, når vi går i seng. Det er først efter nattens tissetur :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du er ikke den eneste :mrgreen: Mine hunde følger også min døgn rytme, uanset hvor skæv den så nogen gange er; går jeg først i seng kl. 5 om morgen og sover til klokken 12 om middagen, så sover hundene også til klokken 12 :5up: Går jeg i seng klokken 23.00 og står op klokken 6.00, så gør de det samme :-D

 

Jep også her :5up: Selv Vilya har fundet ud af, at hun ligeså godt kan lægge sig til at sove igen, når hun har været ude og morgentisse (meeen, hun sover så også i bur)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep også her :5up: Selv Vilya har fundet ud af, at hun ligeså godt kan lægge sig til at sove igen, når hun har været ude og morgentisse (meeen, hun sover så også i bur)

 

Det gør mine hvalpe så også, det kan være at det har været en medvirkende faktor til at de automatisk har lært at følge min rytme :mrgreen:

 

- Og i går fik vi så lige bevis for at de åbenbart har lært at følge den ganske grundigt ;-) Jeg var faldet i søvn på sofaen og da jeg havde sovet et par timer da min kæreste gik i seng, ville han ikke vække mig, men lagde bare et tæppe over mig :lun: Men han ville da lige lukke hundene ud at tisse inden han gik i seng, men tror du at de ville lette sig?? Nixen bixen, mor sover, så sover vi også, pikkel du bare i seng makker :lol::lol: Og de er ellers ALTID ude at tisse inden senge tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NinaLab

Mange tak for svar til alle :-)

 

Vi prøvede det med at styre hendes måltider mere, og det virker faktisk som om det har hjulpet. Nu får hun senest mad kl. 18-19 stykker, og det kommer så også ud i den anden ende på nogle lidt mere belejlige tidspunkter.

 

Hun vågner godt nok stadig kl. 6, så da er vi nødt til at tage hende ud en tur, men så var hun også rolig da hun kom ind igen.. Tror nok hun sov allerede fra kl. 7-8 stykker igen?

 

Jeg er stadig dødtræt, og hver gang jeg lukker øjnene ser jeg den lille hund for mine øjne :lol: men jeg er nok lidt mere fortrøstningsfuld nu hvor jeg ikke er bange for, at hun lægger en ordentlig pølle på gulvtæppet kl. 4 om natten :lol:

 

Nu er min dreng heldigvis også kommet på ferie hos sin far i nogle dage, så nu kan jeg forhåbentlig tage en skraber op ad formiddagen :gab:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...